Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:23



Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
De markt voor 911? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooi
Bericht De markt voor 911?
Ik heb mijn 911 (997-4, mark I) te koop gezet bij PSTG in Huizen omdat ik gewoon te weinig in rij. Zoals gebruikelijk heeft PSTG de 997 ook op de gebruikelijke sites geadverteerd. Tot mijn verbazing kreeg is teruggekoppeld dat de markt voor de 997 zeer moeilijk is en er weinig beweging in zit. Ik ben benieuwd of anderen ook die ervaring hebben en wat daarvan de reden is. En als dat zo is of dat alleen voor de 997 geldt of ook voor de andere modellen zoals de 996, 993, 964.
_________________________________________
997-1


19 jun 2018 18:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De markt voor 911?
De markt is m.i. al even op z’n retour, langzaam welliswaar omdat er vaak (te) duur is ingekocht. Verkopers houden daarom hun vraagprijzen hoog - en als je dan toch - voor je gevoel - de hoofdprijs moet betalen, zoek je natuurlijk door tot je de 911 hebt gevonden in de door jou gewenste kleur en uitvoering.
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


19 jun 2018 18:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: De markt voor 911?
Vriend van mij ging kijken voor een 997. Daarna wikken en wegen en zoeken op Internet als vergelijkingsmateriaal. Het viel mij op dat er veel te koop staan. Aan de andere kant, er zijn er veel verkocht, ze zijn er al 14 jaar dus tja ook wel logisch eigenlijk. Ook staan er heel wat al 6 maanden of langer te koop. Als je er (snel) vanaf wilt zul je je moeten onderscheiden in uitvoering (alles erop en eraan) of in prijs.
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


Laatst bijgewerkt door mbembe op 19 jun 2018 19:45, in totaal 1 keer bewerkt.



19 jun 2018 19:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: De markt voor 911?
+1, ik houd de sites al een tijd in de gaten omdat ik zelf rustig aan het orienteren ben. De 997’s staan voor steeds minder op vooral marktplaats (ook van handelaren). Zelfde geldt voor Panamera’s en de diesel versies van de Cayenne (dat laatste snap ik dan wel weer, een diesel raak je nu nooit meer kwijt voor een normaal bedrag). Hopelijk vindt ts snel een gegadigde, mooie kleur met dito velgen!


19 jun 2018 19:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De markt voor 911?
Ik weet niet hoe 't fiscaal klimaat in NL is voor die wagens, maar in België moet je er jaarlijks serieus voor aftikken.
Voor mijn 996 4S is dat 2200 Euro/jaar. Een 997 is nog duurder aan verkeersbelasting, een 991 is goedkoper wegens "groener".
Elk jaar denk ik "nu zet ik 'm te koop", maar ja...
Maw, een Belg zal niet snel een 997 aankopen waardoor jouw afzetmarkt toch weer ietsje kleiner wordt.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


19 jun 2018 20:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht Re: De markt voor 911?
Af & toe denk ik er wel eens over of ik m’n 3.2tje niet in zou ruilen voor een 997. Alleen ben ik bang dat ik na verloop van tijd toch spijt ga krijgen. Aan een 3.2 kun je nog lekker alles zelf doen en zit geen elektronische poespas, maar bij een 997 is dat al behoorlijk anders. Ik denk dat door de grote aantallen waarin de 996 en zijn opvolgers zijn gebouwd je al een zeer speciale uitvoering of versie moet hebben om er snel van af te komen. Maar die blijven qua waarde ook in de hoogste regionen hangen. De “gewone” uitvoeringen zijn geweldige auto’s, maar niet bijzonder genoeg dat de vraag groter is dan het aanbod. En de hype dat alle oudjes ineens voor ronduit belachelijke bedragen van eigenaar wisselden is inderdaad op z’n retour. Ik denk dat de prijzen nu redelijk stabiel zijn, maar dat de markt redelijk verzadigd is.
_________________________________________
NPC 0577


19 jun 2018 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: De markt voor 911?
De mijne was binnen 2 weken verkocht.

Afbeelding


20 jun 2018 7:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De markt voor 911?
Double G schreef:
maar dat de markt redelijk verzadigd is.


De markt voor F modellen is niet verzadigd, die is verziekt door de hoge prijzen.
Ik ken legio mensen die graag een 912 willen hebben maar niet de huidige bedragen kunnen neer tellen...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


20 jun 2018 10:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: De markt voor 911?
Oftewel: het 'middensegment' kopers is buiten spel gezet.... :!:

Er zijn nog maar weinig mensen die een vermogen in een hobbyauto stoppen. Het moet immers wel leuk blijven.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 jun 2018 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: De markt voor 911?
maar daarvoor geldt, zolang het verkocht wordt, blijven deze prijzen. Dat lijkt me toch niet het geval nu voor de 996/997/Panamera etc markt. Daar zie ik, los van de bijzondere versies waar er weinig van zijn, de prijzen ofwel hoog blijven en de betreffende P wordt niet verkocht, ofwel de prijzen worden steeds wat verlaagd in de hoop dat het wel wordt verkocht. Of zien anderen dat anders?


20 jun 2018 10:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: De markt voor 911?
Ik denk dat de economie helemaal niet zo goed draait als wordt voorgesteld....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 jun 2018 10:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: De markt voor 911?
Mensen moeten nog even doorsparen misschien?
Of ze hebben nog wat tijd nodig om de baas in huis te overtuigen!


