Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:49



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Discussie: opnieuw gebruiken van de naam La Targa Passaggio 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Discussie: opnieuw gebruiken van de naam La Targa Passaggio
MOD: Onderstaande discussie over het opnieuw gebruiken van de naam Targa Passaggio uit van het Den Haag - La Targa Passaggio™ - Porsche Tunnelchallenge '18 topic gehaald.

Olaf schreef:
ClassicGarage schreef:
Ook aangemeld! Krijgt men nog een bevestiging mail retour?


Nee.

LTP heeft dat nog nooit zo gedaan.

Dat is niet juist Olaf, in de jaren dat het evenement door PSC Automotive Events georganiseerd werd, kreeg men wel een bevestiging na inschrijving.

En nog iets: het bevreemd mij dat je de naam La Targa Passaggio (zelfs met TM) gebruikt en niet Masters of Sound. Hoe vervelend ook, de naam La Targa Passaggio staat nog steeds op naam van de kapende partij. Failliet of niet, het is niet aan jou om die naam nu te gebruiken. Dat kan officieel pas na 09-03-2025, wanneer de naam weer vrijkomt. Daarbij, de stichting (PSC) en ook ikzelf hebben behoorlijk te lijden gehad onder deze hele hetze die, achteraf blijkend, aan jou gericht was. PSC Automotive Events is uiteindelijk ook hierdoor ten onder gegaan. Voor mij was het, na het stoppen van PSC, belangrijk dat het evenement voor alle Porsche (tunnel) liefhebbers gecontinueerd zou blijven. Dat is ook de enige reden dat het evenement terug is gegaan naar jou. Dat je nu net doet alsof die twee jaar aan (juridische) dreigementen, smaad en ook nog een geldclaim door kaapster gericht aan PSC en mijzelf niet hebben plaatsgevonden, sorry maar ik voel mij nu letterlijk gebruikt.

En voor het geval dat er forummers zijn die vinden dat dit beter per pb gezegd had moeten worden: jullie hebben mogelijk gelijk. Het zit mij echter behoorlijk hoog dat er nu mooi weer gespeeld wordt en ik persoonlijk nog steeds in de sh*t zit.

Bovenstaande doet echter niets af aan dit fantastische evenement, het blijft een geweldige ervaring om met een groep gelijkgestemden door de tunnels te brullen. Ik wens alle deelnemers daarom ook weer een top avond toe.


09 jun 2018 17:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Den Haag - La Targa Passaggio™ - Porsche Tunnelchallenge
Beste Sylvia,

Het bevreemd mij dat je hier in het topic je verhaal doet nadat ik je al ruim voor het eerste evenement te Rotterdam dit jaar een email heb geschreven over het gebruik van de naam Masters Of Sound. laat staan de naam Targa Passaggio.

Ik heb nimmer een reactie van jou op deze email mogen ontvangen en het lijkt mij ook niet dat je deze nooit ontvangen hebt, daar ik deze naar 3 bij mij bekende email adressen van jou heb geschreven. Dat je nu pas je verhaal doet vind ik ook apart, daar je dezelfde social-media kanalen volgt waar de naam LTP al weer maanden gebruikt wordt.

Ik vind ook niet dat het je siert om om deze manier je ongerief (terecht of onterecht) aan te geven, je weet ook hoe ik te bereiken ben buiten het forum om.


Wens ik je verder een goed en voorspoedig herstel.


Olaf


09 jun 2018 18:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: Den Haag - La Targa Passaggio™ - Porsche Tunnelchallenge
Olaf, ik heb mijzelf, direct na de overdracht van het evenement, op Facebook verwijderd uit de LTP en KIO groep. Berichtgevingen daarin zie ik niet, alleen in de Masters of Sound FB groep waar blijkbaar in het geheel geen gebruik van gemaakt wordt. Verder zijn alle emailadressen van psc-events.nl vervallen, omdat de URL niet verlengd is na stopzetting van de stichting. Enkel via pb op Facebook en dit forum ben ik bereikbaar en daarop heb ik geen bericht van jou ontvangen. Dit forum volg ik sinds de verkoop van de 997 minimaal, vandaar dat het mij nu pas opvalt en ik reageer.

Ik vind de gang van zaken die zich momenteel afspeelt door jouw actie om verder te gaan met een 'verboden naam' en na alle energie en kosten die ik persoonlijk in het LTP verweer heb gestoken, onacceptabel. Dat je de LTP naam weer gebruikt, zeker met het "trademark = TM" terwijl dit niet rechtsgeldig is, voelt alsof ik de klap voor je heb opgevangen en jij nu op oude voet verder gaat. Het had je gesierd als je onder de Masters of Sound naam was doorgegaan, zoals de leden van dit forum gekozen hebben.

