Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:49



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Verzekering voor 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Verzekering voor 996
Goedemiddag iedereen, waar zou ik een goede WA verzekering voor mijn 996 kunnen afsluiten? Of een all-risk mocht dit een interessante deal zijn.

Nog ander vraagje:

Klopt het dat schade vrije jaren die ik heb opgebouwd met mijn dagelijkse auto niet worden meegenomen naar mijn 2e auto?
_________________________________________
996 cabrio uit 1999


23 okt 2018 16:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Panamera Hybrid 2015 991.1 4S cabrio 2013 Ex Macan S 2019
Bericht Re: Verzekering voor 996
nou afgelopen vrijdag mijn verzekering gewoon ook op 75% voor mijn prive auto gehad en bovendien gewoon de porsche verzekering afgesloten no claim 75% :D
_________________________________________
I work for peanuts just for the fun of it


23 okt 2018 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Verzekering voor 996
Ik adviseer de zoekfunctie
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


23 okt 2018 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Verzekering voor 996
Check even Veenstra en de Jong (en nee, heb er geen aandelen). Zeer goede ervaringen mee. Goede service en zeer scherpe tarieven.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 okt 2018 19:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Verzekering voor 996
Heb de WA+ voor mijn X5 uit 2008 uiteindelijk terecht gekomen bij FBTO. Geen rare voorwaarden zoals voertuigvolgsysteem voor een 10jaar oude personenwagen met 250.000km op de klok.


23 okt 2018 20:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Verzekering voor 996
Mogelijkheid, laten taxeren en verzekeren tegen taxatiewaarde is bij een 996 een goede optie.

Mijn 996 is verzekerd bij AFIC (Jos Targa op het forum)

http://www.afic.nl/contact/
_________________________________________
De precisie 911


23 okt 2018 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Verzekering voor 996
http://www.de-jong.nl/particulier/sub-v ... d=2&sub=13
_________________________________________
Mvg,

René


23 okt 2018 21:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Verzekering voor 996
Centraal Beheer
All risk 996 2001
30 euro p mnd
75 no claim als 2e auto max 10.000 km per jr


24 okt 2018 0:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Verzekering voor 996
Alfred996MKII schreef:
Mogelijkheid, laten taxeren en verzekeren tegen taxatiewaarde is bij een 996 een goede optie.


Heb ik ook momenteel voor de 996. En moet binnenkort laten hertaxeren.

In die context vraag ik me eigenlijk nu af. Even alle Porsche emotie opzij zettend. Stel dat je een auto, geen P, had met dezelfde waarde als je 996. Zou je hem dan ook voor taxatiewaarde verzekeren?

Ik bedoel maar. Een standaard 996 is verder nu ook niet echt de meest waardevolle auto. Met 20-25k heb je het gros van het wagenpark wel afgedekt. Turbo, GT3 etc buiten beschouwing gelaten. Is de 996 zo diefstalgevoelig?

Vanaf welke waarde, onafhankelijk van type auto, verzekeren jullie een auto all-risk met taxatiewaarde of een andere verzekeringsvorm eventueel. Komen we daarbij niet al dicht mee in de buurt van de werkelijje waarde van onze 996. Er mee rekening houdend dat taxatiewaarde een flink stuk boven die waarde uitkomt.

Begrijpen jullie waar ik naartoe wil? Is het verzekeren van onze 996 aan taxatiewaarde niet overkill? Zouden we dat ook doen met onze dagelijkse auto van een aantal jaren oud met een waarde van 20-25k?

Als dat niet zo is waarom doen we het dan wel met onze 996?


24 okt 2018 0:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Verzekering voor 996
Kheldar,

Daarom juist een 996 tegen taxatiewaarde verzekeren en niet tegen nieuwwaarde.

Mijn 996 is getaxeerd voor 32,5k en in vergelijk met lufti’s is dit idd een klein prijsje.

Ik betaal € 70,- P/mnd bij AFIC met een hele goede dekking en verzekering tijdens toerritten (ook op circuit)

Ik voel mij er prima bij.

Deze verzekering was voor mij bijna € 25,- pmnd voordeliger als bij mijn vorige verzekeraar in Apeldoorn.

Succes
_________________________________________
De precisie 911


24 okt 2018 7:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Verzekering voor 996
Kheldar schreef:
Alfred996MKII schreef:
Mogelijkheid, laten taxeren en verzekeren tegen taxatiewaarde is bij een 996 een goede optie.


Heb ik ook momenteel voor de 996. En moet binnenkort laten hertaxeren.

In die context vraag ik me eigenlijk nu af. Even alle Porsche emotie opzij zettend. Stel dat je een auto, geen P, had met dezelfde waarde als je 996. Zou je hem dan ook voor taxatiewaarde verzekeren?

Ik bedoel maar. Een standaard 996 is verder nu ook niet echt de meest waardevolle auto. Met 20-25k heb je het gros van het wagenpark wel afgedekt. Turbo, GT3 etc buiten beschouwing gelaten. Is de 996 zo diefstalgevoelig?

