Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:37



Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Prijs daling Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Olaf schreef:

Als je dit jaar hebt laten taxeren zal je wss gemerkt hebben dat het taxatie bedrag (nagenoeg) gelijk is aan dat van 2 of 3 jaar geleden, wellicht zelfs iets lager :wink:

Volgend jaar weer aan de beurt...dus ff afwachten..

Ik heb de auto toentertijd gekocht om in te rijden.....en helaas is hij in waarde gestegen en een stapje verder naar een 993 vanwege enorme bedragen (voor een stuk blik) niet meer mogelijk. En de Mrs dacht er anders over vandaar nu all-risk....anders was het een gewone WA voor een nog geen 6 euro per maand.... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


01 dec 2018 15:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Prijs daling Porsche
prijzen dalen zeker!
en das maar goed ook die hokken zijn om mee te rijden.
taxaties vind ik hellend vlak. Carretjes kosten je gewoon poen, tuurlijk zullen we wat zeldzame 11jes zijn die exorbitant geprijst zijn maar een gewone 993 of 964 is afgelopen jaar zeker minder waard geworden.
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


01 dec 2018 15:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Dacht ik ook maar als ik dan een mijn eigen coupe type 2 964 c2 H5 zoek op bijv mobile. beginnen die va ca 60K..
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


01 dec 2018 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Precies en als je bij die van 45k gaat kijken, dan snap je ook dat die ‘maar’ 45 kost....
Maar feit blijft wel dat je meer geduld moet hebben met de verkoop / er nu meerdere goede exemplaren aangeboden worden.


01 dec 2018 21:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: Prijs daling Porsche
M’n kids kijken tzt maar wat ze er voor krijgen. Heb de opbrengst niet nodig, dus geniet van die paar km’s per jaar.
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


02 dec 2018 0:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Bij mij hetzelfde, genieten van die hap :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


02 dec 2018 1:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Precies, je kunt het niet meenemen, alhoewel er zijn uitzonderingen.

74399
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


02 dec 2018 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Mooi topic om hier maar eens mijn dilemma te posten.

Ik heb de 964 (C2 uit "91 met 267.000 Km) nu 11 jaar in bezit, geen schuifdak geen airco, originele NL geleverde auto. Ik heb in de afgelopen jaren alles wel aangepakt van kop revisie tot complete carrosserie restauratie.

Wij (TOTMBO en ik) hebben een ander (bestaand) huis gekocht, met (eindelijk) een garage :ba: waar we in April 2019 de sleutel van krijgen. Vanmiddag een nieuwe keuken besteld, idioot hoe snel je er € 8.000,-- af jippie :shock: maar dat terzijde....

Alles bij elkaar lopen de bedragen toch snel op en zit er aan te denken de 964 te verkopen en de opbrengst hiervan te gebruiken i.p.v. ons spaargeld en aanvullend pensioenpotje ervoor aan te spreken....

Kortom...... wat is een reële vraagprijs voor een goed onderhouden 964 met 267.000 Km op de klok :?: Taxatiewaarde van 2 1/2 jaar geleden is € 57.500,--. Ik heb verder al een bod van een Duitser (gezien wat ervaringen hier op t forum :evil: ) van 47K afgeslagen :wink:


02 dec 2018 19:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Als het kan zou ik m sowieso niet aan een Duitser verkopen: Horn en W de Pundert.... :idea:
Ik schat in plusminus 45 K reëele verkoopprijs...
Succes met je overwegingen en met de verhuizing! :wink:


02 dec 2018 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Willem, Jij krijgt toch straks een garage! Ik zou rustig afwachten en kijken hoe alles gaat voordat je je Porsche weg doet... ...laat je vooral niet afschrikken.


02 dec 2018 19:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Ik zou nog eens nadenken of je tijdens je pensioen nog zoveel nodig hebt. Laat staan of je nog zoveel wilt bezitten. :salut:

Als je op 80tigste in een bejaardenhuis zit dan heb je niet zoveel nodig bijv.

En zoals hierboven is geschreven, ik geef hem (en de rest) Tzt ook weg.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


02 dec 2018 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
genk/belgie
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Volgens mij is die 47k nu niet meer haalbaar en mag je al blij zijn met 37k dus als je het geld niet nodig hebt kan je er beter zelf goed van genieten... Ik verwacht dat de daling blijft aanhouden tot prijzen van 25k tot 35k. Kijk maar naar de Ford mustang prijzen die zijn ook ooit 45k+ geweest en nu ook 25a35k


02 dec 2018 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Citaat:
Als het kan zou ik m sowieso niet aan een Duitser verkopen: Horn en W de Pundert....
:arrow: @Alvin01; Exact mijn reden om dat bod af te slaan en @ Need for Speed dat bod was nog geen 3 weken geleden....... :wink:

