Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:47



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Brand bij Porsche Centrum Maastricht 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Brand bij Porsche Centrum Maastricht
Geen leuk nieuws;

Bij het Porsche Centrum Maastricht, gevestigd op het bedrijventerrein vlakbij Maastricht Aachen Airport, zijn net na middernacht zeker vijf Porsches en Bentleys in vlammen opgegaan.

De politie werd rond 1 uur gealarmeerd over de brand bij het luxe autobedrijf. De wagens stonden buiten en voor zover bekend is er niemand gewond geraakt.


24 sep 2018 9:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Brand bij Porsche Centrum Maastricht
Brandstichting lijkt mij het meest waarschijnlijke, gisteren een zeiknatte dag en dan de fik erin :roll:
_________________________________________
Less is more !


24 sep 2018 9:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Brand bij Porsche Centrum Maastricht
Onderzoek zal het uitwijzen.
Misschien stond er wel een aan de druppellader en is er juist door die natheid kortsluiting ontstaan, vooralsnog is het gissen...
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


24 sep 2018 9:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Brand bij Porsche Centrum Maastricht
Inderdaad, maar een druppellader in de openlucht :| wordt vervolgd :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


24 sep 2018 9:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Brand bij Porsche Centrum Maastricht
Filmpje zonder reclame ...


24 sep 2018 12:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Brand bij Porsche Centrum Maastricht
was het voorraad of waren het autos van klanten?


24 sep 2018 12:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Brand bij Porsche Centrum Maastricht
Ook auto's van klanten.

Vandaag in de krant;

Citaat:
Oorzaak brand mysterie
Zes peperdure auto’s zijn verwoest bij een brand bij een autobedrijf in Beek. De politie gaat niet uit van brandstichting. Wat de brand dan wel heeft veroorzaakt, blijft vooralsnog een raadsel.
DOOR MARTINE ZWETS

BEEK

Bij een brand in Beek zijn van zondag- op maandagnacht vijf Porsches en één Bentley in vlammen opgegaan. De brand brak rond tien voor één ’s nachts uit op het bewaakte terrein van een Bentley- en Porschedealer nabij Maastricht Aachen Airport. De auto’s stonden buiten. Van vijf Porsches en een Bentley is niets anders over dan wit uitgeslagen karkassen. Vier andere auto’s raakten door de hitte ook beschadigd.

Dirk Prinssen, vertegenwoordiger bij Bentley: „We denken dat het is begonnen met de Bentley. Een aantal auto’s is van klanten, maar er staan ook nieuwe bij. Sommige mensen die vandaag hun nieuwe auto willen komen halen, gaan die niet krijgen.” Prinssen schat de prijs van de auto’s op ongeveer een ton per stuk, maar bekijkt het incident van de positieve kant. „Als je de intensiteit van het vuur zag, moeten we blij zijn dat niet de auto’s die tegen het pand aan staan geparkeerd in brand stonden. Want dan was dat ook in brand gevlogen.”

Om het buitenterrein van de luxe autodealer staat een twee meter hoog hekwerk. De auto’s staan ruim een meter van het hek af. Het terrein wordt bewaakt met camera’s. „We hebben heel duidelijke beelden. Maar daarop komt niet al te veel naar voren”, zegt Prinssen. „Wij zien daar niemand op, laat ik het zo zeggen. Ze kunnen iets over het hek hebben gegooid, maar dan hebben ze wel goed gegooid.”

Camerabeelden

Een woordvoerder van de politie bevestigt dat de camerabeelden die gemaakt zijn door de camera’s op het terrein van de Porschedealer geen aanleiding vormen om uit te gaan van brandstichting. „Wij zijn ter plaatse geweest en we gaan er op dit moment niet vanuit dat de brand is aangestoken. De pandeigenaar gaat zijn beelden uitlezen en houdt contact.”

Onwaarschijnlijk

Hoe het dan kan dat de auto’s in vlammen zijn opgegaan, is vooralsnog een mysterie. Een woordvoerder van de brandweer laat weten het zeer „onwaarschijnlijk” te vinden dat de auto’s uit zichzelf in brand zijn gevlogen, maar benadrukt ook dat het niet de taak van de brandweer is om dat te onderzoeken. „Voor ons was dit een routineklus, want autobranden hebben we vaker. Alleen waren dit wat duurdere auto’s.”

Ook Prinssen acht de kans dat de auto’s uit zichzelf ontvlamd zijn klein. ,,De auto’s stonden er allemaal vanaf vrijdagavond vijf uur. Ik kan me niet voorstellen dat ze twee dagen later pas in brand vliegen”, aldus Prinssen. Over de afwikkeling met de verzekering en mogelijk strengere veiligheidsmaatregelen op het terrein doet Prinssen geen uitspraken.
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


25 sep 2018 7:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Brand bij Porsche Centrum Maastricht
Remmel schreef:
Zes peperdure auto’s...

Daar is die weer...
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


25 sep 2018 7:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Brand bij Porsche Centrum Maastricht
Moeten bij zo'n incident normaal gesproken de beelden niet overgedragen worden aan politie? Ik vind het maar een vreemd verhaal, net alsof ze het willen bagatelliseren om een of andere reden.


25 sep 2018 8:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Brand bij Porsche Centrum Maastricht
Autohandel, dure auto,s en brand


12 okt 2018 23:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht Re: Brand bij Porsche Centrum Maastricht
Is deze reactie ergens op gebaseerd of zo maar een suggestieve ongefundeerde opmerking?
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


13 okt 2018 19:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Brand bij Porsche Centrum Maastricht
Citaat:
Remmel schreef:
Zes peperdure auto’s...



Daar is die weer...


Is toch gewoon ook zo !
Voor zo'n brand zijn ze verzekerd neem ik aan, niet van wakker liggen. Die klanten kopen morgen een nieuwe.
Moesten het oldtimers zijn, dan zou het toch net iets anders zijn. Die maken ze niet meer nieuw .....


13 okt 2018 20:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.