Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

21 mei 2019 19:48

Wanneer wij de Parijse klimaattargets willen halen zullen auto’s met verbrandingsmotoren verdwijnen.
Is dit wel of niet een goede (waarde)ontwikkeling voor onze Porsches?

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

21 mei 2019 20:01

Ik wil helemaal geen klimaat target halen, flikker toch op, allemaal links gedram.
Een vette v6/8/10/12 heeft mijn voorkeur en met een hoop herrie.... :mrgreen:

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

21 mei 2019 20:08

Helemaal mee eens. Ik vrees alleen dat we er allemaal aan moeten geloven uiteindelijk.

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

21 mei 2019 20:11

Maar om nog even op de vraag terug te komen... liefhebbers auto's voor liefhebbers dus zullen denk ik niet zo snel in waarde dalen t.o.v het het massaproduct die toch overwegend rationeel aangeschaft worden.

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

21 mei 2019 21:16

Waar dit allemaal eindigt weet ik ook niet, maar ik denk dat het wel mogelijk blijft
om tot in lengte van jaren met een verbrandingsmotor te blijven rijden.
Er mogen alleen geen nieuwe meer de weg op. De vraag is wat het ons gaat
kosten ? Wat kost een liter benzine over 15 jaar ? Welke belasting-maatregelen
verzint de politiek ?

Als we willen leren van het verleden : de opkomst van de auto werd de redding
van het paard. Hoefde niet meer te werken maar alleen nog hobby-matig
bereden en vertroeteld.

Ik hoop dat men inziet dat klassieke auto's een stuk cultureel erfgoed zijn en nog
geen halve druppel bijdragen aan millieu-vervuiling. De winst valt te halen bij
industrie, vlieg- en scheepvaartverkeer.

:drive:

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

21 mei 2019 21:47

Na een uitgebreide proefrit in de nieuwe Audi e-tron kon ik het met één woord samenvatten: Verdrietig!

En niet omdat de Audi e-tron niet goed zou zijn. Dit is, naar mijn mening, één van de beste EV’s van dit moment.

De rijbeleving is voor mij echter bijna nihil Je zit meer op de aandrijflijn dan erin en het accelereren en decelereren lijkt meer op het meerijden in een metro dan actief zelf te rijden. De hulpsystemen houden alles netjes binnen de lijntjes , alleen rijplezier? Helaas voor mij niet.

Verdriet bij mij ook omdat de verbrandingsmotor is uitgeevalueerd. Jammer.

Ik vraag mij af of er in de toekomst nog liefhebbers zullen blijven voor ‘onze’ Porsches. Vandaar dit topic.

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

21 mei 2019 21:59

De links extremisten gaan gewoon voor jou bepalen, dat jij helemaal geen plezier meer hebt aan rijbeleving! Mogelijk wordt het woord 'rijbeleving' in de toekomst verboden!
Jij gaat straks gewoon in een volledig autonoom vervoermiddel zitten, en netjes in de rij wachten tot je op de bestemming aankomt.
Mogelijk mag je ook helemaal geen plezier meer hebben met een eigen vervoermiddel.
Bedenk ook dat de gemiddelde Nederlander helemaal niets heeft met autorijden, laat staan dat de huidige ipad-generatie nog weet, welke motor ze in hun auto hebben.

Maar ik denk juist daarom dat de speciale brandstof-stokende auto's steeds waardevoller worden, ongeacht de prijs van die brandstof. Ze worden niet meer gemaakt!
Tenmiste niet zoals wij ze graag zien.

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

21 mei 2019 22:30

Het succes van de auto zoals wij hem kennen, is gebaseerd op het gevoel van vrijheid.
Vrijheid om te gaan en te staan waar jij wil. Op het moment dat het jou uit komt.
Om 2 uur 's-nachts vertrekken naar Zuid-Frankrijk, het kan. Om 3 uur 's-nachts naar
je werk, geen probleem. Een uurtje doorwerken en na de file naar huis ... enz.
Geen computer is zo flexibel als het menselijk brein. Geen computer kan (nog) afwegen
wat fijn, lekker of heel praktisch is of juist niet. Zo veel factoren, voor mensen
vanzelfsprekend, om dit te automatiseren, ik denk niet te doen.

