Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:06



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Verzekering voor mijn posche 993 coupe 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Verzekering voor mijn posche 993 coupe
Hallo,

Van mijn huidige verzekeringsmaatschappij polis partner kreeg ik enkele maanden geleden een email waarin zij aankondigden te stoppen met de Porsche-polis.
Een alternatief wat zij nu aanbieden is multisafe. Heeft iemand mogelijk andere alternatieven, of is deze multisafe een goed alternatief ?


20 apr 2019 9:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
viewtopic.php?f=1&t=51255&hilit=Multisafe
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


20 apr 2019 10:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
dankjewel !!


20 apr 2019 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
Benieuwd bij welke maatschappij je zat. Ik had dit bij DeltaLloyd, die stopte er ook mee.
Niet echt on-topic, maar het is best raar dat bepaalde maatschappijen er mee stoppen:
In ons segment gebeurd bijna niets, sporadisch een diefstal, sporadisch een schadegeval!
Ik kreeg te horen dat ze verlies leden, maar ik vraag me werkelijk af door welk segment dit dan wordt veroorzaakt.
In elk geval niet door 'ons'! :popcorn:

Beetje hetzelfde als bij de Zorgverzekeringen: klagen dat ze het erg zwaar hebben, en ondertussen megawinsten wegschrijven (lees: uitdelen aan de aandeelhouders).
Jos, kom dr maar in: welke onverlaten veroorzaken de meeste kosten?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 apr 2019 11:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
Ook voor de meeste grote verzekeraars is de auto verzekering al veel langer niet rendabel maar om nu te stellen dat er in “ons segment” (ik neem aan dat je Porsches bedoelt) nooit iets gebeurt ... ben bang dat dit niet door de cijfers wordt ondersteund. Het zijn auto’s met meer dan gemiddeld vermogen (en niet noodzakelijkerwijs bovengemiddelde bestuurders) die soms ook nog wel eens op een circuit worden uitgelaten en die mede door de prijsstijgingen van afgelopen jaren op extra belangstelling van bepaald volk mag rekenen (zie de diefstal topics op social media).
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


20 apr 2019 12:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
Dat bedoel ik juist: dat gebeurt maar sporadisch, zoveel berichten zijn dat niet, en bovendien krijg je schade op een circuit niet uitgekeerd! Dus dat kost ze helemaal niets! Dus nogmaals: wie zijn dan wel de veroorzakers?
Ik kan me iets voorstellen dat iemand zijn nieuwe sportwagen ophaalt, en hem gelijk in de eerste de beste bocht tegen een boom zet.....of zijn Bugatti, ogenschijnlijk bewust, een meer in rijdt, maar verder kan ik me er niet zo veel bij voorstellen hoeveel schade er met hobby-auto’s of (semi-) klassiekers wordt gereden.
Ik kan me wél voorstellen dat er een clubje is die verzekerd is, juist om schade te kunnen rijden, maar die zou je er zo uit kunnen filteren! Ik zou het vervelend vinden als ik de schade mag betalen die tijdens de Tulpenrally wordt ‘gereden’...dat zou namelijk geen snelheidsevenement zijn. Of is dat anders ingedekt? En wie zegt dat bij diefstal iedereen zijn taxatiewaarde ontvangt?

Berichtgeving uit de verzekeringswereld is ALTIJD eenzijdig, en ALTIJD ontbreekt het aan aanvullende cijfers. Ik denk dat ze er eerder mee stoppen, omdat ze er gewoon niet genoeg aan verdienen, niet omdat het verliesgevend is. Dat zijn twee verschillende dingen! :wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 apr 2019 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
Ik geloof dat we een iets ander beeld bij de realiteit hebben. Fijne Pasen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


20 apr 2019 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
Kom maar met cijfers :wink:
Hoeveel van ons die hier meelezen, hebben een grotere schade gedeclareerd dan ingebracht? :popcorn:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 apr 2019 15:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
+1 Steef. En tel daar de premieverhogingen van de afgelopen jaren nog eens bij op door de taxatie waarden die in veel gevallen bijna verdubbeld zijn voor de meestal garage queens die er een paar keer per jaar uit komen.


20 apr 2019 15:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
Oh jullie dachten dat alle Porsche rijders hier op het forum zaten ... en allemaal klassieke negenelfjes rijden ... die nooit uit de garage komen ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


20 apr 2019 16:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
Ik heb in de afgelopen jaren helaas meer geclaimd dan dat ik aan premie heb betaald. Geen casco schades maar koste de maatschappij toch geld.

Bij onze auto’s een inbraakschade, brandschade door kortsluiting en 2x hagelschade. Ik geloof absoluut dat de meeste schadeverzekeringen niet winstgevend zijn. Maar ik hoef mijzelf of een ander niet te overtuigen.

Moet ik overigens een examen doen, dan wordt mij verteld dat, wanneer er in een zin ALTIJD of NOOIT (al dan niet met hoofdletters) staat, dit antwoord ALTIJD fout is.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


20 apr 2019 16:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
Ik heb de 996 bij Peter Yska ondergebracht. Na onderzoek was hij het scherpste met een all risk dekking naar taxatiewaarde. Daarbij reageert de beste man heel snel en accuraat, hetgeen vertrouwen wekt. Het verschil tussen Yska en de tweede goedkoopste was ruim 120.- per jaar.


20 apr 2019 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
Ach, verzekeraars...... en taxateurs..... die opmerking over garage queens is raak hoor: ideale slachtoffers.

Het maakt volgens mij veel minder uit dan vroeger over wat voor auto (merk/type) we het hebben: onrepareerbare electronica, hoge uurtarieven (wegens: belastingen), en onderdeelprijzen zijn zo opgepompt duur berekend dat een schadeverzekering het niet meer kan betalen van de niet-schaderijders.

Moderne tijden: bestaande klanten betalen en krijgen steeds minder. Nieuwe klanten shoppen en trekken het marketing budget voor nieuwe klanten leeg. Manager blij, want bonus. Nieuwe klant blij want korting. Bestaande klanten sneu en ongelovig kijkend naar de werkelijkheid van nu.

Collectief is stervende, en een werkend alternatief is er nog niet. Dus pakken wat je pakken kan.


20 apr 2019 18:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: Verzekering voor mijn posche 993 coupe
Gijsvm schreef:
Hallo,

Van mijn huidige verzekeringsmaatschappij polis partner kreeg ik enkele maanden geleden een email waarin zij aankondigden te stoppen met de Porsche-polis.
Een alternatief wat zij nu aanbieden is multisafe. Heeft iemand mogelijk andere alternatieven, of is deze multisafe een goed alternatief ?



mocht je een goed alternatief willen. Ik zit bij Advies verzekerd. zij bieden verschillende youngtimer polissen voor een nette prijs. En goede nette service


12 mei 2019 14:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.