Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:09



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Wie is het met mij eens dat de 997.2 4S en dan met name met handbak een klassieker gaat worden? Nauwelijks gemaakt en bloedmooi in mijn optiek.


12 mei 2018 10:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Elke auto is een toekomstige klassieker. De 1 zal alleen iets waardevaster zijn dan de ander.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


12 mei 2018 11:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
De tijd zal het uitwijzen.
De 997 II 4S heeft imo NIET het oogstrelende "alles valt eindelijk op zijn plaats" van de 996 4S.
Je hebt de voorbijgestreefde lampen met pukkels (LED's), je hebt de achterlichten waar een hoekje afgeknipt is à la "we moeten toch *iets* veranderen", en je hebt de reflector die er maar van ver opgesmeten is, ook hier weer in tegenstelling tot de 996 4S waar de reflector een homogeen geheel was met de achterlichten.
YMMV :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


12 mei 2018 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Sjongens wat is het lastig. De 996 heeft een wat meer omstreden uiterljk en dat maakt hem absoluut kanshebber. Ik had een 996 Turbo met Tiptronic. Helaas nam die Tripteonic naar mijn idee teveel van de sensatie weg. Heel gek


12 mei 2018 14:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
AlexanderRandwijck schreef:
Heel gek

Nee, heel normaal :thumleft:
Bij de zuiderburen gaat het intussen al +20blz over PDK vs manual. It's a hoot! ;)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


12 mei 2018 15:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
denk dat een 996 noch een 997 een klassieker zullen worden. gewoon teveel van gemaakt. en al die 'speciale uitvoeringen' die AG uitboert helpen ook niet echt. Sommige modellen zullen hun waarde behouden of zelfs stijgen. Klassieker? Denk het niet.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 mei 2018 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Diegene die nu weet wat over 10 jaar een klassieker is, en serieus
geld waard is, gaat geld verdienen. Maar dat is zo lastig.
We kennen allemaal de reactie : had ik vroeger ook, had ik nooit
weg moeten doen. Maar wat nu geen drol waard is, kan in de
toekomst heel gewild worden en dus geld waard.

Jaren geleden kon je een 964 RS voor een appel een ei kopen,
kaal, geen airco, geen schuifdak, spartaans, enz. Wie wil zo'n ding ?
Ik zou er wel 10 willen !

Kevertjes, de Eend, 1e Golf GTI, Kadett GTE, BMW E30 M3 of 2.5.
Velen hebben ze gehad en afgetrapt, en dachten later ... juist !

Zo moeilijk, we gaan het mee maken.
_________________________________________
Win on sunday, sell on monday.


12 mei 2018 22:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
In de tijd van de auto’s die je noemt was een auto voornamelijk een gebruiksvoorwerp. Onze generatie die wat geld te besteden heeft wil het gevoel uit zijn jeugd terug en zoekt nu naar de iconen uit de tijd dat hij/zij 10-25 was. Wat reed die stoere oom? Wat had ik zelf het liefst gereden? Waar gaat mijn hart sneller van kloppen. En dat is nog steeds nauwelijks een Fiat 127. Dus die worden niet duurder. Een goeie 205 1.9 GTI is zeldzaam, gewild dus duur. Klassieker.

Zou idd top zijn als je nu zou weten wat de klassieker van de toekomst wordt. Je kan natuurlijk wel een educated guess doen....
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 mei 2018 6:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Schaarste is ook wel een vereiste. Vroeger waren er minder autos, en er overleefden er ook minder (roest, algemeen mindere kwaliteit).
Dus een 205 GTI is nu zeldzaam, de meeste zijn gedurende hun werkzame leven de grond in getrapt en de rest is verroest of anderszins dodelijk overleden.


13 mei 2018 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Je hebt een heel belangrijk punt onderdaad. Voor zover ik weet zijn er door de crisis destijds verhoudinggewijs weinig 997.2's gemaakt


13 mei 2018 14:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
zou kunnen, maar ben bang dat er nog steeds te veel zijn om als klassieker uit te gaan groeien. Wellicht de wat specialere modellen zoals Turbo's en GTS-en, maar ook daarvoor geldt, er zijn er nu eenmaal meer van dan de oudere modellen. Ik ben daar blij mee overigens, want mijn volgende wordt denk ik ook een 997 (zodra de kleine enigszins normaal achterin kan zitten zonder dat de voorstoel op standje kus de airbag moet), maar dan een S of GTS (en naast de Cayenne dan). Anyhoos, een glazen bol is soms wel makkelijk.

Oh en voor morgen, niet vergeten bij de verkoper te vragen of hij akkoord is met een AKK he? Succes en weet dat de zoektocht bijna net zo leuk is als het bezit zelf (als ik voor mijzelf spreek).