20 jun 2018 10:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: De markt voor 911?
Wat mij opvalt is de eentonigheid van het aanbod.
Als ik kijk naar de 997’s die te koop staan (in NL) dan is het echt alleen maar (op een paar uitzonderingen na) zilvergrijs en zwart en alles wat daarbij in de buurt zit. :oops:
Kan me voorstellen dat een hoop mensen toch wat afwijkends zoeken, en dan niet over 1 nacht ijs gaan.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


20 jun 2018 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: De markt voor 911?
Eens, maar dat is ook wat het merendeel zoekt, ook hier op het forum. Als er gezocht wordt naar een nieuwe (tweedehands) P, is een van de eerste eisen meestal (standaard) grijs, zwart of soms blauw. Veel afwijkender mag meestal niet, dus dat verklaart ook wel waarom er zoveel in deze standard kleuren te vinden zijn. Geheel off topic, ik zag op marktplaats een speedgelb 996 4S cabrio, wat een kleur, helemaal af (nu nog in coupe qua lijn). Maar goed, iedere sjaak zijn smaak, er zullen er genoeg zijn die dat liever in grijs zien :wink:


20 jun 2018 13:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De markt voor 911?
Eens.
Alleen...
Porsche is nog maar onlangs terug begonnen met funky'er kleurtjes in het gamma te steken. Ten tijde van de 996, 997 en begin 991 kon je ook niet anders krijgen dan zo'n kleuren.
Het spannendste was toen wit, geel en rood.
Er was geen Lava-oranje of Gulf-blue of Mosterdgroen.
Toen ik 6 jaar geleden op zoek was naar een 997 moest je toen al een premium van 5 a 10k betalen als je 'n Macadamia wilde. Toen het spannendste kleur.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


20 jun 2018 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: De markt voor 911?
klopt, maar als ik mag kiezen tussen standaard grijs of zwart of rood/geel, dan weet ik het wel. Los nog van de latere oranje en felgroene kleuren die er toen nog niet waren helaas. Anyhoos, we gaan weer on topic, conclusie lijkt dus te zijn, markt is wat aan het normaliseren, in het nadeel van huidige verkopers :wink: .


20 jun 2018 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: De markt voor 911?
prijzen van de 997 turbos zijn ook aan het zakken, steeds een 1000 euro eraf...

De 996 Turbo lijken mij de laatste 2 a 3 maanden te zijn gestegen. Waarbij er nog wel een redelijk gat zit tussen de mk1 en mk2.


20 jun 2018 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: De markt voor 911?
Als de prijs goed is verkoopt het gewoon hoor. Ik heb de mijne via het forum verkocht binnen een week, kwestie van gunnen. Als je denkt dat 40k+ een reele prijs is voor een 997, dan kan het langer gaan duren.


20 jun 2018 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: De markt voor 911?
@ Ruviano : de meeste Porsche handelaren vinden 40 K+ blijkbaar wel een reële prijs voor een 997, ik zie er nooit een voor minder aangeboden.


20 jun 2018 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: De markt voor 911?
Staan er toch een stuk of 15 voor minder dan 40K op gaspedaal.nl :wink: :roll:


20 jun 2018 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht Re: De markt voor 911?
912 schreef:
Double G schreef:
maar dat de markt redelijk verzadigd is.


De markt voor F modellen is niet verzadigd, die is verziekt door de hoge prijzen.
Ik ken legio mensen die graag een 912 willen hebben maar niet de huidige bedragen kunnen neer tellen...

+1 maar dan voor een 911..... 8) 8) :drive:
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


20 jun 2018 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: De markt voor 911?
@WillemB : heb net ook even gekeken op Gaspedaal, maar er zit behalve Classic Master geen enkele Porsche handelaar tussen. Bovendien allemaal auto's met heel veel KM's op de teller, die zijn sowieso goedkoper.


20 jun 2018 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Bericht Re: De markt voor 911?
Kwestie van vraag en aanbod.

Algemeen : luchtgekoeld veel vraag, (relatief) weinig aanbod => prijs hoog
watergekoeld redelijk veel vraag maar ook veel aanbod => prijs laag

Prijs van een luchtgekoelde 911 is inderdaad dusdanig hoog, dat een groot
gedeelte van de markt af haakt. Staat dus wel te koop, maar wordt niet verkocht.
Dat gedeelte van de markt gaat dan verder kijken. Een 997 dan ? Ook leuk.
Maar voorlopig ook niet goedkoop. Als de prijzen voor een 997 zakken en
deze auto´s worden ook daadwerkelijk verkocht, dan zullen de lufties ook
gaan zakken, anders wordt er helemaal niets meer verkocht.

Ik heb er helemaal geen verstand van, en weet niet eens hoe je marketing spelt …
maar dit is mijn analyse en ik ben niet meer nuchter.

Slaap lekker allemaal !

En :drive: met die lufties. Zo veel plezier en beleving.
_________________________________________
Win on sunday, sell on monday.


20 jun 2018 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De markt voor 911?
Bob C4 schreef:

luchtgekoeld veel vraag

Prijs van een luchtgekoelde 911 is inderdaad dusdanig hoog, dat een groot
gedeelte van de markt af haakt.

ik ben niet meer nuchter.



:lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 jun 2018 10:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: De markt voor 911?
Lucht gaat duurder worden en water goedkoper ,op bepaalde modellen na die specialer zijn om wat voor opgeklopte redenen dan ook.
Puur om het feit dat er minder van op de markt zijn en komen.
Nu kopen sommigen dan toch maar een waterkoeler omdat men een luchtkoeler te duur vindt worden,feit is dat dat een compromie is en zal blijven knagen tot ze over een paar jaar alsnog de stap weer zetten naar de luchtkoelers en het pure rijden waar porsche bekend mee is geworden ,wat duidelijk bij de waterkokers mist.
Laat staan over de kwaliteit van de waterkokers die men daar produceert. :popcorn:


21 jun 2018 11:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.