Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Porsche taycan

25 apr 2020 13:36

Het bereik van de Taycan zou beter zijn dan opgegeven
I SMOKED the Porsche Taycan 4S's EPA Rating by 40% WITHOUT EVEN TRYING!

Is er trouwens al iemand van het PF die een Taycan in bezit heeft?

Re: Porsche taycan

10 mei 2020 9:30

Gisteren te horen gekregen dat de status van mijn bestelling op 'Ruwbouw' staat. Zou betekenen dat de auto op dit moment in productie is en mogelijk eind van de maand kan worden afgeleverd. Ik ben bijzonder benieuwd hoe het in de praktijk gaat bevallen. Auto is in oktober vorig jaar besteld en was voor week 3 gepland voor de productie. Was uiteindelijk week 14 geworden en toen ging in week 12 de fabriek op slot. Kan niet wachten.

Re: Porsche taycan

25 jun 2020 16:46

Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden ... :shock:

Theekan.jpg


.. wat een lelijk ding is dit :!:

Re: Porsche taycan

25 jun 2020 17:30

Wit is niet haar kleur. Was me al eerder opgevallen. Zwart of iets anders donker staat beter. En velgen maken dan ook nog wel veel verschil. Deze zijn niet om aan te raken.

Re: Porsche taycan

25 jun 2020 18:50

Blijft wel mooi altijd dat kleur en wielen zoveel uitmaakt.
Ik kwam afgelopen weekend er voor het eerst eentje in real life hier in de buurt tegen, in zwart met zwarte velgen (met gepolijste rand) en was verbaasd over hoe gaaf ik 'm vond. Zelfde specs als deze;

77070

Re: Porsche taycan

25 jun 2020 19:54

Taycan is een mooie auto, als je van elektrisch houdt! Wit is sowieso geen mooie kleur, of het moet parelmoerwit metallic zijn. En velgen kunnen een auto maken of breken.

Re: Porsche taycan

02 aug 2020 10:29

Er is in Juli maar liefst 83x een Porsche Taycan op kenteken gezet !

Dat vind ik best veel.

Ter vergelijking: dat is precies evenveel als het aantal 911's in Juli: ook 83x (wel heel toevallig :roll: ).

Re: Porsche taycan

15 okt 2021 9:06

Draadje maar ‘s afstoffen. Deze week met vrouw, twee dochters en de Taycan 4S Cross Turismo van Zürich naar Terschelling gereden. Eerste experiment met een langere rit op batterijtjes. Toch wel een beetje benieuwd hoe dat nou zou lopen…. In het kort: geweldig. De Taycan is natuurlijk een machtige “Autobahnbrenner” met zijn power en koppel, en zijn geweldige onderstel. Echt top. Twee keer aan een 350 KW paal gehangen, keurig geassisteerd door de navi die netjes liet zien wanneer, waar en hoe lang ik moet laden. Een keer gecombineerd met lunch en een keer met een kopje koffie, beide keren was de auto eerder klaar dan wij (tja, met drie meiden op stap…). Met de extra charge kon ik dan weer extra “gas” geven, 200 plus geen enkel probleem en geen klachten van de passagiers.

Zoon is niet mee en dat zou ook niet kunnen, qua binnenruimte. Maar met 4 is het perfect.

Op Terschelling word ik aangekeken alsof ik captain Kirk ben als ik voorbij zoem :mrgreen:

Ja, die Taycan CT en ik, dat wordt wel wat…

Re: Porsche taycan

15 okt 2021 9:45

Kijk, goede berichten :thumleft:
Hoe vaak zou je gestopt zijn met je BMW op zo'n rit?

Re: Porsche taycan

15 okt 2021 10:12

Nou ja zeker 1, waarschijnlijk 2 keer, maar dan “splash & dash”, familie vindt dit eigenlijk gezelliger….

