Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:53



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Check historie en overrevs 997T 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Check historie en overrevs 997T
Hoi,

Ik heb een mooie 997 Turbo uit 2006 te koop zien staan. 2 puntjes waarover ik graag jullie oneindige wijsheid wil raadplegen:

* auto is oorspronkelijk geleverd in Noorwegen (C21) en NIET door een Porsche Garage (Z sport) kán dat? en is dat raar?
* de verkoper geeft de volgende overrevs op, graag jullie mening of dat dit redelijk "binnen de perken" is.
Test PIWIS: 921 uur
Range 1: 5247 ontstekingen 898.5 uur
Range 2: 827 ontstekingen 855.4 uur
Range 3: 50 ontstekingen 713.2 uur
Range 4: 5 ontstekingen 492.4 uur

Ik ben trouwens sowieso benieuwd hoe ik bovenstaand rapport nou precies moet zien...

Maar, zoals gezegd, hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Groet,

Toeter


29 mei 2018 13:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Check historie en overrevs 997T
Hier is het meeste wel te vinden:
http://www.911virgin.com/porsche/rev-range-information/

Kort samengevat
Range 1 is naderen rev limiter
Range 2 is hitting/bouncing limiter
Range 3 is zeg maar bv. iets te vroeg van 3 naar 2
Range 4 is bad mis-shift
Range 5 is a very big mis-shift
Range 6 is motor BOOM BANG.

Vender in jouw situatie belangrijk:
Until a few years ago ignitions recorded in ranges 3 and 4 were considered by the Manufacturer to be safe with such vehicles still eligible for Porsche Extended warranty. Ignitions recorded in Ranges 5 and 6 would not be considered for warranty with existing policies invalidated at the point of over rev. Current Porsche warranty procedure ( as of 2017) considers activity in ranges 3 and 4 to be potentially problematic with compression tests and / or oil checks deemed necessary irrespective of whether or not incursions occurred several hundred operating hours prior to the check. However, in a pragmatic relaxation of previous protocol vehicles with activity in ranges 5 and 6 will be considered for extended warranty provided the over rev activity occurred more than 200 operating hours ago. The warranty provision is at the discretion of the importer and subject to the aforementioned compression/oil checks.

Staan de range 5 en 6 overrevs er ook bij (0) in het rapport of hebben ze die weg gelaten.


29 mei 2018 13:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Check historie en overrevs 997T
Dit had ik ook gevonden, dus dat is fijn ter bevestiging.

De 5 en 6e range staan niet weergegeven. Maar het staat op een rekening van een P centrum, dus ik neem aan dat dat volledig is. (Ik heb al overeenstemming om deze overtoeren te laten dubbelchecken)

Range 2, 3 en 4 zijn steeds maar intervallen van +/-200 toeren, Range 5 is een heel breed bereik (800 toeren geloof ik), dus dat is echt al heel slecht en 6 is een range tot "oneindig/"boem".


29 mei 2018 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo
Bericht Re: Check historie en overrevs 997T
Aangezien er maar 5 ontstekingen in range 4 zijn, is het ook mogelijk dat het een foute meting is geweest. Ik heb vaker op div USA forums gelezen dat dit kan gebeuren bij een rev spike het opstarten.

Dit zijn de overrevs van mijn 997.1 Turbo te tijde van aanschaf, inmiddels 2,5j en 15k km verder en geen enkel probleem gehad.

Range 1 : 5539 ontstekingen 593.5 uur
Range 2 : 581 ontstekingen 593.5 uur
Range 3 : 32 ontstekingen 572.1 uur
Range 4 : 1 ontstekingen 572.1 uur
Range 5: 1 ontstekingen 572.1 uur
Range 6: 0 ontstekingen 0.0 uur
Bedrijfsurenteller: 600.000


Ik zou vragen of ze het originele DME rapport opsturen, is wel geinig om te zien wat er allemaal wordt opgeslagen.


29 mei 2018 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Check historie en overrevs 997T
Het overzicht is dus sowieso niet volledig want ook de 0 ontstekingen zouden vermeld moeten worden.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 mei 2018 15:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Check historie en overrevs 997T
Ik had op de 996 tiptronic ook 1 range 2 overrev dus er zal vast wel eens een glitch zitten in de registratie.

Die 5 in range 4 kunnen ook net op de grenswaarde tss 4 en 3 gezeten hebben waardoor er maar een aantal ignitions in range 4 vielen en de rest in range 3. Verder denk ik dat de aantallen incrementeel verder naar boven gaan en dat de uur-stamp aangepast wordt. Dus het hoeft niet noodzakelijk zo te zijn dat alle range 3 overrevs op dat tijdstip zijn gebeurt.

Dus uitgaande van de data denk in dat hij minstens 2 keer in range 3 geweest te zijn. Een keer op 492 en een keer op 713u. Toerentallen lopen ook eerst op en na de piek weer terug. Dus range 1-2-3-4-3-2-1 en range 1-2-3-2-1.

Heeft de auto ongeveer 50.000-60.000km gereden?


29 mei 2018 15:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Check historie en overrevs 997T
die KM stand is correct Kheldar, dat zijn bonuspunten :mrgreen:


29 mei 2018 17:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Check historie en overrevs 997T
We zijn benieuwd ... range 3 & 4 waren toch al redelijk wat draaiuren terug. Dus als de compressietest etc in orde is zou het misschien wel ok knn zijn. Denk wel aan evt doorverkoopwaarde, dat een evt koper zonder achtergrondinformatie daar later wel op af kan knappen. Het is natuurlijk ook wel voor jou een uitstekend argument aan de onderhandelingstafel. Succes!


29 mei 2018 17:36
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Check historie en overrevs 997T
Toeterboy schreef:
Range 1: 5247 ontstekingen 898.5 uur
Range 2: 827 ontstekingen 855.4 uur
Range 3: 50 ontstekingen 713.2 uur
Range 4: 5 ontstekingen 492.4 uur


Volgens mij van een oud vrouwtje geweest :D .

Ik zou het zo interpreteren:

De rode lijn op een Turbo zit op 7200k toeren dacht ik, dan denk ik dat Range 1 zegt dat in het gehele leven van deze auto de toeren ±40 seconden dicht bij de rev limit was. Meestal schakel je vrij snel ,dus zeg maar binnen 0,2 seconden. Dus de begrenzer is ongeveer 400 keer genaderd. Als je hetzelfde logica volgt voor Range 2, is de limiter voor een totaal van ±10 seconden in gebruik geweest. Dat is dus ongeveer 50 keer net te laat geschakeld.

Gedurende een race krijgen deze blokken echt op hun donder. Het zal me niet verbazen als deze statistieken al na een race gelogd zijn. We weten ook dat de blokken vele races mee gaan. Ik zou me daarom geen moment zorgen maken over deze rapport.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 mei 2018 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Check historie en overrevs 997T
Toen ik mijn AKK bij een specialist uit liet voeren werd me gezegd dat range 1-4 niet problematisch is als de rest van de punten gewoon in orde zijn. En als ik de uren goed interpreteer is het een dikke 400 uur geleden dat hij in range 4 is geweest, dus dan rijdt hij al weer een hele tijd rond zonder problemen.


30 mei 2018 21:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.