Vanaf welke waarde, onafhankelijk van type auto, verzekeren jullie een auto all-risk met taxatiewaarde of een andere verzekeringsvorm eventueel. Komen we daarbij niet al dicht mee in de buurt van de werkelijje waarde van onze 996. Er mee rekening houdend dat taxatiewaarde een flink stuk boven die waarde uitkomt.

Begrijpen jullie waar ik naartoe wil? Is het verzekeren van onze 996 aan taxatiewaarde niet overkill? Zouden we dat ook doen met onze dagelijkse auto van een aantal jaren oud met een waarde van 20-25k?

Als dat niet zo is waarom doen we het dan wel met onze 996?


Net mijn Alpina B5 ondergebracht in de HVSster polis, all risk op taxatiewaarde (€34.000) zonder gekke stallingsvoorwaarden en voertuigvolgsystemen. Dekking lijkt vergelijkbaar met de Porsche polis van turien maar ik moet de voorwaarden nog bestuderen.

Ik kijk daarbij vooral naar het risico, wil graag diefstal afgedekt hebben en dan is in premie de stap nog maar heel klein naar all risk in mijn geval (bijna niemand wil de Alpina dekken....).

Bijkomend voordeel is de gee gedoe garantie bij schade ivm de dekking op taxatiewaarde. Een normale bmw 5 serie gaat voor hooguit 50% daarvan.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


24 okt 2018 8:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Verzekering voor 996
Hendrik2018 schreef:
Centraal Beheer
All risk 996 2001
30 euro p mnd
75 no claim als 2e auto max 10.000 km per jr


Dat is goedkoop!


24 okt 2018 9:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Verzekering voor 996
Alfred996MKII schreef:
Kheldar,

...Daarom juist een 996 tegen taxatiewaarde verzekeren en niet tegen nieuwwaarde....

Succes


Verzekeren tegen nieuwwaarde is volgens mij geen bestaand begrip in verzekeringsland.
Als je een reguliere autoverzekering hebt, dan wordt schade behandeld op basis van dagwaarde, hiervoor wordt jaarlijks een percentage van de nieuwwaarde afgeschreven. Bij een auto van meer dan 10 jaar oud is daar niet veel meer van over - ongeacht de werkelijke waarde in het actuele handelsverkeer.
Ik heb voor de gein net de indicatie voor de dagwaarde van mijn 911 cabrio uit 1989 opgevraagd - "indicatie dagwaarde EUR 1.500" - gebaseerd op dat hij 29 jaar oud is en volgens de standaard afschrijf-tabelletjes dus is afgeschreven.

Om die reden is verzekeren op basis van taxatiewaarde te adviseren...en ook voor een knappe 996 geen overkill lijkt me ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


24 okt 2018 9:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Panamera Hybrid 2015 991.1 4S cabrio 2013 Ex Macan S 2019
Bericht Re: Verzekering voor 996
De Porsche Insurance biedt u de volgende voordelen:
Unieke 36 maanden nieuwwaarderegeling bij diefstal of total loss binnen 3 jaar na aankoop
Aanschafwaarderegeling van 36 maanden bij een gebruikte Porsche, waarbij binnen 3 jaar na
aankoop het volledige aankoopbedrag wordt vergoed bij diefstal of total loss
Gratis vervangend vervoer bij schadereparatie door uw Porsche dealer
Kwalitatief hoogwaardige reparatie via uw eigen Porsche dealer
U betaalt geen eigen risico casco bij reparatie via uw Porsche dealer
Overname schadevrije jaren op basis van een originele verklaring van uw leasemaatschappij
Beveiligingeisen die zijn afgestemd op de kenmerken van uw Porsche
Concurrerende tarieven en uitstekende voorwaarden
Alles geregeld onder één dak via uw vertrouwde dealer
Heeft u nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met AFIC B.V. via telefoonnummer 088 3560 911

WA € 382,28
Volledig Casco € 1.335,84
Schade inzittenden € 42,50
Termijntoeslag € -
Assurantiebelasting (21%) € 369,73
Totaal premie € 2.130,35
_________________________________________
I work for peanuts just for the fun of it


24 okt 2018 10:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Verzekering voor 996
Alfred996MKII schreef:
Ik betaal € 70,- P/mnd bij AFIC ... (ook op circuit)


Inderdaad Afic is een prima partij. Ik zit met de 996 iets hoger qua maandpremie maar heb 20.000km/jr en een lagere taxatiewaarde. Ben curieus wat de nieuwe taxatiewaarde gaat worden.

Weet nog wel dat toen ik rondkeek de porscheverzekering bij H. Hertog ongeveer hetzelfde was als Afic. Ook voor hogere kilometrages per jaar. Dus aanrader om daar ook eens na te vragen voor topicstarter.

