Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:15



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Advies aanschaf Cayenne S Diesel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Advies aanschaf Cayenne S Diesel
Beste forumleden,

Graag stel ik mij aan jullie voor, mijn naam is Bas en ik woon in het mooie Groningen.

Jaarlijks rijd ik 80.000 tot 100.000 kilometer, waarvan een substantieel deel in landen met een deplorabel wegennet zoals Roemenië en Oekraïne. Momenteel rijd ik een Range Rover TDV8 Autobiography uit 2011 met 328xxx kilometer op de teller. Dus het is hoog tijd om de Range te vervangen.

Ik ben voornemens een Cayenne S Diesel van na de facelift aan te schaffen en ik zou graag van jullie horen welke opties zeker de moeite waard zijn en welke opties niet.

De volgende opties wil ik absoluut:

Adaptieve sportstoelen
21 inch velgen
Led koplampen

De opties wil ik graag:

Burmester geluidssysteem - subliem, maar een vrij zeldzame optie.
Sport Design pakket - maakt een Cayenne af.
Standverwarming - geen pré, maar toch handig.
Parkeerassistent met surround view.
Privacy glas - handig om inkijk in het achtercompartiment te verminderen.
Geluidwerend- en warmtewerend glas - interessant?
Adaptieve cruise control.
Garagedeuropener.

De volgende opties wil ik absoluut niet:

Trekhaak
Pianolak sierdelen

Reacties op welke (bovenstaande) opties ik wel of niet moet nemen, worden zeer gewaardeerd.

Groet, Bas


30 aug 2018 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Advies aanschaf Cayenne S Diesel
leuke zoektocht en aardig wat kilometers die je jaarlijks maakt. Hoe beviel de RR?

Betreffende je zoektocht kan ik je alleen maar adviseren om in DE te kijken, veel meer keus qua opties (waaronder het audiopakket).


30 aug 2018 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Advies aanschaf Cayenne S Diesel
top auto! ook tijdje gereden en vele malen fijner dan de 6 cilinder. Daarnaast is het verbruik nagenoeg gelijk.

Geen trekhaak? waarom niet. Af fabriek zijn die dingen elektrisch inklapbaar en zie je niks van. De meeste zullen er een hebben en zal je zoektocht alleen maar lastiger maken.

succes met je zoektocht!
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


30 aug 2018 22:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Advies aanschaf Cayenne S Diesel
Master Ken schreef:
leuke zoektocht en aardig wat kilometers die je jaarlijks maakt. Hoe beviel de RR?

Betreffende je zoektocht kan ik je alleen maar adviseren om in DE te kijken, veel meer keus qua opties (waaronder het audiopakket).


Dank voor je reactie. De Range Rover bevalt tot nu toe goed, maar het rijden van een Engelse auto gaat in tegenstelling tot Duitse auto's gepaard met kraakjes en piepjes in het interieur. Eén maal heeft de techniek mij in de steek gelaten; onderweg naar Oostenrijk ging de turbo kapot.

Er is slechts een handjevol Cayenne S Diesel modellen in Nederland nieuw verkocht, daarom kijk ik ook in Duitsland. Ik ben onderhand al een paar maand aan het zoeken en ik heb geconstateerd dat het Burmester geluidssysteem vrij zeldzaam is.


30 aug 2018 22:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Advies aanschaf Cayenne S Diesel
Jos Targa schreef:
top auto! ook tijdje gereden en vele malen fijner dan de 6 cilinder. Daarnaast is het verbruik nagenoeg gelijk.

Geen trekhaak? waarom niet. Af fabriek zijn die dingen elektrisch inklapbaar en zie je niks van. De meeste zullen er een hebben en zal je zoektocht alleen maar lastiger maken.

succes met je zoektocht!


Dank voor je reactie. Ik heb met zowel de 6-cylinder dieselmotor als de 8-cylinder dieselmotor proefgereden. De S Diesel is ongekend krachtig en het verschil in power is significant, maar bovenal; 8-cylinder modellen zijn dikwijls rijkelijk voorzien van opties.


