Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 17:00



Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Waar gaat dit heen forummers? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Daarom reageer ik niet meer, CSV.
Je zou er moedeloos van worden.


24 dec 2018 14:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Jesse Klaver? Wil je ajb niet vloeken hier. ;-)

Pekel is weggespoeld en het zonnetje schijnt. Misschien moeten we allemaal gewoon een lekker stukje gaan rijden en wat extra CO2 uitstoten.

Dan mogen jullie daarna lekker stemmen op wie je wil. Ik hoef het verder ook niet te weten.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 dec 2018 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Kwarttarief dus ik kan niet met de verplichte winterstop....

Wel een rondje gemaakt met mijn e-bike, verantwoord beziggeweest hier.....klaver zal blij zijn... :mrgreen:

En ik heb biefstuk in huis gehaald anders hadden van die groene brigade aan de sla gezeten..... :salut:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


24 dec 2018 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo Techart
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
https://www.ad.nl/utrecht/aantal-bezoek ... ~a3b8c82d/

800k voor een groenlinks feestje waar niemand op zat te wachten. En het mooiste van het verhaal lekker een dikke dieselgenerator midden in een mileu zone om het klimaat project aan te drijven. Goed voorbeeld die groenlinksers met Jesse Klaveren als voorman. :ba:

Eigen onderzoek doen is natuurlijk ook wel erg moeilijk en moeten we niet willen, sommige mensen praten liever andere achteloos na. En verwijten dan anderen van onwetend te zijn. (pot verwijt de ketel dat die zwart ziet)


24 dec 2018 15:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
MarkS schreef:
Jesse Klaver? Wil je ajb niet vloeken hier. ;-)

Pekel is weggespoeld en het zonnetje schijnt. Misschien moeten we allemaal gewoon een lekker stukje gaan rijden en wat extra CO2 uitstoten.

Dan mogen jullie daarna lekker stemmen op wie je wil. Ik hoef het verder ook niet te weten.


Net nog ff lekker gestuurd in de 993 :drive: :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 dec 2018 16:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Goed bezig!
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 dec 2018 19:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Die Rutte is echt een heel stuitend mannetje. Eerst dat debiele plan om een belasting voordeel voor zijn werkgever te regelen en nu benzineauto’s afschaffen terwijl er nog geen alternatief is. Probeer maar eens met een Tesla naar Luzern te rijden. Met mijn Tijger turbo ben ik er in zeven uur, met de GT3 in zes, met een Tesla ben je een volle dag bezig. Knettergek. Die Baudet is ook maf maar in één ding heeft hij gelijk: Rutte is de meest succesvolle pvda-er ‘ever’.


24 dec 2018 20:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Beetje kortzichtig.
Over 10 jaar rijdt een elektrische auto 1000 km op 1 lading.
Bovendien wordt de benzineauto pas "afgeschaft" over 12 jaar, waarna je er echt nog wel een jaartje of 10 mee mag rijden.
Dan zijn we inmiddels in 2040 :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 dec 2018 20:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Zou daar niet zo stellig in zijn. Denk dat dat allemaal zo snel mogelijk afgeschaft zal worden
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


24 dec 2018 21:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Ben een believer ... maar dan enkel als het gaat om het globale plaatje ... de contra argumenten die ik hier soms zie passeren vind in soms te boud en te kort door de bocht.

Langs de andere kant weet ik ook dat het zo een complex model is dat er altijd wel wat zinnigs tegenin te brengen is. Daarom valt het nog steeds moeilijk te voorspellen.

Moeten we het daarom maar als onzin classeren en ons er niks van aantrekken? Wat als er nu toch wel wat aan de hand is waar we zelf wat aan kunnen doen. Durf je je kleinkinderen en achterkleinkinderen dan nog recht in de ogen te kijken ... en zeggen dat je het jammer genoeg fout had. Better safe then sorry

Vind de onderstaande zienswijze ook wel weer een heel interessante en als de referenties die hij gebruikt ook relevant en juist zijn zeker een eye opener:
https://youtu.be/j5M1qtN62yk
Ja +40min maar toch de moeite waard van het kijken!

