Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 13:02



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Autonoom rijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Autonoom rijden
Wie wil er in een Porsche rijden als deze zelfrijdend is?
Ik doe onderzoek naar het effect van autonoom rijden en deelauto's op het klant gedrag en in het bijzonder in het sportscar segment.

Wil je me helpen door de anonieme enquête in te vullen via de onderstaande link? Duurt slechts 6 minuten.
Mijn dank is groot en resultaten zal ik delen!

http://www.surveygizmo.com/s3/4455017/O ... mobiliteit


08 sep 2018 10:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Autonoom rijden
Een autonoom rijdende sportauto? Je koopt zo'n ding juist om te rijden lijkt me.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


08 sep 2018 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Bericht Re: Autonoom rijden
Dan kun je hem toch delen... Gun een ander ook een pleziertje ;-)


08 sep 2018 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Autonoom rijden
Natuurlijk heb je er een om lekker zelf aan het werk te gaan met je auto en de weg en het weer enzovoorts.

Maar ook met een perfect gebalanceerd, -tuned, -detailed apparaat sta je regelmatig in de file, moet je een monotoon stuk autoweg/bahn met allerlei limieten overwinnen. En dan is het totaal onzinnig om perfect getuned tussen de saaie lijntjes te rijden op gepaste afstand van je voorligger. Laat dat fijn aan een robot over en kom relaxt de rotstukken door.

Hoe hard je ook zou kunnen, als het niet kan of mag door verkeer of regels..... kun je net zo goed een dacia rijden op dat moment.


08 sep 2018 17:06
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Autonoom rijden
Ik ben bang dat je hier niet veel medestanders zult vinden voor zelfrijdende auto's......... Hier wil iedereen zelf :drive: :drive: :D


08 sep 2018 17:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Autonoom rijden
Ik heb hem ingevuld en als mijn mening de norm is dan gaat het hem never nooit worden zolang ik leef.


08 sep 2018 21:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Autonoom rijden
Het is een enquête, geen bindend referendum. ;-)

Heb hem overigens niet ingevuld. Wat moet ik nou als Porsche rijder met auto delen en autonoom rijden.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


08 sep 2018 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Autonoom rijden
Juist wel invullen! Belachelijke ontwikkeling, dat zelfrijdende spul, we zijn geen robots!
Laat ze het openbaar vervoer maar zelfrijdend maken. En goedkoper! Een treinretour van 48,- pp vindt ik niet normaal meer, daar kan ik met 4 personen 2x mijn Porsche voor vol tanken, en dan kom ik tot Italië! Mensen blijven in hun auto’s omdat het openbaar vervoer zwaar tekort schiet! Dus ik zeg: laat ze daar eens beginnen! Buschauffeurs/machinisten eruit, autonome bussen en treinen, en kaartjes kunnen gehalveerd....toch?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


09 sep 2018 10:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Autonoom rijden
Beetje kromme vergelijking. Auto kost meer dan alleen benzine.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


09 sep 2018 11:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Autonoom rijden
@ barrys: vragenlijst ingevuld, vond m goed opgesteld. Heb ik wel eens anders gezien bij dergelijke verzoeken. :thumleft:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


09 sep 2018 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Autonoom rijden
Mooie enquête maar wel eenzijdig: als ik hem invul voor mijn 911 is de uitkomst totaal anders dan voor mijn dagelijkse leasebak...die mag morgen 100% zelfrijdend zijn zodat ik de reistijd en de tijd in de file nuttiger kan besteden..maar in het weekend dan neem ik de 911 om vooral zelf te bepalen hoe er gereden wordt...ook qua autodelen hetzelfde: zakelijk prima/bespreekbaar maar mijn 911 delen...No f#cking way
_________________________________________
nobody needs one....everybody wants one.....Porsche


09 sep 2018 16:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Autonoom rijden
Dank voor jullie reacties, mooi om te lezen! Gezien de vele reacties hier en in de enquete's is het in ieder geval een onderwerp wat erg leeft.

Gezien de enorme ontwikkelingen en investeringen in deze technieken valt het ook niet volledig te negeren. Ik ben geen predikant hiervan, noch elektrisch, hoewel het vanuit technisch oogpunt interessant is. Welke autofabrikant is er niet mee bezig? Ook de sportauto fabrikanten...


09 sep 2018 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Autonoom rijden
Leuk! Ben een enorme voorstander van zelfstandig rijden. Er is niets spannends aan om in mijn Golf ‘s ochtends van Huizen naar Schiphol te rijden, dus als dat vanzelf gaat, graag. Het is wel leuk om in mijn P door de Eifel te crossen, dus dat doe ik dan graag zelf


09 sep 2018 22:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.