30 aug 2018 22:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Advies aanschaf Cayenne S Diesel
Jos Targa schreef:
top auto! ook tijdje gereden en vele malen fijner dan de 6 cilinder. Daarnaast is het verbruik nagenoeg gelijk.

Geen trekhaak? waarom niet. Af fabriek zijn die dingen elektrisch inklapbaar en zie je niks van. De meeste zullen er een hebben en zal je zoektocht alleen maar lastiger maken.

succes met je zoektocht!


De reden dat ik geen afneembare trekhaak of elektrische trekhaak wil, is dat ik dan per definitie weet dat de auto niet gebruikt om boottrailers, paardentrailers of sleurhutten te trekken.


30 aug 2018 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Advies aanschaf Cayenne S Diesel
Uit eigen ervaring, geluidswerend/dubbel glas zou ik er nooit meer op willen, maar dat komt omdat ik de sportuitlaat graag hoor. Lijkt me voor een diesel niet relevant:). Als extra opties zou ik het pano dak zoeken ipv schuifdak, geeft veel meer ruimtegevoel. Ook zou ik zoeken naar eentje met pdcc, dan heb je bijna geen overhellen in bochten. Daarnaast zou ik zoeken naar een volleer interieur, dus in ieder geval leer op dashboard en zijpanelen deur (maar liefst ook op lamellen, pcm behuizing etc). Plastic panelen in een Porsches komt op mij altijd wat armoedig over, maar dat is persoonlijk uiteraard. Succes!


30 aug 2018 22:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Advies aanschaf Cayenne S Diesel
mark996 schreef:
Uit eigen ervaring, geluidswerend/dubbel glas zou ik er nooit meer op willen, maar dat komt omdat ik de sportuitlaat graag hoor. Lijkt me voor een diesel niet relevant:). Als extra opties zou ik het pano dak zoeken ipv schuifdak, geeft veel meer ruimtegevoel. Ook zou ik zoeken naar eentje met pdcc, dan heb je bijna geen overhellen in bochten. Daarnaast zou ik zoeken naar een volleer interieur, dus in ieder geval leer op dashboard en zijpanelen deur (maar liefst ook op lamellen, pcm behuizing etc). Plastic panelen in een Porsches komt op mij altijd wat armoedig over, maar dat is persoonlijk uiteraard. Succes!


Dank voor je reactie. Geluidswerend glas is voor mij ook een minder relevante optie, maar is altijd mooi meegenomen. Een panoramadak of schuifdak is voor mij geen must. PDCC is volgens mij niet leverbaar op de Cayenne diesel modellen, dit is louter voorbehouden aan de S, GTS, Turbo en Turbo S. Een volleer pakket is eigenlijk een must voor mij en een groot deel van de S Diesel modellen is gelukkig hiermee uitgerust.


30 aug 2018 22:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Advies aanschaf Cayenne S Diesel
En als laatste altijd gaan voor luchtvering, met instelbare hoogtes. Kun je zelf bepalen of je comfortabel of straffer geveerd wilt rijden.


30 aug 2018 22:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Advies aanschaf Cayenne S Diesel
BasCayenne schreef:
De reden dat ik geen afneembare trekhaak of elektrische trekhaak wil, is dat ik dan per definitie weet dat de auto niet gebruikt om boottrailers, paardentrailers of sleurhutten te trekken.

Dat kan zo'n diesel toch gemakkelijk aan? Ik denk dat een motor veel meer te lijden heeft van slecht onderhoud en ruw rijden (bij voorkeur wanneer de motor niet op temperatuur is). Een auto van een aannemer overnemen zou ik dan weer niet doen. :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


31 aug 2018 9:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Advies aanschaf Cayenne S Diesel
550D, doet alles beter dan zon hok :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


31 aug 2018 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Advies aanschaf Cayenne S Diesel
Zou kunnen Cazzo... Maar je wilt natuurlijk niet voor l*l rijden. Vandaar dattie op zoek is naar een Porsche Cayenne


31 aug 2018 11:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 986afterfjr, MarcP, molen934


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.