De beste man was nog niet zo heel lang geleden keynote speaker op de opening van het academisch jaar in Wageningen en werd door zijn opvattingen door de linkse fundamentalisten hier ook al verketterd. Hoe meer lawaai tegen ... hoe meer ik wel luister en belang hecht aan de argumenten


25 dec 2018 0:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Cazzo Super Veloce schreef:
Over 10 jaar rijdt een elektrische auto 1000 km op 1 lading.


Waar baseer je dat op? Op dit moment is er niet de geringste indicatie dat dat zo zal zijn. Juristen en economen kunnen dat vermoeden of verwachten, maar ze weten er niks van (dit is sowieso een groep die lijdt aan zelfoverschatting en die onevenredig invloed heeft). Een regering die dergelijk ingrijpende beslissingen neemt op grond van zo weinig feiten is infantiel en onverantwoordelijk. Maar wel politiek correct, dat dan weer wel. En dat is het hoogste goed.


25 dec 2018 1:25
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 C2 2006
Eindhoven
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Voor alle Klimaatakoord gekkies. Zie in deze video hoe goed de beleidsmakers geinformeerd zijn.

https://youtu.be/wuj_tlRRQdQ
_________________________________________
There is no substitute.


25 dec 2018 1:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Check dit ook maar eens;

https://www.facebook.com/Drentheishetza ... 011763889/

Ik kan helaas geen andere link zo snel vinden (facebook).

Criminelen zijn het.


25 dec 2018 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2C / ex 997 4S / ex 981 GTS / ex 993 4S / ex. 991 C2S / ex Boxster S
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Zojuist weer ff in de 993 gereden, ongeloof en iritatie over zoveel onkunde en onzin van onze overheid verdwenen in no-time :drive:


25 dec 2018 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
En ik maar wachten, in deze wederom kansrijke pekelvrije tijd, op mijn bolide die nog steeds de weg opmag, maar niet kan omdat ie nog op een heel knipperlichtje (de 3e) en af-montage staat te wachten ... anders was ik denk ik toch NU ook even een rondje gaan bollen. Iedereen zit immers aan het Kerstontbijt, nog geen auto op de weg!!

Nah goed, het is een kwestie van geduld, heel veel geduld ... :flush: (soms zit het tegen, wat een bevalling)
_________________________________________
'Life is what you make it!'


25 dec 2018 11:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Dit is een nieuwe intrepetatatie over de topic waar gaat dit heen forummers :mrgreen: nu maar weer ff de politiek afzeiken.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


25 dec 2018 11:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
https://www.climategate.nl/2017/06/elek ... BU7mk3gNJA


25 dec 2018 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
alle discussies ten spijt: zijn er harde bewijzen beschikbaar dat electrisch, als je zowel de produktie, als de afbraak meerekent, echt het milieu ontlast? Het antwoord is NEEN.

Heel eerlijk, het is niks anders dan weer een manier om het volk te dwingen gelden uit te geven aan nieuwe consumptie goederen. Je ziet het steeds vaker. Een paar jaar gelden werden we gestimuleerd om de Aygo's, 107's en C1's aan te schaffen. Even later waren het de PHEV's terwijl deze geheel niet milieuvriendelijker zijn zodat ze op fossiele brandstof rijden. Dit zijn maatregelen die uiteindelijk geleid hebben tot een grotere consumptie (= belastingafdracht). Ook worden we gestimuleerd om onze woning duurzamer te maken. En het komende jaar worden we getrakteerd op forse verhoging van de energielasten. Het huidige ziektekostenstelsel is inmiddels alweer zo'n tien jaar oud. Toen het geïntroduceerd werd was al duidelijk dat het systeem niet werkte (in Zweden hadden ze dat systeem al langer en daar was al gebleken dat het niet werkte). Jaar in, jaar uit worden we getrakteerd op hogere ziektekosten (vergeet niet de verhoging van het eigen risico). En kijk 'ns naar de studiefinanciering? Als je geen rijkere ouders hebt durf je bijna geen HBO meer te doen.