Gaan we dit dan wel electrisch doen : daar ziet het wel naar uit. Maar wil iedereen zich
volledig electrisch vervoeren, dan moet er nog heel veel water door de zee en zijn we
vele jaren verder. In de jaren '60 stond men op de maan. 50 Jaar later zijn jij en ik daar
nog niet geweest, en dat gaat ook niet gebeuren. In 2019 is het in theorie mogelijk om
volledig electrisch en autonoom te rijden. Maar hoe lang duurt het tot de gehele wereld-
bevolking dit adopteert en het ook technisch en qua infrastructuur voor iedereen
beschikbaar is ? Dat ga ik (52 jaar oud) denk ik niet meer mee maken.

Slaap lekker,

Bob (ouwe jippie) C4, die volgende week de 964 de ozonlaag weer een draai om de oren geeft.

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

22 mei 2019 9:22

rijplezier? Helaas voor mij niet


Nog niet in de model 3 met track mode gereden? Die wordt vergeleken met de M3. Of dat terecht is weet ik niet, ik heb beide niet gereden.
Maar een SUV als de e-tron is niet echt een auto die je koopt voor het rijplezier maar meer voor comfortabel van A naar B imho.
Ik denk dat je ook niet gelukkig wordt als je een Q7 de bocht in stuurt.

Ik denk dat we voorlopig nog wel even kunnen 'genieten' van de brandstofmotor en verwacht dat dit voorlopig nog geen rol zal spelen in de waardeontwikkeling. Ik zal zo even in de glazen bol kijken :mrgreen:

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

22 mei 2019 10:35

Persoonlijk vind ik het rijden in de Tesla X 100D van mijn broer iedere keer weer een sensatie.
Juist het ontbreken van geluid en de idiote acceleratie geven mij een kick.
Is de perfect DD en ik had er allang 1 gekocht, maar daar kwam iets tussen...
De ideale combi voor mij is een elektro-mobiel voor WW-verkeer en een (paar)dikke 6 cilinder(-s) voor de hobby.
Als je je zorgen maakt over de waarde-ontwikkeling van je Porsche zou ik hem snel verkopen.
Op termijn gaat de waarde sowieso omlaag omdat "de jeugd" nauwelijks interesse heeft in klassieke auto's.

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

23 mei 2019 0:29

Gek dat steeds wordt aangehaald dat de jeugd geen interesse heeft in “de auto”... hoe voeden jullie ze op?? Mij kiddo’s 8 en 10 willen mijn toys het liefst nu al overnemen al is de oudste toch ook erg gecharmeerd van lambo’s. En m’n neefjes in de iets oudere klasse dromen al van RS6en en ander veelcylinderige toys.:wink:
En als ze dan straks echt niet meer de weg op mogen hangen we ze gewoon aan de muur.

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

23 mei 2019 6:49

Kan de waarneming van CSV wel beamen. In mijn eigen omgeving heb ik werkelijk niemand die bezig is met oude meuk, soms interesse van kleine kinderen als ik met de auto op de oprit bezig ben, maar verder..... :?:

Ben benieuwd wanneer de klassieker Porsche onverkoopbaar wordt....... :salut:

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

23 mei 2019 7:13

hangen we ze gewoon aan de muur.


Finacieel adviseer zei: Beleg in kunst!!
Heb toen direct mn eerste Porsche gekocht. :mrgreen:

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

23 mei 2019 10:15

Op oldtimer treffend zie ik steeds vaker enkel ‘oldtimers’ rondlopen. Mijn beide zoons vonden het toen ze jonger waren wel leuk om in één van mijn hobby autos mee te rijden maar hebben er nu (13 en 15 jaar) eigenlijk geen interesse meer voor. Ze rijden liever een race op Play Station.

Voor mij maakt de waarde ontwikkeling niet uit want ik wil mijn autos toch niet verkopen maar verwacht niet dat de vraag groter gaat worden in de toekomst. Het aanbod waarschijnlijk ook niet! En dus zullen we zien

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

23 mei 2019 12:19

GhostRider schreef:Gek dat steeds wordt aangehaald dat de jeugd geen interesse heeft in “de auto”... hoe voeden jullie ze op??

