Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 11:52



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Cayman advies (geimporteerd) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Cayman advies (geimporteerd)
dag forummers,

ik ben op zoek naar een cayman automaat (budget +-30k), niet ouder dan 10+j

nu ben ik deze tegengekomen:
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/po ... 4d25af5550?

ik ben deze auto gaan "bekijken" in brussel want daar staat hij, een zeer nette wagen, mocht/kon geen testrit doen want verkoper moest door, wat ik niet erg vond ik wilde een eerste indruk hebben van de wagen

nu is het zo dat het een poolse wagen is, en hun klant is verhuisd naar luxemburg en heeft het dus aan Luxsellect garage verkocht. echter kan ik geen btw nr of niets terugvinden van de garage luxsellect dewelke hem verkoopt. ligt het aan mij of vinden jullie dit ook super verdacht? Toen ik doorreed zette hij er duitse platen op. onderhoudshistorie was ook allemaal pools en laatste was in 2016

raad gevraagd :salut:


15 okt 2018 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
Lijkt me dat hij al alvalt op je knock-out eis van niet ouder dan 10 jaar.


15 okt 2018 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
Doorsparen naar pdk een optie?


15 okt 2018 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
Op z’n minst een aankoopkeuring laten doen door een PC.

Verder stinkt t zaakje wel natuurlijk, precies de reden dat je t hier vraagt.


15 okt 2018 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
Hard wegrennen. Zo zeldzaam zijn ze niet.

Edit: advertentie meldt btw nummer toch?


15 okt 2018 20:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
BTW nr staat zelfs niet op hun officiele website https://www.luxsellect.com/

hij heeft mij ze net via whatsapp doorgestuurd ja, maar als die het adres van dat "kantoor" opzoekt kom je uit bij de roemeense ambassade, dat bedrijf kan toch daar niet gevestigd zijn? :pale: :mrgreen:


15 okt 2018 20:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
Octaaf schreef:
Lijkt me dat hij al alvalt op je knock-out eis van niet ouder dan 10 jaar.


+- hé, vergeten te melden :-) neem het met een korrel zout

ik heb een aantal interessantere wagens in duitsland gezien, misschien moet ik me daarop richten? in BE heb ik voor mijn budget niet zooveel wagens gevonden. Ik heb er nou 7bezocht waarvan 5 sowieso NO-go, andere waren wel ok


15 okt 2018 20:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
thomasj schreef:
hij heeft mij ze net via whatsapp doorgestuurd ja, maar als die het adres van dat "kantoor" opzoekt kom je uit bij de roemeense ambassade, dat bedrijf kan toch daar niet gevestigd zijn? :pale: :mrgreen:


Leermomentje uit één van de PFT hunts:

Ambassade van Tanzania zit op hetzelfde adres als Van Vliet Auto Group BV in Nieuwekerk aan de IJssel (6,66m onder NAP). ;)
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


15 okt 2018 21:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
Ik ben best wel een beetje naïef, maar dit lijkt me toch echt geen zuivere koffie. Inderdaad: Heel hard wegrennen !!!!


15 okt 2018 22:56
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
Als dit jouw Cayman is qua uitvoering, kleurstelling, prijs etc. dan spreek je toch met de verkoper af dat je ‘m bij Porsche Centrum Brussel even na wilt laten kijken :idea:

Als de verkoper dat niet wil, laat je ‘m staan.

