Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 12:12



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Nou, ik ben met de Porsche 996 cabrio naar de keuring geweest, na een 2 maanden durend gevecht met de instantie (ANTS) die via internet de kentekens hier regelt.
Die keuring blijkt een mannetje met een geel hesje(!!) in een hok bij de Renault vrachtwagen reparateur, die alleen kijkt naar de "E" keuren in lampen en op banden. Gevolg: achterbanden hebben geen "E" keur, het zijn Conti's made in Germany, en op zijn lijstje staan de 285 banden niet, de 265 zijn de breedste op 18 inch...Verder zit er geen keurmerk in de achterlichten, dus die moeten vervangen. En dan nog wat "kleinigheden".
Allemaal leuk en aardig, maar daarna moet ik naar een andere keuring om de auto te laten nakijken op verlichting, geluid, uitstoot en weet ik veel wat verder nog. En als hij daar dan door zou komen, moet ik de platen en kenteken bewijs inleveren in Nederland want zonder deel II van het kentekenbewijs weigeren ze een kenteken af te geven.

Het risico op nog een "keurmeester" die er alleen zit om de boel te compliceren is me te groot, ik denk dat ik de auto maar weer in Nederland verkoop en hier een andere zoek.

Ik heb al 5 auto's ingevoerd, zonder grote problemen, maar wel met een certificaat van conformiteit (dat je niet kunt krijgen in Nederland omdat het binnen de EU helemaal niet meer gevraagd mag worden!!) Ze hebben de boel van de Préfectures naar de alleen op internet acterende ANTS overgeheveld en nu werkt het dus gewoon niet meer! De Franse overheden worden helaas met de dag imbecieler.
By the way: de auto is US Californië import, gekeurd en gekentekend in Nederland, maar volgens het mannetje met het hesje heeft elk land zijn eigen keuringseisen!!! :res: Europa? :scratch: Geintje zeker?

Nou, ja, verder gaat het prima met ons en ik ben niet van plan me verder boos te maken over een hobby, maar ik moest het even van me af schrijven.

Bij voorbaat dank voor julie begrip!
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


21 dec 2018 12:25
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Citaat:
moet ik de platen en kenteken bewijs inleveren in Nederland


Logisch - je exporteert 'm toch :!:

.. en neem je tijdelijk een export-kenteken, tot de boel in Vive Le France geregeld is :idea:


21 dec 2018 13:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Ik ben blij dat je het logisch vindt, ik heb tot nu toe de auto's steeds kunnen meenemen en daarna het kenteken kunnen inleveren. Het is dus ingewikkelder geworden, niet?
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


21 dec 2018 13:24
Profiel WWW
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Zelfde ervaringen hier. Voorheen ging het een heel stuk makkelijker dan nu. Echter onder het nieuwe regime ook al 2x een exoot ingevoerd. Mijn ervaring daarbij is dat het heel erg van betreffende keurmeester afhangt hoe makkelijk er goed- danwel afgekeurd wordt.

Los van dit alles zie ik dat de prijzen van gewone Porsches hier afgelopen half jaar behoorlijk gedaald zijn. Het blijft zoals altijd goed zoeken in Frankrijk naar goede 2e hands auto's maar prijstechnisch ben je hier beter uit dan in NL.


21 dec 2018 13:29
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Ik dacht eerst nog dat het eraan lag dat de Porsche een ex-USA auto is, maar men verzekert me dat dat niet zo is. Dat zou dan dus betekenen dat je met een auto uit de E.U. voortaan ook altijd door deze molen moet.
Als je met een Franse auto naar NL gaat, stelt de keuring veel minder voor, er wordt voornamelijk gecontroleerd of de papieren kloppen met de auto...
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


21 dec 2018 14:12
Profiel WWW
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
jawel, het ligt wellicht wel (voor een deel) aan het feit dat het een ex USA auto is. Ik heb ook onder 'het oude systeem' soortgelijke problemen gehad met de invoer in Frankrijk van voormalige niet EU auto's. Dit i.t.t. wel EU auto's. Onder het 'nieuwe systeem' heb ik nu 2x een auto ingevoerd. Totaal verschillende ervaringen. 1x lijkend op wat jij beschrijft (nog gekker dan gek, zoals dat in de Franse bureaucratie wel vaker gebeurd/normaal is en jou denk ik wel bekend) en 1x gewoon simpel en gemoedelijk zoals we dat in Nederland meer gewend zijn. Kortom het hangt wel heel erg van de keurmeester af (en wat meespeelt is of de keurmeester niet alleen de regels volgt maar zelf ook interesse heeft in betreffende auto en het dus leuk vindt om met die auto 'te werken').


