Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:13



Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Oriëntatie 996 Turbo of GT3 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Na o.a ‘wat’ 996 Carrera’s gehad te hebben ben ik me na bijna een jaar Porsche loos geweest te zijn aan het oriënteren op een Turbo of GT3.
Mijn enige ervaring met een Turbo tiptronic is beperkt gebleven tot een rit van een dikke half uur. Ondanks dat ik een C4 tip gehad heb die me niet echt kon bekoren, vond ik de tip bij een Turbo een stuk minder ‘storend’. Wel gaat de voorkeur naar een handbak.

Ik begrijp uiteraard dat de Turbo meer een GT is en de GT3 een tracktool, waar je ook op de openbare weg mee kan rijden.
Beiden zijn uitgerust met de betrouwbare Mezger blok. Wat voor mij een grote plus is t.o.v de M96/97.

Ik ben niet van plan om regelmatig op circuit te rijden, wel zou ik zeker een trackday mee willen pakken met de GT3. Gezien het feit dat die daar toch het liefst komt (om een langdurige relatie gezond te houden moet je de ander ook wat gunnen ;).

Nu is mijn vraag naar de ervaringsdeskundigen, zit er veel verschil in onderhoudskosten en betrouwbaarheid?
Is een GT3 ook dagelijks bruikbaar?
En wat zijn de algemene ervaringen?

Het wordt mijn ‘semi daily drive’. Maar ook zeker een hobby/vrijetijds auto.
Achterbank van de Turbo is een plus maar niet doorslaggevend.

Zelf ben ik in het verleden o.a in het bezit geweest van een Lotus Elise S1. Op lange snelweg kilometers na, vond ik het comfort (lees gebrek er aan) ook goed te doen.
Nu rijd ik dagelijks in een Maserati QP. Die zal dan plaats gaan maken voor 1 van deze auto’s. Het rijden in een Italiaan is me ook goed bevallen. Een outsider is ook een 360 Modena met alle potentiële valkuilen.

Over de waardeontwikkeling lig ik niet wakker van. Ik wil voornamelijk de auto gebruiken waar die voor bedoeld is. En voor de verandering wil ik een auto wat langer in bezit houden.

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
Alvast dank!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 maart 2019 23:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Als je een Lotus gewend bent, is een GT3 misschien wel fijner voor ‘gewone’ ritten, met name de lange afstanden zijn formidabel (en dan die tussensprints :cheers: ). Ik heb ook een Donkervoort S8 en D8 gereden, maar dat was op lange afstanden een ramp! Een 911 Turbo maakt nauwelijks geluid, en dat is bij een GT3 goed geregeld! Turbo is natuurlijk wat veiliger....four-wheel-drive....GT3 kan niemand achterin (kids?). Hoe harder je met een GT3 gaat, hoe beter het rijdt!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


24 maart 2019 1:23
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Een GT3 is in mijn opinie geen dagelijks of semi dagelijkse auto. De koppeling is best zwaar en de sper is vrij agressief. Daarnaast is de voorspoiler erg gevoelig voor hellingen die je dagelijks zult tegenkomen in parkeergarages, drempels etc. Ze zijn €300 per stuk en het is niet óf maar wánneer je hem kapot rijden.

Een Turbo is in mijn opinie veel beter als dagelijks vervoer. Het is een totaal andere auto. Ze zijn gemakkelijk afgeveerd en de sper (als hij er is) is veel minder agressief.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 maart 2019 9:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Je kan overwegen om op de turbo een iets sportiever onderstel te plaatsen, wat je snel met een knopje kan aanpassen qua dempingskarakteristiek. Ietsje lager zetten ook geen probleem. Mijn ervaring is dat het beter rijdt dan OEM in de comfort afstelling en als je eens jezelf gaat wil uitlaten met de auto dan kan straffer zetten om harder te hoeken. Best of two worlds.

GT3 is toch 3 stappen meer hard-core dan de Turbo. Zeker ook qua looks met de taartschep achter. Maar de GT3 is als beleving ook 3 keer meer fun als de Turbo. Geluid, feedback, geen tractiecontrole... altijd opletten dus.


24 maart 2019 11:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Heb nog niet met een GT3 gereden maar kan wel zeggen dat ik mijn 997 Turbo S hard (en laag) genoeg vind, nog harder/lager wordt gewoon een probleem in dagelijks verkeer. Moet nu al echt oppassen met op/afritten en op een niet-biljartlakenglad wegdek vie je alles behoorlijk. In stand sportplus is het (voor mij) hardcore genoeg. Alles daarboven is circuitwerk.


