Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 17:21



Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Porsche Classic Centrum Gelderland 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
Was weer prima georganiseerd en fraaie porsches te bezichtigen.
Alleen jammer van het weer, maar de catering was een goede compensatie :mrgreen:
Ook een fijne rit er naar toe blijft een feest in een Porsche :drive: :drive: :drive:


23 jul 2023 17:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
Was leuk om daar even rond te lopen. Was een soort reünie van oud AVD’ers, leuk om al die verhalen te horen. Erg leuk ook hoe de meeste Alex’en tot in detail gerestaureerd zijn, tot aan de Dymo lettertang plaatjes voor de bandenspanning op de wielkasten. Heerlijk…
_________________________________________
Wim


23 jul 2023 20:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
Is het gelukt om er meer dan 50 bij elkaar te krijgen, en dus het wereldrecord te breken?
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


24 jul 2023 8:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vroeger : 2.4T en 3.2 Carrera. Nu 996 3.4, Ferrari 308, Alfa Giulia en BMW Z4
Elst (Utr)
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
Ja, dat is gelukt.


25 jul 2023 10:16
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
Jah...
Dat gaat hun in andere landen nooit lukken om meer dan 50 Nederlandse ex-politie Porsches bij elkaar te krijgen. Dus dat "wereldrecord" is vrij veilig :thumleft: :scratch:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


25 jul 2023 10:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
Wimpie67 schreef:
Was leuk om daar even rond te lopen. Was een soort reünie van oud AVD’ers, leuk om al die verhalen te horen. Erg leuk ook hoe de meeste Alex’en tot in detail gerestaureerd zijn, tot aan de Dymo lettertang plaatjes voor de bandenspanning op de wielkasten. Heerlijk…


Ik ben ook geweest. Helaas hebben de meeste eigenaren van politie Porsches geen notie van hoe de dienst daadwerkelijk werkte. Bij de eerste de beste vraag staan ze met de mond vol tanden. Als oud-AVD'er erger ik me mateloos aan die wannabees die daar rondlopen met een veel te klein/te groot jasje met een wit t-shirt eronder, een verkeerd jasje, een spijkerbroek, een dame met een veel te groot jasje en open sandaaltjes eronder. Man wat een carnaval. Geen gezicht. Jammer, want je kunt via MP nog van alles van de oude uniformen vinden.
Bij velen gaat het bezit van een politie Porsche vermoedelijk om het waarde aspect.
Hoe dan ook, op zich is het natuurlijk een fantastisch gezicht al die politie Porsches bij elkaar. Lekker bijgebabbeld met oud(e) collega's en niet te vergeten Leo de Haas. Ik was zo'n beetje de eerste die een cameraploeg van zijn televisieprogramma "Blik op de weg" in de auto meekreeg. Dat kon toen omdat heel langzaamaan de taxi's ( :bang: ), na het echec met de BMW's 323i, hun intrede deden als vervanger (nou ja) van de Targa's. Leo was echt een pionier op dat gebied en het was voor die tijd erg revolutionair om een inkijk te geven in het werk van de politie. Mooie tijd gehad met de Haas. Heb nog een heel leuk videofragment van Blik op de weg waarin ik op aanwijzing van de bemanning van de heli een groene 964 aan de kant zet en de bestuurder een prent geef voor te hard rijden. Hij had hem net een kwartier daarvoor opgehaald.............. :mrgreen: Misschien herkent iemand van hier zich er wel in. Zou wat zijn :D .

Afbeelding

En nog eentje uit de goeie ouwe tijd op de Vlasakkers waar we rijinstructie kregen. Deze foto is van pakweg 1977, 1978.

Afbeelding


25 jul 2023 13:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
fantastisch! je hebt gewoon gereden met die apparaten.


25 jul 2023 13:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
En stond deze er dan ook bij? Zou wel heel gaaf zijn


25 jul 2023 14:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
bjft schreef:
Helaas hebben de meeste eigenaren van politie Porsches geen notie van hoe de dienst daadwerkelijk werkte. Bij de eerste de beste vraag staan ze met de mond vol tanden. Als oud-AVD'er erger ik me mateloos aan die wannabees die daar rondlopen met een veel te klein/te groot jasje met een wit t-shirt eronder, een verkeerd jasje, een spijkerbroek, een dame met een veel te groot jasje en open sandaaltjes eronder. Man wat een carnaval. Geen gezicht. Jammer, want je kunt via MP nog van alles van de oude uniformen vinden.
Bij velen gaat het bezit van een politie Porsche vermoedelijk om het waarde aspect.

Ach joh, niet zo zuur. Wees blij dat mensen de tijd, moeite en geld investeren om deze iconen op de weg te houden. Behalve insiders zoals jij let niemand erop of alles wel 'period correct' is.

En begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap je gevoel. Ik krijg zelf ook altijd rode vlekken als ik op tv in series of in (Nederlandse) films *kuch "militairen" zie in uniformen waarbij van alle krijgsmachtdelen stukjes bij elkaar geraapt zijn en de baretten als vliegdekschepen in spiegelbeeld op langharige Gooikoppies staan, maar verder boeit echt helemaal niemand dat... Dus laat het gaan.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


25 jul 2023 15:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
meganiek schreef:
fantastisch! je hebt gewoon gereden met die apparaten.


Jep. Vanaf 1976 20 jaar lang. Dus van 2.4 naar 2.7 naar 3.0 naar 3.2 en dan de 964. 924, Alfa Spider en één keer een dag met de Fiat Abarth Spider. En uiteraard met de Range Rovers, de Passat's ( :shock: ), BMW's, de taxis, Volvo's. Daarnaast nog met de vele onopvallende auto's die we toen hadden. Allemaal in het (voor toen) snelle segment. Alfa Romeo Alfetta (GTV ook), BMW's 2002Tii en 320/6, Golf GTI's, Opel Manta GTE's, Ford Capri, Citroën BX GTI (echt waar) en ga zo maar door. Geweldig!
Daarna tot mijn pensioen bij de speurpolitie. Kijk maar eens op www.rijkspolitie.nl.


25 jul 2023 15:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
mark996 schreef:
En stond deze er dan ook bij? Zou wel heel gaaf zijn


Geen idee. Maar ik denk het niet want het kenteken is volgens mij niet meer actief.


25 jul 2023 15:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
Was jammer dat mijn ex Alex uit 1993 er niet was ,nl de Alex 16.


25 jul 2023 15:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
Polydeukes schreef:
En begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap je gevoel. Ik krijg zelf ook altijd rode vlekken als ik op tv in series of in (Nederlandse) films *kuch "militairen" zie in uniformen waarbij van alle krijgsmachtdelen stukjes bij elkaar geraapt zijn en de baretten als vliegdekschepen in spiegelbeeld op langharige Gooikoppies staan, maar verder boeit echt helemaal niemand dat... Dus laat het gaan.


Haha, nou ja dat dus. Ik lig er geen nacht van wakker hoor, maar vind het gewoon jammer.


25 jul 2023 15:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
erwin964c4 schreef:
Was jammer dat mijn ex Alex uit 1993 er niet was ,nl de Alex 16.


Was dat de GJ-VH-.. een cabrio?


25 jul 2023 15:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
Wel een cabrio idd,gg-dp-48 was en is het kenteken.


25 jul 2023 17:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
linkje naar de 16: Car GG-DP-48
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


25 jul 2023 17:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
Met een kanttekening dat de huidige auto een politiewrap heeft gekregen.
Daaronder zit nog de kleur van de auto namelijk polar silber.
Dus die oude foto's zijn leuk om bij weg te mijmeren over de goede oude tijd :-)
En dan heb ik nog wel wat dingetjes die ik graag zou ophelderen met de huidige eigenaar :-)


25 jul 2023 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Porsche Classic Centrum Gelderland
Vandaag in de buurt van Porsche Classic Gelderland dus maar eens binnengelopen. Had de 3.2 mee, voor het eerste getankt dit jaar :shock:
Wat een snoepwinkel zeg! Na me vergaapt te hebben aan al het mooie spul dat te koop stond werd mij een kop koffie aangeboden. Indachtig bovenstaande heb ik daar gebruik van gemaakt en inderdaad, deze is goed. Na mijn bezoekreden te hebben uitgelegd ('snoepwinkel') vertelde de gastvrouw dat er boven nog meer moois stond. Met een collega naar boven gegaan en wat een verzameling zeg. :thumleft:
Via de Audi hal (sportquattro, V8, S8 Ronin, S2 met ca 10.000km en een S4 uit 2014 met 128 km) naar de Porsche hal. Via het transaxle deel (staat een 944 shooting brake - heel gaaf) naar het 911 deel gegaan. GT2's, 3's met nauwelijks km's; een 993 en 964 die bijna nog nieuw ruiken, vele Alexen (zie hierboven) door naar de VW hal met een aantal Herbies; mooie Golfs (eerste GTI van NL, GolfII met G-lader van 200+pk; en paar een V(R)6-en) en aantal custom made carrosserieën op basis van het kever platform uiteindelijk via de Polo Benetton (Harlekein) weer terug op aarde. Nou ja aarde, staan daar buiten een 918 en 959 in Rijkspolitie outfit....geintje van de baas. :res:
Kortom, zeer de moeite waard.
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


26 jul 2023 20:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Autoke, mad1, molen934, Tritus


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.