13 mei 2018 14:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Dank voor je leuke bericht. En ja als we een glazen bol hadden gehad zouden we 4 jaar geleden allemaal de hele straat gekocht waar we in wonen. Hadden we leuk winstje gepakt:). Jij tzt ook eel succes met zoeken en vooral: met rijden


13 mei 2018 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
oh en over de velgen.. (op een positieve manier), het bedrijf waar ik de lak van mijn auto heb laten coaten, heeft ook mijn velgen gespoten. Dat kunnen ze ook in zwart of welke kleur je ook wilt, dus de velgen heb je zo in zwart (en kun je gelijk de P laten coaten of polijsten..). PB me maar als je meer info wilt (of kom langs de 24 juni in Hoofddorp, we organiseren dan een poetsmiddag).


13 mei 2018 15:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Ik zal de 24ste ff in de gaten houden. Thnx!


13 mei 2018 20:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Ik verwacht niet dat dit een klassieker wordt, is te veels te normaal voor een Porsche. De kinderen die nu opgroeien zullen al helemaal al niet meer sturen maar gereden worden.


13 mei 2018 21:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Denk dat er een verschil is tussen klassieker en waarde-vaste youngtimer. De 996 4S heeft daarin zeker goede kaarten. Zeer uitgewogen homogeen design, breder zal ie nooit worden. En niet teveel van gebouwd.
De 997.2 4S heeft een beetje hetzelfde. Minder uniek qua design, maar zeldzaam, krachtig en prachtig. Dus alle ingrediënten voor een waardevaste toekomst.
Het blijft moeilijk te definiëren, elke Porsche heeft z'n charme, maar de 'speciale' modellen net iets meer, daarom ben ik voor de 996 4S gevallen denk ik.


13 mei 2018 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Ik was gisteren onderweg vanuit rotterdam naar zuid duitsland om hier een 997.2 4s te gaan bekijken zometeen en ik werd ingehaald door een 996 4s. Indrukwekkend ding idd....!


14 mei 2018 7:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Tilt! schreef:
De 997 II 4S heeft imo NIET het oogstrelende "alles valt eindelijk op zijn plaats" van de 996 4S.


Mijn dag is weer goed... :lol:
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


14 mei 2018 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Nog zeldzamer is de 4 GTS met handbak. :!:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... bb7c3e1291

deze heeft nog approved garantie ook


14 mei 2018 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Haarlem
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Ik vrees ook dat de klassieker markt er over een aantal jaar heel anders uitziet. Het idee van de poster boven je bed van een dikke wagen die je dan uiteindelijk zelf kunt kopen? Ik zie het om mij heen bij geen 1 van de kinderen van toch zeer petrolheaded ouders.

Hoop dat ik het mis heb want ik vind een 997 4S in de juiste uitvoering nu al een klassieker. Staat op mijn lijst als vervanger van de 993 maar prijzen blijven hoog en ze zijn lastig te vinden, dat is op zich wel een goed signaal natuurlijk...


14 mei 2018 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Ik zou je vrouw gewoon vertellen dat het een toekomstige klassieker is en de investering meer dan waard is. En daarna lekker rijden en genieten en geen zorgen meer maken. :drive: :cheers: :mrgreen:


14 mei 2018 20:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
P-Track schreef:
Het idee van de poster boven je bed van een dikke wagen die je dan uiteindelijk zelf kunt kopen? Ik zie het om mij heen bij geen 1 van de kinderen van toch zeer petrolheaded ouders. .

Idd hè posters boven je bed van vette auto's dat zie je niet meer bij de kids van tegenwoordig. En zo kwijlend als dat wij op straat stonden te kijken naar een supercar die voorbij kwam (Ford Capri :mrgreen: Porsche etc) zie je nu ook niet echt meer. Tijden veranderen...


En nee ook geen Hitkrant posters meer :drive:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 mei 2018 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Nu je het zegt... dit is inderdaad vrijwel niet meer. Erger, ik krijg de kids amper mee. Ze worden namelijk misselijk in de P !?!?
_________________________________________
2005 997S Tiptronic - Bahrain


14 mei 2018 21:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Dat logt aan je stuurgedrag Dries en heeft niets met Porsche te maken :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 mei 2018 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
De 996 4S is ook een hele andere basis dan de 9974S. feitelijk is de 9964S in grote lijnen een turbo maar dan zonder turbo. terwijl de 997 4S zijn dikke kont enkel heeft te danken aan het feit dat ze anders de 4wieldrive niet kwijt konden, en heeft in zijn geheel niks te maken met een turbo. de 9934S en 9964S zijn veel specialer.

beide modellen zijn op dit moment zakkende in prijs. wat de toekomst brengt is uiteraard onzeker.

als je gaat voor de grootste kans op waardevastheid en wellicht de klassiekerstatus ga dan voor de 9964S.

Succes met de overwegingen :wink:
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


14 mei 2018 21:25
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.