Re: Porsche taycan

15 okt 2021 10:17

Fijn dat de auto zo goed bevalt :thumleft:

Hoe werkt dat met die aanwijzingen waar te gaan "tanken"? Begrijp dat dat bij de tesla welmoot werkt, die laat alle Tesla (snel)laadstations zien op het scherm.
Overigens ook iemand gesproken die met een Hyundai Kona (?) op stap ging naar italië, maar die had -tig pasjes bij zich en de trip was toch wel stressvol geweest.... :roll: Dus dat was een eenmalige actie zei hij.

Re: Porsche taycan

15 okt 2021 10:22

Navi stuurt je gewoon naar de paal, laat van te voren op de route zien waar en hoe lang je moet “tanken”, steeds met zo’n 30-40 km marge in de range (afhankelijk van hoe hard je rijdt). Je hoeft zelf niet na te denken.

Re: Porsche taycan

15 okt 2021 10:58

Heb je dan ook meerdere laadpassen bij je of "weet" de Taycan waar jij kunt laden?

Re: Porsche taycan

15 okt 2021 12:46

Goeie vraag. Ik heb een kaartje van Porsche (voor Ionity denk ik) en een algemene “Swiss Charge” kaart. Met die laatste schijn ik overal terecht te kunnen.

Nog weinig ervaring :oops:

Re: Porsche taycan

15 okt 2021 13:31

Leuke review :thumleft:

Heel herkenbaar ook, eerste keus is lekker doorstampen maar omdat je moet laden reist het eigenlijk relaxter. Althans zo ervaar ik langere afstanden.

Kun je niet met 5 mensen in de auto omdat je achterin 2 “stoelen” hebt of omdat het gewoon te krap is?
Mocht dat laatste het geval zijn, zou het met kleine kinderen wel lukken?

Re: Porsche taycan

15 okt 2021 17:18

Pacoloco schreef:Leuke review :thumleft:

Heel herkenbaar ook, eerste keus is lekker doorstampen maar omdat je moet laden reist het eigenlijk relaxter. Althans zo ervaar ik langere afstanden.

Kun je niet met 5 mensen in de auto omdat je achterin 2 “stoelen” hebt of omdat het gewoon te krap is?
Mocht dat laatste het geval zijn, zou het met kleine kinderen wel lukken?

Ik heb de “4+1” optie genomen, dus er is in principe plaats in het midden. Maar dat is voor mijn kinderen alleen op korte afstand een optie (meiden van 15 en 17, zoon van 18). Met kleine kinderen moet het wel lukken denk ik. De CT heeft achterin meer hoofdruimte dan de sedan, met twee volwassenen achterin gaat prima.

Re: Porsche taycan

15 okt 2021 17:52

Bedankt voor de uitleg!

Re: Porsche taycan

15 okt 2021 18:05

Thanks voor de info. Ik rijd nu inmiddels bijna anderhalf jaar met de Taycan 4S en ben ook super tevreden. Ook nog na bijna 65.000 km. Heb nog geen sprong naar een buitenlandse rit gemaakt. Goed om te lezen dat jouw ervaring goed is. Vriend van me is een maand geleden naar Frankrijk geweest en dat had toch wat meer voeten in de aarde. Inderdaad leidde de navi hem naar snelladers, maar dat was eigenlijk altijd een teleurstelling. De laders stonden er wel maar waren buiten gebruik. Veel van Ionity. Dit heeft toch wel regelmatig tot wat stress geleid. Later kreeg hij het verhaal te horen dat de palen er wel staan, maar dat er onvoldoende capaciteit in het stroomnet zou zitten om dan de palen te laten werken, of dat er maar een deel van de palen 'gevoed' zouden kunnen worden.

Iemand hier ervaring mee?

Voor wat betreft de laadpas heb ik ook een pas van Porsche (sleutelhanger) gekregen en hier zou ik door heel Europa mee moeten kunnen laden. Is het naïef van mij om hierop te vertrouwen? Hier iemand ervaring mee?

