Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 8:03



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Importeren auto en Brexit 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Importeren auto en Brexit
Wie weet hier het antwoord op? Ik heb een auto gekocht in Engeland en die haal ik begin maart op. Deze is dus op uiterlijk 10 maart in Nederland.

Wanneer er geen handelsakkoord komt en de "harde Brexit" door gaat is Engeland ineens geen EU land meer met een handelsverdrag en zal je dus bij import van een auto deze als een auto van buiten de EU moeten importeren. Kortom, bij ouder dan 30 jaar 9% btw betalen en bij jonger dan 30 jaar 10% importbelasting en 21% btw moeten betalen.

Nu red ik het nooit om voor 29 maart met 't ding bij de RDW te zijn geweest....

--> Brexit hulplijn, geen idee.... importeer hem gewoon voor de 29ste en moet goed komen. Maar wanneer ik hem niet op NL kenteken zou zetten en alleen hem wil importeren (zoals de agent dat voor je doet bij een auto uit Amerika) hebben ze geen idee wat je zou moeten doen.

--> RDW, geen idee.... Wij weten nog niet wat wij gaan doen met auto's uit Engeland. Zijn nog geen richtlijnen voor en over belastingen weten wij helemaal niks.

--> Auto desk belastingdienst, je moet gewoon BPM aangifte doen, dan is hij formeel geïmporteerd en kan je altijd later nog een NL kenteken aanvragen. BPM is geen BTW, toch!?

Kortom, ik weet het niet meer :scratch:


05 feb 2019 19:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
Waarom lukt RDW niet voor 29 maart? Kijk even naar de verschillende vestigingen, in Nieuwegein kon ik eens < 5dgn terecht.
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


05 feb 2019 19:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
Laat hem transporteren dan heb je daar bewijs van. Zorg dat iemand de auto in NL heeft geschouwd desnoods getaxeerd met bewijs (foto’s) dat ie in Nl staat.

Dan heb je voldoende om te kunnen bewijzen dat ie binnen de eu onder het vrije verkeer van goederen in NL is aangekomen en zou er geen probleem moeten zijn.

Succes!!

Enne, bewaar alles wat kan bewijzen wanneer de auto naar Nederland is gekomen.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


05 feb 2019 20:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
Rij naar de Rdw toe en maak daar een foto op het terrein...
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


05 feb 2019 20:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
Ik vlieg op de 8ste naar Engeland en rij hem dan terug. Uiteraard is er dan een koopcontract waaruit blijkt dat ik op 8 maart eigenaar geworden ben. Terugreis is met de ferry verbinding Newcastle - IJmuiden die tickets zijn op kenteken, dus duidelijk dat hij van UK naar NL gaat. Ik verzeker hem ook (tijdelijk) voor de reis op UK kenteken.

Ik zal dan inderdaad even foto's maken wanneer hij veilig bij mij in de garage staat en uit voorzorg gewoon iets van een BPM aangifte naar de Belastingdienst sturen, Dan is er iig een registratie van voor de Brexit.

Wel bijzonder dat eigenlijk geen enkele instantie echt weet wat ze nu gaan doen. Je zou toch zeggen dat ze wel een plan A en plan B zouden hebben....

Wellicht ook maar even kijken of een afspraak maken bij de RDW op korte termijn lukt, scheelt mogelijk een hoop gedoe!

Gaat overigens om een Volkswagen T3 Atlantic, een vrij zeldzaam ding. Is nu net nog geen 30 jaar oud dus import van buiten de EU zou aankoopprijs + 10% importtax en daar bovenop 21% BTW zijn. Niet grappig!


05 feb 2019 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
Ik denk dat niemand hier nog een zinnig antwoord op kan geven.........

Wat de fiscalist al aangeeft, zorgen dat je zoveel mogelijk bewijslast hebt over de data van eigendom overdracht
en transport.

Ik denk dat het wel los loopt, zodra de Brexit een feit is moet er nog apart worden onderhandeld over allerlei (handels)
verdragen.

Desnoods er een paar deuken in schoppen en importeren als schade auto :idea: :?:


05 feb 2019 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
het feit dat je seze
in UK op een bepaalde datum op naam hebt heeft niks te maken met datum import in NL, daar geld gewoon wanner je hem invoert
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


06 feb 2019 4:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
Dat lijkt me ook het meest logisch. Gaat om invoeren, niet om op kenteken zetten.


06 feb 2019 8:30
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
Als er een kenteken van de UK opzit , zal de vorige eigenaar dat inleveren , en bij de DVLA (RDW) geregistreerd staan als geexporteerd
je kan dan op het internet zien op het kenteken dat de auto op een bepaalde datum is geexporteerd naar Nederland. Dus dit zou je aan de RDW kunnen tonen.
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


06 feb 2019 9:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
996Tom schreef:
Waarom lukt RDW niet voor 29 maart? Kijk even naar de verschillende vestigingen, in Nieuwegein kon ik eens < 5dgn terecht.


Of ga op de dagen dat je geen afspraak hoeft te maken.
Extra vroeg voor de deur staan en je gaat binnen een paar uur daar weer weg en heb je een week later de papieren in huis en :drive:
Ik weet alleen niet of er veel moet gebeuren om van uk naar eu spec te gaan.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


06 feb 2019 10:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
Kwart over 7 voor deur. Kwart over 8 aan de beurt. 9 uur weer onderweg naar huis. Ik ga maandag, helaas voor het eerst op afspraak. Mag niet met auto van buiten de EU zonder afspraak. Dus na de Brexit ook niet meer met een UK auto wss.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 feb 2019 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
Van buiten de EU zul je een conformiteits document moeten hebben bij de auto. Dus verder alles als bij een CH (bijv) auto.


06 feb 2019 14:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
niet voor een oldtimer , net een auto geimporteerd uit de USA van 1977 ,, Title en bill of sales .. meer heb je niet nodig
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


06 feb 2019 17:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
Klopt, alles van voor ik dacht '98 hoef je geen CvO te hebben. Dat zit wel goed.

Maar goed, het blijft allemaal wat vaag en onduidelijk. Ik zal alles goed documenteren. Ik zal wanneer ik een eenduidig antwoord heb het hier ook even aangeven :-)


06 feb 2019 18:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
Logisch dat ze het niet weten, door de Brexit veranderd er in basis een en ander. Daar hangt weer zoveel onder, zoveel vertakkingen en zaken die op de een of andere manier anders zouden kunnen worden door de Brexit. Mbt invoer autos kan ik me zo voorstellen dat dit nog wel even op zich laat wachten voordat men weet hoe hier mee om te gaan.


Succes iig, en als je ermee naar NL kunt rijden dan kun je deze mss toch wel voor de 29ste aanbieden.
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


06 feb 2019 19:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Importeren auto en Brexit
Op dit moment is het nog niet eens duidelijk wanneer de Brexit plaats gaat vinden, waarschijnlijk wordt het uitstel, en al helemaal niet of het een harde Brexit wordt waarbij er feitelijk niets geregeld is of een Brexit waarbij op de belangrijkste gebieden afspraken gemaakt worden. Lijkt me dus vrij lastig om nu al duidelijkheid van iemand proberen te krijgen.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


06 feb 2019 21:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.