Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 14:02



Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Classic Cars Brothers en de Fuchs saga. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S, VTX1800N Twente
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Dial_888 schreef:
Ga nou met Roan onder vier ogen praten want je komt hier ook geen steek verder..... :salut:

Topic op slot?

WIJZE oud man :thumleft:
_________________________________________
Don't drive faster than your angel can fly
- Twentse Arretjes Rit -
http://www.instagram.com/twentsearretjesrit


20 feb 2019 22:26
Profiel
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Ricardo porsche schreef:
mayonaise,

heb je lange tenen? dan koop je een paar schoenen met een grotere maat.
het is inderdaad niet moeilijk. Maar als eerlijkheid en professionaliteit niet hoog in de vaandel gedragen wordt???????

classiccarbrothers verandert de beschrijving van een te koop gestelde 911 ,na melding door mij dat er imitatie FUCHS velgen op zitten in plaats van de beschreven lichtmetalen velgen FUCHS.??
Is dat niet de kern van het verhaal?
Deze boodschap deel ik met de porsche gemeenschap.
Ricardo



antwoord nu toch eens op de vragen .

tot den treure toe hetzelfde mantra herhalen is gewoon niet geloofwaardig.


20 feb 2019 22:52
PorscheForum Rookie
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
beste Allemaal,

heb met Roan gepraat, 3 jaren lang.
Maar als het voor jullie normaal is dat de beschrijving van de wagen aangepast kan worden naar de noden van de verkoper ?????????
das goed om weten dat jullie ook zo denken??????
en voor de rest bedankt aan Diegenen die mij positieve tips hebben gegeven.
groetjes
Ricardo


21 feb 2019 0:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
:res:

Gelijk heb je, jij bent wel de consument en zij de expert
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


21 feb 2019 4:10
Profiel
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Zoals eerdergesteld,

Kosten delen.
1000,-
Imi Fuchs leveren zeker 500,- op.
‘Schadepost’ 500,-
Dit is een schijntje afgezet tegen de restauratie kosten die zijn gemaakt.

Voor die 500,- is een bedrijf waar naast deze slechte pers op het forum geen enkel negatief bericht is terug te vinden op internet, dan wel in de kleine wereld van Porsche volledig afgefakkeld.


21 feb 2019 8:55
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Oke dan een gewetensvraag, er is verkeerd geadverteerd en ze hebben de auto gerestaureerd. Dan had de verkoper het negatieve toch kunnen voorkomen door gewoon zijn verlies te pakken (als er gerestaureerd is zal er geen verlies zijn) en als een gentlemen kunnen zeggen joh klant je hebt gelijk en hier heb je de velgen. In plaats van ze kosten E2.000,-. Ik heb ook vele malen het antwoord gelezen, had hij maar een AKK moeten doen. Als klant iemand vertrouwd zou een AKK helemaal niet nodig moeten zijn, de AKK zoals hier geroepen is eigenlijk te triest voor woorden dat het nodig is (wil niet zeggen dat als ik een Porsche koop, geen AKK bij Erwin laat doen). Dus ik moet ondanks dat het 3 jaar geleden is klant gelijk geven. Dan komt erbij dat ik nu echt vindt dat de verkoper zijn eigen naam te grabbel heeft gegooid.


21 feb 2019 9:20
Profiel WWW
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
‘Gedaagde’ heeft zich niet verweerd......


21 feb 2019 9:44
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er een geschil is naar aanleiding van een transactie. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat dit via een forum moet worden gecommuniceerd. Zeker als de wederpartij hier wellicht geen weet van heeft en daarnaast ook niet eens als onbetrouwbaar te boek staat.
Kennelijk kan de zaak niet minnelijk worden opgelost. Volgens mij kan je dan maar een ding doen en de zaak voorleggen aan je juridisch adviseur. Eenzijdig je verhaal hier neerleggen, vind ik persoonlijk niet juist. Stel dat jij je zaak niet ‘hard’ kan maken door bijvoorbeeld onvoldoende bewijs, blijft deze informatie hier wel gewoon staan en dupeer je de verkoper onnodig.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


21 feb 2019 10:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Goede morgen Allemaal.
Heb de maand januari 2019 telefonische en schriftelijk vele malen contact gehad met Roan en zijn broers.
Om tot een vergelijk te komen.
Echter heeft niet mogen baten :mrgreen: :| :mrgreen:
Als laatste actie had ik mijn laatste mail gezet ,naar de forums communiceren als er geen vergelijk uit de bus kwam voor 15 feb 2019.
Het enige wat ik ontvangen heb is een aangetekend schrijven van classiccarbrothers .
Hierin verklaren ze oa ,geen graten te zien om de oorspronkelijke beschrijving aan te passen ,indien nodig??????????
Dus: op maandag 15 feb heb ik mijn ervaring gedeeld met de porsche gemeenschap.
PS! Sorry voor het missschien wat " wazige verhaal" maar de wagen is gekocht bij classiccarbrothers en de restauratie
Voer ik zelf uit .
Groetjes
Ricardo


21 feb 2019 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996.2 C2 2002, 944 S2 1991
Noordoost Brabant
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
"
Citaat:
Als laatste actie had ik mijn laatste mail gezet ,naar de forums communiceren als er geen vergelijk uit de bus kwam voor 15 feb 2019.
"

Waren al deze uitingen op fora dan bedoeld als een pressiemiddel / 'dreigement', dat je nu hiermee ten uitvoer brengt?