Nou, mijn oudste zoon heeft een racelicentie en gebruikt die ook waar hij voor bedoeld is.
Mijn middelste zoon geeft niets om auto's en motoren, is ajax-fan, dus ik vraag me af of ik wel de vader ben.
Nummer 3 is wel geinteresseerd, maar vooral in F1/Max-hype...

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

22 jun 2019 15:08

Over e-autos: ik ben gek op mn 3.2 maar ik kijk met plezier uit naar mn Tesla 3 daily binnenkort - na 5 jaar i3 ...

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

23 jun 2019 13:06

Ik geloof ook in het model elektrisch dd, leuke benzineauto’s voor de hobby. Op dit moment doe ik dat nog niet, maar ik gellof dat ik over een jaar of 3, 4 wel zover zou kunnen zijn, Hoop dat tegen die tijd het aanbod van elektrische auto’s wat breder is, ik vind die Tesla’s HE-LE-MA-AL niks en hoop dat BMW binnen afzienbare tijd een leuke 5-serie op batterijtjes heeft. Dan ga ik om.

Waar ik ook vaak aan denk... is dat ik mijn 3.2 lekker helemaal op ga rijden en dan, over een jaar of tien of zo, laat ik hem elektrificeren. Lijkt me geweldig.

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

23 jun 2019 13:36

Ten eerste is jouw 3.2 over tien jaar helemaal niet op. Of je moet er dingen mee doen die ik niet wil weten. Maar los daarvan, waarom zou je er überhaupt een EV van willen maken ...

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

23 jun 2019 14:02

https://www.voitures-extravert.com/

Cool en in stijl electrisch rijden. Nog wel een tikkie prijzig.

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

23 jun 2019 14:45

Ik weet dat het kan. Ik zou het alleen niet m’n (klassieke) Porsche aandoen. ;-)

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

24 jun 2019 0:38

alvin01 schreef:Ik wil helemaal geen klimaat target halen, flikker toch op, allemaal links gedram.
Een vette v6/8/10/12 heeft mijn voorkeur en met een hoop herrie.... :mrgreen:


Met een 1.4 kun je ook een mooi geluid krijgen hoor, is vaak voornamelijk de uitlaat.

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

24 jun 2019 6:22

lindemans schreef:Over e-autos: ik ben gek op mn 3.2 maar ik kijk met plezier uit naar mn Tesla 3 daily binnenkort - na 5 jaar i3 ...


Hoe beviel/bevalt de i3?

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

24 jun 2019 13:08

Ik ben ook na 5jaar i3 REX (146000km) binnenkort toe aan een nieuwe, maar ik ga eigenlijk door met de i3.
De model 3 trekt mij niet heel erg (nog niet proef gereden) en de BMW bevalt heel goed voor de stad en Nederland.

Re: Klimaat targets goed of slecht voor onze Porsches?

24 jun 2019 19:19

Enguess schreef:Ik geloof ook in het model elektrisch dd, leuke benzineauto’s voor de hobby. Op dit moment doe ik dat nog niet, maar ik gellof dat ik over een jaar of 3, 4 wel zover zou kunnen zijn, Hoop dat tegen die tijd het aanbod van elektrische auto’s wat breder is, ik vind die Tesla’s HE-LE-MA-AL niks en hoop dat BMW binnen afzienbare tijd een leuke 5-serie op batterijtjes heeft. Dan ga ik om.

Waar ik ook vaak aan denk... is dat ik mijn 3.2 lekker helemaal op ga rijden en dan, over een jaar of tien of zo, laat ik hem elektrificeren. Lijkt me geweldig.


Tegen die tijd (3 a 4 jaar) zou BMW idd een i4 en i5 op de markt gebracht moeten hebben. Tenminste dat vertelde de dealer mij vorige week. Naast de i3 en i3s komt er volgend jaar eerst een iX3.

Voor nu heeft de i3S m’n aandacht en maakt grote kans om de audi op te volgen
Plaats een reactie