Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:47



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Of een 996turbo ... geen motorshit


14 mei 2018 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Ik zag trouwens afgelopen zondag tijdens Strada 2018 aardig wat (kleine) kinderen die met een grote grijns naar het voorbijkomend geweld op 4 wielen keken, met telefoons in de hand voor op facetime of wat dan ook (ik wordt ook oud). Vergeet niet dat praktisch iedereen hier een petrolhead is en dat begint meestal al vrij jong, en meestal houden je vrienden van hetzelfde, dus het lijkt misschien alsof toen iedereen autofiel was. Het was vroeger misschien over het algemeen wel wat meer, maar echt veel zal het niet schelen denk ik.

Veder denk ik dat je of een zeldzaam model moet hebben, of een bijzonder model (zoals bv een 4s) maar dan net voordat Porsche iets veranderde wat ons minder aanstaat. Dus inderdaad een 993 4s, of een 991 GTS met handbak en een 3.8. Ik denk dat uiteindelijk de Mezgers uit de 996 en 997 serie het meest waardevast blijken. Of er dikke winst op gemaakt gaat worden durf ik niet te zeggen, maar echt afschrijven zal je niet meer doen. Hoop ik ook met mijn 997 GT3 CS :)
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


15 mei 2018 8:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Driver4S schreef:
Ik zou je vrouw gewoon vertellen dat het een toekomstige klassieker is en de investering meer dan waard is. En daarna lekker rijden en genieten en geen zorgen meer maken. :drive: :cheers: :mrgreen:

:))))))


15 mei 2018 13:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Ik had tot een jaar of drie geleden de 996 Turbo. Heerlijke auto maar ik had de tiptronic. Daar kon ik uiteindelijk toch niet aan wennen. Nam net iets teveel gevoel weg. Het zou idd zomaar kunnen dat de 996 ineens ontzettend populair wordt. Goede auto en ook die koplampen kunnen over een jaar of 10 ineens helemaal hot worden.. we gaan het zien en eerst maar eens lekker sturen met die bakken:)


16 mei 2018 9:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
:thumleft:


16 mei 2018 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
996 4S gaat zeker een klassieker worden en zal de 993 4S achterna gaan (die op zijn beurt weer verder zal stijgen). Alles klopt aan dat model.

997.2 4S vind ik ook mooi maar is niet zo kloppend als zijn twee voorgangers. De achterkant zit niet goed in elkaar qua design. Ik vind het rommelig ogen. Daarnaast idd geen turbo afgeleide.

Mijn gok: een 996 4S coupe in goede staat gaat meer waard worden dan een 997.2 4S coupe over een jaar of 6. De cabrio haalt hem nog sneller in.
Inmiddels komt een 996 4S al aardig in de buurt van een 997.1 4S. In cabrio uitvoering nagenoeg op vergelijkbaar niveau.
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


17 mei 2018 1:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
Volgens mij wordt iedere auto een klassieker als je er maar lang genoeg mee blijft rijden (los van het aantal dat ervan gemaakt is). Dus heel strikt antwoord op je vraag: "Ja" :D
Maar ook bij grote productieaantallen wordt het uiteindelijk een klassieker mits de auto overleeft, omdat een deel dat niet doet (vergelijk maar Opel Kadett A, B, C, Volvo Amazons, Fiats e.d.. Daar zijn er relatief veel van gemaakt maar is er misschien maar paar procent van oorspronkelijke populatie over).
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


17 mei 2018 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: 997.2 Carrera 4S toekomstige klassieker?
AlexanderRandwijck schreef:
Ik had tot een jaar of drie geleden de 996 Turbo. Heerlijke auto maar ik had de tiptronic. Daar kon ik uiteindelijk toch niet aan wennen. Nam net iets teveel gevoel weg. Het zou idd zomaar kunnen dat de 996 ineens ontzettend populair wordt. Goede auto en ook die koplampen kunnen over een jaar of 10 ineens helemaal hot worden.. we gaan het zien en eerst maar eens lekker sturen met die bakken:)


Deze auto's zijn al een paar jaar in waarde aan het stijgen... zeker de 996 turbo...
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


17 mei 2018 10:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.