Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 10:55



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Wanneer wij de Parijse klimaattargets willen halen zullen auto’s met verbrandingsmotoren verdwijnen.
Is dit wel of niet een goede (waarde)ontwikkeling voor onze Porsches?
_________________________________________
De precisie 911


21 mei 2019 19:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Ik wil helemaal geen klimaat target halen, flikker toch op, allemaal links gedram.
Een vette v6/8/10/12 heeft mijn voorkeur en met een hoop herrie.... :mrgreen:


21 mei 2019 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 987S
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Helemaal mee eens. Ik vrees alleen dat we er allemaal aan moeten geloven uiteindelijk.


21 mei 2019 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 987S
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Maar om nog even op de vraag terug te komen... liefhebbers auto's voor liefhebbers dus zullen denk ik niet zo snel in waarde dalen t.o.v het het massaproduct die toch overwegend rationeel aangeschaft worden.


21 mei 2019 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Waar dit allemaal eindigt weet ik ook niet, maar ik denk dat het wel mogelijk blijft
om tot in lengte van jaren met een verbrandingsmotor te blijven rijden.
Er mogen alleen geen nieuwe meer de weg op. De vraag is wat het ons gaat
kosten ? Wat kost een liter benzine over 15 jaar ? Welke belasting-maatregelen
verzint de politiek ?

Als we willen leren van het verleden : de opkomst van de auto werd de redding
van het paard. Hoefde niet meer te werken maar alleen nog hobby-matig
bereden en vertroeteld.

Ik hoop dat men inziet dat klassieke auto's een stuk cultureel erfgoed zijn en nog
geen halve druppel bijdragen aan millieu-vervuiling. De winst valt te halen bij
industrie, vlieg- en scheepvaartverkeer.

:drive:
_________________________________________
Win on sunday, sell on monday.


21 mei 2019 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Na een uitgebreide proefrit in de nieuwe Audi e-tron kon ik het met één woord samenvatten: Verdrietig!

En niet omdat de Audi e-tron niet goed zou zijn. Dit is, naar mijn mening, één van de beste EV’s van dit moment.

De rijbeleving is voor mij echter bijna nihil Je zit meer op de aandrijflijn dan erin en het accelereren en decelereren lijkt meer op het meerijden in een metro dan actief zelf te rijden. De hulpsystemen houden alles netjes binnen de lijntjes , alleen rijplezier? Helaas voor mij niet.

Verdriet bij mij ook omdat de verbrandingsmotor is uitgeevalueerd. Jammer.

Ik vraag mij af of er in de toekomst nog liefhebbers zullen blijven voor ‘onze’ Porsches. Vandaar dit topic.
_________________________________________
De precisie 911


21 mei 2019 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
De links extremisten gaan gewoon voor jou bepalen, dat jij helemaal geen plezier meer hebt aan rijbeleving! Mogelijk wordt het woord 'rijbeleving' in de toekomst verboden!
Jij gaat straks gewoon in een volledig autonoom vervoermiddel zitten, en netjes in de rij wachten tot je op de bestemming aankomt.
Mogelijk mag je ook helemaal geen plezier meer hebben met een eigen vervoermiddel.
Bedenk ook dat de gemiddelde Nederlander helemaal niets heeft met autorijden, laat staan dat de huidige ipad-generatie nog weet, welke motor ze in hun auto hebben.

Maar ik denk juist daarom dat de speciale brandstof-stokende auto's steeds waardevoller worden, ongeacht de prijs van die brandstof. Ze worden niet meer gemaakt!
Tenmiste niet zoals wij ze graag zien.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


21 mei 2019 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Het succes van de auto zoals wij hem kennen, is gebaseerd op het gevoel van vrijheid.
Vrijheid om te gaan en te staan waar jij wil. Op het moment dat het jou uit komt.
Om 2 uur 's-nachts vertrekken naar Zuid-Frankrijk, het kan. Om 3 uur 's-nachts naar
je werk, geen probleem. Een uurtje doorwerken en na de file naar huis ... enz.
Geen computer is zo flexibel als het menselijk brein. Geen computer kan (nog) afwegen
wat fijn, lekker of heel praktisch is of juist niet. Zo veel factoren, voor mensen
vanzelfsprekend, om dit te automatiseren, ik denk niet te doen.

