Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 21:07



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Vragen van een beginner 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera Targa G50
Bericht Vragen van een beginner
Best liefhebbers,

Sinds enkele dagen heb ik mijn eerste Porsche in de garage staan :D Mijn auto is een (USA) Carrera 3.2 Targa G50 in Diamanblau metallic (optiekleur, geen jubi).
De auto is in goede staat maar n.a.v. de AKK en enkele verzekeringseisen heb ik wat vragen. Hieronder heb ik e.e.a. opgelijst:

Verzekering:
-Mijn all risk verzekering (via Yska bij Kuiper) vereist minimaal stroomonderbreker met verwijderbare sleutel of startonderbreker, welke van beiden is op korte termijn zonder het gemakkelijkst in te bouwen?
-Kan iemand een geschikte taxateur in het zuiden des lands (omgeving 's-Hertogenbosch) aanbevelen?
-Ik had al een stuurslot aangeschaft (CarPoint rotarylock, zo'n gele stang) maar die blijkt niet te passen; Welk merk/type stuurslot pas wel op een Carrera 3.2?

Overig:
-De auto is toe aan 4 nieuwe banden, welk merk/type is het meest geschikt op mijn auto?
-De remschijven zijn verglast dus wil ik de remmen volledig aanpakken (schijven, blokken, vloeistof), ook wil ik ivm een scheur in het rubber van de stuurstang rechtsvoor beide stuurstangen upgraden naar die van een turbo, waar kan ik deze onderdelen (remmen+stuurstangen) het beste aanschaffen?
-De auto vertoont lichte lekkage aan de olieleiding tussen de motor en het thermostaat huis, reparatie behelst volgens mij enkel het vervangen van een pakking/ring maar dat klusje lijkt me gezien de oliedruk complex, hoe kan ik dat het beste aanpakken?
-Met de winter om de hoek wil ik een druppellader aanschaffen; Waarop moet ik letten bij aanschaf van zo'n apparaat, zijn deze universeel (voor alle auto's) of is dit afhankelijk van de accu? En hoe sluit ik deze het beste aan?

Bij voorbaat dank voor enige reactie!


27 okt 2018 14:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Vragen van een beginner
Welkom :!:

Een massa-sleutel heb je zo ingebouwd - dan wel even het bonnetje bewaren voor de verz.mij. :idea:


27 okt 2018 14:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Vragen van een beginner
Stuurslot is maar een effectieve optie voor en dat is de disklock. Zo n schijf die over je hele stuur heen gaat.

Ik heb laatst een losse startonderbreker gezien waarbij je een soort sleutelhanger hebt om hem te de-activeren. Daar hoef je verder niets voor te doen dus lekker makkelijk in gebruik.

Anders zaag je gewoon het stuur door en schuif je het slot er af, die stangen heb je echt niets aan. Andere vragen kunnen anderen je beter mee helpen dan ik lijkt me
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


27 okt 2018 14:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Vragen van een beginner
Tezman schreef:
Best liefhebbers,
...
-Kan iemand een geschikte taxateur in het zuiden des lands (omgeving 's-Hertogenbosch) aanbevelen?
...
Bij voorbaat dank voor enige reactie!

Willy van EuroExpertise in Nistelrode. https://www.euroexpertise.nl/contact/
Komt gewoon naar je toe, trouwens.


27 okt 2018 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dongen
Bericht Re: Vragen van een beginner
Maikel de Munnik taxaties in Waalwijk.
Goede ervaring mee, komt ook naar je toe.


27 okt 2018 16:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Vragen van een beginner
Olaf schreef:
Welkom :!:

Een massa-sleutel heb je zo ingebouwd - dan wel eben het bonnetje bewaren voor de verz.mij. :idea:


Heb er nog 1 liggen, mocht je interesse hebben. :thumleft:


27 okt 2018 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Vragen van een beginner
Banden, Bridgestone Potenza S-02 N-codering via www.banden-giga.nl Gratis toegezonden en echt een goede prijs.

Remmen, zou ik gewoon via mister-auto.nl of een andere grote automaterialen website bestellen. Vaak enorme keuze qua merken. Gewoon goede delen als Bosch, Brembo, ATE oid kopen.

Stuurstangen, design911.co.uk of rosepassion.com. Beide hebben een compleet setje hiervoor in het programma. Let wel op dat je de stangen van Lemforder. Niet van URO. Zij leveren ook de olieleidingen. Moeten helemaal worden vervangen als ze lekken. Zoek dit even op, aan de kant van de thermostaat wil het draad nog wel eens kapot draaien bij demonteren. Bestel ook even de rubber leiding tussen de olietank en de koeler, die is vaak hard en lekt ook.