Is er geen reden tot klagen in Nederland? Natuurlijk hebben we het goed. Financieel klaag ik echt niet. Ik werk er wel keihard voor. De medische zorg is in NL ook hartstikke goed. Maar als ik kijk hoe de zorg voor ouderen is, dan kan het echt veel beter.. Het wegennet in NL is ook prima. Maar aan de drempels kan ik mij giga storen.

Ik had de topic gestart omdat ik mij erger aan de wijze waarop we gedwongen worden electrisch te rijden. Ik besef ook wel dat we iets moeten / mogen doen aan milieuverbetering. Maar als we gedwongen worden, dan ben ik daar niet gelukkig mee. Als er goede alternatieven komen, dan hoeven we niet gedwongen te worden en doen we het vanzelf. Ondanks het gegeven dat ik een petrohead ben houd ik de ontwikkelingen goed in de gaten. Er lijken ook echt wel auto's te komen die interessant worden. Als het bereik acceptabel is, de prijs in evenwicht en het model leuk om te zien, dan gaan we denk ik wel een keer over. maar dwing ons aub niet. Volgend jaar komen meerdere leuke EV''s uit. Misschien stap ik dan ook wel gedeeltelijk over (de Honda EV 2019 vind ik een geinig autootje voor de kortere stukken). De opmerking van Giulia moeten we maar niet te serieus nemen. Want de manier waarop hij reageert is niet echt respectvol....


26 dec 2018 0:05
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Wat betekend het woord DUURZAAM ??

Ik dacht dat je dan zo lang mogelijk met je spullen moest doen ! en niet vervangen als het nog goed is !



Als ik het goed begrijp, is het probleem opgelost als we allemaal in Nederland elektrisch gaan rijden !
Verkopen we al die sjoemel diesels aan Africa…….! opgelost :bang:
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


26 dec 2018 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Waar gaat dit heen?

Een slotje zal er wel niet in zitten ben ik bang ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 dec 2018 9:01
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Mart WTL schreef:
Als we echt serieus waren met zijn allen op deze aartkloot en het belang van schaarse middelen zouden inzien, dan zouden we gewoon es wat minder kindertjes moeten maken met z'n allen, zodat we weer met zo'n 4 a 5 mrd mensjes op evenwichtige wijze zouden kunnen leven. Maar ja, daar willen we niet aan hey ... Je kunt in mijn beleveing beter 3 auto 'rijden dan 1 kind maken, is beter voor het milieu!!

(Ps. ik duik nu ff onder :ass: )



Dit is 100% de echte oplossing !!!!!
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


26 dec 2018 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Dus begin eens met het afschaffen van de kinderbijslag :wink: :mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


26 dec 2018 10:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Gisteren op mijn V4 een rondje gemaakt, nog geen 5 min onderweg dan kom je dit tegen, vroeger zag je ze niet, en nu wel...dus gaat het zo slecht dan.

Bovendien, met alle gespuide info wie heeft er nou gelijk......nep nieuws...?

74511
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


26 dec 2018 10:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Als we straks allemaal electrisch rijden, komen de kolencentrales weer terug, net als in China, om voldoende electriciteit op te kunnen wekken :bang: :bang: :bang:
De grondstoffen voor al die accu's roven we wel uit Africa :bang: :bang: :bang:
Gaat echt beter dan, NOT :scratch:


26 dec 2018 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo 996 Targa
Bericht Re: Waar gaat dit heen forummers?
Rainer B. schreef:
Probeer maar eens met een Tesla naar Luzern te rijden. Met mijn Tijger turbo ben ik er in zeven uur, met de GT3 in zes, met een Tesla ben je een volle dag bezig. Knettergek. Die Baudet is ook maf maar in één ding heeft hij gelijk: Rutte is de meest succesvolle pvda-er ‘ever’.


Van de week gedaan, deed er een half uurtje langer over dan met de Turbo....dus geen volle dag.

Bereik van een 997.1 Turbo met een verbruik van 1 op 7 betekend, dat je ook meerdere stops moet maken.


27 dec 2018 12:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.