Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 8:39



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
waarom USA auto minder interessant? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht waarom USA auto minder interessant?
Beste lezers,

Ik heb weer een vraag. Waarom is een auto die ooit uit de USA is geïmporteerd minder gewild. Ik lees ook vaak, heel expliciet, dat sommige zoekers deze niet willen.

Groetjes J


13 sep 2018 23:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: waarom USA auto minder interessant?
Stomme bumpers, rare teller, gaten in spatborden waar ze niet horen, ander motormanagement, moet ik doorgaan? :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


13 sep 2018 23:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: waarom USA auto minder interessant?
Ok, ik wist dit niet. Modellen zijn dus anders. Ok duidelijk. Ander motormanagement lijkt me reden genoeg.
Zie op de foto niet meteen verschillen. Thx


13 sep 2018 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: waarom USA auto minder interessant?
Bij veel modellen zijn de verschillen vrij groot. Neem de 944/928/924 die hebben op de zijschermen “side lights” zitten. De schermen voor en achter zijn wezenlijk anders, dat bouw je dus niet even om naar ROW uitvoering.

Oudere 911 hebben luchtpompen op de motor of zgn thermal reactors terwijl de ROW versies dat niet hadden.

Latere 911 hebben inderdaad andere bumpers etc. Kortom, ze zijn echt wel anders en het kost een hoop om ze netjes volgens onze specificaties te maken.

Nu moet ik wel zeggen dan ik ook altijd de USA versies minder hoog had zitten. Tot ik opzoek ging naar een goede 3.2. In Europa zijn de betaalbare auto’s slecht en roesten. Ik heb er eentje in Amerika gekocht en die is gewoon keihard. Dat is dan wel weer top! Enige verschil wat nu nog overblijft tussen mijn 3.2 en een ROW versie zijn het derde remlicht en lagere compressie. De rest is netjes naar ROW spec gebouwd.


14 sep 2018 7:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: waarom USA auto minder interessant?
En het onderhoud dat ze daar minder strict nemen? Tenminste, dat is wat ik me kan herinneren. Los van hoe ze daar soms de lak spuiten. Maar kan tegenwoordig beter zijn. Ik zelf sla iig nog steeds de US over, zowel import zelf als een reeds te koop staande P hier. Is vast iets wat tussen mijn oren zit..:)


14 sep 2018 9:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: waarom USA auto minder interessant?
Mijn 997 is ook van oorsprong een Amerikaan. Netjes omgebouwd met europese achterbumper en tellers in t dashboard. En volgens mij levert die evenveel vermogen als een standaard europeaan.. En het scheelt gewoon narigheid op de lange duur, 5 jaar rondgereden in regenvrij kurkdroog Californie of hier.. Ik zie t probleem niet zo. Mijn 944 Turbo was ook een Amerikaan.. deze was niet omgebouwd. Ik vond dat wel vet die extra verlichting voor. Ook die dikke achterbumper maakte m wat bruter. En bij standje stadslicht kwam er echt iets bijzonders aanrijden : ) Op de rollerbank toen 223 pk. Het zijn iig geen technisch minderwaardige auto`s.. en indien lagere compressie zal dat zeker ook een positief effect hebben op de levensduur van een blok. Tenzij je wekelijks de Nordschleife bezoekt merk je hier weinig tot niks van denk ik.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


14 sep 2018 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: waarom USA auto minder interessant?
@Brian, klopt. De 3.2 van ‘87 is qua techniek op de lagere compressie, lambdasonde en katalysator na identiek. Ik heb de kat vervangen voor een standaard demper en daar wel weer de lambdasonde in gezet. Dus wel het voordeel van een lambdasonde en niet het nadeel van de kat. Mijn 3.2 met 350k op de klok rijdt nu net zo goed als een Europese 3.2 met nog niet de helft op de klok.

Net een weekend Ardennen ermee gedaan, 1100 kilometer gereden en foutloos!

Als ik zie hoe veel Europese Targas er qua roest aan toe zijn heb ik liever een Amerikaan die wel roestvrij is.

Nu heeft mijn 3.2 alle geschiedenis erbij, wel iets aan gespoten maar goed gedaan.

Kortom, je koopt voor iets minder dan een ROW versie een roestvrije auto die mogelijk technisch iets werk heeft. Maar liever de remklauwen reviseren dan de zijschermen eraf slijpen om de “kidney bowls” te moeten vervangen.

Nu impliceer ik zeker niet dat alles wat uit Amerika komt goed en roestvrij is, er staan daar meer gebakjes dan nette! Goed zoeken dus ;-)


14 sep 2018 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: waarom USA auto minder interessant?
Hier even op in haken hoor. Ik vraag me al langere tijd af wat nou de manier is van invoeren uit de VS.

Ten eerste hoe en waar ga je je zoektocht beginnen? zijn er bepaalde websites aan te bevelen?
Vervolgens wanneer je oog ergens op valt, ga je de wagen persoonlijk bekijken, schakel je iemand in, of is het op basis van goed vertrouwen?
Wanneer je besluit een wagen te kopen al dan niet in persoon of op afstand, welke bijkomende kosten moet je meenemen. (transport, 21%btw, BPM, etc?)


14 sep 2018 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: waarom USA auto minder interessant?
Het vinden van de juiste auto is lastig. Hem even snel zelf gaan bekijken is er niet echt bij, dus je moet vertrouwen op de persoon van wie jij hem koopt. Bij enige twijfel dus niet doen.

