Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 7:31



Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Grootje schreef:
Je mag als Nederlander officieel niet met een exportkenteken in Nederland rijden.

Volgens mij verschillen de meningen daarover...
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


06 feb 2019 14:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Het kan leuk zijn om zelf te doen en er is genoeg info (en des-info) te vinden.

verzekeren voor de rit hoeft niet duur te zijn: http://deckungskarten.eu/ daar regel je dat en met het dokument/codenummer kun je bij de duitse RDW (strassenverkehrsamt) je kurzkennzeichen krijgen en daarmee platen een deur verderop laten maken. Daarmee terug en je krijgt er een sticker op die ze geldig maken voor de periode die je hebt gekozen.

in NL regel je vooraf een tijdelijke ontheffing voor het rijden met buitenlandse plaat aan (https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ig_gebruik)

rij naar huis, auto van de weg af en een RDW afspraak maken (doe dat vooraf, kan soms lang duren voor er plaats is. Check ook andere kantoren dan de dichstbijzijnde) met een eendagskenteken (krijg je van de RDW, uitprinten en op je auto plakken) rij je naar het keuringsstation (mag dus verder weg zijn) waar je een afspraak hebt en regel je zooi daar.

Enige wat lastig is bij non-EU (CH bijvoorbeeld) is de conformiteitsverklaring die bij de auto/type hoort. Die moet je hebben bij import en krijg je niet zomaar overal. Dealers en importeurs willen vaak niet helpen, verkopende partij vaak ook niet.
In dat geval kun je eventueel terecht bij de duitse TUV stations, die hebben een eigen database en kunnen er een uitdraaien. Kost wat maar minder dan via commerciele partijen die dat aanbieden op het internet.

check in het land van herkomst de apk regels. Is die 2 jaarlijks, dan daar laten doen en de RDW neemt het over. Scheelt je een jaar apk keuren.

Binnenkort eentje uit de Emiraten, een heel ander avontuur dan DE of CH.


06 feb 2019 14:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Maarten schreef:
Grootje schreef:
Je mag als Nederlander officieel niet met een exportkenteken in Nederland rijden.

Volgens mij verschillen de meningen daarover...



Je mag als NEderlands ingezetene niet met een andere plaat dan de NL plaat rijden. Nederlander die elders woont (officeel dus) mag dat wel.
Uitgezonderd huurauto of zakelijke auto van buitenlandse werkgever met allerlei beperkingen daaraan. En uitgezonderd een korte periode per zoveel maanden (jaar? twee jaar?) waarvoor je ontheffing aan hebt gevraagd.

Het gaat hierbij om het mogelijk ontduiken van BPM, meer niet.


06 feb 2019 14:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
BMtouring schreef:
Enige wat lastig is bij non-EU (CH bijvoorbeeld) is de conformiteitsverklaring die bij de auto/type hoort. Die moet je hebben bij import en krijg je niet zomaar overal. Dealers en importeurs willen vaak niet helpen, verkopende partij vaak ook niet.
In dat geval kun je eventueel terecht bij de duitse TUV stations, die hebben een eigen database en kunnen er een uitdraaien. Kost wat maar minder dan via commerciele partijen die dat aanbieden op het internet.

Ter aanvulling, zonder CVO/COC/GVA kan het ook gewoon maar kost het 1000-1200 euro meer omdat je een individuele keuring in Lelystad moet ondergaan. En verder, dit geldt alleen voor auto's van 1-1-1998 of jonger. Oudere auto's kun je gewoon zonder typegoedkeuring invoeren met een keuring die vergelijkbaar is met de APK.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


06 feb 2019 15:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
BMtouring schreef:
Je mag als Nederlands ingezetene niet met een andere plaat dan de NL plaat rijden. Nederlander die elders woont (officeel dus) mag dat wel.
Uitgezonderd huurauto of zakelijke auto van buitenlandse werkgever met allerlei beperkingen daaraan. En uitgezonderd een korte periode per zoveel maanden (jaar? twee jaar?) waarvoor je ontheffing aan hebt gevraagd.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/bpm/vrijstelling/vrijstellingen_bij_kort_gebruik_auto_of_motor_in_nederland

