Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 11:34



Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Beste forumleden,

Wie van jullie wil zijn ervaring delen m.b.t. bovenstaande auto's.
Wat zijn pluspunten van de auto en waaraan erger je je?

Ik twijfel tussen beide varianten als volgende auto. Recent een proefrit gemaakt in een 982 s wat goed is bevallen.
Wel miste ik het boxer 6 geluid.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten,

Bas


31 aug 2018 20:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Ik denk dat je het zelf al redelijk hebt samengevat.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 sep 2018 0:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Mijn ervaring is dat de 981 GTS snelheid mist, heel lineair versnelt waardoor je het misschien minder goed voelt...... Ik vind de auto zo stabiel en goed dat het te vergelijken was ( voor mij) met een Audi Rs4 ervaring.
Ook een perfecte auto maar niet heel spannend.
Het geluid van de GTs 981 is mooi maar wel heel veel lawaai voor beperkte snelheid.
Van binnen vind ik hem echt geweldig mooi, pdk werkt lekker. Op de openbare weg kom je Grensen van het onderstel bijna niet tegen, zo’n auto moet echt op het circuit.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


02 sep 2018 4:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Porsche 911 SC BCKDT
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
2 jaar in een 981 GTS gereden, heerlijke auto......ik zou nooit twijfelen tussen een 982 en de 981 GTS. 100 pct de 981 GTS. Iedere keer dat je hem in sport plus geeft een big smile. De 982 zal best sneller zijn maar hoe vaak ga je dit verschil ervaren.......die 6 pitter ervaar je iedere dag. Ooit ook met een Porsche test rijder paar rondjes meegereden in een 981 GTS in Leipzig, je hebt geen idee wat die auto allemaal kan. Dit was overigens m'n 3e Cayman en by far de beste! Hij staat nu bij Porsche Rdam :-)


03 sep 2018 22:56
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Ik heb geen uitgebreide ervaring met de 981 of 982 maar hebben beide al enkele keren mee gekregen als mijn auto voor onderhoud ging.

zo zie ik het:

PDK
Erg prettig voor de dagelijkse verkeer maar zeer saai als je een beetje wilt spelen. Hoewel de PDK 1000 keer beter is dan een tiptronic heeft het helemaal geen beleving. Je voel de auto niet schakelen, de drama is er niet. Nu heb ik begrepen dat de 981 nog iets meer schokken laten voelen dan een 982 met schakelen, want in een 982 had net zo een CVT kunnen zitten, zo soepel gaan dat schakelen. Ik vind dat niet prettig en zal daarom altijd opteren voor de handbak; die is echt subliem. De koppeling is licht genoeg dat het je in dagelijks verkeer niet tegen staan. Prima mee te leven en dan heb je alle fun en beleving als je een keertje een bochtige weg will pakken.

Het Blok
Eerst was ik fan van de 982 blok, zeker met sportauspuff. Ze klonken erg bruut in de showroom. Totdat ik eentje mee mocht nemen naar huis. Wat een irritante herriebak is dat. De hele auto resoneert en het blok is weinig inspirerend. Daarnaast is de koppel curve zo plat dat je een gevoel hebt dat je in een diesel rijd. je wil eignelijk geen toeren maken want het klinkt en voelt niet lekker. Als je mij met oogklappen in de auto zou zetten zou ik je niet kunnen zeggen of ik een GTI of 982 rijden.

Het 981 blok is wat mij betreft a thing of beauty. Ze janken erg lekker als je ze in de toeren jagen en je moet op zoek gaan naar de koppel en PKs. Het is een blok zoals je het verwacht in een spotwagen. Ik kon daar nooit genoeg van krijgen.

Het Stuur
Ik was zeer teleurgesteld in het stuurgevoel van de 982. Je voelt zeer weinig feedback van de wegdek. Misschien is daar wat aan te stellen, en ik ben ook verwend met een zeer strak sturende GT3. Maar ik voel graag beweging in de stuur als ik snel door een bocht gaan.

Bij de 981 was het stuur mij nooit opgevallen dus volgens mij was dat prima en zoals ik gewend ben van Porsche.