Dit verhaal lijkt steeds vreemder te worden...


21 feb 2019 11:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Dat lijkt me inmiddels wel duidelijk.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 feb 2019 11:19
Profiel
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
....en dan is het nu laster geworden.
Interessante zaak voor een jurist/advocaat.

Degene die te kijk staat naar mijn mening is niet Roan.

Ik begrijp volkomen dat na een dergelijk dreigement de deur dicht is.

Ik hoop Ricardo dat je voldoening haalt uit je actie.

Geniet van je Porsche!

Ik acht de kans nihil dat Roan gaat reageren op het forum en gelijk heeft ie.


21 feb 2019 11:38
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Dit was dus een chantage middel. Als je niet doet wat ik wil, maak ik je zwart op verschillende fora. Niet netjes. Bij geschillen hoor je mi. andere wegen te bewandelen zoals gemeld.

Kan dit draadje niet geveegd worden?
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


21 feb 2019 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Wat is smaad
Smaad is het moedwillig zwartmaken van een ander en een zwaarder delict dan belediging. Dit zwartmaken kan geschieden via een geschrift (smaadschrift), of mondeling maar bijvoorbeeld ook op Facebook. Voor strafbaarheid van smaad is het vereist dat u anders dan uit noodzakelijke verdediging of uit goede trouw, iemand beschuldigt van iets, waarbij het niet eenvoudig vast te stellen is of deze feiten onwaar zijn. Zelfs wanneer u de waarheid aan het licht stelt, kan u strafbaar zijn.
Op smaad staat en maximale gevangenisstraf van zes maanden of een geldboete van de derde categorie. Pleegt u smaad via een geschrift (via teksten of afbeeldingen), dan is de maximale straf één jaar cel of een boete van de derde categorie.

Wat is laster
Laster is het moedwillig iemand beschuldigen van een onwaar feit. Het verschil tussen smaad en laster is dus dat het bij laster altijd gaat om beweerde feiten die niet waar zijn. Dus enkel wanneer u iemands goede naam aantast door onware feiten bent u strafbaar op grond van laster. Wanneer u de waarheid vertelt en iemands goede naam aantast, kan dit smaad zijn. Op het plegen van laster is een maximale straf gesteld van twee jaren gevangenisstraf of een boete van de vierde categorie.
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


21 feb 2019 12:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
KIjk eens aan, verhaal wordt completer.....

Je zou diep moeten nadenken of je hiermee op de goede weg bent want mocht de tegenpartij actie ondernemen dan kom jij nog aan het zweten.....die velgjes zijn zo weg zegmaar.

Neem hun aanbod aan, en ga verder met je mooie project.... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 feb 2019 12:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Heran schreef:
Dial_888 schreef:
WIJZE oud man :thumleft:

Jij zat in Glane toch, dus oostelijker kan het niet....dus nog wijzer!
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 feb 2019 12:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Teun schreef:
Kan dit draadje niet geveegd worden?


Waarom :?:


21 feb 2019 13:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Los van het feit dat er klaarblijkelijk 3 jaar overheen is gegaan voor e.e.a. aangekaart is,
los van het feit dat een AKK dit waarschijnlijk eerder bovenwater had gebracht,
los van het feit dat TS middels gedegen vooronderzoek dit vermoedelijk zelf gelijk had kunnen constateren,
los van het feit of TS wel of niet netjes gehandeld heeft door 'te dreigen' met plaatsing in een forum,
ben ik ik van mening dat TS op basis van de tekst uit de advertentie had mogen verwachten dat het echt Fuchs waren.
Ik vind het dan ook niet kloppen als genoemd bedrijf denkt dit te kunnen oplossen door Euro 2000 te vragen voor andere velgen en dat mag TS naar mijn mening best hier op het forum ventileren.
Het zwakke punt voor TS is dat hij zo lang gewacht heeft voor hij dit met het bedrijf heeft besproken. Ik denk dat 50/50 een reële oplossing zou zijn (maar wie ben ik?).

ps. Ik zie niet in waarom dit draadje geveegd zou moeten worden. Als het bedrijf vindt dat haar onrecht is aangedaan door eenzijdige plaatsing van het verhaal dan staat het haar vrij hierop te reageren middels een weerwoord in dit draadje.


21 feb 2019 13:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996.2 C2 2002, 944 S2 1991
Noordoost Brabant
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
De vraag is of hier sprake kan zijn van een merknaam die een soortnaam wordt (antonomasie oftewel merkverwatering). Horen Fuchs-velgen wel / niet in het rijtje van de Aspirine, Bic-pen, Chocomel, iPad etc.? Mag zonwering die niet van Luxaflex is als Luxaflex aangeprezen worden? Is Fuchs alleen een merk velg of (ook) een soort / type velg? Wie het weet mag het zeggen.


