Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 19:05



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Verzekering opzeggen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Verzekering opzeggen
Als je een wat duurdere auto, bijvoorbeeld een luchtgekoelde Porsche met compressor, gedurende een jaar of drie niet gebruikt en hij staat in een box achter een stevig hek en camerabewaking, en je wordt een beetje akelig van 1500 euro per jaar aan antidiefstalverzekering (daar komt 'all risk' dan toch op neer, omdat diefstal dan het enige risico is), is het dan verantwoord om de verzekering te reduceren tot WA (WA omdat ie af en toe toch even de drijfstangetjes moet strekken)? En zou een Lojack en/of een wielklem en/of een alarm in de box zelf zin hebben?

En: is er een mechanische beveiliging die meer dan een kwartier vertraagt? Bijvoorbeeld een superwielklem?

Bij voorbaat hartelijk dank!


25 sep 2018 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Je zou WA Beperkt Casco kunnen overwegen, is vaak een stuk goedkoper dan All Risk. Dan ben je verzekerd voor diefstal maar niet voor schade aan je eigen voertuig.

Als je mag/kan boren in het beton kan je een verwijderbare paal in de grond zetten/bouten. Dan kunnen ze de auto ook niet wegslepen, tenzij ze de paal los trekken maar aangezien er camera's hangen zal dat niet onopgemerkt gaan. Eventueel nog een alarm met magneet contactjes op de deur en een simkaart en je hebt toch we een kleine Fort Knox.


25 sep 2018 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verzekering opzeggen
+1, wa beperkt casco scheelt behoorlijk in de maandelijkse kosten, en dan heb je geen gestress als ie toch wordt gestolen.


25 sep 2018 14:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Verzekering opzeggen
WA beperkt casco ..... dan kan je volgens mij bij diefstal de discussie 'dagwaarde' aangaan :popcorn:

Lo~Jack is een na-diefstal systeem. Lo~Jack geeft zelf aan (bijna) alles terug te vinden, maar een vriend van mij z'n 911 is gestolen, binnen het uur was Lo~Jack gebeld .. en de wagen is niet terug gevonden :|

Vertragende middelen helpen, maar als ze je wagen echt willen stelen, vinden ze daar ook een oplossing voor :idea:

Alarm op je garage box heeft weinig zin .. niemand reageert op een alarm, zeker niet als het al eens een paar keer is afgegaan.


25 sep 2018 14:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Houdt er in ieder geval rekening mee dat hij ook in rook op kan gaan door wat voor een reden dan ook, dus minimaal WA+


25 sep 2018 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo 996 Targa
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Probeer anders te overleggen met je verzekeraar. Mijn Turbo is nu namelijk alleen voor diefstal verzekerd (geen WA). Probeer je auto te schorsen en kijk of je een verzekeraar kunt vinden die het als roerend goed wil verzekeren. Scheelt aanzienlijk in je premie.


25 sep 2018 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Geen WA? Dat lijkt me sterk :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


25 sep 2018 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Weer gevalletje, verkeerde zuinigheid.


25 sep 2018 21:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Waarom wordt hier gesproken over allrisk, terwijl voor luchtgekoeld een klassieker-verzekering afgesloten kan worden?
Of is daar al sprake van?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


25 sep 2018 21:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Alles ouder dan 10 jaar kan op basis van taxatie verzekerd worden :idea:

Wellicht kan je ‘m onderbrengen bij je inboedel ... als je er al die jaren niet mee gaat rijden :|
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


25 sep 2018 21:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Dat had ik ook toen ik 4 jaar in Singapore was, een soort “stilstandverzekering”. Alleen diefstal, brand- en waterschade.


25 sep 2018 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Geen idee, maar een ‘kostbaarheden’ verzekering? Kan je alle dure dingen die je hebt mee verzekeren onv taxatiewaarden. Ik vind een P een puur juweel!


25 sep 2018 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo 996 Targa
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Maarten schreef:
Geen WA? Dat lijkt me sterk :wink:

Heb nog geen kenteken namelijk.


25 sep 2018 22:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Duidelijk :thumleft:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


26 sep 2018 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Hartelijk dank. Ik ga puzzelen.

Aanleiding voor deze vraag was overigens een mededeling van Turien dat de premie voor deze auto meer dan verdubbeld werd ivm wijziging van het aantal schadevrije jaren. Ik wist van niks, mij stond niet bij dat ik een auto in de poeier had gereden en dat soort dingen onthoud ik doorgaans wel. Daarom Turien gebeld, die mij - na het doorlopen van een lang, klantvriendelijk keuzemenu - doorverwees naar mijn tussenpersoon, die vervolgens Turien heeft gebeld. Er was iets mis in "Roy data" (don't ask), bleek. Ik zou nog een auto hebben, en daar waren mijn schadevrije jaren nu aan gekoppeld. Ook van deze extra auto wist ik niks. Klonk op zich wel spannend, hoopte dat het een 964 was. Maar het bleek een spookauto te zijn: Turien had zich vergist en zet het weer recht. Met dank (en hulde) aan mijn tussenpersoon.


26 sep 2018 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Merkwaardig. Dacht dat bij Turien (iig bij Porsche/klassiekerverzekering) de schadevrije jaren niet relevant waren. Dan zou een wijziging bij een andere auto (ook al is het een spookauto) geen invloed moeten hebben.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


26 sep 2018 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verzekering opzeggen
Om te beginnen: het is onmogelijk een auto als roerende zaken te verzekeren. Motorrijtuigen zijn namelijk uitgesloten bij dat soort verzekeringen.

Als het een semi-klassieker betreft: schorst het in de wintermaanden. In dat geval is het niet verplicht om WA te verzekeren. Vorig jaar heb ik mijn Porsche en Ferrari geschorst en in de winter volledig casco gehouden (dan is ook het joyridersrisico verzekerd). Dit jaar heb ik toch maar besloten om enkel brand/diefstal te verzekeren in de wintermaanden. Het schilt mij pakweg 6 maanden wegenbelasting en dure verzekering.

Niet iedere tussenpersoon/verzekeraar is bereid hieraan mee te werken. Maar mijn tussenpersoon heeft dit wel prima geregeld. Voor een auto die in de semi-oldtimer regeling zit is het laten vervallen van de WA dekking niet mogelijk. Want de auto is dan niet geschorst (voor mijn Lotus heb ik het, voor de wintermaanden, wel omgezet naar WA-plus ipv WA-casco).

Doe hier je voordeel mee. Sommigen onder ons zeggen "verkeerde zuinigheid". Mijn mening is dat je dom bezig bent als je niet bewust met je geld omgaat.


26 sep 2018 21:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Targa 1977


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.