Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 10:08



Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Classic Cars Brothers en de Fuchs saga. 
Auteur Bericht
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
graniet schreef:
Citaat:
Als je 2.5 jaar na verkoop en afhandelen transactie naar een verkoper gaat en plots een probleem voorstelt.
Als verkoper kan ik me inbeelden dat je dan zegt. amehoella.. Ver voorbij de normale Dienst na verkoop of redelijke termijn om te klagen.


Als ik e.e.a. nalees dan heeft TS helemaal geen 2.5 jaar gewacht. Hij heeft zelfs binnen een maand al melding gemaakt bij verkoper......



mailtje gestuurt met niet in detail gespecifieerde inhoud.
En vervolgens antwoord gekregen waar we geen inzage op hebben..


En dan 2.5 jaar niks gedaan, en DAN pas escallatie.

Waarom 2.5 jaar niks doen als het zo belangerijk is?


21 feb 2019 15:45
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Olaf schreef:
Teun schreef:
Kan dit draadje niet geveegd worden?


Waarom :?:


Omdat dit dan op internet blijft staan en daarmee wellicht een hard werkende ondernemer wordt benadeeld.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


21 feb 2019 15:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Teun schreef:
Omdat dit dan op internet blijft staan en daarmee wellicht een hard werkende ondernemer wordt benadeeld.


Beetje eigen schuld als ik het zo lees. Als hij alsnog die Fuchs velgen geeft waar topicstarter recht op heeft, want zo stond de auto geadverteerd, was er niks aan de hand. Stiekem advertentie aanpassen helpt ook niet echt mee.

Altijd makkelijk praten als het jezelf niet betreft.


21 feb 2019 17:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Met de goede revaringen die ook in dit topic gedeeld worden - en een TS die zichzelf eigenlijk heeft afgebrand - zie ik dat niet in.

Daarnaast staat alles in Google Cache en blijft het daar ook nog wel even staan :wink:


21 feb 2019 17:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Classic Cars Brothers en de Fuchs saga.
Ricardo porsche schreef:
in mei 2016 koop ik een 911T ....in de verkoopbeschrijving staat : met lichtmetalen velgen FUCHS.
in juni 2016,bij demontage van de velgen zie ikdat het imitaties zijn.....
Op 15 juni 2016 zie iktot mijn grote verbazing dat de verkoopbeschrijving is aangepast van lichtmetalen velgen FUCHS naar lichtmetalen velgen ??????....


Ik snap het niet helemaal: je koopt een auto en een maand later is die advertentie aangepast. Waarom? Die auto is dan toch al verkocht of zie ik iets over het hoofd? :?:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


21 feb 2019 18:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Classic Cars Brothers en de Fuchs saga.
Zinnige vraag. Begreep t ook al niet.
Kom eerst maar eens met een samenhangend verhaal, met duidelijke tijdlijn.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


21 feb 2019 19:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Classic Cars Brothers en de Fuchs saga.
Zou hij soms meer auto’s hebben staan met (fuchs) lichtmetalen wielen, valt me een beetje tegen van jullie.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


21 feb 2019 19:31
Profiel
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
ptol924 schreef:
Teun schreef:
Omdat dit dan op internet blijft staan en daarmee wellicht een hard werkende ondernemer wordt benadeeld.


Beetje eigen schuld als ik het zo lees. Als hij alsnog die Fuchs velgen geeft waar topicstarter recht op heeft, want zo stond de auto geadverteerd, was er niks aan de hand. Stiekem advertentie aanpassen helpt ook niet echt mee.

Altijd makkelijk praten als het jezelf niet betreft.


Aanname. Smaad, laster, etc


21 feb 2019 19:37
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Classic Cars Brothers en de Fuchs saga.
Brulaap schreef:
Ricardo porsche schreef:
in mei 2016 koop ik een 911T ....in de verkoopbeschrijving staat : met lichtmetalen velgen FUCHS.
in juni 2016,bij demontage van de velgen zie ikdat het imitaties zijn.....
Op 15 juni 2016 zie iktot mijn grote verbazing dat de verkoopbeschrijving is aangepast van lichtmetalen velgen FUCHS naar lichtmetalen velgen ??????....


Ik snap het niet helemaal: je koopt een auto en een maand later is die advertentie aangepast. Waarom? Die auto is dan toch al verkocht of zie ik iets over het hoofd? :?:

Dat dacht ik dus ook, klinkt niet logisch.

Als je slim bent dan onderhandel je nog wat met CCB en zeg je dat het feit dat ze deze advertentie hebben aangepast dit hun zaak niet sterker maakt. Probeer er samen uit te komen en wellicht krijg je er nog 500 euro of 1000 vanaf. Goedkoper en minder tijdrovend dan een zaak beginnen. Daarbij helpt dit topic je niet, ook niet als het bedrijf ter goeder trouw handelt. Dit zou mijn wil om er samen uit te komen niet groter maken
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


21 feb 2019 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Olaf schreef:
Met de goede revaringen die ook in dit topic gedeeld worden - en een TS die zichzelf eigenlijk heeft afgebrand - zie ik dat niet in.

