Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Gesloten onderwerp

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 19:30

Ik zou me hier helemaal geen zorgen over maken. Met een koperenborstel, poetslappen, WD40 en beetje remreiniger heb je het in een middag al weer bijna als nieuw. Ik wil je wel uitleggen en wijzen hou dat moet. Maar ik zie hier zeker geen 9k werk zitten.

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 19:36

Dat zou mooi zijn, maar de motor loopt slecht. zonder duidelijke oorzaak vooralsnog. Ik vermoed dat hier veel tijd en werk in gaat zitten.
Naast de volledige revisie vd remmen.

Hier het lijstje volgens Schmidt:
Opsomming van de te verwachten reparaties:

Uitgebreide grote beurt
Storing slecht slopen verhelpen (bougiekabels?injectors?benzinedruk?)
Dempingsmat motorruimte vervangen
Corrosie motordelen aanpakken
Lekkage spercilinder repareren
Remmen revisie compleet (schijven-blokken-remklauwen)
Banden voor en achter (zijn gecupt en versleten)
Accu defect
Raamschakelaars vervangen
Stuurhuishoezen vervangen
Bumpstops schokdempers vervangen
Airco compressor zit vast
Interieur en exterieur laten poetsen

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 19:41

Ik zie hier toch ook nog geen 9k in

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 19:44

Ik wel ...

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 19:49

Tja ik vind t ook lastig.
Kan natuurlijk enorm tegenvallen allemaal.
Heb er veel te weinig verstand van om er echt een oordeel over te kunnen geven.

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 19:58

74959749607496174962

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 20:00

De motorruimte eerst maar eens heel goed reinigen, dan lijkt het al een stuk beter.

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 20:07

molen934 schreef:Weet dat WillemB zijn 964 wat jaren terug op heeft laten knappen, je kan het hem vragen, het liep aardig op :oops:


Klopt Hans, maar dat was de carrosserie die behoorlijke roestplekken had, en niet het mi meer technische lijstje wat TS gepost heeft.

Ik was al gewaarschuwd destijds dat de offerte een ruwe schatting was maar dat ze (CCR in Hulst) het pas echt goed konden zien als ze gingen demonteren. Ik ben het gelukkig al lang weer vergeten maar ik geloof dat we uiteindelijk net niet op het dubbele van de eerste schatting zijn uitgekomen. Maar ik heb inmiddels ook alweer ruim 6 jaar een roestvrije 964 en ik ben nog steeds blij dat ik destijds door de zure appel heen gebeten heb.

Ik vergeet nooit Wim (RIP) z'n opmerking "t zijn net ijsbergen die 964's je ziet alleen het topje maar daaronder is het nog veel erger".

Als ik het lijstje zo zie, zitten daar zaken tussen die ik makkelijk zelf zou kunnen doen maar ik begrijp dat TS niet zo handig is...

@JCR, succes met je beslissing

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 20:52

Uitgebreide grote beurt: Het verschil tussen een grote en kleine beurt is het stellen van de kleppen, nieuwe bougies en remvloeistof verversen. Ongeveer €1400
Storing slecht slopen verhelpen (bougiekabels?injectors?benzinedruk?) ik gok een combinatie van oxidatie in je verdeler en vieze bougies
Dempingsmat motorruimte vervangen Makkelijk zelf te doen als je geduld hebt. Onderdeel kost €80
Corrosie motordelen aanpakken Makkelijk zelf te doen
Lekkage spercilinder repareren vervangen van de hulpcylinder max €200
Remmen revisie compleet (schijven-blokken-remklauwen) Dit is kostbaar. Nieuwe schijven rondom €500, remblokken €150, revisie van de klauwen €600. Maar de vraag is of het echt nodig is
Banden voor en achter (zijn gecupt en versleten) ongeveer €1300 voor banden met N codering, gemonteerd en gebalanceerd
Accu defect ongeveer €120
Raamschakelaars vervangen inspuiten met contact cleaner of WD40 en ze doet het vast weer, maar nieuw zijn ze €35 en je hebt er 3
Stuurhuishoezen vervangen €35 per stuk en je hebt er twee
Bumpstops schokdempers vervangen het onderdeel is maar €15 maar om ze monteren met je veerponten voor los. Het is wel enkele uren werken en je moet de wagen opnieuw laten uitlijnen. Vraag is of het echt nodig is.
Airco compressor zit vast een nieuwe kost €700 en montage is vrij snel. Wel moet je het systeem eerst leeghalen en dan weer vullen.
Interieur en exterieur laten poetsen kan je prima zelf doen.


Ik kom op grofweg €4000 - €5000.

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 21:00

Bedankt voor de offerte. Voor dat verschil zou ik het ook bij jou laten doen ... :wink:

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 21:09

Dank voor je lijstje.
Ben inmiddels bezig om een garage te zoeken in de buurt om veel zelf te gaan doen. Heb nog vrijwel geen ervaring, maar je moet ergens beginnen denk ik

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 21:13

That’s the spirit!
Ik ben ook continu op ontdekkingsreis. Je kunt echt meer dan je denkt! :D

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 21:16

En zelf sleutelen is ook erg leuk en kweekt een hechte band tussen jou en je auto :drive:

MarkS schreef:Bedankt voor de offerte. Voor dat verschil zou ik het ook bij jou laten doen ... :wink:


Ho ho, het is geen offerte. Het is gewoon wat meer inzicht in de kosten van de onderdelen en wat je zelf kunt doen en wat je moet uitbesteden :idea:

Ik heb nog voldoende projecten om me bezig te houden voor een jaartje of twee :cheers:

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 21:19

Daar was ik al bang voor Johann. :mrgreen: :thumleft:

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 21:34

Heb 2 jaar op de motor gereden tussen Oz en Nederland, dan moet je ook veel sleutelen en het schept inderdaad een band. Af en toe ook een haat/liefde verhouding :)
Maar vrijwel alles is wel een keer kapot gegaan.

