Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:21



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
2019 prijzen e-hybrids 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht 2019 prijzen e-hybrids
Beste allen. Ik ben op dit moment in de markt om naast de 991.1 cabrio een cayenne of een panamera ST te kopen. Dit wordt sowieso een e-hybrid, echter de prijzen onder de nieuwe regels zijn Nog steeds niet bekend. Iemand wellicht inside info? Inmiddels al tientallen keren door de configurator gelopen, en binnenkort weekendje lang proefrit in beiden dankzij de voortreffelijke service van PCE... ben er ook niet uit welke t wordt...


08 dec 2018 1:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Leuk om die keuze te mogen maken. :cheers:

Ik kan je helaas niet helpen met de BPM regels maar zou mijn naald richting de ST turbo(s) laten wijzen. :mrgreen: :arrow: Is ook een hybrid.
_________________________________________
footers zuigen! :D


10 dec 2018 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Ik heb het vorig jaar voor m’n GTS uitgerekend mbv de tabel zoals oa hier te vinden.

https://www.anwb.nl/auto/autobelastingen/bpm

Ik neem overigens aan dat als je nu offerte van PCE krijgt dat die prijzen gelden. Ik had de mijne besteld in november 2017 en auto is geleverd januari 2018 (uiteindelijk aflevering gedaan eind maart) en dat was ook conform offerte.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 dec 2018 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Hey Paco, t wordt de reguliere hybride. De turbo s is echt te duur (plus hogere bijtelling), voegt niets toe voor een werkpaard.
Mark, op de porsche website staat uitdrukkelijk dat de bedragen nog niet bekend zijn. PCE hmgeeft dat ook aan... kan niet lang meer duren kijkt me...


10 dec 2018 20:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
De voorlopige tarieven gebruiken ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 dec 2018 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Vorig jaar was de nieuwe WLTP testmethode nog niet van kracht. Die is vanaf november dit jaar wel van kracht. Daardoor is de nieuwe 992 zo’n 18.000 euro duurder geworden in Nederland.

Op een Panamera e-hybrid zal het verschil geen 18.000 euro zijn maar hij wordt sowieso duurder.

Erg fijne auto trouwens. Rijd er sinds 3 maanden zelf eentje. 1 van de best uitziende auto’s vind ik zelf, in Sport Turismo uitvoering.


10 dec 2018 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
WLTP in plaats van NEDC

Er ligt nog wel een uitdaging. Het tariefstelsel BPM is gebaseerd op de CO2-uitstoot van auto’s gemeten bij de typegoedkeuring. Jarenlang is hiervoor de NEDC-emissietest gebruikt. Echter vanaf september 2017 is voor nieuwe modellen in de typegoedkeuring de NEDC vervangen door de WLTP test. Dit is een meer realistische verbruiksmeting die resulteert in een hogere CO2 uitstoot. Het is de bedoeling dat vanaf september 2018 alle nieuw verkochte auto’s een WLTP waarde hebben.

Voorlopig wordt voor het bepalen van de BPM de hogere WLTP waarde met een rekentool teruggerekend naar een lagere NEDC waarde. De overheid heeft toegezegd dat de omschakeling van NEDC naar WLTP niet mag leiden tot hogere BPM opbrengsten. Dit zou betekenen dat de BPM tarieven (naar beneden) bijgesteld moeten worden.

Op dit moment ziet het er naar uit dat in de loop van 2019 of begin 2020 nieuwe BPM tarieven op basis van de WLTP geïntroduceerd worden.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 dec 2018 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Mooi zeg die uitspraken als: ‘mag niet leiden tot meer bpm opbrengsten’.

Voorlopig is alles weer duurder geworden en het verschil met omringende landen weer groter geworden.


10 dec 2018 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Zie in dit artikel enkele rekenvoorbeelden:

https://www.autoblog.nl/nieuws/bovag-en ... ltp-116609


10 dec 2018 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
p.willemse78 schreef:
Beste allen. Ik ben op dit moment in de markt om naast de 991.1 cabrio een cayenne of een panamera ST te kopen. Dit wordt sowieso een e-hybrid, echter de prijzen onder de nieuwe regels zijn Nog steeds niet bekend. Iemand wellicht inside info? Inmiddels al tientallen keren door de configurator gelopen, en binnenkort weekendje lang proefrit in beiden dankzij de voortreffelijke service van PCE... ben er ook niet uit welke t wordt...


Beide staan ook op mijn lijst. Ik ben geen hybride fan, maar toen ik hoorde dat de P niet dagelijks aan de kabel hoeft (hebben geen laadmogelijkheid) maar dat je de accu's ook via de motor kan opladen ben ik toch over aan het nadenken.

Volgens mij staan de nieuwe prijzen nu in de configurator.
Voordeel Cayenne: kan overal uit de voeten, voldoende ruimte, een leek ziet geen verschil tussen deze en Macan.
Voordeel ST: sportievere lijnen

Wie heeft er nog tips?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


13 dec 2018 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Panamera Hybrid 2015 991.1 4S cabrio 2013 Ex Macan S 2019
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Heb zelf sinds jan 2015 de Panamera Hybrid laadt hem alleen in de zomer op thuis verder is hij zeker sportief, snel en comfortabel zeker een aanrader vind zelf de Cayenne niet zo mooi maar meningen verschillen.
succes met je keuze.
_________________________________________
I work for peanuts just for the fun of it


13 dec 2018 18:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Ik rijd sinds 3 maanden in een Panamera Sport Turismo e-hybrid.

In de juiste uitvoering 1 van de mooiste stations van dit moment vind ik.