21 dec 2018 14:25
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
De willekeur is inderdaad enorm. Maar ik denk toch dat ik de auto in Nederland verkoop en een goede franse 996 zoek. De servic bublique was al niet veel soeps, maar het wordt alleen maar erger volgens mij.
Er zitten inmiddels al zoveel uren in dit gedoe en dan gaat dit nog tijden duren. Dinsdag was de keuring en de man zou me een mailtje sturen met de bevindingen. Natuurlijk nog niets gezien, na de Kerst misschien...
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


21 dec 2018 16:20
Profiel WWW
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
tussen kerst en nieuwjaar wordt in mijn regio in Frankrijk weinig bewogen door de gemiddelde (semi)-ambtenaar....... Om over emails nog maar te zwijgen........ Wel heb ik de laatste maanden diverse goede 996 cabrio's in mijn omgeving gezien voor prijzen van tussen de 15K en 20K dus ik denk dat je in FR moet kunnen slagen.


21 dec 2018 18:07
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Ik heb ook wat mooie gezien, maar het is vaak erg ver weg van mij in de Champagne!! Ach, ik zie wel, eerst eens Kerst vieren!
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


21 dec 2018 18:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Bekijk het eens anders: Verkoop je P in Nederland = hogere prijs, Koop een P in Frankrijk = lagere prijs. Win-win. En denk eens aan de "jacht" . Hoe leuk kan dat zijn. Gelijk van het gez*k af.


21 dec 2018 18:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Ja, misschien, maar ik woon en werk in Frankrijk, dus het verkopen in Nederland gaat ook nog een dingetje worden. Ik kan kijken of ik er mijn zoon mee kan belasten..
En ik heb een behoorlijke prijs betaald, dus of er winst in gaat zitten? (kan me eigenlijk ook niet schelen). Nou, ja, we zien wel, hopelijk krijgen we nog een paar mooie dagen, dan ga ik er in ieder geval nog op uit met de Porsche! En ik denk in het voorjaar maar beslissen.
Het kenteken gebeuren zet ik in ieder geval even stil, ik heb er genoeg van, en zie later wel verder.
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


21 dec 2018 19:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Goede reden om een weekendje te boeken in de Champagne mét champagne :drunken:

Het kan slechter...
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


21 dec 2018 19:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Heel simpel, kom met een envelop met 500 euro en een doos gebak binnen en je wordt meteen geholpen en goedgekeurd.
Zo werkte dat in de buurt van Brussel met de keuring, zo zal dat daar ook wel gebeuren.


21 dec 2018 20:38
Profiel
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, gaat in Frankrijk heel heel veel exact via de regels en volgens de letter van de wet. Aankomen met een envelop en dat soort werk lukt in Frankrijk vaak enkel op laag niveau en in de dorpjes op lokaal niveau. Sterker nog, het kan je in grote problemen brengen....


21 dec 2018 22:16
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Net nog eens gekeken op leboncoin, een grote verkoopsite in Frankrijk.

Daar is toch alvast niets te merken van lagere (vraag)prijzen tov Nederland en België. :roll:


21 dec 2018 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Nou, zeker! En die regels zijn wel een beetje plooibaar, maar het ligt eraan of je een welwillende treft. Ik heb sterk de indruk dat er een hoop mensen die betaald worden eigenlijk niets te doen hebben en dus problemen veroorzaken om aan het werk te blijven. Helaas. Daarom geef ik het waarschijnlijk op. Ik heb alleen ook nog twee Volvo's die op kenteken zouden moeten.
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


21 dec 2018 22:24
Profiel WWW
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
oliver schreef:
Net nog eens gekeken op leboncoin, een grote verkoopsite in Frankrijk.

Daar is toch alvast niets te merken van lagere (vraag)prijzen tov Nederland en België. :roll:


Leboncoin is inderdaad net zoiets als Marktplaats. Er is een verschil tussen vraagprijs en koopprijs en die liggen in FR voor het algemeen wat verder uit elkaar. Een voorbeeld. Ben in Nederland geweest bij PSTG voor een rode 964 C4. Vraagprijs 47K, kon ik overnemen voor 41K. In Frankrijk een rode 964 C4 in betere conditie met een vraagprijs van 42K voor 36K overgenomen (en inmiddels in NL weer verkocht voor 44K).

Het vraagprijsniveau en het onderhandelen werkt nu eenmaal in Frankrijk anders dan in NL. Althans in mijn omgeving in FR en dat is altijd al zo geweest en dat geldt voor alles, dus ook voor huizen etc.


21 dec 2018 23:29
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Klopt helemaal, ik heb ons huis ook voor veel minder dan de vraagprijs...
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


22 dec 2018 10:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk! Edit: ik stop ermee!!