Autos vinden in Amerika kan natuurlijk via eBay of bijvoorbeeld Craigslist. Dit laatste is gewoon een soort marktplaats, dus even goed oppassen!

Ik vond mijn 911 in Hawaii bij een particulier. Contact was top en had gewoon een goed gevoel bij het verhaal. Dus uiteindelijk maar de koop rond gemaakt.

De stappen van het kopen;

1) je maakt een "bill of sale" gewoon te vinden op de website van de DMV van die staat. Beide tekenen en je hebt de auto op papier gekocht.
2) geld overmaken, gewoon via de bank een buitenlandse betaling, kosten zijn iets van een tientje per betaling + een klein promillage van het bedrag (zit een plafond in dacht ik)
3) auto laten verschepen, bijvoorbeeld via west coast shipping. Mail hen en zij regelen tegen een nette prijs het binnenlandse transport en het verschepen naar NL. Kosten binnenlands transport afhankelijk van waar de auto staat. (laatst $495,00 voor een rit van ruim 1000KM) dan het verschepen naar NL $1550,00
4) auto komt aan in Rotterdam en gaat naar Marlog. Je betaald daar nog EUR 525,00 voor het uitpakken, inklaren etc. Ik heb de auto ook thuis laten brengen voor EUR 195,00
5a) BTW en invoerrechten, Autos ouder dan 30 jaar betaal je GEEN invoerrechten en 6% BTW over de kosten van de auto, het verzekeren van het transport en de kosten voor het verzenden.
5b) BTW en invoerrechten, Autos jonger dan 30 jaar betaal je 10% invoerrechten en 21% BTW. Weer is de basis de aankoop van de auto + kosten voor transport + kosten voor verzekeren, hier komen de invoerrechten bij en over dat geheel betaal je 21% BTW (ja je betaald BTW over de invoerrechten)
6a) nu het kenteken krijgen, de auto moet goed zijn voor de APK (kloppende verlichting en de gewone APK eisen). Je maakt een afspraak bij de RDW, een auto van voor 1998 kan gewoon bij ieder station gekeurd worden en is een schouwing (identiteit van de auto controleren) en een technische keuring (uitgebreide APK + controle juiste verlichting) Een auto van voor 1998 hoeft GEEN CvO (certificaat van overeenstemming) te hebben. Dit is een eenvoudig proces en zo gebeurd. Totaal iets van EUR 250,00 aan kosten.
6b) Voor autos van na 1998 moet je een CvO hebben en die krijg je vaak niet. Je moet voor een individuele typegoedkeuring naar Lelystad. Geen ervaring mee, maar reken op totaal ongeveer EUR 1500,00 aan kosten.

Je krijgt het kenteken thuis, naar de automaterialen zaak van jouw keuze voor platen, de auto verzekeren en rijden :-)

Het maakt dus een enorm verschil of je een auto van 30 of 31 jaar oud koopt.

Stel, aankoop $30.000, verschepen, verzekeren ect $2.000,00, inklaren EUR 525,00

1988 - $33920,00 + EUR 525,00
1989 - $42592,00 + EUR 525,00


14 sep 2018 18:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: waarom USA auto minder interessant?
Ik heb al eens eerder een vraag gesteld waarom een USA Porsche niet "goed" zou zijn, of minder waard of, ja noem het maar op. Ik heb er zo eentje (1995). Prima techniek, geen idee van het vroegere onderhoud maar nu perfect en er is in de 8 jaar dat ik hem nu heb weinig spectaculairs aan gebeurd. Geen spatje roest! Ik wilde zijknippers monteren. Hoor ik zeggen waarom? Bij een restauratie worden die zijknippers juist weggelaten omdat het voorscherm dan zo mooi strak is. Ik gedocumenteerd een km teller laten plaatsen. Ook weer opgelost. Ja bij de cabrio heb je een andere, ik vind niet zo fraaie, constructie van de zitjes achterin.
Ik denk dat het toch vooral tussen de oren is gaan zitten door de negatieve verhalen in het verleden


15 sep 2018 9:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: waarom USA auto minder interessant?
DLotus schreef:
(ja je betaald BTW over de invoerrechten)


haha wat een fantastisch belastingsysteem hebben we toch :ass:

Het transport etc. klinkt eenvoudiger dan ik had verwacht, alleen het invoeren klinkt dan weer lastiger.

heb inmiddels als 2 BMW's bij onze oosterburen vandaan gehaald, en dat is easy peasy natuurlijk. Naar de RDW cvo laten zien en chassisnummer bekijken.
Als je een beetje pech hebt met een USA import kun je nog wat aanvullende kosten krijgen om aan bepaalde keuringseisen te voldoen kan ik me zo voorstellen.


16 sep 2018 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: waarom USA auto minder interessant?
bjft schreef:
Ik wilde zijknippers monteren. Hoor ik zeggen waarom? Bij een restauratie worden die zijknippers juist weggelaten omdat het voorscherm dan zo mooi strak is. I


Ik heb het gewoon gedaan! Mijn 3.2 is qua verlichting geheel identiek aan een ROW 3.2. De H5 lampen vervangen voor H4, de Sidelights voor vervangen voor de rubber strips, achter de side lights eruit, middenbalk achter vervangen voor eentje met het mistlicht erin (draadboompje achterlicht vervangen) en inderdaad gewoon voor de kleine knipperlichtjes op de schermen. Ook daar, stekkers liggen er, gewoon een klein draadboompje er tussen en ze werken.


16 sep 2018 19:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AK1960


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.