Verder als tip, vervang de katalysator voor een normale demper of pijp. Scheelt enorm in vermogen. Daarna nog een Steve Wong chip erin en hij rijdt veel beter.

Acculader, Ctek. Overal te koop en een 3.6 Ah lader is voldoende.

Gefeliciteerd met de aankoop trouwens. Ik het dit alles net achter de rug met mijn ‘87 3.2 Targa uit Amerika. Ga je hem nog Europees maken?


28 okt 2018 7:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Re: Vragen van een beginner
Carrera 3.2 Targa G50 in Diamanblau, dat is een mooi begin. Kudos!


28 okt 2018 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera Targa G50
Bericht Re: Vragen van een beginner
Allen bedankt voor je reactie!

@Olaf: Goeie tip, ik ga voor deze oplossing ivm gemak van inbouw (en evt. toekomstig verwijderen).
@Master Ken: Ik zal je een pb sturen.

@de Fiscalist: Na wat uitzoekwerk concludeer ik dat dit inderdaad zo goed als het enige degelijke, passende stuurslot is. Ergo: ik ga zo'n disklock aanschaffen.

@PaulusdB & 911RPM: Beiden bij me in de buurt dus handig, de Munnik blijkt tevens aanbevolen door verzekeraar (Yska) dus heb ik met hem contact opgenomen.

@Rainer B.: Dankje! Ben zelf ook erg tevreden met dit 'begin', al denk ik dat ik deze auto nooit zal wegdoen. (of wellicht op termijn voor een 993 Targa, of voor een... :wink: )
Jaren geleden ben ik begonnen met sparen voor de "betaalbare" 911: een 996 cabriolet. Toen ik me eenmaal ging verdiepen lonkte een klassiek exemplaar (pre 964) steeds meer en met wat extra geduld kwam een 2.7 of SC met wat werk binnen bereik. Na wat verdiepen in de techniek viel de 2.7 al snel af (riskant blok) en keek ik verder naar de SC en 3.2 Carrera (met werk). Eenmaal op zoek trok ik na wat bezichtigingen en proefritten de conclusie dat ik persoonlijk een exemplaar in goede toestand verkies boven een auto met werk, en tussen de vele auto's die in zogenaamde "goede staat" aangeboden worden bleken veel daarvan toch een fikse investering te behoeven om ze echt goed te maken. Ik trof m.n. veel auto's met verdachte km-stand en / of roest onderin de B-stijlen. Enfin, tijdens deze uitgebreide oriëntatie heb ik vooral veel auto's laten staan tot ik het exemplaar wat ik nu de mijne noemen mag trof. Met G50 (vind ik persoonlijk een pre), volledige documentatie en aantoonbaar slechts enkele eigenaren gehad. Mijn auto heeft tot 2014 in Californië geleefd en heeft daar altijd binnen gestaan, zo zijn zowel het exterieur (roestvrij, nagenoeg volledig 1e lak) en het interieur (dashboard en stoelen puntgaaf, lendesteun bestuurdersstoel vertoont zelfs geen instap-slijtage) in zeer goede staat en is de bodem kurkdroog. Verder vind ik de kleur de auto zeer goed staan, al moet ik toegeven dat kleur in mijn zoektocht onderschikt was aan de staat van de auto. Vind het een plaatje om te zien en wil vanaf voorjaar 2019 ook zeker genieten van de auto door ermee te doen waarvoor ze gemaakt is :drive:

@DLotus: Wederom fijne reactie met nuttige details, waardeer ik zeer! :thumleft: (je hebt me eerder behoed voor aankopen 911 met circuit-ervaring, topic: Enkele vragen voor aankoop 911 3.2)
Ga je tips m.b.t. banden, remmen, stuurstangen en olieleiding opvolgen. Ctek lader heb ik intussen aangeschaft en aangesloten middels de klemmetjes, ga de oogjes van de adapter wat uitboren om ze passend te maken en dan monteer ik die. Katalysator vervangen door normale demper / pijp (incl. terugplaatsen lambdasonde) en Steve Wong chip had ik o.b.v. je reactie op die eerdere vraag reeds genoteerd op mijn lijstje met zaken die ik wil aanpakken. Prioriteit voor voorjaar 2019 ligt bij de veiligheid (banden, remmen) maar wat extra vermogen kan natuurlijk nooit kwaad :wink: Wil de auto volgend jaar eerst wat beter leren kennen / besturen en kan dan ook wennen aan het huidige vermogen, verwacht dat ik een upgrade van vermogen daarna extra zal waarderen.
Wat betreft het Europees maken van de auto: Tot ik mijn auto vond was mijn voornemen een evt. US-model in elk geval te voorzien van een EU-achterbumper, evt. andere zaken zou ik daarna misschien ook doen maar de grote stootblokken vond ik maar niets. Nu ik mijn auto echter gevonden heb vind ik de Amerikaanse roots van meerwaarde en horen ze voor mijn gevoel bij de auto. Zo hebben de meeste vergelijkbare auto's van buiten Californië steevast roest of hersteld plaatwerk op de bekende plekken. Ook de volledige historie die ik bij de auto heb speelt hierbij mee en doet me ertoe neigen de auto "origineel" te willen houden als in: zoals hij ooit is geleverd aan de 1e, bij mij bekende, eigenaar. Wellicht verandert dit standpunt in de komende jaren en pas ik de achterbumper alsnog aan, voor nu ga ik in elk geval US-size plates laten drukken (kenteken gister ontvangen :D ) en doe ik het voorlopig daarmee.