Design
Ik vind beide de 981 en 982 een zeer mooi auto en alleen al voor de design zou ik eentje willen. Ik heb wel een voorkeur voor de kont van de 981. De ronde mistlampjes aan de voorkant van de 981 vind ik weer wat minder, het maakt de auto te braaft. Ik geeft daarom de vookeur aan de voorkant van de 982. Gelukkig is er een mooie after market kit voor de 981 beschikbaar, waardoor de ronde lampjes wegvallen en je een vergelijkbare look aan de 982 krijgt

Zou ik eentje kopen?
De 981 zou ik zeker overwegen om te kopen maar dan met handbak en een S. De 982 zal ik niet kopen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


04 sep 2018 7:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Haha, de terloorgang van Porsche mooi omschreven :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 sep 2018 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Hey, een z#&k-post van Cazzo over een niet-993-of-eerder-model, zonder verder toegevoegde waarde te leveren. :gaap: :flush:

On topic:
Ik ben (nog steeds) fan van het 987 ontwerp, de 981 vind ik, met zijn "achtervleugel" die doorloopt in de achterlichten nét wat minder mooi. met de 982 is dat "probleem" weer opgelost. De Mistlampen heb ik bij alle 3 geen problemen mee.

Het verschil in rijden (is ook persoonlijk) weet ik niet, PDK vind ik sowieso een heel aparte ervaring. Ik vind het altijd wel een beetje zonde dat er maar +/- 300 PK in zo'n strak uitziende auto zit. :mrgreen:


04 sep 2018 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
He droeftoeter, dan sla je mijn reacties toch lekker over :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 sep 2018 13:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Toeter vond jouw post niet zo veel toegevoegde waarde hebben dus bracht hij nog wat relevante zaken voor dit topic in. Ik denk dat de keuze 981/982 nu snel kan worden gemaakt. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 sep 2018 13:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Ik heb 4,5jr een 981S gehad (met PDK) en mis nog bijna dagelijks het mooie geluid (dat is ook de rede waarom ik na de 981S geen 991.2 heb gekocht).

In tegenstelling tot andere was, en ben, ik wel erg tevreden over de PDK (heb voor aanschaf wel heeeeel erg getwijfeld of ik een PDK moest nemen). Waarom?
-Ik rij bijna altijd in de M-stand (soms met de flippers/knoppen en soms met de pook)
-Schakelt lekker snel en ook voelbaar (zeker in Sport+)
-Tussengas bij terugschakelen (gaaf in combinatie met de sportuitlaat).

PB me maar als je verder nog vragen hebt.

Succes met de keuze.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


04 sep 2018 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Dank voor jullie reacties.
De 982s klonk boven 4000 toeren als een diesel en resoneerde inderdaad.
Wel was de overdaad aan koppel lekker rijden, dit geeft alleen niet echt een sportwagen gevoel.

Nu lees ik van meerdere mensen dat de 981 gts behoorlijk wat geluid maakt, hoe is dat in de 981s?
Heeft iemand bovendien ervaring met de reguliere 982?


04 sep 2018 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
De 981s maakt met PSE ook een serieuze bak geluid. Iets minder dan de GTS want die is door Porsche speciaal nog wat luidruchtiger gemaakt.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 sep 2018 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Porsche 911 SC BCKDT
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Als je de GTS rijdt in de normale mode is hij helemaal niet luidruchtiger dan de normale Cayman (981) , zet je hem in Sport dan wel, in Sport Plus wordt hij idd heel bruut. Als ik gewoon in de normal mode 40 in zn 4......heel braaf autotje :-)
Als gezegd Sport Plus is echt een bak lawaai......en soms is dat best leuk. Verbruik als ik op 80 km wegen reed, easy 1 op 13. Auto heeft echt verschillende gezichten door simpel op de knopjes te drukken. Ik heb nu een 991.2 en die is in
Sport plus echt een stuk minder bruut dan de 981GTS. Voordeel van de GTS is dat je alle leuke opties hebt, ziet er ook binnen heel mooi uit met zn alcantara, leer en contrasterende stiksels. Ik zou zeggen DOEN!


04 sep 2018 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Appels en peren imho.

991.2 heeft een turbo motor. Daarbij is de PSE op de 991.2 tov de 991.1 én de 981 anders ingesteld.
Waar bij de 991.1 en de 981 de sport plus stand de PSE in de meest extreme stand zette is dat op de 991.2 de sport stand.

Maar dan nog niet te vergelijken ivm turbo vs atmosferisch.