Citaat:
Het gaat om een personenauto, motor of bestelauto (motorrijtuig) dat een buitenlands kenteken heeft en u ter beschikking staat.
Het motorrijtuig wordt maximaal 2 weken in Nederland gebruikt.
Het motorrijtuig wordt gebruikt door een ingezetene van Nederland (ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP)), door een inwonend gezinslid van die persoon of het motorrijtuig staat ter beschikking van een organisatie of bedrijf dat in Nederland is gevestigd.
De vrijstelling wordt verleend aan degene die het motorrijtuig tot zijn beschikking heeft (de gebruiker). Of, als het een in Nederland gevestigd lichaam (bijvoorbeeld een bedrijf) het motorrijtuig feitelijk tot zijn beschikking heeft, dit lichaam.
Het kenteken van de auto waarvoor u vrijstelling vraagt moet op grond van de Wegenverkeerswet in Nederland mogen rijden. Informatie hierover kunt u inwinnen bij de politie.


Ik denk dat de crux zit in het (door mij) vet gemaakte deel

In deze deze link wordt door het ministerie het o.a. volgende gezegd:
Citaat:
Het is dus uitdrukkelijk niet de bedoeling het kurzzeitkenzeichen te gebruiken voor permanente import van Duitse voertuigen naar Nederland met de bedoeling de auto dan vervolgens hier op naam te stellen, zoals u in uw vraag stelt. Daarvoor dient u het Duits exportkenteken te gebruiken, dat hiervoor speciaal bedoeld is.


Ergo: zo'n tijdelijk kenteken zou moeten werken. Dat dit de gemiddelde bromsnor boven de (politie)pet zal gaan is duidelijk.

Zo wilde een vriend van me, als bestuurder van een BV, ooit aangifte doen van een inbraak in het pand van die BV toen de dienstdoende 1 streper hem uit ging leggen dat de term bestuurder daarvoor niet gebruikt kon worden.....
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


06 feb 2019 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
'het is niet de bedoeling'

Maar dat duitse export kenteken mag ook niet zonder vrijstelling. En met vrijstelling maakt het geen fluit uit wat voor plaat je gebruikt als het maar van een ander EU land mag.

ja, ja. nee, nee. alles wat u zegt zal tegen u gebruikt worden en alles wat er bedoeld wordt met de wet wordt vergeten als dat in het voordeel van de overheid is.

De logisch en solide klinkende wet blijkt achteraf toch steeds verbazend flexibel te zijn in het nadeel van de goedbedoelende burger.

Maar goed, niet zuur doen. Gewoon vrijstelling aanvragen, auto verzekeren en op een 5 daagse plaat naar huis rijden. Ergens moeten ze niet zo klieren, er wordt enorm gefraudeerd met import van schadeauto's (lage taxatie, BPM op taxatie vaststellen) en vervolgens gemaakt en ge-re-exporteert met BPM teruggaaf. Daar gaan enorme bedragen in om. Maakt het niet goed om dan ook maar geen bpm te betalen maar het maakt het ook niet nodig om de import van iets bijzonders tegen te werken, de bpm aangifte komt toch wel en is (door leeftijd auto) maar heel weinig geld.

De verhalen van boetes door agenten die het ook niet weten staan op internet, toch heb ik niet de indruk dat dat vaak voorkomt. Wel controleert de douane ook op onverwachte plaatsen. Sterker, ik woon bij een grensovergang en zie ongeveer 2 x per jaar een echte douane controle. 8 x per jaar een snelheidscamera verborgen achter een vangrail net na de grens (welkom in NL). De rest moeten de camera's doen en de gevolgen daarvan merk je pas als je al thuis bent. En jouw gegevens middels het kurzkennzeichen gaan opvragen in duitsland om je dan een boete te geven voor het rijden in NL gaan ze niet doen: kost tijd en geld plus niet te bewijzen dat jij ook achter stuur zat. Roept wel de vraag op of een niet ingezetene wel met een kurzkennzeichen in NL mag rijden..... spijkers op laag water: met theorie en regeltjes kun je alles wegredeneren, je moet het gewoon doen en dan kom je ergens.

Een familielid had een Pools kentekenauto als verhuisgoed meegenomen. Kan en mag allemaal. Echter kon de RDW niet snel genoeg wat bureaucratie bedenken om een bepaalde combinatie van motor en chassis goed te keuren voor NL. Motor was bekend in die auto, chassisvorm was bekend in dat type. Maar niet de combi van die motor in die chassisvorm. Tja en dan wordt het heel moeilijk kennelijk.