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 22:08

Ijsstralen van motorruimte en onderbodem ? Ochtend werk +/- 500,- ziet er dan verbazingwekkend uit.
Airco pomp heb ik nog liggen.... hou van goede wijn 8)

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 22:14

Ijstralen ken ik nog niet zal eens goochelen.

Je drinkt dus geen bloemenwater net zoals ik ;)

Dank
Eerst een garage vinden in of nabij Utrecht

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 22:39

Nou JCR, goed om te lezen dat je gewoon zelf aan de slag gaat.
Ik heb de lijst gezien waar Johann vervolgens nog op heeft gereageerd, niet echt schokkend.
Ik zeg niet dat het helemaal niks is maar, net als de andere mensen die reageren, vind ik het ook niet echt heel bijzonder wat er moet gebeuren. Sommige zaken vallen best mee en echt niet alles hoeft vervangen te worden.
Slecht lopen ? Naast benzine en injectors etc. etc. etc. , vergeet vooral niet naar het riempje te kijken tussen beide verdelers.... denk dat na 3 jaar stilstaan het riempje wel gebroken zal zijn na een eerst startpoging....

Succes, gaat echt wel lukken hoor !

Dick

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 22:48

Johann schreef:Uitgebreide grote beurt: Het verschil tussen een grote en kleine beurt is het stellen van de kleppen, nieuwe bougies en remvloeistof verversen. Ongeveer €1400
Storing slecht slopen verhelpen (bougiekabels?injectors?benzinedruk?) ik gok een combinatie van oxidatie in je verdeler en vieze bougies
Dempingsmat motorruimte vervangen Makkelijk zelf te doen als je geduld hebt. Onderdeel kost €80
Corrosie motordelen aanpakken Makkelijk zelf te doen
Lekkage spercilinder repareren vervangen van de hulpcylinder max €200
Remmen revisie compleet (schijven-blokken-remklauwen) Dit is kostbaar. Nieuwe schijven rondom €500, remblokken €150, revisie van de klauwen €600. Maar de vraag is of het echt nodig is
Banden voor en achter (zijn gecupt en versleten) ongeveer €1300 voor banden met N codering, gemonteerd en gebalanceerd
Accu defect ongeveer €120
Raamschakelaars vervangen inspuiten met contact cleaner of WD40 en ze doet het vast weer, maar nieuw zijn ze €35 en je hebt er 3
Stuurhuishoezen vervangen €35 per stuk en je hebt er twee
Bumpstops schokdempers vervangen het onderdeel is maar €15 maar om ze monteren met je veerponten voor los. Het is wel enkele uren werken en je moet de wagen opnieuw laten uitlijnen. Vraag is of het echt nodig is.
Airco compressor zit vast een nieuwe kost €700 en montage is vrij snel. Wel moet je het systeem eerst leeghalen en dan weer vullen.
Interieur en exterieur laten poetsen kan je prima zelf doen.


Ik kom op grofweg €4000 - €5000.


Remschijven van ATE zijn maar ongeveer 50 euro per stuk voorzijde, achterzijde 75 euro per stuk. Remblokken rondom 160, ook ATE. Revisiesets compleet met nieuwe zuigers rondom voor ongeveer 100 euro, makkelijk zelf te doen. En ik weet niet waar jij je banden haalt maar voor m'n Panamera Turbo was het 4x Michelin Pilot Sport 4S in 255/40/20 en 295/35/20 gemonteerd en wel 1196 euro. En dat is 20 inch en heel breed...

Let wel, dat is als je zelf aan de gang gaat.

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

20 maart 2019 22:59

Zijn hier mensen in of bij Utrecht met een garage of die een garage weten of plek om de auto te stallen en te klussen?

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

21 maart 2019 8:34

Ga ik even over nadenken. Ik wil dit weekend wel even bij je 964 komen kijken. Ik weet ondertussen wel waar de pijnpunten liggen...

Hier in Hilversum staan nog zat garageboxen te huur

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

21 maart 2019 9:19

Heeft Taxi Hans niet nog een plekje, of is dat te ver weg?

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

21 maart 2019 9:49

Dempingsmat motorruimte vervangen


Denk niet dat de patkeepert (tm)(c) hier nog gaat helpen inderdaad. :mrgreen:
Maar is dit zelf te doen? De motor moet er dan toch uit?

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

21 maart 2019 10:04

:lol: Wat was de patkeepert (tm)(c) tog een mooie topic hier op het forum :cheers:

Je hebt enkele opties:
1) De motor ietsjes laten zakken door de motorsteunen los te halen en het blok op een krik te laten rusten. Je houd hier wel aardig wondjes aan je handen van over.

Maar ik denk gezien er toch geboend moeten worden zou ik voor optie twee gaan:

2) De inlaat trajet en alles er om heen demonteren want:
a) Dan kan je makkelijk de mat vervangen
b) Je kunt alles schoonmaken
c) je kunt de benzinedrukregelaar preventief vervangen
d) andere rubbers etc. inspecteren waar je anders nooit bij kunnen zonder de motor er uit te halen

Als je je hier een dag boos op maakt, ben je al een hele eind.

Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???

21 maart 2019 10:07

Dank voor alle reacties
Lukt vaak niet om een reactie te plaatsen vanaf mn mobiel.
Best wel hartverwarmend ook
Maakt de keuze niet makkelijker
Gesloten onderwerp