Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 12:07



Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats in 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats in
Hallo beste Porsche vrienden,

Met mijn 997.2 S wil ik wel eens een beetje gas geven. Een heel bruikbaar hulpmiddel is hierbij natuurlijk Flitsmeister die het overigens in de Porsche niet altijd goed doet. (ligt dat aan mij of hebben meer mensen daar problemen mee? In de Audi werkt FM wel meestal wel goed)

Maar als FM werkt wil ik eigenlijk graag de telefoon in het zicht hebben om de meldingen meteen te kunnen zien. Heeft iemand een mooie oplossing voor de bevestiging van de telefoon op of onder het dashbord dat esthetisch is verantwoord? Ee zuignap aan de voorruit vind ik niet mooi.

Dank voor het meedenken en ik ben benieuwd naar een antwoord. Vriendelijke Porsche groeten, Gerard


31 jan 2019 12:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Ik gebruik zelf deze van Belkin.

https://www.belkin.com/nl/p/P-F7U017/
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 jan 2019 12:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Dank je wel voor de informatie, ik ga kijken of deze oplossing voor mij past beste MarkS.

vriendelijke groet, Gerard


31 jan 2019 13:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Ik heb zelf in meedere auto's zo'n magnetische telefoonhouder. Snel bevestiging en mijn telefoons zijn nog nooit gevallen.

Je dient dan wel een klein ijzer plaatje op de telefoon te plakken (met plakstrip) of deze tussen de hoes en de telefoon te stoppen.

Zelf bestel ik deze via Ebay voor zo'n 1 euro (en dan meteen 3 of zo).

https://www.bol.com/nl/p/universele-magnetische-telefoonhouder-360-draaibaar/9200000057057589/


31 jan 2019 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Er is ook een alternatief: koop een smartwatch die in verbinding staat met flitsmeister.
Heb zelf de Fitbit Versa, zodra er een flitser in de buurt komt gaat deze trillen + op het schermpje verschijnt info
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


31 jan 2019 14:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Hier ook een magnetische houder, werkt perfect en gemakkelijker je telefoon (ont)koppelen kan haast niet :thumleft:
Daarnaast universeel toepasbaar en geen geklooi met knopjes die niet bereikbaar zijn door een klem oid


31 jan 2019 14:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Nadeel van die magnetische houders is dat door dat *#$#*!)&$ magneetje dat ik op mijn Iphone X moet plakken hij niet meer draadloos oplaadt... :evil:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 jan 2019 15:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S, VTX1800N Twente
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Gebruik zelf deze
Bevalt mij uitstekend.
_________________________________________
Don't drive faster than your angel can fly
- Twentse Arretjes Rit -
http://www.instagram.com/twentsearretjesrit


31 jan 2019 16:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Met deze heb ik wel vaak dat door het gerommel om de telefoon tussen de klemmetjes te krijgen, dat de hele houder los komt van het ventilatierooster.


31 jan 2019 16:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
horn schreef:
Nadeel van die magnetische houders is dat door dat *#$#*!)&$ magneetje dat ik op mijn Iphone X moet plakken hij niet meer draadloos oplaadt... :evil:

Op de telefoon wordt een metalen plaatje geplakt, geen magneet. Je kunt het plaatje een stukje naar beneden verschuiven (even testen) en dan werkt het draadloos opladen weer gewoon.


31 jan 2019 16:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Heran schreef:
Gebruik zelf deze
Bevalt mij uitstekend.

Die heb ik ook, bij de Action gekocht.....werkt prima.

En dat gerommel ken ik maar ff voorzichtig tussenklemmen en qua positie goed zetten en klaar.

En voor de rest Flitsmeister nog nooit nodig gehad, de Mrs is ooit geschrokken van de geluidsmelding tijdens de rit maar ik kon haar gelukkig melden dat me mooi aan de snelheid hou..... :salut:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


31 jan 2019 16:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Al die cheapycheap houders maken me gek. Dan flikkeren ze uit het rooster, dan pleurt mijn telefoon eruit. Zucht. Ik rij 45K kms per jaar en zit veel te bellen in de auto. Wil gewoon een goede steun. Die Brodits zijn prima functioneel maar lelijk. Ik zoek een mooie steun die meteen mijn Iphone X draadloos oplaadt als ik hem erin klik/plak. Vreemd dat dat er niet schijnt te zijn.
De meeste steunen die je in je rooster moet klikken zijn wiebelig. Logisch omdat de lamellen van je rooster moeten kunnen bewegen. Die houder dus ook. Of lelijk, van die enorme zuignappen op je voorruit. WIl ik ook niet. Laat nu in de Audi zo'n dubbeldin met Apple Carplay inbouwen. Heb de telefoon dus straks wss niet meer nodig. Even afwachten hoe dat bevalt, wellicht steun overbodig geworden. We'll see.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 jan 2019 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Ik herken wat je schrijft. Ik ben daarnaast ook nog allergisch voor trillinkjes en rammeltjes. Maar die belkin ventilatierooster houder doet het zo goed dat ik hem nu niet alleen in m’n 911 gebruik, maar ook in m’n dagelijkse BMW en m’n BMW trackcar. Die blijft dus wel zitten. Alhoewel ik meteen toegeef dat dit ook best van de specifieke auto/roosters afhankelijk zal zijn.