Enfin, uiteindelijk hebben ze iets gevonden om het goed te keuren en kon na een maand of vier het kenteken gehaald worden.

Maar wel tweewekelijks een douane meneer aan de voordeur met wat vragen over die auto met pools kenteken op de oprit in een woonwijk in Alkmaar.
Ze hebben het verhaal maar op een A4 geprint en in de auto achter de ruit geplakt plus bij de voordeur. Dat hielp.


07 feb 2019 0:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
De regels blijven onduidelijk en incoherent (en kan ik moeilijk rijmen met vrij verkeer van goederen). Zo weet ik hier in de buurt 2 auto's met buitenlands kenteken en met parkeervergunning. Feitelijk zou dat ook niet moeten kunnen want voor parkeervergunning moet je ingeschreven staan etc. Het zou kunnen zijn dat ze het via een bedrijf doen maar de mensen die bij auto 1 horen zijn denk ik 80 en dat verwacht je dan weer niet.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


07 feb 2019 9:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Regels blijven lastig. De eerste keer dat ik een auto uit Duitsland haalde heb ik meermaals met RDW, douane en Belastingdienst gebeld daarover. Spreken elkaar allemaal tegen. Op de 'groene kaart' die je bij de exportplaten krijgt staat Nederland gewoon in het lijstje waar je met deze platen mag rijden. Je boete kan een boete ter hoogte van het af te dragen BPM bedrag zijn. Maar wat dat als de rest BPM €0 is? Mag het dan wel?

De meeste auto's die ik ophaalde kwam ik in het begin van de avond mee over de grens. Heb het altijd gewoon gewaagd vanaf Zevenaar ri Utrecht met de exportplaten. Eén keer kwam ik begin van de middag de grens over en toen heb ik een eendagskenteken aangevraagd voor RDW Velp. Daarmee mag je vanaf je huis naar het RDW station en terug. Dacht toen 'als ik aangehouden wordt ben ik van Velp op weg naar huis'.

Nooit een haan naar gekraaid. Zal best een risico zijn, maar ik heb er nog nooit iets van gemerkt. Met de Audi ook al paar dagen op een zgn eendagskenteken rondgestuurd.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 feb 2019 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Heb zelf destijds ook allerlei instanties aan de telefoon gehad. Ook de verzekeraar wilde eerst niet meewerken.
Toen heb ik een ambu gehuurd voor een paar tientjes en hem zo opgehaald. Dan heb je nergens problemen mee.

Een export kenteken is vrij prijzig. Je zou kunnen overwegen ook Koopman Autotransport te bellen want zij kunnen je auto ook oppikken.

Zijn heel wat mogelijkheden, maar dacht neem wel de weg met de minste weerstand.


07 feb 2019 17:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Heb destijds ook eea overwogen, maar uiteindelijk voor €70 een ambulance achter de Espace gehangen. In NL eendagskenteken + verzekering gergeld (gratis) en zo de P bij rdw gereden.


07 feb 2019 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
horn schreef:
Tja, japanse import. Heb zelf net het risico genomen en lijkt vooralsnog erg goed uit te pakken. Zorg wel dat je een auto hebt die voor de Europese markt is ontwikkeld. Dat kan je in de regel aan het chassisnr zien en hij heeft bovendien een E1 code (in mijn geval E1 98/14). Dat betekent dat hij naar de Europese voorwaarden, regels etc is geproduceerd, kan je een CVO (certificaat van origine) van krijgen bij de importeur of fabriek en kan je hem relatief simpel importeren. Anders een ‘ik keer je auto binnenstebuiten’ keuring in Lelijkstad voor €1000-1500.

Verder relatief weinig kilometers, scherpe prijzen en goed onderhouden. Autorijden in Japan schijnt duur te zijn, een Europese high end auto is een status symbool, zeker met een links stuur. Beetje het Zwitserland van het Verre Oosten :wink: . Maar als ik zie hoeveel bedrijfjes er de laatste jaren bijgekomen zijn die zich richten op import uit Japan, zal die niche ook wel weer over zijn. Aan de boekjes heb je in ieder geval geen ruk. Ik hou ze erbij, maar het zou net zo goed een bestelformulier van het plaatselijke Japanse restaurant kunnen zijn...

outletvalve schreef:
Kan het (actuele) topic ff niet vinden, maar is de navigatie voorzien van kaarten van Europa?