Laatst bijgewerkt door skywalker76 op 21 feb 2019 14:39, in totaal 1 keer bewerkt.



21 feb 2019 14:37
Profiel
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Als je 2.5 jaar na verkoop en afhandelen transactie naar een verkoper gaat en plots een probleem voorstelt.
Als verkoper kan ik me inbeelden dat je dan zegt. amehoella.. Ver voorbij de normale Dienst na verkoop of redelijke termijn om te klagen.


De Klager weigert structureel uit te leggen waarom hij 2.5 jaar wachtte.


21 feb 2019 14:39
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
skywalker76 schreef:
De vraag is of hier sprake kan zijn van een merknaam die een soortnaam wordt (antonomasie oftewel merkverwatering). Horen Fuchs-velgen wel / niet in het rijtje van de Aspirine, Bic-pen, Chocomel, iPad etc.? Mag zonwering die niet van Luxaflex is als Luxaflex aangeprezen worden? Is Fuchs alleen een merk velg of (ook) een soort / type velg? Wie het weet mag het zeggen.



Fuchs is geen merk of design naam
Het is een OEM fabrikant die voor Porsche velgen maakte.

Die velgen heetten in de Porsche fabrieks literatuur "Lichtmetalen velgen"

De naam Fuchs velgen om het design aan te geven, komt niet van Porsche maar uit de Porsche community.
Het is een naam geworden om een soort velg bij te vermelden.

Andere voorbeelden zijn Mahle Gasburners
Cookie Cutters
Phone Dials
Gullideckels

Dat zijn allemaal onofficiele namen.


21 feb 2019 14:49
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Welnee. Fuchs is gewoon de fabrikant. Merknaam dus.


21 feb 2019 14:52
Profiel
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Citaat:
Als je 2.5 jaar na verkoop en afhandelen transactie naar een verkoper gaat en plots een probleem voorstelt.
Als verkoper kan ik me inbeelden dat je dan zegt. amehoella.. Ver voorbij de normale Dienst na verkoop of redelijke termijn om te klagen.


Als ik e.e.a. nalees dan heeft TS helemaal geen 2.5 jaar gewacht. Hij heeft zelfs binnen een maand al melding gemaakt bij verkoper......

Voor mij persoonlijk vind ik het gegeven dat verkoper na verkoop en na melding van de klacht de advertentietekst van een verkochte auto aanpast, een heel belangrijk punt (uitgaande dat koper e.e.a. daarvan heeft vastgelegd en dus aantoonbaar is).

Of iemand wel goede ervaringen met deze verkoper heeft gehad vind ik zelf niet zo belangrijk. Een dergelijke tekstaanpassing maken na verkoop zegt mij alles over de integriteit van verkoper. Ikzelf zou destijds direct hierop doorgepakt hebben en daar zit natuurlijk het zwakke punt van TS.

Ik ben echter wel blij dat TS hier dit meldt omdat ik zo voor mijzelf kan bepalen of ik verkoper links laat liggen of niet.


21 feb 2019 15:22
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Fuchs maakte in 1963 of vanaf 1963 gesmede lichtmetalen velgen voor de Porsche 911 - vanaf 1965 ook voor Mercedes -- en (later) voor ander merken zoals Opel (C Kadett) ..

Het is inderdaad een merknaam. Maar in hoeverre deze (nog) beschermd is :roll: ... Repro Fuchs worden aangeboden als Style Fuchs of Fuchs Style ...


21 feb 2019 15:33
Profiel WWW Facebook 
Bericht Re: ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
Enguess schreef:
Welnee. Fuchs is gewoon de fabrikant. Merknaam dus.


Bedrijfs naam is geen Merknaam
Das gewoon onzin.

je hebt bedrijven die niks anders doen dan allerhande dingen maken als toeleverancier.
Hella
Bosch
etc etc

Sommige Fabrikanten oa Mercedes gebruiken Koplampen van divese toeleveranciers oa Hella of Bosch op dezelfde product lijn.
en diezelfde toeleveranciers verkopen dan aftermarket ook nog eens koplampen voor die autos via B kanaal.

Wil je op dat moment een Originele Hella koplamp
of een Originele Mercedes koplamp?

Die van Mercedes zit er niet hetzelfde uit want daar staat het Mercedes logo en verpakking op..
Die van Hella zit in ander doosje en mist opschrift Mercedes.

Idem met Fuchs gemaakte Velgen. Fuchs is geen merknaam maar in dit geval de bedrijfsnaam van de Fabrikant.
het partnummer is van Porsche. Het is een Porsche product dat in onderaanneming is geproduceert.

Idem met Mahle Olie filters, cyllinders etc et etc.. Porsche is de merknaam die op al die producten staat mits je ze Origineel Porsche koopt

in 1973 kon je ONMOGELIJK die velg kopen bij het bedrijf Fuchs.


21 feb 2019 15:39
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.