Daarnaast staat alles in Google Cages en blijft het daar ook nog wel even staan :wink:


Daar heb je een punt! :idea: :wink:

Dan nog blijf ik er nog mijn vraagtekens bij houden omdat er anoniem wordt gepost en het betreffende bedrijf met naam en woonplaats wordt genoemd,
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


21 feb 2019 19:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Classic Cars Brothers en de Fuchs saga.
Cages moet natuurlijk Cache zijn. Realiseerde ik na enige tijd :bang: :roll: :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


21 feb 2019 20:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Classic Cars Brothers en de Fuchs saga.
wanneer ik mijn analyse maak kom ik tot het volgende:

-topic starter koopt een auto "in de staat waarin deze zich bevindt" om deze te gaan restaureren
-hij voelt zich nadien bekocht op basis van repro velgen
-over de restauratie en de kosten daarvan wordt niets gezegd; terwijl de kosten om één zichtbaar roestvlekje weg te werken uiteindelijk vele malen meer kan kosten dan een stel fuchs velgen
-er is 2 weken na de aankoop over de velgen kontakt met de verkoper die een vage belofte maakt, de koper neemt hiermee genoegen
-de verkoper past op zijn website bij de verkochte en niet verkochte auto's de omschrijving aan maar wordt hiermee juridisch een "fout" aangetoond?
-uiteindelijk 2,5 jaar later komt de koper terug aankloppen en krijgt nul op zijn request. na wat heen en weer mailen stuurt de verkoper een aangetekende brief om zijn rechten te vrijwaren.
-de koper beseft nu dat hij weinig bewijs heeft om zijn eis hard te maken voor een rechtbank of wil niet betalen om een juridische strijd te leveren.
-het enige wat hem rest in dit digitaal tijdperk is hier te komen natrappen in de hoop de verkoper zoveel mogelijk economische schade te berokkenen. hij gebruikt dit ook letterlijk tegen de verkoper als dreigement.

wat mij betreft is Ricardo niet gelukt in deze actie beschadiging. de koper heeft nagelaten om de auto grondig en volledig te keuren vóór de koop. er is een auto te koop aangeboden voor restauratie die met fuchs velgen niet mooier werd voorgesteld dan in realiteit.


22 feb 2019 7:11
Profiel
Bericht Re: Classic Cars Brothers en de Fuchs saga.
+1

Dat zijn van die mensen de niet kunnen relativeren en altijd overal het onderste uit de kan willen.
En uiteraard altijd gelijk want als je niet kan relativeren moet je ook wel altijd gelijk hebben, niemand wil altijd ongelijk hebben natuurlijk.


Het enige dat ik nog zou toevoegen aan dat lijstje :
Los van een eventueel waarde verschil tussen losse , originele velgen vs losse repro velgen.
De velgen waren niet los verkocht maar hingen op de auto.. Package deal,
er is nergens bewijs of onderbouwing geleverd, dat de onderhandelde prijs van die auto zou verandert zijn als de koper die repro velgen had kunnen opmerken.

Hallo verkoper , prijs is nu xxxxx , ok, maar ik merk op , die velgen zijn geen echte, ze zijn repro.
Leg je er echte op voor de zelfde prijs?
of doe je xxxx euro af van je prijs?

Ik geloof voor geen meter dat er xxxx euro van de prijs was afgegaan, hoogstens 500 euro (en dan nog, het hangt af van hoe scherp de prijs al was)
standaard 15 inch fuchs waren nu ook zo duur niet in 2016, het zijn geen Deep 6'es hoor.


22 feb 2019 9:24
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Classic Cars Brothers en de Fuchs saga.
MarkS schreef:
Zou hij soms meer auto’s hebben staan met (fuchs) lichtmetalen wielen.....

Het gaat toch over een verkochte auto? Lekker boeien of er nog meer staan met weet ik wat voor merk velgen :D
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


22 feb 2019 9:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Classic Cars Brothers en de Fuchs saga.
Jij snapt het ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 feb 2019 15:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Classic Cars Brothers en de Fuchs saga.
Vermakelijk draadje. Mocht ik een leuke auto daar zien staan dan zal ik daar naar aanleiding van de reacties hier zeker wel naar toegaan.

En bij elk bedrijf heb je mensen die het onderste uit de kan willen halen. Nadeel van internet dat iedereen alles meent te kunnen zeggen.

Was netter geweest om tips en trucs te vragen zonder de naam van het desbetreffende bedrijf te noemen. Maar dat is al eerder gezegd.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


22 feb 2019 18:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.