Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:26



Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Kwaliteit RS magazine 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Kwaliteit RS magazine
Ik heb het Nederlandse RS magazine al een jaar of 5 met veel plezier gelezen, maar het laatste jaar stelt iedere uitgave me meer teleur... dat is eigenlijk sinds t moment dat de redactie volledig is vernieuwd vlgs mij.

Er wordt nu ontzettend veel aandacht besteed aan allerlei inwisselbare rondes van Porsche cup races en andere wedstrijden, de verhalen over oudere Porsches zijn steeds oppervlakkiger en de auto’s zijn vaak al uitgebreid op bv dit forum ea voorbijgekomen. En leuke en diepgaandere items met restauraties en de Porsche verhalen van de redacteuren zelf ontbreken in z’n geheel.

Kortom, ik denk dat ik t blad ga opzeggen, maar ben wel benieuwd of anderen gelijke ervaringen hebben? En mss dat de nieuwe redactie daar iets mee kan/wil...


15 dec 2018 18:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Ik ben allang verzadigd met de bladen over Porsches.....heel af en toe koop ik eentje voor onderweg in het vliegtuig. Never een nooit een abonnement.....en ik heb niet het idee dat ik was mis; genoeg vermaeck hier....... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


15 dec 2018 18:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Ik snap je gevoel. Ik lees veel autobladen, letterlijk vanaf dat ik redelijk kan lezen. En ik ben zelf journalist geweest van een maandblad en ik weet hoe moeilijk het is een commercieel blad te maken dat een breed genoeg publiek aanspreekt, zonder oppervlakkig te zijn. Een beetje liefhebber kan niet uit de voeten met de NLse bladen. Ze zijn gewoon te oppervlakkig. Ik kocht voorheen ook de NLse Porsche bladen maandelijks, maar dan legde ik ze na 1 uur al weg. De Engelse uitgevers hebben het makkelijker vanwege het grote taalgebied, maar daardoor doen ze het ook veel beter. Persoonlijk ben ik het meest enthousiast over 911 & Porsche World Magazine; daar heb ik een abonnement op. Dat richt zich mbt de praktische onderwerpen wel sterk op de waterkokers, tegenwoordig. Voor de klassiekers is er Porsche Classic (dat wel een stuk dunner is). Toch pik ik ook de NLse bladen af en toe mee, als de cover me aanspreekt. Al was het maar omdat het zonde is als ze niet meer ‘uit kunnen’.
Maar voor de inhoudelijke informatie moet je absoluut op PF zijn...


15 dec 2018 18:43
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Heb jaren een abonnement op 911 & PW gehad maar op een gegeven moment mee gestopt. Ben vooral geïnteresseerd in oud en restauraties. Verhalen over de nieuwste turbo en dan de maand erop de cabrio turbo geloof ik wel.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 dec 2018 18:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Inmiddels de abonnementen ook opgezegd, elke keer is het magazine weer achterhaald door het internet. Meeste nieuws lees je toch online. Met als gevolg dat je vaak alleen de stukjes leest over een Porsche bezitter of restauratie verslag. Maar dat lees ik ook net zo lief hier op het forum. :mrgreen:


15 dec 2018 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
heb nog 2 abonnementen...op Total911 en youngtimer. Heerlijke bladen voor een vrijdag avond na een drukke werkweek :)


15 dec 2018 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
De nieuwe hoofdredacteur van RS magazine is nieuw aan het Porsche front en heeft geen jarenlang Porsche hart. Best lastig om dan een blad te maken voor Porsche liefhebbers..
_________________________________________
De precisie 911


15 dec 2018 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Ben het helemaal met TS eens..ik heb dit ook, zeker na de laatste uitgave heb ik er genoeg van.

Worden er in Belgie ook goede Porsche magazines uitgegeven ?


16 dec 2018 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1990 964 C4
Den Haag
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Ik sluit me volledig bij deze conclusies aan en zeg m’n abonnement op RS ook op. Ik koop liever losse nummers van Engels- en Duits talige Porsche bladen op de verschillende vliegvelden.


16 dec 2018 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Vooral als die race verslagen zijn niet interessant, Total 911 is enige kwaliteitsblad
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


16 dec 2018 14:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Hier hetzelfde beeld. Met de laatste uitgaven was ik steeds sneller klaar, bijna meer bladeren dan lezen. Jammer.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


16 dec 2018 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Ga abonnement ook opzeggen.
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


16 dec 2018 14:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Abo vorig jaar al opgezegd. Begon een beetje in herhaling te vallen, en die persoonsverheerlijking van Magnus Walker was ik ook wel zat.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


16 dec 2018 15:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Die kan je op Instagram volgen iedere dag weer belevenissen ;)


16 dec 2018 15:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Lees tegenwoordig via Readly.com. €10 per maand, talloze titels, niet heel veel Nederlands maar wel veel Engels en Duits.

Delen met max 5 pers... daar kan geen papier tegenop

Total911 zit er in
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


16 dec 2018 15:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Heb alleen abonnement op Total911.
Al jaren trouwens.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


16 dec 2018 15:10
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Ja er zijn idd betere bladen, maar ik vond het RS magazine wel de moeite waard. Heb de nwe eindredacteur mailtje gestuurd met deze feedback en dit topic, mss dat ie er wat mee kan. Zou zonde zijn als iedereen opzegt, terwijl de potentie er wel is.


16 dec 2018 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Heb ook vandaag opgezegd maar ben wel benieuwd of de eindredacteur hier gaat reageren....ik herinner me in een van de vorige uitgaven dat ze aangaven dat er lezers waren die vonden dat ze teveel aandacht gaven aan Porsche cup races en andere wedstrijden...maar dat hier niet van afgeweken werd.....

