Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 22:09



Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Boxster bij BVA 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Boxster bij BVA
Iets wat mij opviel, er staat bij BVA een Boxster met een redelijk hoge km stand, 314K (hebben we het al eens eerder over gehad ergens op het forum). Deze staat er nu al voor de derde keer tussen, terwijl er de vorige keren (in mijn ogen) al redelijk bizarre biedingen zijn geplaatst, uit mijn hoofd rond de 16K was de laatste keer (ex alle kosten). Daarvoor heb je ook eentje op MP met garantie en met veel minder km's, maar dat terzijde. Heeft iemand enig idee waarom zo'n auto dan toch 3 keer op zo'n veiling staat zonder te worden afgenomen terwijl er wel genoeg biedingen zijn gedaan? Ik kan me enkel voorstellen dat de huidige verkoper het bod dan toch te laag vindt (en in dit geval dus iedere realiteitszin mist) of de koper zich bedenkt en na een boete, ervan afziet. iemand enig idee? Overigens niet mijn bedoeling nu een Radar/Kassa/Libelle forum discussie te starten over het kopen op een BVA veiling, maar ik ben gewoon benieuwd of iemand wellicht wat meer insight info heeft.


02 mei 2018 10:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Boxster bij BVA
mark996 schreef:
insight info

Bewust zo gespeld? Want in dat geval vind ik hem wel leuk gevonden.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


02 mei 2018 10:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Boxster bij BVA
Valt me bij Vavato ook op. Veel veilingen met auto's en motoren waar imho een mooie prijs (of zelfs een erg hoge) prijs als eindbod staat en die dan een paar weken later weer in een veiling verschijnen... :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 mei 2018 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Boxster bij BVA
Precies! en dat is erg vreemd, vind ik. Lijkt bijna op spookbieders om de prijs op te drijven en als er dan niemand overbiedt, gaan we weer terug naar de veiling. Maar dat is gokken, want ik heb geen idee. Benieuwd of iemand dat wel weet.


02 mei 2018 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Bericht Re: Boxster bij BVA
Die Boxster staat inderdaad al wel meer als 3x zelfs bij een veiling van BVA.

Ik kan je vertellen dat al die auto's bij die desbetreffende veiling staan, van een autobedrijf uit Spijkenisse (en ik meen een filiaal in Schiedam) zijn.

Zal wel inruil zijn of auto's die langdurig op voorraad staan, de zgn binnenslapers.

Efin, ze trappen ze af via de veiling, dus geen garantie of gezeur achteraf!

En ze hebben het vaak van de mensen die zich laten mee laten slepen in biedingen of een foutje maken met opbieden. En is het niet hoog genoeg, dan wordt de auto niet gegund.


02 mei 2018 13:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Boxster bij BVA
dat klopt, als je goed zoekt, kom je op google nog de advertentie tegen van dat bedrijf met de betreffende Boxster. zelfde km stand, dus blijkbaar is dat bedrijf faillliet gegaan of heeft haar inventaris overgedragen aan BVA. Dat laatste gebeurt blijkbaar vaker, BVA is dan een soort verkoopplatform ipv een echte veiling van inbeslag genomen goederen, faillisementsgoederen, etc (ik dacht dat dit initieel de gedachte achter BVA was, net zoals Domeinen). Maar nog steeds een raadsel dus waarom auto's zo vaak terugkomen op een veiling terwijl er wel een bizar hoog bod ligt..


02 mei 2018 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Bericht Re: Boxster bij BVA
Het is in dit geval geen faillissementsveiling maar gewoon door een opdrachtgever (desbetreffend autobedrijf).

Anders gaat het via de curator, en ik weet dat dat hier niet het geval is.


02 mei 2018 14:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Boxster bij BVA
En dit doet het autobedrijf waarom? Om het bva verkoopplatform? Of andere redenen?


09 mei 2018 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Boxster bij BVA
Wilco911 schreef:
Ik kan je vertellen dat al die auto's bij die desbetreffende veiling staan, van een autobedrijf uit Spijkenisse (en ik meen een filiaal in Schiedam) zijn.

Zal wel inruil zijn of auto's die langdurig op voorraad staan, de zgn binnenslapers.

Efin, ze trappen ze af via de veiling, dus geen garantie of gezeur achteraf!

