Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 12:06



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterperiode 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterperiode
Wie weet welke autoverzekering de mogelijkheid heeft om de verzekering in de winterperiode op te schorten?

Ik wil de 964 een paar maanden (misschien wel 5/6 maanden) in de winter binnen laten staan en vind het zonde van het geld om de mrb en verzekering door te betalen.

Uiteraard een verzekering die voordelig is voor de klassieker.


01 sep 2018 23:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Bij mijn verzekering bij centraal beheer kan ik in ieder geval ieder moment (dus ook voor winterperiode) allrisk naar wa zetten of alles daar tussenin. Wa kun je ook uitzetten, zo lang hij in de stalling blijft. Of een youngtimer verzekering dit ook kan, weet ik niet, daar gelden wellicht andere voorwaarden.


01 sep 2018 23:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Wel een kanttekening als de auto niet meer verzekerd is en hij wordt gestolen, brand is er ook geen uitkering, en voor mij persoonlijk is het dan meer waard om toch verzekerd te zijn.


01 sep 2018 23:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Precies. Wat ik bij bepaalde verzekeringen (ASR geloof ik) kon doen, was de all risk verzekering tijdens de schorsing omzetten naar beperkt casco alleen (zonder WA). Bij een andere verzekering (Turien) was dit weer niet mogelijk.


01 sep 2018 23:39
Profiel
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
van allrisk naar mini-casco gaat je in die 5-6 maanden nauwelijks iets opleveren.
Niet doen,voorkomt veel problemen mocht het fout gaan.


02 sep 2018 6:41
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Dit was ook exact het antwoord dat centraal beheer mij gaf, ze haalden vaak de allrisk premie eraf als een auto de stalling in gaat, maar de diefstal/brand etc dekking bijna nooit (want bovengenoemde reden). Ik doe het dus ook zo in de winter, die 4 tientjes per maand die dat kost leveren mij meer rust op..


02 sep 2018 7:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Idd ,schorsen is niet verzekerd.En bij brand/diefstal ben je alles kwijt.
Wat wel zo is is dat als je je voor alles wilt verzekeren wat er ooit mis kan gaan dan betaal je je blauw aan premies.
Hoe wil je de 964 verzekeren?
Ikzelf heb alleen een wa verzekering en betaal ik geloof 60 euro oid per jaar,verzekering is niet te schorsen maar dat overleef ik wel :cheers:
Scheelt me dus pak hem beet duizend? Euro per jaar en ik heb mijn 964 zo al ruim 12 jaar verzekert.
Nadeel is van als ik zelf schade veroorzaak/gestolen of vandalisme gebeurd ik het zelf moet betalen,de vraag is wil je dat en durf je dat.
Hoe groot de kans daarop is moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Ik ben zelf in de positie om eventueel een andere 964 te kunnen kopen mocht dat gebeuren,dus ik slaap er geen sekonde minder om.


02 sep 2018 8:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Bij Europeesche kan je er voor kiezen alleen tijdens zomertijd volledig verzekerd te zijn.
Tijdens wintertijd ben je dan wel verzekerd voor brand, diefstal ed.
Ik heb het zelf ook; mooi weer rijder 8) , maar volgens mij scheelt het niet echt veel.

NB. Hoe eea. met schorsen en verzekering zit weet ik niet. €120 pj. hiero.
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


Laatst bijgewerkt door Airhead op 02 sep 2018 8:49, in totaal 1 keer bewerkt.



02 sep 2018 8:37
Profiel
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
erwin964c4 schreef:
Idd ,schorsen is niet verzekerd.En bij brand/diefstal ben je alles kwijt.
Wat wel zo is is dat als je je voor alles wilt verzekeren wat er ooit mis kan gaan dan betaal je je blauw aan premies.
Hoe wil je de 964 verzekeren?
Ikzelf heb alleen een wa verzekering en betaal ik geloof 60 euro oid per jaar,verzekering is niet te schorsen maar dat overleef ik wel :cheers:
Scheelt me dus pak hem beet duizend? Euro per jaar en ik heb mijn 964 zo al ruim 12 jaar verzekert.
Nadeel is van als ik zelf schade veroorzaak/gestolen of vandalisme gebeurd ik het zelf moet betalen,de vraag is wil je dat en durf je dat.
Hoe groot de kans daarop is moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Ik ben zelf in de positie om eventueel een andere 964 te kunnen kopen mocht dat gebeuren,dus ik slaap er geen sekonde minder om.


1000 euro P/j??

Ik betaal voor mijn 964 op basis taxatie waarde 50k 55,- euro All-risk P/m.

Veel belangrijker, 964 schorsen en niet rijden voor een langere periode is gewoon niet goed. Op een mooie winterdag lekker naar buiten en knallen.


02 sep 2018 8:44
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Gewoon vragen bij de offertes wie de mogelijkheid heeft.