Citaat:
Ik zou nog eens nadenken of je tijdens je pensioen nog zoveel nodig hebt. Laat staan of je nog zoveel wilt bezitten
@Dail_888; Ik zou graag wat eerder stoppen (pakumbeet over 3-5 jaar) vandaar mijn extra spaarpotje. Ik moet dan nog een jaar of 7 tot 10 overbruggen zoals de zaken er NU voor staan..... Wij hebben maar 1 zoon en die wordt nu al regelmatig gespekt, al weet hij het zelf nog niet :lol: , om wat zaken voor te zijn, maar bedankt voor het mee denken :D

Citaat:
Jij krijgt toch straks een garage!
@flash911 Da's m'n grootste twijfelpunt, heb ik eindelijk een garage maar geen 964 meer om er in te zetten :!: :evil:

Het is gelukkig nog geen April 2019.... :lol:


02 dec 2018 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
genk/belgie
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Zeker niet verkopen dan en genieten


02 dec 2018 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Ik zou idd maar ff wachten Willem.

Gewoon je P in je nieuwe garage zetten, zittend op een stoeltje ernaast en met een biertje erbij nog maar eea goed overdenken. Overhaast een P kopen wordt hier afgeraden, het verkopen ervan ook.....


02 dec 2018 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Het is (gelukkig) geen kwestie van moeten, we kunnen het makkelijk behappen, anders was ik er niet eens aan begonnen :wink:

Als ik alle reactie's hierboven opneem is het verstandiger alles maar eens even aan te kijken.......Gelukkig heb ik in mijn zoon nog een medestander hier in huis, dus voorlopig staat het 2-1. Hij gaat er gemakshalve maar even van uit dat hij de 964 later krijgt als ik er niet meer in of uit kan komen of niet meer ben :D

Mocht toch iemand interesse hebben in een goede 964, ik heb hem staan.. :mrgreen:


02 dec 2018 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Ik heb 2 zoons die zichzelf allebei “m’n favoriete zoon” noemen, met het oog op het erven van de P :mrgreen:
Met het overdreven stimuleren van de Duracell-Dafjes en Varta-Volvo’s vraag ik me wel eens af of ik m niet beter nu kan verkopen, voor de P helemaal de weg niet meer op mag en dus alleen nog maar oud ijzer waarde heeft.
Maar ja, heb er nu nog wel lol van...en de taxatiewaarde is onlangs weer gestegen.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 dec 2018 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Ik ben regelmatig aan het kijken voor 964's en zelfs een mooie 911sc kan mijn goedkeuring wel eens wegdragen.
Echter 40K of meer wegleggen voor een handgeschakeld exemplaar met en niet al te hoge kmstand en geen targa of cabrio is gelijk wel een berg met geld.
Ik vraag me ook af hoe dit zich doorzet, natuurlijk neemt het aantal nette exemplaren met de jaren af, maar ook het aantal mensen dat waarde hecht aan een luchtgekoelde 911 zal afnemen.
Mijn generatie heeft die lufties helemaal niet meegemaakt dus zullen eerder opteren voor een mooie 996T of een 997T wanneer die een beetje betaalbaar worden.

Tot de dag dat Akira Nakai-san me voor een vriendenprijs een RWB setje komt sponsoren zal het nog even dromen blijven denk ik :popcorn:


03 dec 2018 9:12
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Prijs daling Porsche
haa , ik herken dit , zit zelf nu te kijken naar een 911 targa jaren 80, ( de auto uit mijn jeugd ) , maar mijn zoon is al
blij dat ik de ëngelse gebakjes "wegdoe en stuurt toch aan op een 996 turbo, in zijn ogen een klassieker..
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


03 dec 2018 9:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Gaat niet gebeuren met de luchtkoelers en zeker niet met de 964.
Er zijn er in verhouding maar zo weinig van gemaakt.
Nu misschien wat correctie en stabilisering.Maar ze zullen alleen nog maar (gestaagd) stijgen.
Kijk maar wat ze nu al voor sommige "classic"benzen BMW M3 en M5,6 serie, 8serie etc vragen . Daar zijn er zoveel meer van gemaakt.Ik vind die juist erg overpriced tov een 911/964/Gmodel etc en vind ik een 911 juist weer relatief een koopje.

Want als je ca 50K stuk hebt te slaan op een "hobby auto" wist ik het wel. Hoewel dat op dit forum natuurlijk een open deur is :mrgreen:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


03 dec 2018 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Het is 'prijsdaling'. Sorry :)

http://www.spatiegebruik.nl


06 dec 2018 16:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Tsja je kan je overal druk om maken......


06 dec 2018 16:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Prijs daling Porsche
Hans W is dan weer met spatie.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 dec 2018 16:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Prijs daling Porsche
:mrgreen: :mrgreen:


06 dec 2018 17:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Prijs daling Porsche
alvin01 schreef:
Tsja je kan je overal druk om maken......

je kunt
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 dec 2018 17:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Strauss


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.