Voor mij in ieder geval - met zoveel pagina’s aandacht hiervoor - totaal niet interessant.


16 dec 2018 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Alfred996MKII schreef:
De nieuwe hoofdredacteur van RS magazine is nieuw aan het Porsche front en heeft geen jarenlang Porsche hart. Best lastig om dan een blad te maken voor Porsche liefhebbers..


De hoofdredacteur, Albert Mensinga, komt volgens mij uit de Mercedes tak, maar heeft behoorlijke feeling met oud spul.
Ik moet wel zeggen dat het kwalitatief een flinke stap vooruit is. De spelling was een ramp en taalkundig waren er dingen aan elkaar geplakt die nergens op sloegen in de tijd van Erik van Kouwenhoven.
Het allereerste verhaal van Albert Mensinga over de 911 T vond ik een verademing. Hij was ook oprecht eerlijk in zijn benadering.
Alleen begrijp ik wel dat het meer een bladerblad is. Niet alles is de moeite waard.
Ik ben een losse koper, dus kies de bladen als het me uitkomt.


16 dec 2018 18:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
911-2016 schreef:
Heb ook vandaag opgezegd maar ben wel benieuwd of de eindredacteur hier gaat reageren....ik herinner me in een van de vorige uitgaven dat ze aangaven dat er lezers waren die vonden dat ze teveel aandacht gaven aan Porsche cup races en andere wedstrijden...maar dat hier niet van afgeweken werd.....


Dat stukje kan ik me idd ook herinneren incl de vastberadenheid daar niet van af te wijken. Maar als het niet wordt gewaardeerd door je lezers cq klanten is het snel klaar toch zou je zeggen... maar vraag het me ook af hoor of ze er wat mee gaan doen, want als je zo’n stukje plaatst, dan zegt dat ook wel wat :roll:


16 dec 2018 19:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Wat master Ken ook opmerkt, al die bladen, ze zijn achterhaald, alles kan je nu op internet vinden.
Af en toe een zo een blaadje toch nog kopen nu, is uiteraard nix mis mee.


16 dec 2018 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Heb RS denk ik een jaar of 3 geleden opgezegd, toen al om dezelfde redenen die hier ook benoemd worden;
- regelmatig oppervlakkig
- veel luchtgekoelde projecten (niets mis mee, maar er is meer)
- terugkerende zaken (Magnus W enz)


16 dec 2018 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
911-2016 schreef:
Heb ook vandaag opgezegd maar ben wel benieuwd of de eindredacteur hier gaat reageren.....


Geen idee hoeveel mails een eindredacteur op een dag krijgt. Maar heb naar RS magazine vaker dan 1x een mail gestuurd met (naar mijn mening) interessante info voor het blad. nooit een reactie retour (was overigens in de tijd van de vorige eind-baas.
Recent opzegging ook per mail gedaan met onderbouwing, kreeg niet echt het idee dat het gezien werd als opbouwende kritiek. Was al lid vanaf het begin.
Gezien de vele reacties hier, wat meestal een sneeuwbaleffect teweeg brengt, zal het niet positief uitpakken.


17 dec 2018 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Ticcie schreef:
maar ben wel benieuwd of anderen gelijke ervaringen hebben?


Ik herken het wel.

Naast RS had ik abonnementen op Porsche Scene Live en de (nederlandstalige) Total911, en daarnaast krijg ik Christophorus en het blad van PCGelderland. De info over nieuwe modellen staat in al die bladen, met vaak dezelfde foto's. Dat lees ik dan hoogstens 1x (en vaak niet eens, ben niet van plan een nieuwe te kopen). M.b.t. artikelen aan Porsche gerelateerde races gold in iets mindere mate hetzelfde. Ik dacht dat Total911 zelf ophield te bestaan, en Porsche Scene Live vond ik ook minder worden, waarna ik die heb opgezegd.

Bleef RS over (de andere krijg ik nog steeds). Ik merkte aan mezelf dat ik RS ook minder interessant begon te vinden (al onder de vorige redactie), maar dat lag denk ik meer aan mezelf dan aan het blad. Met het "vorderen der jaren" heb ik minder dan "vroeger" het gevoel "alles te willen weten".
Ik sleutel zelf niet (ik heb auto's om in te rijden), dus die artikelen over restauratieprojecten las ik sowieso maar globaal (doet niets af aan de inhoud, die zal voor velen wel interessant zijn). Races vind ik wel leuk, maar dan om ter plekke te kijken of om af te toe zelf een trackday te doen. Het lezen van een artikel daarover deed en doet me weinig. De trips over leuke bergweggetjes konden me wel bekoren, maar om nou een abonnement te nemen voor 1 artikel van enkele pagina's.....

Onder de nieuwe redactie vond ik de artikelen inhoudelijk wat minder sterk; ik mis nog de specifieke Porschekennis. Begin dit jaar heb ik van RS het abonnement ook opgezegd en ik denk dat ik het niet heel erg ga missen.
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


17 dec 2018 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Belgie
Bericht Re: Kwaliteit RS magazine
Ik had identiek hetzelfde gevoel maar toch nog maar een jaar voordeel van de twijfel gegeven en mijn abbo verlengd.
Ik sluit mij wel aan bij eerdere opmerkingen mbt cup races, taxatieverslagen,...

Wat mij voornamelijk interesseerde:
- Eigen ervaringen/wagenpark vd redactie
- Restauratie
- Roadtrips
- Verslagen van events, meetings, tours,...
...


17 dec 2018 12:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JaapII


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.