Gaan we dit dan wel electrisch doen : daar ziet het wel naar uit. Maar wil iedereen zich
volledig electrisch vervoeren, dan moet er nog heel veel water door de zee en zijn we
vele jaren verder. In de jaren '60 stond men op de maan. 50 Jaar later zijn jij en ik daar
nog niet geweest, en dat gaat ook niet gebeuren. In 2019 is het in theorie mogelijk om
volledig electrisch en autonoom te rijden. Maar hoe lang duurt het tot de gehele wereld-
bevolking dit adopteert en het ook technisch en qua infrastructuur voor iedereen
beschikbaar is ? Dat ga ik (52 jaar oud) denk ik niet meer mee maken.

Slaap lekker,

Bob (ouwe jippie) C4, die volgende week de 964 de ozonlaag weer een draai om de oren geeft.
_________________________________________
Win on sunday, sell on monday.


21 mei 2019 22:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Citaat:
rijplezier? Helaas voor mij niet


Nog niet in de model 3 met track mode gereden? Die wordt vergeleken met de M3. Of dat terecht is weet ik niet, ik heb beide niet gereden.
Maar een SUV als de e-tron is niet echt een auto die je koopt voor het rijplezier maar meer voor comfortabel van A naar B imho.
Ik denk dat je ook niet gelukkig wordt als je een Q7 de bocht in stuurt.

Ik denk dat we voorlopig nog wel even kunnen 'genieten' van de brandstofmotor en verwacht dat dit voorlopig nog geen rol zal spelen in de waardeontwikkeling. Ik zal zo even in de glazen bol kijken :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


22 mei 2019 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Persoonlijk vind ik het rijden in de Tesla X 100D van mijn broer iedere keer weer een sensatie.
Juist het ontbreken van geluid en de idiote acceleratie geven mij een kick.
Is de perfect DD en ik had er allang 1 gekocht, maar daar kwam iets tussen...
De ideale combi voor mij is een elektro-mobiel voor WW-verkeer en een (paar)dikke 6 cilinder(-s) voor de hobby.
Als je je zorgen maakt over de waarde-ontwikkeling van je Porsche zou ik hem snel verkopen.
Op termijn gaat de waarde sowieso omlaag omdat "de jeugd" nauwelijks interesse heeft in klassieke auto's.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 mei 2019 10:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Gek dat steeds wordt aangehaald dat de jeugd geen interesse heeft in “de auto”... hoe voeden jullie ze op?? Mij kiddo’s 8 en 10 willen mijn toys het liefst nu al overnemen al is de oudste toch ook erg gecharmeerd van lambo’s. En m’n neefjes in de iets oudere klasse dromen al van RS6en en ander veelcylinderige toys.:wink:
En als ze dan straks echt niet meer de weg op mogen hangen we ze gewoon aan de muur.
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


23 mei 2019 0:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Kan de waarneming van CSV wel beamen. In mijn eigen omgeving heb ik werkelijk niemand die bezig is met oude meuk, soms interesse van kleine kinderen als ik met de auto op de oprit bezig ben, maar verder..... :?:

Ben benieuwd wanneer de klassieker Porsche onverkoopbaar wordt....... :salut:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


23 mei 2019 6:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Citaat:
hangen we ze gewoon aan de muur.


Finacieel adviseer zei: Beleg in kunst!!
Heb toen direct mn eerste Porsche gekocht. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


23 mei 2019 7:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Op oldtimer treffend zie ik steeds vaker enkel ‘oldtimers’ rondlopen. Mijn beide zoons vonden het toen ze jonger waren wel leuk om in één van mijn hobby autos mee te rijden maar hebben er nu (13 en 15 jaar) eigenlijk geen interesse meer voor. Ze rijden liever een race op Play Station.

Voor mij maakt de waarde ontwikkeling niet uit want ik wil mijn autos toch niet verkopen maar verwacht niet dat de vraag groter gaat worden in de toekomst. Het aanbod waarschijnlijk ook niet! En dus zullen we zien
_________________________________________
De precisie 911


23 mei 2019 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
GhostRider schreef:
Gek dat steeds wordt aangehaald dat de jeugd geen interesse heeft in “de auto”... hoe voeden jullie ze op??