Ik laat de auto deze maand in Nederland APK keuren en ga daarna helaas afscheid van hem nemen, ik krijg hem hier niet meer op een fatsoenlijke manier op kenteken!
Zonde, hij is inmiddels helemaal naar mijn zin en loopt geweldig! Dat wordt weer verlies pakken... :bang: :lol:

Sinds het aanvragen van een kenteken van de préfecture naar het internet is gegaan is het hier vreselijk...

Het gaat nog héél veel meer moeite kosten dan ik er al in heb zitten (en veel geld!) en bovendien moet ik na een keuring (Hier zo'n 2 /12 uur vandaan voor 2000 euro) ook nog de platen en kenteken in NL inleveren, anders wordt het niets. En dan gaat het waarschijnlijk zo'n 3 tot 6 maanden duren voordat ik een kenteken heb en intussen kan ik niets met de Porsche!
Er is mij een verhaal bekend van iemand die een oude Rolls heeft geïmporteerd: 2x ongeveer 2000 euro voor keuring en kenteken en na enkele maanden nog een vordering van 8000 euro omdat de auto "wat meer pk's" heeft..
Als hij hem als klassieker had aangevraagd was het bijna kostenloos geweest. De Porsche is helaas nog lang geen 30 jaar, dus dat wordt hem niet.

Ik verkoop hem in Nederland, zonde na alles wat eraan gebeurd is, en zoek een goede 996 of 997 met een Frans nummer..leve Europa, ze zijn hardstikke gek hier, natuurlijk, we wonen hier prima en verdienen uitstekend, maar de mentaliteit in het algemeen is om op te schieten...op uitzonderingen na gelukkig!

Oh well, you lose some, you win some! :pale: :salut:
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


07 mei 2019 20:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Voordeel is wel dat auto's daar in het algemeen goedkoper zijn dan in NL (inruilprijs is dan ook helaas lager dan hier).

Succes met zoektocht naar een andere auto.

BTW: het blijft een mooi land :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


07 mei 2019 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4s Bmw x3 Citroen c3cabrio
Autun Frankrijk
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Wat een jippie verhaal zeg! Ik woon ook al meerdere jaren in de Bourgogne en ook hier het zelfde verhaal. Ik kreeg mijn 996 4s niet ingeschreven omdat hij niet - bestond-! Wat bleek, hadden ze bij de Typegoedkeuring een foutje gemaakt zodat de gegevens niet ingevoerd konden worden in de computer. Ik heb indertijd de importeur in Parijs gebeld. Als je wilt kan nog eens zoeken naar de naam en het telefoon nummer van die man. Wellicht kan hij je een attestation de conformité geven. Its worth a try.....


08 mei 2019 19:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Hoi! Wat leuk, in Autun, een heel leuk stadje! We hebben een paar jaar geleden geprobeerd ons daar te vestigen maar kwamen er zakelijk niet uit..

Ik heb hiervoor diverse auto's ingevoerd (ik heb er momenteel 10...) en afgezien van de rompslomp waar fransen dol op schijnen te zijn, is het altijd gelukt. Ik leverde dan het Nederlandse kenteken in als ik een Franse had en dat werd van alle kanten geaccepteerd.
Sinds de ANTS de aanvraag doet is het feitelijk onmogelijk geworden.
Ik ken een Fransman in Marseille die een 245 Volvo had gekocht in Nederland. Voor veel geld. Erheen gevlogen, teruggereden. Hij heeft hem uiteindelijk teruggebracht naar Nederland en met verlies verkocht..
Ik ga het nog proberen met een klassieke Volvo van zo'n 45 jaar oud, via de FFVE een verklaring aanvragen en eens kijken wat er dan gebeurt, maar ik vrees...
Met de Porsche is dat ivm de leeftijd helaas niet mogelijk.

En als je dan met zo'n zelfde auto met frans kenteken naar Nederland rijdt met een afspraak bij de RDW in je zak is het meestal vrij snel voor elkaar. Europa zoals gezegd. Het is alleen de euro..
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


08 mei 2019 19:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
En wat als m gewoon op NL kenteken laat staan (bijv op naam van je zoon) en dan als een volwaardige toerist ermee door La France toert?


09 mei 2019 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Ja, dat kan, maar dan moet ik elk jaar naar NL voor de APK en eigenlijk mag een in NL verzekerde auto niet langer dan drie maanden in het buitenland zijn, daarna is-ie niet verzekerd.
Ik ben nu nog wel regelmatig in NL, maar dat wordt steeds minder...
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


10 mei 2019 8:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo
Bericht Re: Importeren in Frankrijk? Praktisch onmogelijk!
Kenteken schorsen en in Frankrijk verzekeren op chassisnummer?


10 mei 2019 8:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.