Re: Porsche taycan

18 okt 2021 8:46

Dat zou genoeg moeten zijn. Ik heb nog een gratis pasje van Maingau erbij. Deze was goedkoper bij de Ionity laders dan nederlandse passen, dat voordeel is inmiddels weg. Een ANWB laadpasje erbij kan ook. Heb ze nog nooit gebruikt, het supercharger netwerk is voldoende.
Het is vervelender lijkt mij dat je naar nieuwe Ionity laders wordt geleid die nog niet gereed zijn.

Re: Porsche taycan

18 okt 2021 22:11

Weer wat extra ervaring vandaag. En niet perse geweldig. Wilden van Terschelling naar Amsterdam rijden. Dacht vanochtend op het eiland nog even te laden - maar dan moet je zelf een Mennekes-stekker bij je hebben. Heb ik niet. Dan maar de boot op en bij Zurich vlak voor de Afsluitdijk bij een 50KW paal aangelegd. Nou, daar kwam bijna niks uit en 45 min later zijn we maar verder gereden, wetend dat er een km of 40 verderop op de A7 een “snelle paal” zou zijn. Die bleek defect. Had nog 14 km in de batterij dus goed raad was duur. In de buurt was ook een Fastned paal maar daar werkten mijn kaartjes niet. Gelukkig was daar een hele aardige jongeman die zijn i3 stond te laden en hij bood me aan op zijn account te laden. Echt supertof van die jongen en een life-saver. Woensdag terug naar CH…

Re: Porsche taycan

18 okt 2021 22:49

Dat is inderdaad wel redelijk armoedig en vooral stressvol lijkt me. Zonder nu de Tesla fanboy uit te willen hangen, maar ik ben blij met het Tesla supercharger netwerk, ik ben daardoor nog niet in zo’n situatie terecht gekomen gelukkig

Re: Porsche taycan

18 okt 2021 23:05

Wel fanboy hier. En idd superchargernetwerk is super.
Heb 2 laadpassen maar nog nooit gebruikt en de laadkabels liggen nog in de verpakking achterin.
Maar zon Mennekeskabel, wordt die niet standaard meegeleverd?
Weet je zeker dat hij niet ergens achterin ligt?

Re: Porsche taycan

19 okt 2021 12:59

Iemand van hier? :popcorn:
https://www.autoblog.nl/nieuws/zwaar-be ... dTg_ia_xGE

Afbeelding

Re: Porsche taycan

19 okt 2021 15:20

Enguess schreef:Weer wat extra ervaring vandaag. En niet perse geweldig. Wilden van Terschelling naar Amsterdam rijden. Dacht vanochtend op het eiland nog even te laden - maar dan moet je zelf een Mennekes-stekker bij je hebben. Heb ik niet. Dan maar de boot op en bij Zurich vlak voor de Afsluitdijk bij een 50KW paal aangelegd. Nou, daar kwam bijna niks uit en 45 min later zijn we maar verder gereden, wetend dat er een km of 40 verderop op de A7 een “snelle paal” zou zijn. Die bleek defect. Had nog 14 km in de batterij dus goed raad was duur. In de buurt was ook een Fastned paal maar daar werkten mijn kaartjes niet. Gelukkig was daar een hele aardige jongeman die zijn i3 stond te laden en hij bood me aan op zijn account te laden. Echt supertof van die jongen en een life-saver. Woensdag terug naar CH…

Wat een pech achter elkaar, maar tegelijkertijd een sprekend voorbeeld waarom er nog altijd veel mensen range anxiety hebben.

Re: Porsche taycan

19 okt 2021 15:41

Cazzo Super Veloce schreef:Weet je zeker dat hij niet ergens achterin ligt?

Ik weet precies waar hij ligt: in de garage :oops: Als noob dacht ik dat ding helemaal niet nodig te hebben onderweg. Weer wat geleerd.
Polydeukes: idd, pech, ga ervan uit dat dit onervarenheids/beginnersstrubbelingen zijn.
Plaats een reactie