Daarbij is de 981 GTS, en ik ga er voor het gemak van de discussie hier vanuit dat we met PSE aan rijden, echt luider dan de standaard 981 (2.7) en de 981 S (3.4). Mijn 991.2 GTS is ook wat luider dan de 991.2 S / base (met PSE).
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 sep 2018 0:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Cazzo Super Veloce schreef:
He droeftoeter, dan sla je mijn reacties toch lekker over :thumleft:

of jij stopt gewoon met telkens hetzelfde gezanik en hetzelfde te ventileren. Iedereen die hier regelmatig komt kent jouw mening inmiddels. Het voegt niets toe, het is alleen maar azijnpisserij en er zijn maar weinig mensen die nog zitten te wachten op die zielige reacties. Leef je eens in in anderen en besef dat jouw negatieve reacties echt irritant zijn. Mss moet jij gewoon dit soort topics overslaan en/of jouw reacties achterwege laten. Fleurt het forum enorm van op

on topic: elektrische stuurbekrachtiging geeft het gevoel dat Johann beschreef. Wat mij betreft is dat geen aanrader. In de 982 heb je daar volgens mij geen keuze in en is het standaard, bij een 981 was het een optie. Verder zou ik (maar das natuurlijk wel heel persoonlijk) gaan voor de 6-cilinder
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


05 sep 2018 16:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Electrische stuurbekrachtiging een optie op de 981? AFAIK is Porsche vanaf de 981/991 overgestapt van hydraulisch op electrische stuurbekrachtiging. Of bedoel je de optie PSP (Power Steering Plus)? Dat is iets anders.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 sep 2018 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
mbembe schreef:
of jij stopt gewoon met telkens hetzelfde gezanik en hetzelfde te ventileren. Iedereen die hier regelmatig komt kent jouw mening inmiddels. Het voegt niets toe, het is alleen maar azijnpisserij en er zijn maar weinig mensen die nog zitten te wachten op die zielige reacties. Leef je eens in in anderen en besef dat jouw negatieve reacties echt irritant zijn. Mss moet jij gewoon dit soort topics overslaan en/of jouw reacties achterwege laten. Fleurt het forum enorm van op

Dacht niet dat jij in de positie was om te bepalen waarop en hoe ik reageer.
Voor de rest; ik heb over bijna alles een mening en die ventileer ik graag.
Blijkbaar kun jij dat moeilijk handelen en heb je tijd genoeg om je er aan te ergeren.
Advies; mijn posts overslaan. :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 sep 2018 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Cazzo Super Veloce schreef:
Haha, de terloorgang van Porsche mooi omschreven :salut:


Ik vind het eigenlijk wel een treffende samenvatting. Van de 981 naar de 982 gebeuren een hoop dingen die de Porsche liefhebbers als achteruitgang zien....

Daarbuiten is er na de 993 natuurlijk nooit meer iets goeds uit de Porsche fabrieken gerold :mrgreen:
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


05 sep 2018 20:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Je bedoelt na de 964...


05 sep 2018 22:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Nee, na de 3.2.....


05 sep 2018 22:32
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Je bedoelt na de 996 GT3 :mrgreen:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


06 sep 2018 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Laten we het op ná de 991.2 houden dan zijn we er vanaf ... ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 sep 2018 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
de Fiscalist schreef:

Daarbuiten is er na de 993 natuurlijk nooit meer iets goeds uit de Porsche fabrieken gerold :mrgreen:


Ik vraag me welke stortvloed aan commentaar we krijgen als de eerste volledige elektrische 911 op de markt komt.

En

Voor oude knakkers zullen ze vast en zeker hun gehoorapparaten uitgerust worden met nostalgische motorgeluiden en uiteraard middels WiFi..... :mrgreen:

Ik heb geen ervaring mbt de caymans behalve dat ik die 4 cilinders maar niks vind qua geluid dan....hoort gewoon een dikke 6 cilinder erin te zitten.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


06 sep 2018 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 MK2 (2017) EX 997 MK 1 (2012-2017)
Den Haag
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
Ik zou het als volgt willen samenvatten. Alle Porsche hebben iets en zijn fraaie automobielen. Maar om in te rijden, hoe nieuwer hoe beter. De stap voorwaarts is bij ieder nieuw model zo indrukwekkend.


06 sep 2018 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Gebruikerservaringen 981 cayman (gt)s en 982 (s)
:thumleft: :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 sep 2018 15:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DStout


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.