Opties die je niet moet vergeten: panoramadak, de sportuitlaat en interieurlijsten in alles behalve glanzend zwart. Daar zie je alles op en zijn zeer krasgevoelig.


13 dec 2018 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Panoramadak en sportuitlaat zijn ook een must voor mij. Vwb de zwarte lijsten: ik zal er naar kijken bij een proefrit (begin volgend jaar).
Dank voor de reacties.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


13 dec 2018 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Ik vind de cayenne toch wel minder sportief sturen. Ook de stoelen verschillen. Kies Zelf sowieso de sportstoelen omdat de comfortstoelen niet lekker genoeg zaten. Zonder sideskirts vind ik de st op een of andere manier minder mooi dus fievzijn vereist (rest van het sports design pakket boeit me niet). Omdat ik van een tesla kom vind ik het elektrische juist heerlijk. Dus de snel lader is een eis, en heb gedurende de twee dagen proefrit vrijwel alleen elektrisch gereden. Op 200km 4 liter brandstof verbruikt. Andere opties die hier vereist zijn: verwarmde en gekoelde stoelen, 4 way airco, mooie velgen, burnester audio, softclose, privacy en geluidswerend glas, rear Seat entertainment, pels plus, verwarmd stuur, innovatieve, Porsche logo in hoofdsteunen, en de mooie grijze interieur combo. De sport uitlaat hoor ik van binnen helemaal geen verschil van dus ga alleen de Alu uitlaatpijpen erop laten zetten v oor de looks. Volgende week twee dagen in de cayenne sturen en dan keuze maken. Ter info: dealer vertelde vandaag dat de ST in april er kan zijn, de cayenne pas in september omdat de productie pas start in juni...


15 dec 2018 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
2019 prijs is overigens idd nu geplaatst. Beiden zijn €1.800 duurder geworden...


16 dec 2018 2:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
p.willemse78 schreef:
I......en dan keuze maken....

En, wat is het geworden?

Ik heb een ST 4 E-hybrid besteld met o.a. sportuitlaat, side skirts, andere velgen, panorama dak, acc met filehulp, verwarmd stuur, PDLS, stoelverwarming en, niet te vergeten......vloermatten :shock: (ja, dat is een optie :bang: ).
Levering in mei.

Ik had een half jaar geleden niet gedacht dat ik ooit een hybrid zou kopen (komt door mij wtb-achtergrond :D ), maar de proefrit was zo overtuigend :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


26 feb 2019 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
@brulaap: goed dat je (vooraf) een oordeel hebt, maar jezelf toch uitdaagt en toch toe durft te geven dat het de moeite waard is om het te doen. Congrats, lijkt me een mooie auto met veel rijplezier
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


26 feb 2019 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Thanks :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


26 feb 2019 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Mooie keuze! En tzt willen we uiteraard wel de foto's zien. :wink:


27 feb 2019 9:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
mbembe schreef:
@brulaap: goed dat je (vooraf) een oordeel hebt, maar jezelf toch uitdaagt en toch toe durft te geven dat het de moeite waard is om het te doen. Congrats, lijkt me een mooie auto met veel rijplezier


Zal mij niet snel gebeuren :mrgreen:
O.T. @Brulaap; je had beter een Tesla kunnen kopen;

https://www.ad.nl/auto/tesla-tot-25-pro ... ~af71ae46/
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 feb 2019 10:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Nadeel van de Tesla tov de P: als de elektra op is kan die niet verder; de P heeft dan nog nog de verbrandingsmotor als “reserve” en met 80ltr benzine zal die in het totaal vast verder komen dan de Tesla :).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


27 feb 2019 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Cazzo Super Veloce schreef:
mbembe schreef:
@brulaap: goed dat je (vooraf) een oordeel hebt, maar jezelf toch uitdaagt en toch toe durft te geven dat het de moeite waard is om het te doen. Congrats, lijkt me een mooie auto met veel rijplezier


Zal mij niet snel gebeuren :mrgreen:

Kans is nihil :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


27 feb 2019 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Zo'n Cayenne e-Hybrid is een geweldige wagen en perfect voor alles wat je wilt. Panamera GTS ST - zie RS Porsche Magazine 1/19 - is een van de fijnste nieuwe auto's die ik reed. Fijner dan het vergelijkbare aanbod van MB.


28 feb 2019 9:58
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Heel lang getwijfeld. Uiteindelijk geen van beide. Ik wil Mn auto’s vier tot vier jaar rijden, en kon de gedachte niet loslaten dat als ik deze eenmaal had gekocht en dan de taycan er zou komen ik de haren uit Mn kop zou trekken. Aangezien de taycan ST naar verwachting nog een jaartje of twee gaat duren heb ik een full options q7 etron hybrid (b&o, massagestoelen, etc) ui Duitsland laten komen voor de komende twee jaar, tor de taycan er is... beetje pijn in t hart, maar de 991 maakt dat wel goed.

Brulaap schreef:
p.willemse78 schreef:
I......en dan keuze maken....

En, wat is het geworden?

Ik heb een ST 4 E-hybrid besteld met o.a. sportuitlaat, side skirts, andere velgen, panorama dak, acc met filehulp, verwarmd stuur, PDLS, stoelverwarming en, niet te vergeten......vloermatten :shock: (ja, dat is een optie :bang: ).
Levering in mei.

Ik had een half jaar geleden niet gedacht dat ik ooit een hybrid zou kopen (komt door mij wtb-achtergrond :D ), maar de proefrit was zo overtuigend :thumleft:


01 maart 2019 2:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: 2019 prijzen e-hybrids
Ook een mooie keuze :thumleft: . Veel rijplezier.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


01 maart 2019 7:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: quickstep


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.