Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:51



Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
997 GT3 sportuitlaat? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht 997 GT3 sportuitlaat?
Goedemiddag, ik ben al een tijdje niet actief geweest op dit mooie forum. Omdat ik vandaag besloten heb mijn 993 turbo na 10 jaar weg te doen en een 997 GT3 mk 2 aan te schaffen, meld ik me maar weer eens.

Na een proefrit in GT3 was ik helemaal om. Wat een auto is dat! Geweld geluid, mooie handbak, etc.

Nu heb ik wel een vraagje. Ik ben een enorm liefhebber van sportuitlaten. Nu is het geluid al behoorlijk. Hoe zit het met de standaard uitlaat? Zitten daar altijd van die kleppen in? Volgens de dealer niet, maar ik las hier ergens dat er wel kleppen in zitten. Ik zag geen knopje. Kan iemand mij hier wat op toelichting opgeven svp?

Wat voor sportuitlaat zouden jullie adviseren?

Alvast bedankt voor de reacties.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


08 sep 2018 17:57
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo mk1 cabrio manual schiefergrau cargraphic exhaust
noord brabant
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Kijk eens voor een Cargraphic super uitlaat en geluid !


08 sep 2018 19:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Sharkworks middendemler delete.. kan je via Carnewal in Belgie bestellen/laten monteren
_________________________________________
Once a 911 always a 911...


08 sep 2018 19:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
En een hele mooie upgrade overigens! Heb je ook foto’s?


08 sep 2018 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Kever-s;-)
Limburg
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Ik heb een standaard kleppenuitlaat op een 997 3.6 gt3 motor en ook al de x-pipe erop gehad ;-)

Ik zelf geef de voorkeur aan de standaard uitlaat, die als ie open gezet is al heel fel en mooi klikt (ik heb een schakelaar die hem ook bij vollast open laat).
De x-pipe is fenomenaal tot over de top. Ook al ben je doof...weet je door de trillingen dat er wat aankomt ;-) en nagenoeg iedereen kijkt.
Gevolg is dan ook vaak verontwaardiging, waar ik dan weer niet op zit te wachten en ik vindt de originele kleppenuitlaat het aangenaamste.


09 sep 2018 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Op mijn GT3 zit een knopje om wat extra geluid te laten horen, naar mijn idee perfect :thumleft:
Net als de auto zelf, een topper :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


09 sep 2018 10:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Die xpipe zou ik er dan gelijk opzetten, maar goed, ik gebruik mijn P ook alleen maar voor de lol ritjes en dan is extra herrie alleen maar mooi:)


09 sep 2018 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Dank voor het meedenken. Begrijp ik het nu goed dat de standaard uitlaat kleppen heeft die open en dicht gaan. Gaat dat vanzelf? Bij hogere toeren? Die kan je dus definitief open laten zetten of zelf regelen via een kastje?

Ik zal snel foto’s plaatsen. Moeten even uitzoeken hoe dat ook alweer moet.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


10 sep 2018 8:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Kever-s;-)
Limburg
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
mark996 schreef:
Die xpipe zou ik er dan gelijk opzetten, maar goed, ik gebruik mijn P ook alleen maar voor de lol ritjes en dan is extra herrie alleen maar mooi:)


Ik kan me jou reactie voorstellen … je oordeelt echter over iets, terwijl je niet weet waar je over oordeelt ;-P … en in NL is de lol met een x-pipe heel snel over.
Ter idee: wegrijden vanaf stilstand (alles open, weerkaatsing van geluid tussen de gebouwen) met een flinke dot gas...waarbij je nog niet boven 30kmh rijd … en er springen vervolgens boze vaders de straat op. Geloof me dan schrik je zelf hoe eea. overkomt. Niks leuks aan. En dan heb ik het dus nog niet erover dat het echt, maar dan ook echt hard is.
Ach en eigenlijk moeten die vader voor Tesla's springen die met 15kmh aankomen geslopen en kinderen in gevaar brengen. Een Porsche hoor je als kind (zijn nog niet discodoof zoals ons) al van 5km aankomen. Dus tegen de tijd dat er een brullende x-pipe 911 aan komt staan ze allemaal al bibberend met de rug tegen een huis op in de hoop niet van het monster verorbert te worden ;-)


Teun, kijk onder de auto naar je einddemper achter de bumper...Je hebt twee mooie uitlaatpijpen in het midden;-) … en je hebt aan linker en rechter ingangszijde ook 2 ingangsbuizen (dus 6 openingen;-). Je moet ook de vacuumkleppen links en recht van de einddemper kunnen zien zitten. Deze zitten uiteraard op de onderste 2 dikke buizen.


10 sep 2018 8:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Ook maar een foto van de 993tt
Heb je die ingeruild?
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


10 sep 2018 9:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Teun schreef:
Dank voor het meedenken. Begrijp ik het nu goed dat de standaard uitlaat kleppen heeft die open en dicht gaan. Gaat dat vanzelf? Bij hogere toeren? Die kan je dus definitief open laten zetten of zelf regelen via een kastje?

Ik zal snel foto’s plaatsen. Moeten even uitzoeken hoe dat ook alweer moet.




