Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 13:41



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Verschillen 996 US Import vergeleken met een EU 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 GT3
Bericht Verschillen 996 US Import vergeleken met een EU
Ik vraag mij af wat de wezenlijke verschillen, cq voor- en nadelen zijn tussen een 996 oorspronkelijk geleverd in US en een "standaard" EU. En waarom je juist voor een EU zou gaan en niet voor een import US?


30 jul 2018 7:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Verschillen 996 US Import vergeleken met een EU
Ja, andere knipperlichten en bumper zijn de bekendste. Ook is, afhankelijk van het model bijvoorbeeld:
* de benzinetank anders (toegevoegd een drukmeter)
* sommige elektrische systemen zijn iets gewijzigd voor de Amerikaanse markt. (maar ik weet nu ff niet welke uit mn hoofd)

Verder qua vermogen zit er geen verschil in. Wel zijn er véél meer tiptronics verkocht jn verhouding... ze houden daar niet van schakelen :)

Ook ben ik in de veronderstelling (gehoord van een gerenommeerde monteur) dat de US versies eerder foutmeldingen geven omdat de foutmarges wat strakker staan afgesteld. Check engine light bijv.

Waar ben je naar op zoek?


30 jul 2018 9:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 GT3
Bericht Re: Verschillen 996 US Import vergeleken met een EU
Aha. Nou ben zelf toch mijn tocht naar een 996 aan het voortzetten. Heb onlangs nog gereageerd in een topic dat mijn interesse was bekoeld door alle berichtgevingen voor de mogelijke toekomstige defecten met de 3.4 en 3.6 van de 996, maar zo kun je bezig blijven met uitstellen en die 996 bieden gewoon veel waar voor je geld (zolang ze het blijven doen).

Nu worden er ook regelmatig US versies aangeboden, in sommige gevallen goedkoper / aantrekkelijker qua uitvoering, maar weet niet echt de verschillen.

Wat is zoek is een vroege 996 Carrera 2 (98/99), handgeschakeld.


30 jul 2018 11:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Verschillen 996 US Import vergeleken met een EU
Houd verder rekening mee dat je eventueel de tellerbak wil veranderen van mph naar km/u

Ben niet zeker of er standaard nog verschillen zitten in rijhoogte tss VS en de rest. Voor het optionele sportonderstel M030 in ieder geval wel. Daar is de US variant minder laag dan RoW (Rest of World).


30 jul 2018 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verschillen 996 US Import vergeleken met een EU
Mijn us stond voor bijna 1,5cm hoger dan achter. Dat lijkt in sommige delen van de us standaard te zijn? (nu verlaagd met row h&r verlagingsveren en hij staat weer recht)

Verder heb je extra milieu toevoegingen aan de motor (zoals de secundaire luchtpomp, die zorgt voor extra verse lucht bij het mengsel).


31 jul 2018 1:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 GT3
Bericht Re: Verschillen 996 US Import vergeleken met een EU
Okee, dus afgezien van de mijlen ipv km in de teller en de rijhoogte en de bumpers dus geen echte grote verschillen. Goed om te weten.


31 jul 2018 8:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Verschillen 996 US Import vergeleken met een EU
Secundaire luchtpomp zit er geloof ik vanaf de 3.6 standaard op


31 jul 2018 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verschillen 996 US Import vergeleken met een EU
Grootste verschil/nadeel is mi de lagere verkoopprijs straks, een US-er (zeker de 996/997-jes, oudere modellen hebben hier minder of geen last van) zijn in US spec altijd minder waard, ook al bouw je ze om tot EU spec. Ik merk het aan mijzelf ook, ik sla US-ers over in mijn zoektocht, net zoals Italianen (of het allemaal gebaseerd is op goede argumenten is een tweede.. :wink: ). Ik zou er wel rekening mee houden als je gaat zoeken..


31 jul 2018 9:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verschillen 996 US Import vergeleken met een EU
Erg groot voordeel van een us vind ik wel weer dat je kleine (18.2) platen mag voeren! Stuk mooier

In de klokkenwinkel kun je de digitale snelheid en afstand wel omzetten naar kms ipv mijlen.
De fahrenheit niet naar celcius overigens, dat vind ik jammer maar heb mij er nog niet voldoende aan gestoord om hem te vervangen voor een EU klok.


31 jul 2018 11:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verschillen 996 US Import vergeleken met een EU
tsja, iedere sjaak.. die kleine platen vind ik nu juist geen gezicht, ziet er zo geimporteerd uit.. Maar iedere sjaak zijn smaak, dus dals je dat mooi vindt, lekker doen! :wink:


31 jul 2018 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Verschillen 996 US Import vergeleken met een EU
Als ik eerlijk ben heb ik de USA import altijd wat links laten liggen bij het zoeken naar een 911. Toen ik de 993 kocht klikte ik de USA auto’s meteen weg.

In de zoektocht naar een goede 3.2 toch ook in Amerika gekeken. De handelaren die hem er vandaan halen en meteen doorstoten wel links laten liggen.

Een aantal Europese auto’s bekeken en veel 3.2 targa’s hebben roest issues. Daar wil ik zeker niet aan.

Na lang zoeken een Amerikaanse 3.2 gekocht (in Amerika) die echt veel netter is dan menig ROW auto. Geen roest, geen ellende. Wel netjes omgebouwd naar ROW spec. Die kleine plaatjes vind ik dan weer een doorn in het oog!

Kortom, ik zou zoeken naar een auto die nu nog daar staat. Te koop aangeboden wordt via bijvoorbeeld Pelican parts. Zo met de eigenaar contact hebben en echt een goede kopen...


31 jul 2018 14:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PorscheFloor


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.