Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 1:48



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Alarm tijdelijk uitzetten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Alarm tijdelijk uitzetten
Ik heb gezocht in de handleiding maar kan het niet vinden ...
Ik ga dinsdag met de boot naar Newcastle en dan word je verzocht je autoalarm tijdelijk uit te zetten.
Wie weet hoe dit moet?


14 jul 2018 17:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Alarm tijdelijk uitzetten
Helemaal uit zou ik ook niet weten maar als je 2x snel achter elkaar op lock drukt dan staat het alarm alleen op de deuren en niet op de (bewegings) sensoren in het interieur. Ik neem aan dat het daar om gaat.


14 jul 2018 18:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Alarm tijdelijk uitzetten
Ik denk vanwege de hellingshoek sensor......

Als het alarm daarom afgaat verwachten ze een ruig overtochtje....., denk dat de meeste passagiers dan wat
anders aan hun hoofd hebben :puker: :wink:

Idd even in de handleiding van het alarm kijken.....daar moet omschreven staan hoe je de verschillende gedeeltes van
het alarm uit kan schakelen. Het zal zoals Arriebar al aangeeft via de AB moten gaan, of als je hem weet te vinden de stekker van de hellingshoek-sensor lostrekken..


14 jul 2018 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: Alarm tijdelijk uitzetten
Arriebar dat is wat ik zoek ... ik ga het morgen eens proberen

WillemB ik hoop dat het tochtje een beetje rustig verloopt :lol:
Ik zal de handleiding van het alarm maar eens opzoeken en uitpluizen

Heren .. dank voor jullie info.


14 jul 2018 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Bericht Re: Alarm tijdelijk uitzetten
Jos-P schreef:
Ik heb gezocht in de handleiding maar kan het niet vinden ...
Ik ga dinsdag met de boot naar Newcastle en dan word je verzocht je autoalarm tijdelijk uit te zetten.
Wie weet hoe dit moet?


Ga je naar Schotland ?

Ik ga 1e week augustus, ben benieuwd naar jou ervaringen.

Fijne rit gewenst.
_________________________________________
911 3,2 Targa '87, 911 SC 3,0 '78, 993 Targa '96


14 jul 2018 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: Alarm tijdelijk uitzetten
Arriebar ik las het verkeerd ... het gaat om de bewegingssensoren buiten de auto.

Ik heb nog even geGoogled en vond dit ...

Originally Posted by smorris View Post
Until you find the issue, lock the car then unlock the car and the car will automatically lock itself after 30sec or so as long as you do not open the door...
that way you can have the car locked at work without the alarm going off..

Misschien dat het werkt!

Leo63 wij gaan via NewCastle en dan naar Edingburgh, Inverness, Fort William, Glasgow, Lake District en dan weer naar New Castle.


14 jul 2018 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Alarm tijdelijk uitzetten
Is het niet gewoon met de sleutel de auto dichtdraaien ipv afstandbediening? heb ik met mijn 996 (2002) naar Zweden gedaan en ging prima. Op weg terug vergeten en toen met afstandbediening....alarm ging wel 15x af.....
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


14 jul 2018 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 C2 ('09), 991 C4S ('13)
Achterhoek
Bericht Re: Alarm tijdelijk uitzetten
In mei van dit jaar, met 2 forumleden en partners, de North Coast 500 (Schotland) gereden en ook van de overtocht IJmuiden naar Newcastle gebruik gemaakt.

@Alarm: De handelswijze van Ariebar hebben wij ook gevolgd en dat werkte prima. Er wordt wisselend gesproken over de ruimte rondom de auto aan boord. Onze ervaring is dat er ruimte voldoende is en je dus niet bang hoeft te zijn voor beschadigingen door medereizigers die een deur van een auto te ver opengooien. Wil je bij aankomst snel van boord dan is het raadzaam op tijd in IJmuiden te zijn aangezien het principe is "first in, first out". Bij aankomst in Inverness moet je je paspoort laten zien en daarmee komt gehele proces van van boord rijden en door de douane op ca. 1 uur. Wellicht belangrijk voor de planning van de eerste rijdag.

Wij zijn in 1 dag naar Inverness gereden, hetgeen een stevige trip was omdat we zoveel mogelijk autowegen hebben vermeden. Voorzover al niet bekend, een mooie route van Newcastle naar Inverness is via de A68. Na Edinburgh hebben een stukje de M90 gevolgd om vervolgens bij Perth via Cairngorms National Park te rijden. Bij Perth de snelweg af en dan de Old Military Road (A93) genomen. Mooie video van EVO is https://www.youtube.com/watch?v=xkAT82-R0S8.
Overigens tank wel even vullen alvorens het national park in te gaan. Prima adres is afslag 6 op de M90 naar Loch Leven.

Oh, en wil je van lekker gebak genieten dan is dit adres een aanbeveling: Old Melrose Tea Rooms & Bookshop, net even voor Leaderfoot Viaduct.

Fijne vakantie gewenst.


15 jul 2018 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: Alarm tijdelijk uitzetten
MarioCLV
Dank je!

Dan ga ik dat van Arriebar ook gewoon doen.

Gelukkig dat er ruimte genoeg is voor het parkeren. Wij hebben dinsdag de tijd dus we zorgen dat we een beetje vooraan staan :D

Dank je voor de tip van de route. Wij verblijven eerst ergens net onder Edingburgh. En dan willen we rustig door de natuur naar het noorden. Leuke tip van het gebak.

De vakantie gaat mooi worden!


15 jul 2018 16:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.