24 maart 2019 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Dank voor de nuttige bijdragen!
Comfort is natuurlijk iets vrij relatiefs. De Lotus had een sportonderstel en qua hardheid vond ik dat goed te doen en zelfs prettig.
Wat ik denk dat ik een grote minpunt zal vinden aan een GT3 is wat Johan aangeeft. Voornamelijk parkeergarage bezoeken moeten niet stelselmatig een opgave worden.
De andere ‘eigenaardigheden’ zou ik goed voor lief kunnen nemen.

Waar ik het meeste bang voor ben is dat ik na een rit in een GT3 ‘verpest’ ben voor het leven. Wat ik bij een Turbo voornamelijk miste is geluidsbeleving. Ook op YouTube heb ik verschillende video’s bekeken. Maar zelfs met sportuitlaten vind ik het geluid vrij bescheiden. En laat dat voor mij net een extra dimensie aan de algehele beleving toevoegen.
Ook zou ik zeker overwegen om bij een TT het onderstel te wijzigen voor een instelbaar variant zoals Kheldar aangeeft.
Grote plus is dat de kleine man in de Turbo achterin kan zitten. De GT3 ‘bucketseats’ zijn daar niet ideaal voor en daar past sowieso geen kinderstoel in. Lastig.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 maart 2019 13:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996tt
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Als trotse eigenaar van een 996tt ben ik redelijk bevooroordeeld maar ik heb destijds om de volgende redenen voor een Turbo gekozen:
- Een GT3 is een hardcore auto dus om de grootste lol te ervaren dien je deze ook hardcore te rijden. Om het geluid van een GT3 te ervaren moet je hoog in de toeren rijden en dat betekent meestal (te) hard rijden voor de openbare weg. Bij een Turbo is de power en dus beleving eerder beschikbaar. Hard uit een bocht accelereren met een Turbo is een stuk makkelijker dan met een GT3.
- Ik vind een Turbo een stuk bescheidener, de vleugel komt pas omhoog wanneer die nodig is en dan nog is deze bescheiden. Daarnaast vind ik zelf de body met de luchtinlaten aan de zijkant een mooie toevoeging op de flanken van een 911.
- Daarnaast vind ik het leuk om hard te kunnen rijden maar waan mezelf geen Max Verstappen. Met een Turbo kun je hard rijden maar verlies je eigelijk nooit controle. Controle verliezen met een GT3 doe je eerder en dat doet best pijn likt mij.

Achteraf gezien heb ik nergens spijt van. Wat bij mij de grootste smile op het gezicht brengt is sportief rijden in de Ardennen, bocht na bocht na bocht, waarbij ook een Turbo aan de weg kleeft, maar ik geen 200km/h hoef te rijden (ik weet zeker dat een GT3 nog beter kleeft maar een Turbo is daar ook best subliem in).


24 maart 2019 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Duidelijk verhaal Sander! Eigenlijk bevestigt het volledig mijn idee wat ik bij een TT heb (en een GT3).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 maart 2019 14:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Nog geen moment spijt gehad van de aankoop van de turbo, een wereld van verschil met de 3,4 996.
Vond hem wel wat te braaf klinken, maar daar was ook wat voor te vinden

https://youtu.be/EPhmZxxZITg

Hij is ook een stukje verlaagd en dat best onhandig in de stad, maar op de snelweg ideaal.

Tonny van zweeden heeft nog een mooie zwarte 1999 GT3 staan, alleen de motor is er al drie jaar van onderuit.
En best veel km's erop, wel geresiveerd en getuned.


24 maart 2019 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Je moet ze beide rijden om er iets van te vinden. Zo’n keus maken op verhalen of YouTube films is niet aan te raden. Als je Lotus rijder bent geweest zou ik toch echt voor de gt3 gaan. Zoveel meer beleving en minder gewicht, bij elke bocht die je instuurt voel je het scherpe karakter en geeft weer een smile.
Bij een turbo kom je misschien op koppel sneller uit een bocht maar dat kan iedereen, bij een gt3 wil je zo scherp mogelijk sturen op half gas en dat is de kick voor mij althans. Maar om nou te zeggen dat een gt3 langzaam een bocht uittrekt ....... dat blok heeft ook best koppel hoor. Ik heb mijn gt3 6,5 jaar en nog nooit de spoiler lip kapot gehad. De eerste zit er nog op, en ik ben echt overal geweest.
Eerst maar eens een gt3 rijden is mijn tip, en jou vermoedens dat je dan verkocht bent kloppen :-)
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


24 maart 2019 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
ik heb naar een 997.1 Turbo gekeken, met handbak, mee gereden, vond het echt helemaal niets. Was een frisse auto met 50k km. Zit echt heel erg weinig beleving in, weinig geluid, best wel een Turbo lag, niet echt mijn ding in ieder geval. Wel een heel erg goede auto natuurlijk en voor een semi-daily verder een goede keuze.

997 GT3 overwogen, maar geeneens mee gereden...nog een klap duurder dan een Turbo en iedereen zei: kansloos zonder lift-systeem, je rijdt op elke drempel de splitter er af.

