Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 5:32



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Code P0421 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Code P0421
Nog maar eens een vraagje, jullie reageren zo snel en met goed advies.
Iemand bekend met de foutcode p0421 warm up catalyst bank1 efficiency below threshold ? Af en toe gaat het motormanagement lampje branden in mijn Cayenne. Als ik hem dan uitlees kom ik uit op foutcode p0421, dus de katalysator doet zijn werk niet optimaal. Code gereset en het lampje is weer uit, maar dat wil ik niet telkens doen. Auto met bovag garantie gekocht dus ik neem aan dat ik dat kosteloos kan laten nakijken en repareren ? Alvast weer bedankt voor jullie reactie :)

Jolly


06 jul 2018 12:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht Re: Code P0421
Is het niet slimmer om al je problemen op te schrijven en dit eerst eens bij de garage waar je de auto hebt gekocht voor te leggen? Mocht het garantie zijn dan scheelt het je in ieder geval een hoop gepuzzel.
_________________________________________
NPC 0577


06 jul 2018 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Code P0421
Ik zou inderdaad gewoon teruggaan

Draadjes:
https://www.renntech.org/forums/topic/23721-cayenne-s-eobd-codes-p0431-and-p0421/
https://rennlist.com/forums/porsche-cayman-and-cayman-s-all-generations/703379-error-code-p0421.html

Tweede draadje zegt:
Citaat:
If the eror code is accompanied by error codes related to aging sensors replace the sensors indicated by the error codes, clear the error codes, and resume driving the car. If the code comes back the converter is worn out (unable to store oxygen) or perhaps has suffered some internal mechanical failure that has affected its operation.

Converters are warrantied by federal law for IIRC 7 years and 80K miles -- this should be covered in one of the books that came with the car -- so you should get the car to a dealer for 1) confirmation the converters are covered; and 2) get the bad one replaced.

I have nursed my Boxster's sub-par converter for years now running a top tier (mostly Shell, but Chevron works too) gas and buying from a busy station, and once every two years (but not always, sometimes I get lazy or the car is just behaving ok... switching away from 'supermarket' gas to a name brand gasoline really keeps the eror code at bay) before an emissions test running a bottle or two of Techron through the gas tank.

Keep the plugs reasonably fresh -- replace every 60K miles -- replace engine air filter every so often, avoid overfilling the engine with oil, and then drive the car.

Oh, I found pushing the engine a bit harder -- nothing harsh just rev the engine a bit higher, use a bit more throttle -- seems to help forestall the CEL and error code. It still comes on though almost always in cooler weather.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


06 jul 2018 15:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.