Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:57



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
vanaf wanneer 996 TT mk2? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht vanaf wanneer 996 TT mk2?
Hoi,

ik ben nóg een 996 Turbo tegengekomen uit 06-2001, maar deze heeft wél een handschoenkastje, dus wel MK2?!

Kan dat eigenlijk wel? ik dacht dat de modeljaren van september tot september liepen.. :scratch:

Ik ga iig "de sticker" nog opvragen


11 apr 2018 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
hey Jaap, zijn de overige MK2 aanpassingen wel aanwezig?

Wat info van het net :wink:
The 996 Turbo was unveilled in late 1999 for 2000 model year.

The 2001 models gained electric switches to open the front and rear lids, and improved interior illumination.

2002 models were the so-called facelift cars: glovebox, twin cup-holders, soft-touch plastics, better ventilation, Bose sound system, an auto-dim interior mirror and a rain sensor. Also, X50 power upgrade became an option.

The turbo always had the "996 mk 2" lights (adopted by the rest of the 996 range in 2001)


Mijn turbo was van juli 2001 maar had geen handschoenenkastje.


11 apr 2018 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
in "het" boek staat het volgende:

modeljaar loopt van augustus tot juli. ... dus, bijv. 2001 november, betekent modeljaar 2002.

maar miss hien zijn hier nog uitzonderingen op die ik niet weet.

anders betekent dat dus;
Of de eigenaar heeft de verkeerde datum in de advertentie staan;
Of de fotos kloppen niet bij de auto..


11 apr 2018 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
of een ander dashboard :wink:


11 apr 2018 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
Denk dat de turbo een speciaaltje is ... al op de markt gebracht met nieuw stijver mk2 chassis maar nog niet met alle interieur en kleinere technische updates. Die zijn er dan stapsgewijs later bijgekomen


11 apr 2018 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
Dat laatste ben ik niet zo zeker van Kheldar. anderen van die datum hebben het dashboardkastje niet..

weet trouwens ook niet of je mbt het stijvere chassis vanaf 2000 het bij het rechte eind hebt. -daar zou ik dan graag een bron van willen hebben- ;)


Ik heb de info opgevraagd, ben benieuwd


11 apr 2018 22:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
Denk van wel. Geen bron, Dus niet 100% zeker. Turbo heeft motorisch alle nieuwe upgrades zoals e-gas en de nieuwe ECU. Voor de andere non TT mk2 modellen is daarbij de boost control unit uitgezet.

De TTs hebben denk ik verder gewoon het mk2 chassis. Anders had hij wel de spiegeleieren gehad. Voor de rest zijn de changes minor en makkelijk te integreren later. Maar goed het blijft moeilijk bij deze overgang waar de hele productielijn op de schop is gegaan en men de focus heeft gelegd op kosten besparing en zoveel mogelijk onderdelen bij verschillende modellen te kunnen gebruiken.

Maar ik kan het niet documenteren. Het boek zegt er verder niks over.

Edit: ik verander van idee. Het zou goed knn dat het nieuwe chassis gewoon vanaf ‘02 modellen werd geïntroduceerd dus ook voor de TT. Geeft nog maar eens aan hoe verweven en uitwisselbaar alles is met de 996/986 en op sommige vlakken zelfs 997/987


11 apr 2018 22:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
Hier een ouder draadje over de 996 Turbo en de verschillen. Misschien staat het er wel in;
https://rennlist.com/forums/996-turbo-f ... del-3.html


12 apr 2018 8:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
Modeljaren beginnen in augustus officieel.
De auto die je zag is dan misschien een hele vroege mk2 Met stijver chassis en handschoenkastje.
Zo werden er ook al 16 Turbo’s geproduceerd tegen het eind van modeljaar 2000 (08/1999-07/2000) deze waren bestemd voor DE en CH markt.


12 apr 2018 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
Ja, ook zoiets met een 15 tal GT3's die, volgens het boek, vroeger dan normale productie in Brazilië (dacht ik) geleverd zijn.

Maar dát kan ik dus wél vinden, en hier is niks van te verklaren.

