Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 15:55



Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Boxster 6 jaar geen onderhoud 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: Boxster 6 jaar geen onderhoud
Johann, ik ben niet zozeer een Tip liefhebber als wel automaatliefhebber. Rijd zelf ook Mercedes, dus PDK zal denk ik meer bevallen dan de enigszins verouderde tiptronic.
Vandaag trof ik onderstaande 981, voor een geringe meerprijs t.o.v. de RS60 . Misschien minder exclusief , maar zal wel beter rijden ondanks minder pk's.

http://khautomotive.nl/pages/aanbod/por ... 8-2018.php


28 sep 2018 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Boxster 6 jaar geen onderhoud
Zeker te overwegen, maar ik zou wel ook met de S gaan proefrijden van deze versie. Dan kun je een goede beslissing maken.


28 sep 2018 22:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Boxster 6 jaar geen onderhoud
981 2.7 PDK zou ook mijn keuze zijn. Heerlijk blok, goed geluid. En de 2.7 kun je op de openbare weg nog echt uitwringen zonder binnen een paar seconden het risico te lopen je rijbewijs kwijt te raken.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 sep 2018 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Boxster 6 jaar geen onderhoud
Inderdaad geen sportieve bak. Veel extra gewicht in de auto. En een deel van dat extra gewicht moet ook nog eens rondgedraaid worden. Dat scheelt een stuk vinnigheid en speelsheid. Zeker in de ongeblazen 996/986/997/987. Daardoor een persoonlijke keuze.

@ mbembe. Vind het verschil in schakelen in een PDK en een Tip erg groot. Nee niet als je filerijdt op de snelweg of rustig rijdt. Maar bij wat doorrijden. Een PDF is nog smeller dan een handbag. Als je dat niet voelt is er iets mis. Of je moet dan toch een keer is ‘echt’ gaan rijden. :mrgreen:


29 sep 2018 8:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Boxster 6 jaar geen onderhoud
Haha Keldar :mrgreen: er is zeker een verschil tussen PDK en tip. PDK is echt subliem zoals ik al zei en daar kan de tip dan ook niet aan tippen :wink:
Een straf is een tip daarentegen dan weer zeker niet, en neem ban mij aan: ik gebruik m waar ie voor bedoeld is zo'n Porsche

@Johann: je hebt het over een 997 met tip, ja dan snap ik je opmerking wel. Ik heb het over een Cayman waarbij dit wel goed werkt ipv van zo'n logge 997 :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


29 sep 2018 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Boxster 6 jaar geen onderhoud
@mbembe: Ik plaag je maar wat. Je hapt ook altijd zo lekker. ;) Maar ik ben van tip naar handbak gegaan in dezelfde auto, it is an eye opener, geloof me. Nee geen placebo! :mrgreen:

Ik kan alleen alleen maar instemmen met Walter Rohrl’s oordeel:
https://youtu.be/Lkd1PvHa780 ... Schwuchtelschaltung, wie beweert er dat nu dat Duits een saaie taal is? Ok, akkoord, hij had wel een ander woord kunnen gebruiken dat wat meer gender-neutraal is!

De combi tip en turbo is wel meer matching. Maar toch echt niet voor een Boxster Spyder!

Vanaf 996/986 is Porsche (langzaam) overgeschakeld naar meer volume en een breder clientele. Daar hoort dus dus ook een vol-automaat bij. Met name mensen die niet weten wat Porsche rijden is met de motor achter/midden in is. Niet elke auto-enthusiast kom zo maar even de nieuwprijs van de eerste waterkoelers aftikken. Vandaar ook dat er ziveel tippies zijn verkocht.

Maar nogmaals het is een persoonlijke keuze. Maar PDK vergelijken met tippies. Dat kan ik niet serieus nemen. Helaas.

PS: als we elkaar eens tegenkomen gaan we er een (belgisch) biertje op drinken. Ok?


29 sep 2018 23:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Spastblast, Vance


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.