Verder laat ik het hierbij. Ik heb van het hele proces heel veel geleerd, zowel in negatieve zin, maar gelukkig ook in positieve zin (zeker de wetenschap op wie ik kan bouwen, wat zeer waardevol voor mij is). Zoals ik hierboven al schreef, ik wens iedereen nog vele jaren tunnel plezier toe. Groet, Sylvia


09 jun 2018 19:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht Re: Den Haag - La Targa Passaggio™ - Porsche Tunnelchallenge
Na 3 jaar afwezigheid voel ik mij genoodzaakt om hier weer in te loggen.
Nu de LTP blijkbaar op oude voet verder gaat, lijkt het mij wijsheid dat je mij mijn €500,- terugstort die ik in het geheel heb gestopt, Olaf.
En dit was nog maar een deel van wat het geheel gekost heeft om via het BBIE te trachten de naam te behouden.
Dat valsheid in geschriften jouw volgende stap is, zal leiden tot....
_________________________________________
Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....


09 jun 2018 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Den Haag - La Targa Passaggio™ - Porsche Tunnelchallenge
Bij intellectueel eigendom is het aan de houder van het recht om dat recht ook af te dwingen. Zolang je dus niet gesommeerd wordt om er mee op te houden is er dus niets aan de hand.

Als er ook jaarlijks leges betaald moeten worden door de houdende partij om het recht in stand te houden? Als dat niet gebeurt is door faillissement dan is het een slapend recht geworden. Zolang de houder van de merknaam LTP zich dus niet mengt in dit hele verhaal ...

In doe daarmee geen verdere uitspraak over wat er verder speelt tussen de regels en betrokken partijen door.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 09 jun 2018 21:33, in totaal 1 keer bewerkt.



09 jun 2018 21:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Den Haag - La Targa Passaggio™ - Porsche Tunnelchallenge
Ik denk inderdaad dat het beter is dit in pb of nog beter face to face te klaren.
Ik heb dit verhaal (langs de zijlijn) op het forum en daarbuiten gevolgd. Ik denk vele forummers met mij. Ik denk dat ik toch behoorlijk wat informatie mis. Ik snap namelijk niet waarom Olaf hier de zwarte piet krijgt toegespeeld? Het is wellicht juridisch niet helemaal verantwoord om de oude naam weer te gebruiken maar zolang “ de kaper” van deze hier niets tegen doet is het toch juist leuk dat hij weer gevoerd wordt? Dat is volgens mij waar in eerste instantie de hele zaak om begonnen was. Als ik me niet vergis heb ik ook nog een (kleine) duit in het zakje gedaan en was juist blij verrast om de naam weer terug te zien.
Maar zoals gezegd ben ik waarschijnlijk niet op de hoogte van alle ins en outs dus dan ook beter niet de dicussie voeren op een publiekelijk forum.
Ik heb overigens alle runs altijd erg leuk gevonden, dus nogmaals dank daarvoor Sylvia en Olaf :thumleft:
_________________________________________
footers zuigen! :D


Laatst bijgewerkt door Pacoloco op 09 jun 2018 21:32, in totaal 1 keer bewerkt.



09 jun 2018 21:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Den Haag - La Targa Passaggio™ - Porsche Tunnelchallenge
Niet alle kippen leggen eieren.. :popcorn:


09 jun 2018 21:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Den Haag - La Targa Passaggio™ - Porsche Tunnelchallenge
Sigrid,

Je weet zelf ook wat door wie bijgedragen is in het verhaal om de naam te behouden én ook hoeveel als het om de financiele kant gaat :idea:

Het is toen je eigen keuze en risico geweest - net als die van mij én anderen - om er geld in te steken.
Ik voel me dan ook niet verantwoordelijk voor jou bijdrage - maar vond het zeker aardig naar Sylvia toe.

Natuurlijk kan ik hier ook uiteen gaan zetten wat het mij en mijn vrouw aan tijd, geld en ergenis heeft gekost - maar dat doet gewoonweg niet meer ter zake.

Sylvia heeft toendertijd gezocht naar evenementen en van mij de LTP en Chateaux Rallye overgenomen - ruim voordat er “gezeik” over de rechten op de naam LTP kwam.

Ik zie ook niet in waarom dát verhaal heeft bijgedragen aan de ondergang van PSC events.
Naar mijn idee is Sylvia er - voor eigen redenen - mee gestopt én kreeg ik via-via te horen dat ze iemand zocht om het een en ander over te nemen.

Ik heb “de tunnels” terug - maar er is mij nimmer gevraagd of ik PSC Events over wilde nemen. Ook is er geen discussies geweest over de naam.


Sylvia,

Het verbaasd me dat ook je andere (privé)e-mail uit de lucht is, Dat van de PSC gerelateerd e-mails wist ik al.

En nogmaals - je had mij gewoon kunnen bellen, mailen of WhatsApoen :idea: via dat laatste werd ik overigens getipt over je verhaal hier in dit topic, anders had ik het zeker niet zo snel gelezen.

Over je gevoel “als buffer” hebben wij het al eerder gehad. Ik heb je toen gezegd dat ik dat erg vervelend voor je vond, dat gevoel te hebben - en je gezegd dat van je af te zetten, daar het niet zo is.

