Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 6:33



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
In augustus dit jaar zijn 16,3 procent minder personenauto's verkocht dan in dezelfde maand vorig jaar. Totaal zijn er dit jaar tot en met augustus minder dan 295.000 nieuwe auto's geregistreerd, vorig jaar waren dat er meer dan 330.000.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/autoverkoop-augustus-fors-in-de-min/
Daar moet je nog bij in aanmerking nemen dat veel merken bepaalde auto's voor 1 juli op kenteken hebben gezet ivm nieuwe emissienormen en BPM. Die auto's staan met kenteken, maar met 0 op de teller bij een dealer en moeten dus in werkelijkheid nog naar een eerste eigenaar. Dit lijkt dus een slecht jaar te worden voor de autobranche. En daarmee is er structureel iets niet goed in de autobranche, want als Gratis Geld en de laagste werkloosheid in tijden al niet helpen...


02 sep 2019 14:42
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Autoverkopen fors gedaald tov 2018
Citaat:
Daarmee is er structureel iets niet goed in de autobranche, want als Gratis Geld en de laagste werkloosheid in tijden al niet helpen...

Hier heb je idd een goed punt.

Enig idee hoe staat het met de verkoop van 2e hands auto's?
_________________________________________
Mvg,

René


02 sep 2019 15:01
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Het is dan ook totaal geen ideaal moment om een auto aan te kopen.
De overheid zit diesel volledig te demoniseren terwijl er steeds meer onderzoeken bovenkomen die in het voordeel van diesel pleiten tov benzine.
En elektrisch is enerzijds enkel weggelegd voor de beter verdienenden onder ons en anderzijds eigenlijk helemaal niet zo groen als de politiekers willen beweren.
Daarnaast zitten we ook nog eens in het WLPT systeem nu, waardoor de uitstoot van eenzelfde auto nu meer is dan een jaar geleden. Zonder dat de belastingsformules hierop aangepast zijn (in België dan toch, misschien komt het ooit nog).

Hoe kan je nu nog van iets zeker zijn ivm auto's, buiten het feit dat een auto bezitten en gebruiken alsmaar duurder wordt.


02 sep 2019 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Was ook veel te warm en mooi weer om een auto te kopen....

Bovendien kon je beter je geld in beleggingsfondsen steken; t/m augustus zit je op een plus van 9%.....zie dat met een nieuwe DD auto te halen.... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


02 sep 2019 23:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
De pensioenfondsen hebben het anders ook niet al te best gedaan....ik denk dat we voor een wereldwijde crisis staan, alle voortekenen zijn aanwezig.... :popcorn:

Ik weet niet meer wie een tijdje geleden zei dat NL zo fantastisch was, maar de armoede en schuldpositie van de burgers is nog nooit zo erg geweest als nu. Dus ik weet niet wat voor wereld de meesten hier leven, maar het is slecht gesteld met dit land. Ondanks de nep-positieve berichten in de media dat het zoooo verschrikkelijk goed gaat met de economie :roll: De overheid heeft geen enkel idee waar ze de minder verdienende burger mee opzadelen; men heeft geen geld meer voor tandheelkundige zorg (praat maar met diverse tandartsen over de toenemende oninbare vorderingen!), oninbare vorderingen van zorgpremie, schuldsaneringen, enz. En inderdaad kan het niet uitblijven dat er dan minder goederen worden verkocht, dus ook de automobielbranche gaat dit merken.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 sep 2019 0:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Nog een leuke waar niet over wordt gerept: de jeugd met een goede opleiding vertrekt het liefst naar het buitenland. Kansen op een woning zijn nihil, ondernemersklimaat is op een dalniveau in dit land, de randstad slibt dicht, huizen zijn in onze regio niet meer te betalen voor starters (350K voor een rijtjeshuisje!?)....ik spreek veel jongeren, Canada, een jonge boer die naar Schotland is vertrokken, Antillen, Australië, US, en ga zo maar door.....economische vluchtelingen vanuit Nederland!!! Dát is echt lang geleden hoor! En het linkse gespuis wil nóg meer vluchtelingen opnemen, alleen nooit in hun eigen huis...dat vind ik dan altijd weer jammer :wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 sep 2019 0:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
steef schreef:
Ik weet niet meer wie een tijdje geleden zei dat NL zo fantastisch was, maar de armoede en schuldpositie van de burgers is nog nooit zo erg geweest als nu.