Vandaar dacht ik, wellicht is er een 996 geleerde op het PF aanwezig die uitsluitsel kan geven.

Ik heb ook nog geen reactie van de verkoper, dus... we wachten gewoon geduldig af.

Ik heb er meerdere aanvragen lopen op dit moment. Mensen die te lui zijn om te reageren op mijn vragen die willen blijkbaar niet van hun auto af en zetten hem misschien voor de grap op het web ofzo?? ... :mrgreen:


12 apr 2018 18:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
Ben wel benieuwd naar je zoektocht ... neemt redelijk wat tijd in beslag. Wel interessant want ook altijd wel naar een 996/997 turbo zitten kijken.

Denk dat het lastig gaat zijn met de modeljaren en wat er nu precies wanneer geïntroduceerd is. Het was echt een transitiefase in de productie en alles-of-niets periode en ik denk dat ze net zoals bij de IMS lagers op dat moment gewoon gebruikt hebben wat er op voorraad was om toch maar de eigen vooropgestelde introductiedeadlines te halen.

Dus in de trant van, ok die turbo motor is klaar, welk chassis hebben we nu in gebruik, we schroeven op de auto wat er op dit moment voorradig is in het magazijn en we verkopen de auto.

Komt nog bij dat blijkbaar Porsche zelf ook de draad kwijt is geraakt en ze zelf foute informatie gepubliceerd hebben etc.

Denk dat je echt met iemand moet gaan praten die toentertijd mee de hele productie-lijn mee opzette en aanpaste om te weten hoe het nu eigenlijk precies zit.


12 apr 2018 18:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
Toeterboy schreef:

Ik heb er meerdere aanvragen lopen op dit moment. Mensen die te lui zijn om te reageren op mijn vragen die willen blijkbaar niet van hun auto af en zetten hem misschien voor de grap op het web ofzo?? ... :mrgreen:


Die ervaring had ik inderdaad ook tijdens mijn zoektocht. Daarnaast viel het mij erg op dat er erg veel bezitters zijn die erg karig met het onderhoud omgaan (maar graag een turbo bezitten). En dat er regelmatig stempels ontbreken in het boekje.
De meeste zie je nog steeds met enige regelmaat online opduiken.


12 apr 2018 22:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
Die van ons komt uit 03-2001 en heeft geen handschoenenkastje, heb toch geen handschoenen om erin te doen ;)
Ben er achter gekomen ze een koelprobleem hebben in de zin van lekkage, de lijm laat los waardoor hij iets gaat lekken, niet echt ernstig maar wel irritant die vlekken eronder.
Van de winter is het blok ervan onderen geweest en gerepareerd.

Afbeelding


13 apr 2018 15:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
Zoals deze? https://youtu.be/WIl2-vBAnvk


13 apr 2018 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: vanaf wanneer 996 TT mk2?
Hoi Ruud,

ja, ben jaloers hier! :D

Ik zag de perikelen rondom je aanschaf in je hernieuwde-voorstel topic.

Ik hoop dat zulke ellende mij een beetje bespaard blijft, maar inmiddels ben ik ook al half zover als jij. (Dus niet alleen in Roosendaal kunnen ze er wat van).

Maar, de aanhouder wint. (@Kheldar, dus het klopt dat ik wat langer bezig ben, ontwikkelingen post ik, als het klaar is, op het forum).

Zoeken is trouwens net zo leuk, bovendien is er veel rotzooi te koop, dáár wil ik vooral voor waken. En liefst zou ik (ruim onder) de 100k km willen blijven, maar die autos staan over het algemeen maar 2 dagen te koop, of heel laaaaaaaaaaaaaaaaaang, waarbij je bij voorbaat al 99% zeker weet dat het niet veel soeps is. En, er staan er niet heel veel te koop,

Handschoenkastje is voor mij voor de turbo het enige makkelijke herkenningspunt tussen de MK1 en MK2 aangezien de koplampen hetzelfde zij en de rest vd aanpassingen "onderhuids".


13 apr 2018 16:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: m.b


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.