Dat laatste op circuit is niet helemaal waar. Dat geldt enkel voor bepaalde georganiseerde circuit events en trainingen tot op een zeker intensiteit niveau. Bv GP-Elite events tot level 2 trainingen. Of is die 70 per maand bij jou incl. de extra track-day verzekering?


24 okt 2018 11:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Verzekering voor 996
AWW schreef:
nou afgelopen vrijdag mijn verzekering gewoon ook op 75% voor mijn prive auto gehad en bovendien gewoon de porsche verzekering afgesloten no claim 75% :D


Bij wie heb je dat gedaan?
_________________________________________
996 cabrio uit 1999


26 okt 2018 10:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Panamera Hybrid 2015 991.1 4S cabrio 2013 Ex Macan S 2019
Bericht Re: Verzekering voor 996
bij Porsche Insurance via de dealer offerte gekregen
_________________________________________
I work for peanuts just for the fun of it


26 okt 2018 10:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Verzekering voor 996
Kheldar schreef:
Alfred996MKII schreef:
Ik betaal € 70,- P/mnd bij AFIC ... (ook op circuit)


Inderdaad Afic is een prima partij. Ik zit met de 996 iets hoger qua maandpremie maar heb 20.000km/jr en een lagere taxatiewaarde. Ben curieus wat de nieuwe taxatiewaarde gaat worden.

Weet nog wel dat toen ik rondkeek de porscheverzekering bij H. Hertog ongeveer hetzelfde was als Afic. Ook voor hogere kilometrages per jaar. Dus aanrader om daar ook eens na te vragen voor topicstarter.

Dat laatste op circuit is niet helemaal waar. Dat geldt enkel voor bepaalde georganiseerde circuit events en trainingen tot op een zeker intensiteit niveau. Bv GP-Elite events tot level 2 trainingen. Of is die 70 per maand bij jou incl. de extra track-day verzekering?


Klopt idd dat de circuitverzekeringen zijn beperkingen heeft. Ik meen een hoger eigen risico en een lagere uitkering bij Total löss. Toch zit dit bij andere verzekeringen er meestal helemaal niet bij.
_________________________________________
De precisie 911


26 okt 2018 16:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Verzekering voor 996
AWW schreef:
bij Porsche Insurance via de dealer offerte gekregen

Porsche Insurance = AFIC :D Wij dus. En bere trots op. :mrgreen:

Ooit begonnen met verzekeringen te sluiten met name via het forum en nu uitgegroeid tot de grootste Porscheverzekeraar van Nederland. Ben daar erg trots op. Wij mogen als enige niet Porsche organisatie het logo gebruiken. Hoe mooi is dat om dit te bereiken als Porscherijder en liefhebber.

Moest het even kwijt, want dit is mede dankzij vele van jullie op dit forum tot stand gekomen! :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


27 okt 2018 22:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet. Porsche Cayenne S
Breskens
Bericht Re: Verzekering voor 996
Mijn 996 cabrio heb ik verzekerd via: sportwagenpolis.nl
Nu hij sinds dit jaar onder de youngtimer verzekering valt werd de premie gehalveerd.
Ik ben nu verzekerd naar taxatiewaarde (volgens taxatierapport) en ik betaal €38 per maand voor all-risk.
Succes ermee :D
_________________________________________
Eens een cabrio, altijd een cabrio


28 okt 2018 19:28
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Verzekering voor 996
Maandpremies op zich betekenen niks. Is volledig afh. van aantal kms en taxatiewaarde.

Net een update gekregen. Maandpremie 51eur met 20.000km/jr getaxeerd voor iets onder de 30k.

Goed gedaan Jos.


28 okt 2018 19:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verzekering voor 996
En vergeet niet de randvoorwaarden, bijv een hoog eigen risico..


28 okt 2018 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Verzekering voor 996
250eur ... valt te overzien


28 okt 2018 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verzekering voor 996
zeker, ik had laatst een offerte voor 1000 eigen risico, dus vandaar dat ik het even wilde melden.


29 okt 2018 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Verzekering voor 996
Alfred996MKII schreef:
Kheldar,

Daarom juist een 996 tegen taxatiewaarde verzekeren en niet tegen nieuwwaarde.

Mijn 996 is getaxeerd voor 32,5k en in vergelijk met lufti’s is dit idd een klein prijsje.

Ik betaal € 70,- P/mnd bij AFIC met een hele goede dekking en verzekering tijdens toerritten (ook op circuit)

Ik voel mij er prima bij.

Deze verzekering was voor mij bijna € 25,- pmnd voordeliger als bij mijn vorige verzekeraar in Apeldoorn.

Succes


Ze belden mij vandaag van AFIC nav dit topic. Bovenstaande premie is obv Max 5.000km/jr. afgelopen vijf jaar heb ik dit niet gehaald, zit gemiddeld op 4.500 km/ jaar
_________________________________________
De precisie 911


29 okt 2018 21:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dunnerudy


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.