09 nov 2018 17:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Vragen van een beginner
leuk hoor. wat voor mileage op de klok?
_________________________________________
oud is beter


09 nov 2018 18:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Vragen van een beginner
Mooi en succes ermee!

De 3.2 rijdt lekker spartaans en geeft mij althans genoeg rijplezier... :drive:

Verder een std europese uitvoering waar ik niets aan ga veranderen....tis wel goed zo.... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


09 nov 2018 18:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Vragen van een beginner
Voor banden zou ik ook eens kijken bij reifenchampion.de

Goede prijzen, recente banden, snelle levering.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


09 nov 2018 22:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera Targa G50
Bericht Re: Vragen van een beginner
Staat nu 126K miles op de klok, dus ruim 2 ton gelopen. Blok is overigens niet gereviseerd.


10 nov 2018 1:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Vragen van een beginner
Voor banden zou je ook Conti Sportcontact N2 in de juiste maten kunnen overwegen..ik was voor alle 4 rond de 400 euro kwijt...all-in. Velgen zitten mooi diep in de banden waardoor minder kans op het beschadigen vd velgen bestaat.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


10 nov 2018 9:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Vragen van een beginner
Leuk dat je m origineel wilt houden, ben ik ook altijd een voorstander van. Al is een US bumper natuurlijk relatief makkelijk weer terug te zetten als je m zou vervangen.
Ben ook ooit begonnen met een 3.2, daarna 964 en nu een 993 Targa. Er is dus hoop :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


10 nov 2018 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera Targa G50
Bericht Re: Vragen van een beginner
@Dial_888: Dankje! Ik kijk ernaar uit lekker te gaan sturen :D En ik onderschrijf dat een std. EU-versie volstaat, niets meer aan doen :thumleft:
Tevens bedankt voor de bandensuggestie, die neem ik mee in mijn overwegingen. Nu nog een geschikt bedrijf vinden voor de bandenwissel, heb met de leaseauto slechte ervaring bij fastfitters.

@de Fiscalist: Merci! Deze webshop kan mooi op het lijstje.

@Targa Floriaan: Mocht het er ooit van komen zal ik idd op zoek gaan naar een originele EU-bumper ter vervanging zodat de originele altijd terug kan. En dromen van die 993 Targa zal ik uiteraard blijven doen, wie weet komt het daar ooit nog van :)


12 nov 2018 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: Vragen van een beginner
@ verzekering. Ik zit bij turien, zij hebben vaste partner die een tracker inbouwen. betaal je eenmalig rond de €170 voor. daarna jaarlijks een abonnement. Ik wilde geen startonderbreker vanwege storingen en origineel houden etc.


@ stuurslot: ik heb op mijn SC een stoplock stuurslot zitten. Die past prima. vanwege de scherpe rand, heb ik er wel een doekje tussen slot en stuur. het enige wat een beetje onhandig is, is dat ik midden in de nacht nog wel eens per ongeluk de claxon indruk. daar moet ik nog iets op verzinnen.
Verder haal ik bij de accu altijd de stroom eraf. Gewoon met een simpele draaiknop onderbreker.


@ banden. ik heb zelf ook een amerikaan, die hebben altijd 16 inch. Euro hebben vaak 15 inch. na lang zoeken ben ik uitgekomen op Michelin exalto. Let op dat je een N-codering moet hebben (verstevigde wangen). dat is wat Porsche adviseert. De michelin heeft ook velgbescherming tegen stoepranden. Volledige set moet voor €450 haalbaar zijn. Een forumlid hier heeft ze nog liggen nieuw (zie advertenties)


12 nov 2018 17:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mark996


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.