Uiteindelijk reed ik een 997.1 Carrara handbak...geweldige auto, sterke motor. 'Goedkoop' in vergelijking met de bovenstaande 2 opties.

Maar....voor het geld van een GT3 of Turbo koop je een 991 Carrera (S)....en wow wat een auto/platform. Helemaal weg van, want die staat er inmiddels en kan je eigenlijk niet mis mee gaan...behalve als je voor de 'posing' factor gaat en niet wil afschrijven...dan misschien toch een Turbo of GT3.

My few cents....


24 maart 2019 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Dat van die kleine man niet in de GT3 is maar tijdelijk. Hoe oud is die? Vanaf dat die een beetje groot genoeg is kan je een (piepschuim) zitverhoger aanpassen zodat die in de bucket seat past en zodat de gordel erdoorheen tussen de benen door gestoken kan worden. Geen reden om voor de Turbo te gaan dus.


24 maart 2019 21:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Kinderen gewoon thuis laten!


24 maart 2019 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Heb momenteel een 997TT als daily. Inmiddels in ruim een jaar bijna 70k kms gereden zonder 1 centje pijn totdat vorige week de rechter voorveer brak. Had gelukkig net een nieuw Bilstein B16 besteld en die komt volgende week binnen. Voor dagelijks gebruik echt een topper. Vanaf 80 kmh in 6 (ik heb een handbak) ben je eigenlijk altijd en overal de snelste. Inmiddels ook 2x de NS bezocht. Had niet verwacht dat zo'n relatief zware auto daar zo goed uit voeten kan. Verder echt voor alles gebruikt zoals wintersport (toch wel makkelijk die 4wd). In het verleden ook een 996TT als daily gebruikt. 50k kms mee gereden, wel wat meer kosten gehad zoals een voorste diff revisie. Voor snelheid moet je in een 996TT meer werken omdat de turbo's veel minder snel opspoelen. Verbruik is ook hoger. Tussen deze 2 auto's in heb ik een 996 GT3 MK2 als daily gehad. Prachtige CS die helaas werd geplet door een achteropkomende Citroen. Veel spektakel en onvoorstelbaar veel fun, maar ook veel lawaai, veel minder comfort en gek genoeg, ook een veel hoger verbruik wat ook zal komen door de Cup overbrenging (8;32) die ik had. Als ik nu terugkijk en zou moeten kiezen, dan altijd een 997TT of anders een 996TT voor dagelijks gebruik. beide heel veelzijdig en je kunt met beide best een trackday rijden al is die daar wat minder lichtvoetig dan een GT3. Succes met je zoektocht.


24 maart 2019 23:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Nu krijg ik ook zin om een 996TT als daily te gaan rijden ... :wink: :thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 maart 2019 0:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Wederom allen bedankt voor de zeer veel nuttige (praktijk)info.
Ik denk dat het sowieso verstandig is om meerdere auto’s (en mogelijkheden denkend aan een 997TT) te bekijken. En sowieso om ook in een GT3 proef(of mee) te rijden om dit toch goed te ervaren. Denk alleen dat dit wat lastiger wordt.

Eigenlijk wist ik een tijd geleden dat ik een 360 echt wilde hebben. Na een paar auto’s bekeken en ook proef gereden te hebben ben ik Porsche nog meer gaan waarderen ;)
Vooral de proefrit was een ervaring op zich. Maar toch miste ik ‘iets’. Ik ben er nog steeds niet precies achter wat dit is. Misschien heb ik er jaren lang te veel van verwacht? Never meet your heroes zeggen ze ook wel eens.

ruud janssen schreef:
Nog geen moment spijt gehad van de aankoop van de turbo, een wereld van verschil met de 3,4 996.
Vond hem wel wat te braaf klinken, maar daar was ook wat voor te vinden

https://youtu.be/EPhmZxxZITg

Hij is ook een stukje verlaagd en dat best onhandig in de stad, maar op de snelweg ideaal.

Tonny van zweeden heeft nog een mooie zwarte 1999 GT3 staan, alleen de motor is er al drie jaar van onderuit.
En best veel km's erop, wel geresiveerd en getuned.

Klinkt niet verkeerd voor een TT! Europipe?
Ik heb trouwens net even gekeken op zijn site, maar daar kan ik de GT3 niet vinden. Heb je een prijsidee?
Kilometerstand vind ik persoonlijk niet spannend zolang de staat van de auto goed is en uiteraard prijs daaraan gerelateerd fair.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 maart 2019 0:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Het is een enco uitlaat, gekocht via eBay in Duitsland.

De GT3 van Tonny staat niet officieel te koop is hij wel volgens mij, hij heeft hem van een klant overgenomen
Was daar altijd in onderhoud.