En ze hebben het vaak van de mensen die zich laten mee laten slepen in biedingen of een foutje maken met opbieden. En is het niet hoog genoeg, dan wordt de auto niet gegund.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


10 mei 2018 8:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Boxster bij BVA
Dat was een fijne bijdrage Maarten :twisted: :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 mei 2018 8:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Boxster bij BVA
En dan ben ik dus nog in een goed humeur :mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


10 mei 2018 8:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Boxster bij BVA
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 mei 2018 8:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Boxster bij BVA
Dat had ik idd zelf ook al gelezen en was dus ook geen exact antwoord op mijn vraag, maar dank. Mijn vraag blijft, waarom zou een bedrijf alles bij bva neerzetten en niet zelf via markplaats, eigen verkoopkanaal etc de betreffende auto’s gaan verkopen? Bij bva lijkt me dat je altijd als verkopende partij een fijne commissie moet neertellen en als een auto dan 3 keer niet wordt gegund, kun je je hem toch beter gewoon op markplaats verkopen lijkt me. Maar wie weet zie ik iets verkeerd.


10 mei 2018 9:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Boxster bij BVA
bij geen verkoop geen commissie verwacht ik.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 mei 2018 9:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Boxster bij BVA
Ik krijg bijna zin om een bod te doen.. maar dat is dan alleen omdat ik een keer wil meemaken hoe dit gaat qua auto ophalen. Ik verwacht veel louche handelaren met leren jasjes.. :) maar meer realistisch is denk ik, veel particulieren, ietwat teleurgesteld omdat ze erachter gekomen zijn dat ze toch wel wat veel boven de marktwaarde hebben geboden..


10 mei 2018 9:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Boxster bij BVA
Gebeurt vaak bij de Domeinen... :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 mei 2018 9:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Boxster bij BVA
Ik dacht altijd dat domeinen en bva beide een overheidsonderdeel waren, maar volgens mij is dat niet juist. Bva lijkt nu meer het veilingplatform te zijn dat in opdracht van de overheid veel veilt. Maar kan het mis hebben. Overigens, bij domeinen staan de laatste rijd vaak merc a45 amg-tjes. Heb echt niks met mercedes, maar zo’n bakje lijkt me nog wel geinig om een keer te hebben gehad. Maar ook daarvoor geldt weer, totaal geen onderhoudshistorie aanwezig en meestal onzinnig hoge biedingen.. sorry, compleet off topic op mijn eigen beginpost


10 mei 2018 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Bericht Re: Boxster bij BVA
Ze veilen voor heel veel partijen, maar iedereen mag zijn auto ook laten veilen hoor.
Ideaal als je van je spullen af wil zonder gezeur achteraf.

Staat nu toevallig een alfa 156 GTA wagon op BVA, deze staat gewoon online nog op de site van autobedrijf Seldenrijk.

Waarom juist een autobedrijf veilt via BVA kun je je vraagtekens dan idd bij zetten...


10 mei 2018 10:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Boxster bij BVA
Veilingen van auto's volg ik niet maar veilingen van horloges wel. Ik denk dat je, tenzij je verdomd goed weet wat je doet, gewoon beter niet op veilingen kan kopen. Er wordt toch wel heel vaak (veel) te veel betaald.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


10 mei 2018 10:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Boxster bij BVA
Jep, en als iets dan een goede deal lijkt, is er vaak wat mis zoals ontbrekende boekjes, geen kentekenbewijs of maar 1 sleutel. Maar zo’n a45 amg lijkt me nog steeds wel geinig om een keer te hebben..:)


10 mei 2018 13:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Bericht Re: Boxster bij BVA
Ook vaak gezien ja. Meestal lopen de prijzen op tot waar je ze op de verkoopsites ook voor kunt vinden, maar dan kun je in ieder geval proefrijden en dan besluiten, en bij een veiling zit de er aan vast


10 mei 2018 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Boxster bij BVA
Ik heb al een hele tijd het gevoel bij verschillende veilingen van Troostwijk en BVA dat de eigenaar (of vrienden van..) meebieden om de prijs op te drijven. Je kunt het niet bewijzen, maar zolang je iets volgt, biedt er niemand maar op het moment dat je biedt volgt er plotseling een ander bod.....

Ik doe niet meer....
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


10 mei 2018 18:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Boxster bij BVA
Dat zal ook gebeuren. Daarom bied ik bijvoorbeeld ook nooit in commissie maar alleen live.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


10 mei 2018 20:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Boxster bij BVA
In commissie? Dat is van tevoren een bod plaatsen zoals bij bva?


10 mei 2018 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Boxster bij BVA
Exact. Als ik dat doe en ik bied bijvoorbeeld EUR 1000 dan eindigt het altijd op EUR 980 of zo
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


10 mei 2018 21:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.