Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 12:04



Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Olaf schreef:

mark996 schreef:
Maar je blijft met alleen een wa verzekering zitten.


En dat is bij vervoer op een trailer niet zo :?: :roll:

Afbeelding


Nee, want bij mijn all risk verzekering kan ik een aparte all risk aanhanger verzekering afsluiten die dit dus dekt


14 aug 2019 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
MarcoB schreef:
Eendagskenteken kan en mag alleen wanneer je rechtstreeks naar de RDW rijdt.

Enkel voor ritje vanuit Duitsland naar huis mag niet.

Ik heb bewust het risico genomen om met de duitse platen te rijden. De goedkoopste dus (met geel vlak).

Wel met alle papieren erbij
- dat ik ontheffing had aanrgevraagd
- dat ik afspraak bij rdw had staan
- dat de auto verzekerd was

Een kwaadwillende agent kan lastig doen omdat bij bijvoorbeeld een snelheidsovertreding het lastig wordt om te verhalen..



De agent kan op basis van het eendagskenteken gewoon een bekeuring uitschrijven.
Voor mij was het niet mogelijk om in een keer naar het RDW door te rijden want het 600km heen en 600km terug.....


14 aug 2019 14:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
mark996 schreef:
Nee, want bij mijn all risk verzekering kan ik een aparte all risk aanhanger verzekering afsluiten die dit dus dekt


Volgens mij dekt die niet de lading, maar alleen de aanhanger zelf.
Mocht deze wel de lading dekken, wie bepaald dan de waarde van de lading :?:


14 aug 2019 14:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Das een goeie, maar zo werd het mij uitgelegd door CB. Als ik weer in het invoer proces zit (denk komend jaar voor een 911 gts) dan zal ik het even uitzoeken en posten


14 aug 2019 16:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Grootje schreef:
De agent kan op basis van het eendagskenteken gewoon een bekeuring uitschrijven.


Daar zit het probleem ook niet. Het probleem met bekeuringen bij tijdelijke buitenlandse kentekenplaten wordt wel lastiger. En dan denk ik dat het rode vlakje meer kast van slagen heeft om te verhalen dan het gele vlakje :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


14 aug 2019 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Vandaag mijn Cayman 981 GTS opgehaald bij duitse Porsche dealer.

Gewoon export kenteken met rood vlak (omdat deze op naam staat i.t.t. kentekens met geel vlak). Wa zit dan op het exportkenteken gedurende de looptijd.
AFIC heeft Casco dekking verleend op basis van chassisnummer (wordt verzekerd bij Assicuro)
AFIC geeft morgen op het eendaags kenteken WA dekking af
Kortom, volledig gedekt vanaf de dealer tot het kenteken binnen is (uiteraard geen WA dekking na verloop van eendagskenteken maar dat is logisch, mag er toch niet mee rijden)
Binnenkort een LoJack erin en klaarrrr.

Zo simpel en goed is import en verzekeren... :mrgreen:


14 aug 2019 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Ontheffing voor de bpm is idd een belangrijke. Volgens mij mag je dan gewoon de twee weken met de platen met het rode vak rijden. Voor de belastingdienst is dat iig akkoord, zeker als je je bpm aangifte hebt gedaan en voldaan.

Ik zou niet weten op basis waarvan de politie een boete kan uitschrijven. Je hebt een geldig eu kenteken op je eigen naam, je bent verzekerd, de belasting is betaald... niets meer te wensen dus.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


15 aug 2019 21:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Plaat met rood vlakje is 5 dagen geldig volgens mij
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


16 aug 2019 4:11
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4s sinds 2003
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Pas nog gedaan ( andere auto ).. Een exportplaat met een rood vakje is 2 weken geldig. Denk er wel aan dit netjes door te geven aan de belastingdienst, dit kun je online doen gebruikmakend van het exportkenteken en dat doe je online op de site van de belastingdienst voordat je Nederland binnen komt. Je hebt daarmee dan ook vrijstelling van de MRB voor max 2 weken.

E.e.a. stond enige tijd geleden ook nog goed beschreven op de site van de “vrienden van de blauwe enveloppe”.


16 aug 2019 7:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Is hier iemand op de hoogte van de regelgeving mbt corona, voor een aankoop net over de grens?
De regels lijken te verschillen....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 apr 2021 11:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
is genoeg te vinden met een simpele goegel search:
Corona in Duitsland: veelgestelde vragen
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


19 apr 2021 14:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Dank, die had ik al gevonden, en de regels wisselen bijna dagelijks....
Dit is al wat meer info: https://teststelle-dinxperwick.chayns.net/ (en voorlopig gratis)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 apr 2021 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Duitse plaat met geel plaatje kurzkenzeichen is 5 dagen. De rode plaat is er varierend in tijd. Maar die moet je eigenlijk niet langer dan 15 dagen doen om een waterdicht verhaal te hebben voor je bpm vrijstelling.