Dat Duitse kenteken - was dat niet toevallig een tijdelijk kenteken :?: met geel of rood vlakje ...
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


16 okt 2018 10:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
ik heb gezegd dat ik nogmaals wilde langskomen met een kenner, maar toen zei ie dat ze vanaf vandaag een weekje afwezig zullen zijn...

duitse kenteken was normaal, zwart/wit met startletter D (ik neem aan dusseldorf? of dortmund ofzo)

maar iig ik ga er niet meer langs en ga mijn zegje ook doen via whatsapp, dat mijn "gut" gevoel er niet goed bij is :-) en dat ik ze veel succes wens, jammer want zag er echt een topwagen uit, maar zoals de meesten zeggen, zooo zeldzaam is hij niet hé


16 okt 2018 11:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
Kheldar schreef:
Doorsparen naar pdk een optie?


is de pdk zo een grote meerwaarde? nogmaals alle info is welkom, vrij nieuw in de P wereld :lol:


16 okt 2018 12:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
Ja dat is deze zeker. De Tiptronicbak wil je eigenlijk niet hebben. De PDK ligt er volgens mij in vanaf de 987.2.
_________________________________________
Mvg,

René


16 okt 2018 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 987.2 Black Edition Nieuwerkerk aan den IJssel
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
Ik heb een Cayman met Tiptronic bak en Boxster met PDK bak. In beide auto's ben ik aan het genieten. Het rauwe van de tiptronic en de souplesse van de PDK.


16 okt 2018 18:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
Tip is top, PDK is fabeltastisch! Beiden zeker geen straf maar PDK is wel het summum.
Ik rij al 9 jaar tip en das echt fijn
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


16 okt 2018 19:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
https://youtu.be/Lkd1PvHa780


16 okt 2018 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
En als iemand het kan weten.....is het Walter wel.
Ik ben blij met m'n handbak. Met tiptronic heb ik maar 1 keer gereden en vond het niet speciaal, het was een automaat. En niet wat ik zocht in mijn hobby-auto. Maar dat er mensen heel tevreden over zijn, zegt ook genoeg. Het is maar wat je zoekt.
PDK heb ik geen ervaring mee maar ben best wel eens nieuwsgierig naar hoe dat rijdt. Schijnt niet te vergelijken te zijn met tiptronic.


16 okt 2018 20:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
thomasj schreef:
ik heb gezegd dat ik nogmaals wilde langskomen met een kenner, maar toen zei ie dat ze vanaf vandaag een weekje afwezig zullen zijn...


Dan maar 1 week later. :mrgreen:


17 okt 2018 11:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
thomasj schreef:
... ga mijn zegje ook doen via whatsapp, dat mijn "gut" gevoel er niet goed bij is :-) en dat ik ze veel succes wens ...


Wat denk je daar mee te bereiken? Vind dat toch maar flauwe reactie. Misschien gaat iemand op vakantie of op zakenreis en past het even niet. Als de wagen je interesseert probreer je gewoon een afspraak te maken voor de week erna. Je zal vast wel merken of ze je serieus nemen of niet. En als het je geen goed gevoel geeft gewoon verder kijken, daar hoef je je frustratie niet voor aan verkopende partij te tonen.


17 okt 2018 12:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayman advies (geimporteerd)
Kheldar schreef:
thomasj schreef:
... ga mijn zegje ook doen via whatsapp, dat mijn "gut" gevoel er niet goed bij is :-) en dat ik ze veel succes wens ...


Wat denk je daar mee te bereiken? Vind dat toch maar flauwe reactie. Misschien gaat iemand op vakantie of op zakenreis en past het even niet. Als de wagen je interesseert probreer je gewoon een afspraak te maken voor de week erna. Je zal vast wel merken of ze je serieus nemen of niet. En als het je geen goed gevoel geeft gewoon verder kijken, daar hoef je je frustratie niet voor aan verkopende partij te tonen.



helemaal geen slechte bedoeling hiermee?? ik bedoel gewoon ik heb geen zin/tijd om een poolse (geimporteerde) wagen helemaal te onderzoeken/na te checken, én vooral geen goed gevoel heb aangezien ik geen ervaringen van mensen kan terugvinden betreffende de verkoper (LuxSellect luxemburg)

ik vind alleen dit terug http://forum-auto.caradisiac.com/automo ... 386348.htm

ik zoek het liefste een BE origine wagen mét een onderhoudshistorie en carpass, vrij normaal denk ik voor een beginner.


17 okt 2018 14:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GinnFizz


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.