Maar levert het schorsen van je voertuig ihkv MRB tegenwoordig nog veel voordeel op......... :?:

In sinds kort heb ik ook een all-risk verzekering op mijn hok omdat het van de Mrs moest... :shock: ....mijn hele leven nog nooit een all-risk gehad dus heb al behoorlijk wat kunnen uitsparen....kost mij 45 euro/maand meer en levert gemoedsrust van de Mrs op .. :salut:

Ik zal ook eens nagaan bij mijn verzekering ivm de komende winter al levert dat ook niet een mega korting op....
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


02 sep 2018 8:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Is een andere discussie of je alleen WA gaat verzekeren of meer.
Taxatiewaarde is tegenwoordig toch snel 50K. oid.
Krijg ik toch even last van een slecht humeur al ie gejat wordt, of ik 'm achterstevoren in een sloot parkeer.
Die paar honderd per jaar merk ik niks van. :scratch:
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


02 sep 2018 9:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Ik betaal voor de 3.2 en de 993 samen ongeveer 1100,00 premie per jaar. Zijn ze met z'n tweeën verzekerd voor een ton. In de voorwaarden van deze polis staat dat opschorten tijdens de wintermaanden niet mogelijk is. Logisch, want de premie is al laag... Ik vermoed dat ook dat wanneer je een verzekeraar vindt die dit wel toestaat je meer premie zal betalen, het moet tenslotte uit de lengte of uit de breedte.

Overigens, autoverzekeringen in Nederland zijn relatief gezien heel erg goedkoop!

Ik zou overigens ook nooit het risico willen lopen dat bijvoorbeeld brand ontstaat in de loods waar ze staan en ik *niks* meer heb, Dan liever gewoon doorbetalen...

Alleen WA opschorten is helemaal kansloos, daar betaal je bij een young timer of oldtimer echt iets van EUR 65,00 per jaar voor.


02 sep 2018 9:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
mark996 schreef:
Dit was ook exact het antwoord dat centraal beheer mij gaf, ze haalden vaak de allrisk premie eraf als een auto de stalling in gaat, maar de diefstal/brand etc dekking bijna nooit (want bovengenoemde reden). Ik doe het dus ook zo in de winter, die 4 tientjes per maand die dat kost leveren mij meer rust op..

Ik denk dat dit voor iedereen een persoonlijke keuze is. In het voorbeeld dat ik beschreef, ging ik van 76 euro p/m (all risk) naar 13 euro p/m (alleen beperkt casco, dus brand, diefstal etc, zonder WA). Met 1 telefoontje en bevestiging per post en email. Vind ik persoonlijk de moeite waard, naast nog de RDW schorsing.


02 sep 2018 9:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen. Die 4 tientjes is voor mij per maand de beperkt casco, die houd ik dus altijd. De allrisk premie gaat er in de winter vanaf, rijd er dan toch nooit mee. En schorsen heeft bij mij nog wel zin, 136 per maand..:) dus dat doe ik ook mooi


02 sep 2018 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Off-topic, maar toch ook een beetje on-topic: Belgen doen dit beter niet meer, tenzij ze zeker zijn dat hun hok een bepaalde leeftijd heeft. Als je in Belgie een bepaalde wagen effe schrapt om 'm het jaar daarna opnieuw te gebruiken moet je de (tegenwoordig jaarlijks veranderende) nieuwe verkeersbelasting betalen.
Bvb: schoonzus heeft een 996 4S en rijdt daar al 3 jaar mee rond, betaalt iets van een 1700 Euro verkeersbelasting/jaar. Ik heb de mijne 3 jaar later gekocht en ingeschreven en ik betaal -voor krak dezelfde wagen- 2280 Euro verkeersbelasting/jaar. Moest schoonzus nu een paar euro verzekering willen besparen door de hare te schrappen eind september, en ze schrijft 'm in april weer in, dan moet schoonzus vanaf dan ook jaarlijks 2280 euro aftikken aan verkeersbelasting (als het intussen niet alweer verhoogd is). :salut:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


02 sep 2018 11:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Lekker systeem.. not


02 sep 2018 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Ik schors de auto wel van 1/10-1/4 maar laat de verz wel gewoon doorlopen. Auto staat niet bij mijn huis maar in aparte stalling op 5 min fietsen.
Wil geen risico nemen met verz etc maar schorsen levert netzoveel op als garage kost dus gratis parkeren :-)


02 sep 2018 19:52
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
ik weet niet waar dat fabeltje vandaan kom dat brand niet verzekerd zou zijn als je de verzekering schorst. Als je de auto schorst, en je zet de dekking op in brand/diefstal, dan is brand echt wel verzekerd .... Bij Turien kan dit iig via mijn tussenpersoon. In de winter bespaar ik hiermee op twe auto's toch een zo'n 1.200,-. Daarnaast spaar ik 2 x de MRB uit. Van deze besparing kan ik aardig wat km's in de zomer voor rijden ..


27 sep 2018 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Mijn 996 van 2002 kan ik niet gewoon wa verzekeren.


12 okt 2018 23:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Verzekering met mogelijkheid van opschorten in winterper
Waarom niet :?:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


13 okt 2018 8:44
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.