Dat topic gaat over auto’s uit het Midden-Oosten. Japan etc schijnt geen probleem te zijn.

Zelf uit Japan geimporteerd of via een NL handelaar? Ben benieuwd. Iig veel plezier met de Audi!


08 feb 2019 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
In Japan regelen ze de hele traject voor je, dat land is helemaal ingesteld op export. Enige wat je hoeft te doen is de auto van de boot te laten halen, inklaren en dan naar je eigen adres laten transporteren. Tenminste, dat is mijn ervaring met drie auto's die ik uit Japan heb laten komen.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


08 feb 2019 23:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Op NL veiling gekocht. Invoerrechten/BTW waren al betaald, maandag naar de RDW. Is van oorsprong duitse auto met E1 keuring. Zou in principe appeltje-eitje moeten zijn.
Heb Duitsland al meer dan 10x gedaan. Japan is de eerste keer. We’ll see.

Hij is er klaar voor hoor ik net van mijn garage :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 feb 2019 21:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Ben nu via abracar.de een mooi exemplaar tegengekomen . Hier mensen ervaring met die site ?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... um=android


10 feb 2019 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zelfstandig
Buitenland
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Toevallig paar weken terug een auto via abracar proberen te kopen. Ze bemiddelen voor particulieren, ze maken een technisch rapport wat een aardige indruk geeft. Deze krijg je ook snel opgestuurd. Daarna is het het niet best. Op vragen krijg je geen antwoord, technisch rapport klopt niet, prijs wordt eerst verlaagd en na een bod weer verhoogd tot boven de oude vraagprijs en als je na 1 minuut weer wordt gebeld dat de eigenaar het bod te laag vindt geloof ik niet dat ze hem gesproken hebben. Ik zou nog even verder kijken. Bedenk je ook goed dat ze bemiddelen. Bij een geschil sta je daardoor veel zwakker in vergelijk met een handelaar, daar moet de prijs dan ook naar zijn denk ik.


11 feb 2019 8:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Ik had het rapport opgevraagd. Bleek USA import model te zijn met aardig wat gebreken en kleine beschadigingen. Daarom besloten verder te kijken


14 feb 2019 14:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Naar aanleiding van de koop van een mooie 991 4S cabrio :mrgreen: die ik ga importeren uit Duitsland even een aanvullende vraag voor diegenen die het "zelf" hebben gedaan:

Bij het rijden in Duitsland en Nederland heb ik een verzekering nodig. Hierboven wordt al aangegeven hoe dat bij het gedeelte in Duitsland gaat (regelen via de verkoper) maar zodra je de grens passeert heb je dan een NL verzekering nodig?
Een verzekering op "chassisnummer" is mogelijk bij een nl'se verzekeringsmij (Centraal Beheer) echter is dat alleen een WA dekking. Heeft iemand ervaring of je ook een Casco dekking kunt krijgen bij import? Volgens Centraal Beheer kan dat niet.

Overigens: Waar hebben jullie je auto verzekerd? (aanbod bij Centraal Beheer casco verzekering lijkt aardig concurrerend: +/- 60E/maand bij 20 schadevrije jaren 2013 auto nieuwe prijs 163K)

bedankt voor jullie hulp!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


01 jul 2019 16:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Ik heb een verzekering bij sportwagenpolis afgesloten.
Deze was al geldig toen het kenteken nog niet was afgegeven. Dat doen blijkbaar niet alle verzekeraars.
Het was niet de goedkoopste maar had wel goede voorwaarden zoals, 3 jaar tegen aankoopbedrag verzekerd.
Verder ben ik een leek op dit gebied en heb de invoer dan ook uitbesteed.
_________________________________________
footers zuigen! :D


01 jul 2019 18:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
De ‘forumverzekeringstussenpersoon’ Jos Targa (Afic) even bellen voor de verzekering :idea:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 jul 2019 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
outletvalve schreef:
Naar aanleiding van de koop van een mooie 991 4S cabrio :mrgreen: die ik ga importeren uit Duitsland even een aanvullende vraag voor diegenen die het "zelf" hebben gedaan:

Bij het rijden in Duitsland en Nederland heb ik een verzekering nodig. Hierboven wordt al aangegeven hoe dat bij het gedeelte in Duitsland gaat (regelen via de verkoper) maar zodra je de grens passeert heb je dan een NL verzekering nodig?