Inmiddels zijn we wat maanden later en heb je er blijkbaar weinig mee gedaan of aan kunnen doen.

Wens ik jullie verder een fijne avond.

Groeten,
Olaf


09 jun 2018 21:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht Re: Den Haag - La Targa Passaggio™ - Porsche Tunnelchallenge
Kheldar schreef:
Bij intellectueel eigendom is het aan de houder van het recht om dat recht ook af te dwingen. Zolang je dus niet gesommeerd wordt om er mee op te houden is er dus niets aan de hand.


En dat is het hem juist!
Tot 2025 mag deze naam niet gebruikt worden. Maar dat deert Olaf blijkbaar niet. Hij mag de boetes betalen zo meteen en wel dagelijks.
En nee, ik ga dit niet privé uitvechten.
Wellicht worden nu een aantal mensen wakker geschud.
_________________________________________
Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....


09 jun 2018 21:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Den Haag - La Targa Passaggio™ - Porsche Tunnelchallenge
Sigrid schreef:
En nee, ik ga dit niet privé uitvechten.
Wellicht worden nu een aantal mensen wakker geschud.


Nu je hier toch bent: Leg de supporters van Keep It Original - La Targa Passaggio dan ook even uit waarom jij 3 weken geleden besloot de Facebook pagina Keep It Original - La Targa Passaggio te sluiten :!:

Bij deze splits ik de discussie over het gebruik van de naam Targa Passaggio af van het Den Haag - La Targa Passaggio™ - Porsche Tunnelchallenge '18

Bijdrages/commentaren ten aanzien van het gebruik van de naam kunnen dan gewoon hieronder verder gaan - totdat wellicht een van de moderators besluit het topic te sluiten of te vegen :wink:

Citaat:
(zelfs met TM)

TM staat overigens voor Tunnel Masters :popcorn:


09 jun 2018 23:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Discussie: opnieuw gebruiken van de naam La Targa Passa
Waar kunnen we doneren?



:popcorn:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


10 jun 2018 2:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht Re: Den Haag - La Targa Passaggio™ - Porsche Tunnelchallenge
Olaf schreef:
Nu je hier toch bent: Leg de supporters van Keep It Original - La Targa Passaggio dan ook even uit waarom jij 3 weken geleden besloot de Facebook pagina Keep It Original - La Targa Passaggio te sluiten :!:


Nou het antwoord op die vraag lijkt mij nogal eenvoudig: onrechtmatig gebruik van de pagina voor het promoten van een evenement dat de naam niet mag dragen.
_________________________________________
Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....


10 jun 2018 6:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: Discussie: opnieuw gebruiken van de naam La Targa Passa
Olaf, het gaat er niet (alleen) om of je de naam La Targa Passaggio opnieuw mag gebruiken, die beslissing is niet aan ons/mij. Het gaat om het gebrek aan respect voor de mensen die zich voor het behoud van de naam gestreden hebben. Ik heb het evenement onder de naam "Masters of Sound" aan jou overgedragen. Dat je die naam (blijkbaar) niet eens overwogen hebt en meteen op oude voet bent doorgegaan, geeft een zeer naar gevoel. Dan had je een paar jaar geleden, wat mij betreft, 1 op 1 het gevecht met Annik aan moeten gaan en ons daarbuiten moeten laten. N.B. ook na overdracht aan PSC en gedurende het gevecht m.b.t. de claim van Annik had je het evenement terug kunnen nemen.

En nog iets, JIJ hebt mij destijds benaderd of ik La Targa Passagio wilde voortzetten, omdat jij er geen tijd meer voor had. Nadat ik daarover nagedacht heb, leek het mij een passend evenement bij de Stichting. Ik was zelf niet op zoek naar uitbreiding van het evenementen pakket. Dus svp niet de boel gaan verdraaien en zeggen dat ik jou benaderd heb.

Dit gezegd hebbende, is voor mij de discussie klaar. Jij en de mensen die het gevecht destijds (financieel) bijgestaan hebben zijn nu op de hoogte van mijn onvrede en van mijn motivatie om dat bekend te maken.


10 jun 2018 8:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Discussie: opnieuw gebruiken van de naam La Targa Passa
Wat mij als deelnemer betreft, wil ik graag nogmaals uitdrukken dat ik vooral :res: heb voor het werk dat de organisatoren in dit event steken en dat ik het ongelooflijk waardeer dat dit een aantal keer per jaar mogelijk wordt gemaakt.

Hoewel ik als marketeer volkomen begrijp dat een merk er wel degelijk toe doet, vind ik het echt tertiair onder welke naam het event in de agenda wordt gezet.

Dus Sylvia en Olaf: langs deze weg nogmaals een dikke thumbs up voor de afgelopen en komende edities! :cheers:


10 jun 2018 10:22
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: Discussie: opnieuw gebruiken van de naam La Targa Passa
Binko schreef:
:cheers:


+1


10 jun 2018 11:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.