25 maart 2019 7:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Kheldar schreef:
Dat van die kleine man niet in de GT3 is maar tijdelijk. Hoe oud is die? Vanaf dat die een beetje groot genoeg is kan je een (piepschuim) zitverhoger aanpassen zodat die in de bucket seat past en zodat de gordel erdoorheen tussen de benen door gestoken kan worden. Geen reden om voor de Turbo te gaan dus.

Je bent overduidelijk fan van de GT3 ;)
Goeie tip trouwens! Hier heb ik zelf niet aan gedacht.

De kleine man is overigens net 3 jaar geworden. Voordat die auto kon zeggen zei die al:‘Posche’. Dus dat is zeker een onderdeel van de hobby. De vriendin mag wel thuis blijven!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 maart 2019 7:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Als je de auto vooral op de openbare weg gaat gebruiken is de turbo de logische keuze. Ook op het circuit is de turbo een hele prima auto en in al de jaren dat ik met de turbo op de ring reed was er geen 996 GT3 die mij bij hield (al was mijn turbo ook niet standaard). Pas vanaf de 997 GT3 RS lukte dat een enkeling. Kortom: de 996 turbo is meer dan een luxe GT en staat ook op het circuit als een huis.


25 maart 2019 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Er zijn ook 997 GT3's die ingehaald worden door de 996 GT3....

Maar bij twijfel zou ik niet voor de GT3 gaan! Daar moet je echt liefhebber voor zijn (geluid, comfort, enz).
En ik ben inderdaad selectief waar ik met de auto rij ivm drempels enz. Voor de rest voldoet de GT3 aan mijn wensen.
Voor bijrijders zijn beide auto's indrukwekkend (eng! :mrgreen: ). Als Totmbo meerijdt, moet ik me echt inhouden....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


25 maart 2019 14:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Devils son schreef:
Als je de auto vooral op de openbare weg gaat gebruiken is de turbo de logische keuze. Ook op het circuit is de turbo een hele prima auto en in al de jaren dat ik met de turbo op de ring reed was er geen 996 GT3 die mij bij hield (al was mijn turbo ook niet standaard). Pas vanaf de 997 GT3 RS lukte dat een enkeling. Kortom: de 996 turbo is meer dan een luxe GT en staat ook op het circuit als een huis.


Jij was een ringtijger, en de ring gaat m.i. 80% om circuit kennis. Ik ben in mijn gt3 ( met jouw oranje Oz velgen) nog nooit ingehaald door een 911 turbo .

Maar je hebt gelijk een geprepareerde 996tt is sneller, maar de auto wordt daardoor ook wel wat duurder.
Ik denk dat je ook echt van het gewicht moet houden , beide mooie auto’s .

Kinderen met een Porsche kinderstoel gaan prima voorin de gt3
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


25 maart 2019 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Jullie maken het me niet makkelijker. Wordt denk ik echt tijd om een keer een GT3 van dichtbij te ervaren.
Mooiste zou zijn om beide auto’s op 1 dag te rijden.

En uit mijn ervaringen met betrekking tot circuit rijden is dat een goede bestuurder altijd de doorslag maakt in rondetijden.

Hoe verhoudt het onderhoud/betrouwbaarheid zich?

Een Porsche kinderstoel heb ik gelukkig nog :)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 maart 2019 23:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Beide modellen gehad en beide hebben voor-en nadelen. Alleen de vraag is welke voor jou het zwaarste wegen? Zou niet de afweging maken op basis van youtube filmpjes, fora etc. Ga er zelf eens in rijden en ervaar het zelf. Ben er zeker van overtuigd dat 1 model je meer zal bekoren. Succes met je zoektocht.
Afbeelding


26 maart 2019 1:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
jacobt schreef:
( met jouw oranje Oz velgen)



He dat zijn mijn wielen nu :lol:

@ Bokicelli; ik heb zelf geen ervaring met TT en GT3, maar denk dat TT door de gecompliceerdere techniek onderhoudsgevoeliger/duurder is.
Ook meer koppel, dus meer slijtage (banden).
GT3 is een relatief eenvoudige auto, kan dus ook minder aan stuk.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 maart 2019 13:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Oriëntatie 996 Turbo of GT3
Op de 4WD en de turbo’s na wel. Maar mijn uitgangspunt zou zijn dat die niet direct kapot gaan. GT3 zal daarbij ook wel “speciale” GT3 onderdelen nodig hebben toch. En dus ook GT3 prijzen. Met een GT3 zou ik qua onderhoud eerder rekening houden met turbo dan met carrera prijzen. Denk dat gebruik meer het verschil in kosten zal maken. Gebruik je hem voor een ritje af en toe op de openbare weg of gebruik je hem dagelijks en ga je ieder weekend de Ring op.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 maart 2019 17:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 111 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], joris_h, SvB


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.