Dit is een juridisch mijnenveld, ik heb talloze discussies gezien maar nog steeds niet overtuigd dat je als Nederlander met een buitenlands kenteken mag rijden. Zelf doe ik niet meer moeilijk en besteed ik het transport gewoon uit, kost je een keer 200-400 euro en dan staat de auto bij je thuis. Vervolgens gewoon met een eendagskenteken en bijbehorende verzekering naar de RDW en klaar is Kees.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


02 jul 2019 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Als je zeker bent dat de auto goed is, kun je voor de dag dat je de auto gaat halen in Duitsland toch gewoon een RDW afspraak maken, dan neem je een tijd in de middag en rijdt er met een ééndagskenteken naartoe..ik heb dat ooit zo gedaan met een Volvo uit België.
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


11 jul 2019 10:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Volgens mij is een ééndagskenteken alleen geldig voor het rijden in NL, ik zal dus een Duits exportkenteken nodig hebben.

Verkoper heeft toegezegd dat dat geregeld kan worden inclusief verzekering voor 5 dagen tegen iets van 215 Euro. Zal wel geen All-risk verzekering zijn, maar moet ik nog navragen. Verzekeren "op chassisnummer" voor die dag kan ook bij de verzekeraar waar ik terecht wil (Centraal Beheer) maar slechts alleen WA... :roll:

Afspraak gemaakt voor keuring bij de RDW voor de volgende dag, eendagskenteken aangevraagd voor die dag.

Alleen over het betalen ter plaatse zit ik nog te piekeren. In het buitenland kan ik max 50K pinnen bij betalen ter plaatse, een overboeking (voor de rest van het geld) die "gelijk die dag" plaatsvindt kan niet bij de ING waar ik bankier. Cash meenemen lijkt me geen goed plan.... Ik kan natuurlijk een deel van de aankoopsom 2 dagen eerder storten, maar......

Alarmkeuring nog regelen, schijnt voor klasse 3 dat een Duitse auto soms geen sirene heeft (in NL wel een eis), en ook de hellingshoekdetector is nog een vraagpunt.

Als iemand nog suggesties heeft dan hoor ik het graag :thumleft:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


11 jul 2019 11:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
eendagskenteken mag je alleen vanaf het NLse stallingsadres van de auto mee naar de rdw-keuring rijden en terug
(daar je bij een nog in te voeren auto nog geen kenteken hebt is naar de apk-keuring rijden nog niet van toepassing)

Citaat:
Met dit kentekenbewijs kunt u op de dag van de keuring vanaf het Nederlandse adres waar het voertuig staat naar het keuringsstation rijden en weer terug. Uw voertuig moet dan natuurlijk wel in zo’n staat zijn dat u er veilig mee kunt rijden. Het voertuig met het ééndagskenteken moet op de dag van het onderzoek in Nederland verzekerd zijn.


11 jul 2019 11:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Export is supersimpel....Je gaat met de gekochte wagen in Duitsland naar een Zulassungsstelle (vaak niet op zaterdag open). Daar vraag je een exportkennzeichen (platen met rood tijd vakje rechts) dus geen (wat ook importpartijen hier in nederland aanbieden..) kurzkennzeichen (die hebben het gele tijdsvakje rechts). Verschil zit m dat een Exportkennzeichen op je naam komt en je, gekoppeld aan de verzekering die je ter plekke kunt afsluiten daar, gedekt bent en legaal mag rijden gedurende het tijdvak. Kurzkennzeichen staan niet op naam vandaar dat sommige import bedrijven het aanbieden dat je de groene kaart en platen thuis bezorgd krijgt. Geeft in Nederland direct een boete (als de veldwachters je in het vizier hebben) van €450,-. Overigens is een Exportkennzeichen inclusief verzekering ongeveer €100-150. Onlangs nog voor een kennis gedaan, geen enkel probleem.
Als je het de verkoper wilt laten regelen: sommige (erg afhankelijk van plaats etc) vinden een machtiging prima alleen moet je je originele paspoort aan de verkoper meegeven/achterlaten.

Meer info en checklist vindt je hier: https://www.strassenverkehrsamt.de


11 jul 2019 13:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Dank voor je uitleg! Het was even zoeken op die site, maar https://www.strassenverkehrsamt.de/news/ausfuhrkennzeichen dit is de pagina die bedoelt neem ik aan.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


11 jul 2019 14:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.