De ideale oplossing bestaat imho ook niet. Draadloos opladen doet m’n daily op een plek waar je geen optimaal zicht hebt op het scherm laat staan dat je hem daar kunt bedienen. Die brodit houders die je semi vast maakt of een houder met een magneet trekt me ook niet.

Geinig was wel dat toen ik m’n huidige 911 kocht m’n iPhone 8 met specifieke hoesje dat ik erom heb precies in de uitklapbare bekerhouder bleek te passen. Zat ook muurvast. Dus die optie heb ik ook nog een tijdje gebruikt. Niet iets waar veel anderen iets aan hebben ben ik bang.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 jan 2019 17:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Van die roosters bij de mijne herken ik, niet dat hij met telefoon en al eruit valt maar je mag verwachten dat bij een 100k+ auto geen el cheapo gammele lammellen gebruikt zijn.... :scratch: Trouwens geen idee hoe bij die nieuwe modellen het eea er uitziet...
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


31 jan 2019 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Waar zit de bekerhouder in de 997? Een beetje binnen bereik?

Ik gebruik in al mijn auto’s de Belkin beker telefoonhouder.
https://www.belkin.com/nl/p/P-F8J168/
In de 996 komt de telefoon zo mooi in het zicht.
Lader kan je makkelijk aansluiten. Nog geen versie met draadloos laden gezien.

De roostertjes zijn te slap voor de simpelere variant. Het dashboard loopt daarvoor te recht naar beneden waardoor de telefoon geen steun heeft. Met de bekerhouder geen problemen.


31 jan 2019 18:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Kheldar schreef:
Waar zit de bekerhouder in de 997? Een beetje binnen bereik?

Uitklapbaar aan beide kanten van het dashboardkastje.
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


31 jan 2019 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
En dat is best oké maar op z’n best zit hij dan in de linkerbekerhouder nog net iets te ver van de bestuurder af voor het mooie.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 jan 2019 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
horn schreef:
.......Laat nu in de Audi zo'n dubbeldin met Apple Carplay inbouwen. Heb de telefoon dus straks wss niet meer nodig. Even afwachten hoe dat bevalt, wellicht steun overbodig geworden. We'll see.


Ik had eerst ook verschillende houders, nu Carplay waarmee ik super tevreden mee ben, straks ook met Flitsmeister..

Afbeelding


31 jan 2019 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Heb CarPlay in de 911, gebruik het sporadisch. Ik vind het zeker niet zo fantastisch dat ik er in mn daily voor zou bijbetalen. En Flitsmeister ben ik ook benieuwd naar maar die stellen de lancering steeds verder uit. Schijnt nog niet zo makkelijk te zijn om het door Apple vrijgegeven te krijgen met behoud van alle handige functionaliteit.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 jan 2019 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
@G Roessink : Ik vind ook dat mijn Flitsmeister laat reageert. Met nog 100 meter te gaan tot de flitspaal heb je met een beetje haast alsnog een cadeautje uit Leeuwarden. Ik heb wel de gratis versie. Misschien ligt het daaraan.


31 jan 2019 22:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Je kunt ook gewoon instellen hoe ver/lang van te voren FM waarschuwt ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 jan 2019 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo, 991.2 GT3
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
G Roessink schreef:
Flitsmeister die het overigens in de Porsche niet altijd goed doet. (ligt dat aan mij of hebben meer mensen daar problemen mee? In de Audi werkt FM wel meestal wel goed)


Mocht het een probleem zijn met automatisch opstarten dan kan het komen door bluetooth. Een van de referentiepunten die ze gebruiken om te beslissen of je onderweg bent of niet is het verbinden met bluetooth. Als je dat niet hebt in de Porsche kan dat de oorzaak zijn.


31 jan 2019 23:38
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
MarkS schreef:
Heb CarPlay in de 911, gebruik het sporadisch. Ik vind het zeker niet zo fantastisch dat ik er in mn daily voor zou bijbetalen. En Flitsmeister ben ik ook benieuwd naar maar die stellen de lancering steeds verder uit. Schijnt nog niet zo makkelijk te zijn om het door Apple vrijgegeven te krijgen met behoud van alle handige functionaliteit.

Met waze heb ik eigenlijk meer dan genoeg. Vroeger gebruikte ik coyote, tegenwoordig zit die ook al in apple carplay denk ik, maar ik vind het een beetje gek om daar voor te betalen als waze bijna even betrouwbaar is.


01 feb 2019 10:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Ik heb in mijn Jaguar een paar jaar geleden een modern Hi-res display en Odroid in laten bouwen.
Is volledig geïntegreerd met het oude systeem van de auto en werken alle Apps (dus ook FM) perfect op.


01 feb 2019 13:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Oplossing voor bevestiging telefoon op zichbare plaats i
Heb heel simpel een telefoon houder met een tyrap aan de linker bekerhouder vast gemaakt. Zo kun je zelfs met je arm rustend op de armsteun de telefoon bedienen zonder hem vast te pakken. Rij bij gebrek aan een carkit 8) toch altijd met oortjes in zodat FM heel goed te horen is........ :mrgreen:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


02 feb 2019 22:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.