Bij een MK1 (en ik denk dus ook bij de jouwe) gaat de vlinderklep normaal open bij 4000rpm en in sport zowel stationair als bij 3000 rpm. Wat ik echter doe (en geloof me, Porsche heeft dat niet voor niks daar geplaatst ;)) is het stekkertje lostrekken bij de schakelaar voor de klep. Dan staat hij altijd open. Zit rechts van de motor, als je de kap opent. En dan klinkt de auto in lage toeren tenminste zoals hij eruit ziet, want met de dichte klep is het net of je een GT3 kitje op een beetle 1.8 heb geschroefd.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


10 sep 2018 9:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Net de verkoper gesproken. Die zegt dat er een standaard uitlaat op de GT3 zit waar geen kleppen inzitten die opengaan. Ik vind dit vreemd omdat ik bij het proefrijden wel ineens het geluid hoorde toenemen op het moment dat ik hoger in de toeren kwam. Ik ga het wel bij Rennsport in Breda navragen. Auto wordt over 2 weken pas afgeleverd.

Nog een vraag. In de auto zit een systeem waarmee je met een dubbele simkaart kan bellen. Dat wil ik niet gebruiken omdat je dan je telefoon moet uitzetten. Blijkt dat Porsche een module kan toevoegen waarna je met Bluetooth kan bellen en muziek streamen. Kost 800 euro! Moet ik dat doen of zijn er andere oplossingen?

Ben er nog niet uit hoe die foto’s moeten worden geplaatst.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


10 sep 2018 11:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Ik rij zelf geen GT3 maar zijn alle 997 GT3s niet standaard uitgerust met een sport knop en regel je daarmee niet de stand van de kleppen in de uitlaat en dus ook het geluid.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 sep 2018 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
chris.71 schreef:
en er springen vervolgens boze vaders de straat op.


Kom op zeg. Zijn ze nou in Limburg ook al zo gestresst/opgefokt als in de randstad?
Hier in Breda nog nooit zoiets meegemaakt en ik kan je zeggen dat een 993 met een Carnewal RSR uitlaat een bak herrie produceert.

_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 sep 2018 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Kever-s;-)
Limburg
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Cazzo Super Veloce schreef:
chris.71 schreef:
en er springen vervolgens boze vaders de straat op.


Kom op zeg. Zijn ze nou in Limburg ook al zo gestresst/opgefokt als in de randstad?
Hier in Breda nog nooit zoiets meegemaakt en ik kan je zeggen dat een 993 met een Carnewal RSR uitlaat een bak herrie produceert.




hahaha, de 993 met Carnewal klinkt best luid maar geloof me … x-pipe is van een andere, uh heftigere orde.
Als ik enigszins een schatting moet doen … x-pipe met kleppen dicht = 993 met Carnewal of zelfs deftiger ;-) … En hij kan dan dus nog open!
En daarboven komt dan nog eens een hoger toerental ;-)


10 sep 2018 16:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Leuk voor 10 minuten daarna wordt je er horend dol van
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


10 sep 2018 16:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Kever-s;-)
Limburg
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
renetrzes schreef:
Leuk voor 10 minuten daarna wordt je er horend dol van


Er is iemand die het snapt ;-)


10 sep 2018 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
@ renetrzes; Bij constante snelheid is het prima te doen, gaat pas lawaai maken als je gas geeft.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 10 sep 2018 17:03, in totaal 1 keer bewerkt.



10 sep 2018 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Gas geven, met een Porsche?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 sep 2018 17:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Met een Metzger-Porsche is dat geen probleem :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 sep 2018 17:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Daar heb ik nog nooit mee gereden. Wel met een mezger. ;-)

Die nieuwe 3 liter turbo motoren gaan ook als de (spreekwoordelijke) brandweer. Afgelopen weekend nog een bijrijder misselijk gereden.

Maar we gaan off topic. 997 GT3 heeft dus standaard gewoon kleppen in de uitlaat en wordt met sport knopje aangestuurd ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 sep 2018 17:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
MarkS schreef:
Daar heb ik nog nooit mee gereden. Wel met een mezger. ;-)

Die nieuwe 3 liter turbo motoren gaan ook als de (spreekwoordelijke) brandweer. Afgelopen weekend nog een bijrijder misselijk gereden.

Maar we gaan off topic. 997 GT3 heeft dus standaard gewoon kleppen in de uitlaat en wordt met sport knopje aangestuurd ...


Ja, dat zat erin dat dat een keer fout zou gaan; Mezger uiteraard :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 sep 2018 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Ik neem aan dat je een Gt3 koopt om er mee te doen waarvoor hij is gemaakt. Geloof me: op bijna ieder circuit word je na 1 rondje weggestuurd met een afwijkende uitlaat. Alleen akrapovic zit meestal binnen de norm maar kost wel een lieve duit.
Overigens heeft iedere 997 Gt3 en RS een kleppen systeem. Die verkoper kan terug naar de vw afdeling om polo’s te verkopen.


10 sep 2018 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Haha, mooie laatste zin:)


10 sep 2018 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997 GT3 sportuitlaat?
Cazzo Super Veloce schreef:
Hier in Breda nog nooit zoiets meegemaakt en ik kan je zeggen dat een 993 met een Carnewal RSR uitlaat een bak herrie produceert.


Moeten we begin volgend jaar mss toch eens iets organiseren rondom Breda :drive: .


11 sep 2018 15:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.