Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Cayman 981 GTS of...

12 jun 2018 11:08

Na een 78er SC en een 964 volledig te hebben gerestaureerd spookt er al een hele tijd een Cayman GTS door mijn hoofd.
Iets totaal anders dan die vorige 2, maar ik krijg het ding maar niet uit mijn hoofd :D

Kan iemand mij zeggen wat de prijsevolutie is van een 981 GTS is? Vermoedelijk niet zo trending als die 964's en andere luchtkokers dus sneller waardeverlies zoals de andere modernere Porsche's.
Zou de 964 uitwuiven en de GTS binnen rijden een goeie zet zijn financieel gezien, voor het rijplezier en comfort denk ik vast van wel.

Verlos mij :drive:

Grtz

Re: Cayman 981 GTS of...

12 jun 2018 11:29

Gette schreef:Zou de 964 uitwuiven en de GTS binnen rijden een goeie zet zijn financieel gezien ..



Nee :!:

... en rijplezier, tja - dat is voor iedereen verschillend.

Ik heb zelf meer rijplezier met een klassieke 911 op binnendoor-weggetjes - op auto(snel)wegen is dat een stuk minder.
Cayman op de auto(snel)weg vond ik leuk - maar daar houdt het dan ook mee op :wink:

Re: Cayman 981 GTS of...

12 jun 2018 13:42

GTS schrijft, zoals de meeste moderne Porsches, gewoon af. Al is dat niet in een heel hoog tempo. Zou vooral bij de buren in Duitsland eens gaan kijken, ook interessant dealer aanbod.

Cayman 981 GTS is wel een hele gave wagen. Qua rijeigenschappen (ook enigszins subjectief) misschien wel beter dan een 911. Daarbij heeft de 981 nog het lekkere atmosferische geluid. Op de GTS heeft Porsche daar nog een schepje bovenop gedaan. Denk een van de luidste standaard Porsches. Heb een aantal keer met de 981 GTS gereden en dat is echt een hele fijne stuurmans auto. Juist ook op de binnenwegen. Met 340PK heb je eigenlijk ook meer dan genoeg vermogen. Heb zelf nog wel eens naar een 981 2.7 gekeken.

Re: Cayman 981 GTS of...

12 jun 2018 14:01

Prima auto, maar je zal uiteraard afschrijven. Ik zou vooral een handbak nemen en de PDK's links laten liggen. :drive:

Re: Cayman 981 GTS of...

12 jun 2018 14:07

Waarom moet het financieel een goede zet zijn?

Re: Cayman 981 GTS of...

12 jun 2018 14:31

Ik zou de PDK nemen. Iets kortere verzetten ook dan de handbak.
Daarbij past PDK gewoon erg goed bij dit soort moderne Porsches.

Re: Cayman 981 GTS of...

12 jun 2018 14:56

Gette schreef:Na een 78er SC en een 964 volledig te hebben gerestaureerd spookt er al een hele tijd een Cayman GTS door mijn hoofd.

Wat valt er te restaureren aan een 981 GTS? :scratch:

Maar serieus: zit voor jou een belangrijk deel van t plezier niet in de voldoening van t opknappen?

Re: Cayman 981 GTS of...

14 jun 2018 19:27

Cayman restaureren zou beperkt zijn tot het afwassen van de velgen denk ik :roll:

Plezier van opknappen is voor mij idd belangrijk, maar iets 'moderner' rijplezier is ook meegenomen.
Ik rij gewoon te weinig met de 964, spul staat 350 dagen per jaar stil in de garage te blinken.
Zou die recentere Cayman denk ik er meer uithalen om ritje te maken..... denk ik

Re: Cayman 981 GTS of...

14 jun 2018 19:28

Dat is ongeveer hetgeen ik verwachtte toen ik mijn 993 turbo inruilde op een 991.2 GTS. Tot nu toe nog geen moment spijt van gehad en geen heimwee. Ik zeg gewoon doen.

Re: Cayman 981 GTS of...

19 jun 2018 22:02

Heb zelf een vergelijkbare overweging gehad. Een 964 C4 en een 3.2 Carrera en allebei heel leuk maar niet voor (semi) dagelijks gebruik (mijn mening). Naar diverse modernere alternatieven gekeken, ook met het oog op niet teveel afschrijving. Daarbij stond de Cayman GTS op de shortlist, net als een GT4. Toch voor een 911 (997.2 Carrera S 2010 met PDK) gegaan. Hoop dat die qua afschrijving het ergste wel heeft gehad, maar dat moet de toekomst uitwijzen. Cayman GTS lijkt me qua afschrijving ook niet verkeerd, laatste 6 cilinder Cayman (misschien de next Gen GT4 nog) en vrijwel unaniem als ultieme rijdeursauto bestempeld.

Zelf nog geen seconde spijt van mijn keuze (de 964 heeft het veld moeten ruimen, 3.2 is erg nog maar wordt erg weinig gebruikt). 997 is zo fijn en merk dat ik hem veel vaker pak dan de 964 destijds.

Re: Cayman 981 GTS of...

23 jun 2018 13:01

Net mijn GTS met 40k op de teller ingeruild voor een 911 (991.2) kan mn kleinkind mee :-). Auto is meer involved dan de 911, zeker in sport plus veel brutter wat geluid en beleving betreft. In de 911 heb je duidelijk het gevoel dat je in een grotere auto rijdt. Ook meer overzicht.

Moest overigens best wel wat afschrijven....
Plaats een reactie