19 apr 2021 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Iemand die Duitsland incidenteel of dagelijks bezoekt? Iemand al gebruik gemaakt van de sneltest-mogelijkheid?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 apr 2021 10:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Dat werkt prima (resultaat binnen 15 min per mail, code per telefoon, inloggen etc, echter indien positief moet je PCR test gaan doen en volgt standaard melding bij Gesundheitsamt, je staat geregistreerd, dus dan komt de vraag hoe verder, dan moet je wel in Quarantaine of naar NL gaan dan, dus zeker einde reis.., maar is alleen bedoeld (lees gratis) voor mensen die in Duitsland wonen of (grens)werken (tonen: Duitse Ziektekosten (Krankenkasse) verzekeringspas & legitimatie). Indien je hieraan niet voldoet zal het vast in rekening gebracht worden door de testfirma , hoe dat dan werkt (of dat ze het door de vingers zien) durf ik je niet te zeggen. Mocht je toch willen proberen, in dat geval Corona burgertest opzoeken in je gewenste regio, POC test heet het meen ik (google). Echter, als Nl (geen transporteur of zo) moet je hem nl al hebben als je het Land inrijdt (aan grens dus), grenswerkers mogen later testen (binnen 24 uur "nachweiss"). Test mag ook iet ouder dan 48 uur vs 72 uur voor grenswerkers.. Zou gewoon test doen in NL vooraf, je weet nooit hoe iets loopt, kan vast vervelend worden afhankelijk van de controlerende partij, en relax reizen is het zeker niet..


20 apr 2021 22:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Klopt, dank je voor de info. Het is idd een risico om richting grens te rijden, en bij positief (je weet het soms niet hè :mrgreen: ) weer terug te rijden. Op zich niet zo’n probleem, maar je probeert toch afspraken te maken....
Ik dacht dat de test 9 euro pp kost, indien niet gratis, daar kom je wel overheen, maar ik heb geen zin om 2x 120,= te betalen voor zo’n commerciële sneltest hier in de buurt. Ik heb de Chayns-app al gedownload.....echter krijg ik geen duidelijke info van het testbureau.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


Laatst bijgewerkt door steef op 20 apr 2021 23:27, in totaal 1 keer bewerkt.



20 apr 2021 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
40e +15e voor het reisdocument. Ik vond het nog wel te overzien. Even shoppen loont. .


20 apr 2021 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Ruviano schreef:
40e +15e voor het reisdocument. Ik vond het nog wel te overzien. Even shoppen loont. .

Waar??


20 apr 2021 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Update: plan uitgevoerd, simpel (die Duitsers hebben het toch weer goed voor elkaar!), en zonder enige belemmering!
Bij het testcentrum liep alles op rolletjes (we waren veel te vroeg, maar dat werd keurig en begripvol opgelost), keuze tussen een staaf in je neus, of via de tong :shock: (dat kennen we hier niet!), dus voor de tong gekozen, en binnen 10 minuten de uitslag.....gratis! (maar wel zolang er geen massa op af komt). De test is 72 uur geldig.
In Duitsland merk je, behalve hier en daar sluiting van bedrijven, weinig tot niets van de 'maatregelen', op straat loopt bijna niemand met een mondkapje, nergens controles, of wat dan ook, je kan de grens zonder belemmering passeren.
Aldus geschiedde, en 'ding' zonder problemen opgehaald.
De regels wijzigen dagelijks, gelet op de Duitse sites, en de ANWB adviezen, dus dat maakt het allemaal niet erg duidelijk.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


28 apr 2021 11:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Wat vinden jullie de beste online BPM calculator?


03 mei 2021 11:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
Ik heb het toentertijd gewoon zelf uitgerekend met de Forfaitaire tabel van de belastingdienst.

Ik meen dat ik gewoon een NL auto met kenteken heb gezocht (bouwjaar en type) die overeen kwam met mijn potentiële aankoop. Via dat kenteken kun je dan op de rdw site de aankoopwaarde van die auto zien en de toentijds betaalde BPM. Dan kun via de Forfaitaire tabel je de "afschrijving" van de bpm berekenen. Met een 5 min werk heb je dan de rest bpm berekend. En dat kwam aardig overeen met de opgave uit de blauwe envelop die ik later ontving.

(991 uit 7/2013, BPM betaald: 3.419,00 bij import op 7 augustus 2019)
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


03 mei 2021 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Auto importeren vanuit Duitsland (paar vragen)
floris911 schreef:
Wat vinden jullie de beste online BPM calculator?


https://autotelex.nl/
_________________________________________
Mvg,

René


03 mei 2021 14:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.