Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:31



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Porsche onderhoud in Soest 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Porsche onderhoud in Soest
De Audi S6 Avant uit Japan die ik recentelijk heb gekocht en die nu, na betaling van de rest-BPM, wacht op het kenteken, heb ik volledig laten 'vernieuwen'. Ding heeft net 140K kms gelopen en ik ga hem zakelijk rijden, 45000 km/jr. Dus hoewel er een complete onderhouds historie bij zat, is die volledig in het Japans. :roll: :wink: Dus ik heb besloten om alle vloeistoffen, filters, slijtagedelen (incl xenon verlichting, distributie en thermostaat 'als het toch open ligt') en alles dat niet (goed) functioneerde te laten vervangen/verversen. Plus alle Japanse cardreaders, kastjes en dubbel din navi eruit. Nieuwe DAB Pioneer 9100 erin. Auto is weer helemaal vers. Kostte nog een keer de aanschafwaarde, maar daar ik hem zo scherp had ingekocht, maakte dat niet zoveel uit.

Zocht een goed adres in de buurt en kwam uit bij een garage in Soest. Eenpitter, oud VAG monteur bij Pon in Leusden die voor zichzelf is begonnen. Net nieuwe garage met allemaal nieuwe apparatuur. Echt top tevreden over Reinier. Denkt mee, is scherp geprijsd en verzint 'betere of alternatieve oplossingen'.

Enfin, nu mijn auto daar bijna klaar is, werd de volgende "Japan import" binnen gebracht. Ook om helemaal klaar gemaakt te worden. Wat een beauty van een ding... :shock:

Afbeelding

Enfin, waar ik dacht dat Reinier van Complete Car Service voornamelijk VW en Audi deed, blijkt hij veel aan Porsches gewerkt te hebben en diverse Porsche klanten te hebben. Daar ik mbt Audi erg tevreden over hem ben, deel ik het even met jullie. Doe er uiteraard mee wat je wilt. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 feb 2019 14:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Porsche onderhoud in Soest
Bedankt voor het delen, altijd prettig om een lokaal alternatief achter de hand te hebben.. :thumleft:


15 feb 2019 17:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche onderhoud in Soest
Ik zag al wat leuks voor de 4x niks op z'n site :thumleft:


15 feb 2019 19:06
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche onderhoud in Soest
Uitlaatversterker?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 feb 2019 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: Porsche onderhoud in Soest
Goede tip !
Mijn zus & zwagertje wonen in Soest. Als ze nog eens goed adres zoeken voor auto onderhoureparatie., kan ik ze tippen.
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


16 feb 2019 0:23
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche onderhoud in Soest
horn schreef:
Uitlaatversterker?


:ba:


Ik mis het geluid bij de nieuwe Audi die 2 cylinders minder heeft :(


16 feb 2019 9:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Porsche onderhoud in Soest
Op zijn site staat anders niets vermeld over onderhoud Porsches.
Lijkt me niet iets om er af en toe een bij te doen en niet je core business is :scratch:

Wel erg dichtbij dus ga een keer langs :drive:


16 feb 2019 10:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche onderhoud in Soest
Ik vond hem ook omdat ik een Audi adres zocht. Toen ik de 930 binnen zag komen vroeg ik er naar en toen zei Reinier dat hij een aantal Porsche klanten had waar hij het onderhoud voor deed. Daar ik over het Audi gedeelte erg tevreden ben, postte ik het hier. Heb geen Porsche ervaring met hem, maar de wijze van werken bevalt me. Zoals gezegd, was het delen van ervaring. Net meer. Niet minder. Ook zo omschreven.

Denk overigens dat regulier onderhoud prima kan als je de juiste ervaring, gereedschap en apparatuur hebt. Zou mijn S6 ook zo bij Erwin van Rebel achterlaten voor regulier onderhoud (jammer dat hij nooit tijd heeft :cheesy: )
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 feb 2019 16:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ATanis, Bimmer


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.