Nou, mijn oudste zoon heeft een racelicentie en gebruikt die ook waar hij voor bedoeld is.
Mijn middelste zoon geeft niets om auto's en motoren, is ajax-fan, dus ik vraag me af of ik wel de vader ben.
Nummer 3 is wel geinteresseerd, maar vooral in F1/Max-hype...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 mei 2019 12:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Over e-autos: ik ben gek op mn 3.2 maar ik kijk met plezier uit naar mn Tesla 3 daily binnenkort - na 5 jaar i3 ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


22 jun 2019 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Ik geloof ook in het model elektrisch dd, leuke benzineauto’s voor de hobby. Op dit moment doe ik dat nog niet, maar ik gellof dat ik over een jaar of 3, 4 wel zover zou kunnen zijn, Hoop dat tegen die tijd het aanbod van elektrische auto’s wat breder is, ik vind die Tesla’s HE-LE-MA-AL niks en hoop dat BMW binnen afzienbare tijd een leuke 5-serie op batterijtjes heeft. Dan ga ik om.

Waar ik ook vaak aan denk... is dat ik mijn 3.2 lekker helemaal op ga rijden en dan, over een jaar of tien of zo, laat ik hem elektrificeren. Lijkt me geweldig.


23 jun 2019 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Ten eerste is jouw 3.2 over tien jaar helemaal niet op. Of je moet er dingen mee doen die ik niet wil weten. Maar los daarvan, waarom zou je er überhaupt een EV van willen maken ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 jun 2019 13:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
https://www.voitures-extravert.com/

Cool en in stijl electrisch rijden. Nog wel een tikkie prijzig.


23 jun 2019 14:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Ik weet dat het kan. Ik zou het alleen niet m’n (klassieke) Porsche aandoen. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 jun 2019 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Nijmegen
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
alvin01 schreef:
Ik wil helemaal geen klimaat target halen, flikker toch op, allemaal links gedram.
Een vette v6/8/10/12 heeft mijn voorkeur en met een hoop herrie.... :mrgreen:


Met een 1.4 kun je ook een mooi geluid krijgen hoor, is vaak voornamelijk de uitlaat.
_________________________________________
*vrop*vrop*


24 jun 2019 0:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
lindemans schreef:
Over e-autos: ik ben gek op mn 3.2 maar ik kijk met plezier uit naar mn Tesla 3 daily binnenkort - na 5 jaar i3 ...


Hoe beviel/bevalt de i3?


24 jun 2019 6:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Targa '84
Amsterdam
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Ik ben ook na 5jaar i3 REX (146000km) binnenkort toe aan een nieuwe, maar ik ga eigenlijk door met de i3.
De model 3 trekt mij niet heel erg (nog niet proef gereden) en de BMW bevalt heel goed voor de stad en Nederland.


24 jun 2019 13:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?
Enguess schreef:
Ik geloof ook in het model elektrisch dd, leuke benzineauto’s voor de hobby. Op dit moment doe ik dat nog niet, maar ik gellof dat ik over een jaar of 3, 4 wel zover zou kunnen zijn, Hoop dat tegen die tijd het aanbod van elektrische auto’s wat breder is, ik vind die Tesla’s HE-LE-MA-AL niks en hoop dat BMW binnen afzienbare tijd een leuke 5-serie op batterijtjes heeft. Dan ga ik om.

Waar ik ook vaak aan denk... is dat ik mijn 3.2 lekker helemaal op ga rijden en dan, over een jaar of tien of zo, laat ik hem elektrificeren. Lijkt me geweldig.


Tegen die tijd (3 a 4 jaar) zou BMW idd een i4 en i5 op de markt gebracht moeten hebben. Tenminste dat vertelde de dealer mij vorige week. Naast de i3 en i3s komt er volgend jaar eerst een iX3.

Voor nu heeft de i3S m’n aandacht en maakt grote kans om de audi op te volgen


24 jun 2019 19:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: L5S1, Tilt!, Tjakko


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.