Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:48



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
993 targa, verweerde glasrand 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht 993 targa, verweerde glasrand
Heb recent een (mijns inziens) erg fraaie 993 targa gekocht, die binnenkort naar ‘de spa’ in Hilversum gaat voor een nieuwe koppeling en een groot aantal puntjes op de i. Eén puntje waar ik over aarzel ik het voorste glazen deel van het targa dak. Langs de rand is de folie in het glas verweerd (kennelijk is het een ‘sandwich’ van een folie tussen twee glasplaten), zie foto (als het me lukt die te plaatsen). Een nieuw stukje glas (zo breed als het dak en 15 cm lang) kost 1040 euro. Vind ik wat ruig. Kent iemand een method om dit netjes te maken? Ik dacht er aan de verweerde rand van de folie voorzichtig weg te halen met een mes of dremel en dan opvullen met transparante kit, :-), maar dat is ws te simpel gedacht. Bij voorbaat dank, Reinier


22 apr 2019 16:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: 993 targa, verweerde glasrand
Bedoel je het glazen gedeelte wat omhoog gaat als een soort spoilertje? Je kunt wat rondbellen voor schade modellen. Maar ik kan me nog herinneren dat dat voor een targa zoeken naar een speld is. Maar je weet maar nooit. Succes


22 apr 2019 17:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: 993 targa, verweerde glasrand
Als ik je goed begrijp (er staat geen foto in je album ervan) is het de laag tussen het glas.

Deze laag zorgt ervoor dat het glazen paneel (als het breekt) niet in honderd duizend stukken in je interieur valt (gelaagd glas). Ik ben bang dat hier niks aan te doen is dan te vervangen voor een nieuw glazen paneel.

Als je een foto in je album zet kan er vast wel iemand even deze in je topic plaatsen voor je en weten we meer.


22 apr 2019 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Re: 993 targa, verweerde glasrand
Klopt, het glazen gedeelte wat omhoog gaat als een soort spoilertje.

Foto in album lukt niet. Eerst teveel kb’s en na aanpassen teveel pixels in de breedte (had gereduceerd tot strook).

Heb tip gekregen via pb. Ga ik proberen.

Dank voor jullie reacties!


23 apr 2019 11:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.