Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 22:34



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Stoelen Cayenne 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Stoelen Cayenne
Dag allemaal,
Na bijna 6 jaar ga ik mijn 535d weg doen, en ik overweeg nu een Cayenne uit 2015 of 2016. Nu heb ik altijd in mijn BMW’s de comfortsitze, dat zijn de beste. Op de Cayennes die te koop staan zie ik verschillende soorten stoelen, wat zijn de beste en hoe heten die?
Ik hoop dat iemand daar meer over kan zeggen


29 mei 2019 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Stoelen Cayenne
Heten volgens mij adaptieve sportstoelen, te herkennen aan de schakelaars voor de stoelverstelling. Daar zitten 3 kleine horizontale knoppen op ipv 1.


29 mei 2019 22:08
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Stoelen Cayenne
Dank voor je reactie, dan weet ik waar ik op moet letten!


30 mei 2019 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Stoelen Cayenne
Er zijn ook nog sportstoelen; zitten prima; veel verstelmogelijkheden (14-voudig)
Ik heb nu de standaard stoelen; minder verstelmogelijkheden (8-voudig) maar zitten prima.

Eerder genoemde adaptieve stoelen (18-voudig verstelbaar) heb ik geen ervaring mee.

Aanrader/must als de stoelen van leder zijn: stoelverwarming (die koeien zijn akelig koud in de winter :D )
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


30 mei 2019 19:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Stoelen Cayenne
Of een standkachel dat scheelt ook weer ruiten ijs vrij maken
_________________________________________
remmen is angst


30 mei 2019 20:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Stoelen Cayenne
Ik ging er dan al weer van uit dat stoelverwarming standaard zou zijn, goede tip dus.
In de BMW heb ik nu ook ventilatie in de stoelen, dat is wel aardig maar voor mij geen must.
Ik zie ook wel eens massagefuncties bij BMW en Mercedes maar dat heb ik geloof ik bij Porsche nog niet gezien.
Dus als ik het goed begrijp zijn er dan drie soorten stoelen, basis, sport en adaptief.


31 mei 2019 7:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Stoelen Cayenne
rob964.c4 schreef:
Of een standkachel dat scheelt ook weer ruiten ijs vrij maken

In mijn Range Rover zit stuurwielverwarming, ook heel fijn! Maar ik laat er een mooi exemplaar niet om staan.


31 mei 2019 7:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Stoelen Cayenne
Stuurverwarming zit er bij mijn Panamera ook op en is idd erg lekker. Weet niet hoe het bij de Cayenne e-hybrid is maar bij deze uitvoering van de Panamera is de te programmeren voorverwarming/koeling standaard aanwezig.
Maar goed: het ging over de stoelen :)
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


31 mei 2019 9:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Stoelen Cayenne
z28koos schreef:
Ik ging er dan al weer van uit dat stoelverwarming standaard zou zijn, goede tip dus.
In de BMW heb ik nu ook ventilatie in de stoelen, dat is wel aardig maar voor mij geen must.
Ik zie ook wel eens massagefuncties bij BMW en Mercedes maar dat heb ik geloof ik bij Porsche nog niet gezien.
Dus als ik het goed begrijp zijn er dan drie soorten stoelen, basis, sport en adaptief.

Klopt, Porsche noemt het geloof ik comfort, sport en adaptieve sportstoelen. Ik zou dus altijd voor die laatste gaan.. meeste functies en dan misschien nog verwarming en ventilatie als optie erbij zoeken. Standkachel heb ik ook, maar nog nooit gebruikt, dus geen idee of dat comfort verhogend werkt


31 mei 2019 17:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Stoelen Cayenne
Dat is leuk om te lezen ik gebruik door de standkachel de stoel verwarming weer niet

Ik schakel in via de mobiel dus kan altijd voordat ik ga het inschakelen
Gebruik het ook zomer bij erg warme dagen om de auto te ventileren voordat ik erin stap op een zonnige dag
Het koelt niet maar dinerge hitte is wel weg
_________________________________________
remmen is angst


31 mei 2019 19:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Stoelen Cayenne
Klinkt inderdaad als makkelijk. Omdat de mijne in de garage staat, gebruik ik het nooit omdat het nooit zodanig warm of koud is dat ik de standkachel nodig heb. Als ie voor de deur zou staan, zou het een ander verhaal zijn denk ik.

Compleet off topic, maar tip voor ts, zoek naar een Cayenne zonder dubbel glas. Ik heb die optie wel, maar hoor daardoor met ramen dicht echt veel te weinig van de sportuitlaat.. zou ik zelf als optie dus ook nooit nemen (schijnt nog prijzig te zijn ook).


31 mei 2019 20:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Stoelen Cayenne
Haha nou mijn vraag is al beantwoord, dus het topic mag van mij helemaal uit de hand lopen over welke opties er op moeten of niet. Ik heb zelf een bescheiden lijstje met must-haves:
Zwarte koets met zwarte raamlijsten
Adaptive cruise control
Adaptive Stoelen

Ik denk dat het al lastig genoeg is om die combi te vinden.

Een soprtuitlaat is wel leuk maar ik vind dat een
dd vooral stil en comfortabel mag zijn. Klinkt misschien niet zo puristisch maar ja dat is dan maar zo :-)


02 jun 2019 9:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Stoelen Cayenne
Laten we de lijst gaan aanvullen:)

Luchtvering met pdcc (echt een uitkomst, na 1 keer proefrijden ben je zeker weten om, met het pdcc systeem is er bijna geen rolbeweging in bochten of bij stevig optrekken)
Sportuitlaat zou ik toch overwegen, hij kan uit. Mooie is dat je mooie eindpijpen krijgt ipv die standaard ietwat goedkoop uitziende pijpen
Minimaal 20 inch velgen, vult de wielkasten echt veel beter
Keyless entry (is volgens mij nog steeds niet standaard)
Volleder interieur (dus op dashboard en deuren etc). Ik haat plastic dus dit is persoonlijk (maar dat vind ik ook altijd zo armoedig staan op de duurdere bmw, audi’s etc, alhoewel ze nu wel iets van leer look erop hebben geloof ik)

Succes met zoeken, ik zou zeker in Duitsland gaan kijken, meer aanbod met meer opties en meestal beter onderhoud dan in Nederland. Oh en ik zou een glascoating overwegen, dat scheelt je veel werk met schoon en mooi houden van de lak (pb me maar als je daar meer info over wilt)

Succes!


02 jun 2019 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Stoelen Cayenne
Ik heb dit keer eens geen leder dashbord besteld, maar de standaard plastic. In alle eerlijkheid: ziet er goed en niet plastic-achtig uit. Bijkomend voordeel: eerste maanden geen waas aan de binnenzijde van de voorruit (komt door leerbehandelingsstoffen die onder invloed van zonlicht vrijkomen en neerslaan tegen de ruit).

Verder zou ik gaan voor luchtvering, sportuitlaat, pdls en 20”. Succes met de keuze.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


02 jun 2019 11:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.