Zou ik zo maar kunnen zijn.
NL is het beste land ter wereld om in te wonen, hoewel Zwitserland, Noorwegen en Zweden ook niet slecht zijn.
Ik spreek ook dagelijks jonge mensen, er werken er zo'n 30 tussen de 20 en 30 jaar oud in mijn bedrijf en ik hoor heel weinig geklaag.
Allemaal bezig hun toekomst op te bouwen, vaak al verkering en op zoek naar een huisje.
Dat lukt hier in West Brabant best nog, als je je handen uit de mouwen wilt steken tenminste.
Verder hebben ze vaak nog een motor of hobby auto, lekker sleutelen.
Ik zit natuurlijk ook in een bubble, dat snap ik, maar ik herken weinig/nix van jouw klaagzang, Steef.
Zou natuurlijk kunnen dat jij in je werk veel oude zeurpieten tegen komt :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 sep 2019 10:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
steef schreef:
Nog een leuke waar niet over wordt gerept: de jeugd met een goede opleiding vertrekt het liefst naar het buitenland. Kansen op een woning zijn nihil, ondernemersklimaat is op een dalniveau in dit land, de randstad slibt dicht, huizen zijn in onze regio niet meer te betalen voor starters (350K voor een rijtjeshuisje!?)....

gehannes. Emigratie is de afgelopen 10 jaar stabiel, zelfs in een populair dorp op de Veluwe koop je gewoon een rijtjeshuis voor 220-230k. Neem je genoegen met pakweg 50 km verder van de randstad dan is er voldoende aanbod onder de twee ton.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de jeugd het niet pittig heeft om aan een baan te komen en een eigen huis te kopen, maar is het allemaal echt zo veel erger dan pakweg 20 jaar geleden?
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


03 sep 2019 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
dobbelsteen schreef:
...terwijl er steeds meer onderzoeken bovenkomen die in het voordeel van diesel pleiten tov benzine.

Interessant. Heb je links naar een paar van die onderzoeken?
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


03 sep 2019 10:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Mijn beweringen worden hier tegengesproken, maar dat toont aan dat jullie in een 'rijke' hoek zitten en geen idee hebben wat er onder 'normale' mensen leeft.
De meesten hier hebben uiteraard een goed inkomen, maar de kosten voor levensonderhoud zijn enorm toegenomen, bedenk even dat levensmiddelen in één keer 3% duurder zijn geworden.
Dat maakt jullie geen moer uit, maar iemand die een paar honderd euro per maand over heeft na aftrek van woonlasten en zorgkosten, kan gelijk minder eten kopen, of ze gaan minder gezond eten.
Er is in onze regio een toenemende leegstand van winkelpanden (Hoorn, Purmerend, Zaanstad, Alkmaar), dan kan je me niet vertellen dat de middenstand het goed heeft. Het floreert gewoon niet!

Feit is dat autoverkopen niet zonder reden teruglopen, onze gebakjes vinden ook bijna geen aftrek meer, of je moet flink zakken in prijs, dan is er altijd nog wel iemand die 'het ervoor over heeft'.
En inderdaad is er een toplaag die rustig een paar ton voor een Oer-Quattro neerlegt, of 40 miljoen voor een Ferrari.....die liggen niet wakker van wat er in dit land gebeurt.
Een onvoorspelbare/onbetrouwbare overheid speelt uiteraard ook een rol in de verkopen: wat hebben ze nu weer in petto....

Maar inderdaad: het kan ook aan het weer liggen dat er minder auto's worden verkocht, of men heeft gewoon iets teveel uitgegeven aan vakantie :drunken: ..... :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 sep 2019 11:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Ik denk dat er vooral minder nieuwe auto's verkocht worden omdat iedereen zit te wachten op een beter aanbod van EV's.
Ik zou zelf nu ook geen nieuwe benzine- of diesel auto kopen, die dingen kelderen in waarde als er straks betaalbare EV's op de markt komen. Zijn niet meer in te ruilen.
Heeft niks met armoede te maken.
En leegstaande winkelpanden? Dat heeft een hele andere oorzaak dan het feit dat het besteedbaar inkomen van mensen lager is geworden. Iets met internet.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 sep 2019 11:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
https://www.scp.nl/Publicaties/Alle_pub ... Kaart_2019

Leesvoer Steefie :wink:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 sep 2019 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Ik ben het in deze een keertje met cazzo eens :mrgreen:
Ik koop ook geen andere auto omdat mijn BMW 530D F11 nog steeds een fantastisch rijdende auto is en ik er flink op ga afschrijven als ik hem nu in zou ruilen.
Beter is om te wachten tot het meer duidelijk is waar het heengaat met de automarkt.
Over 5-10 jaar weten we waarschijnlijk meer en dan zie ik het wel.


03 sep 2019 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
steef schreef:
Mijn beweringen worden hier tegengesproken, maar dat toont aan dat jullie in een 'rijke' hoek zitten en geen idee hebben wat er onder 'normale' mensen leeft.

Ik ben het oneens met je omdat de feiten anders zijn. Discussiëren doe ik graag op inhoud, niet op onderbuikgevoel. En iemand die je mening niet deelt wegzetten omdat hij geen 'gewone Nederlander' is vind ik al helemaal een zwaktebod.

Edit: Inhoudelijk dan. Persoonlijk heb ik totaal geen interesse meer in nieuwe auto's. Laatste die ik kocht was een C350e met 7% bijtelling in 2016 geloof ik. Spijt als haren op mijn hoofd vanwege de afschrijving, heb me voorgenomen om in principe geen nieuwe auto meer te kopen. Onze Volvo V70 uit 1997 is perfect als gezinsauto en mijn XJ8 bevalt me uitstekend als DD.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


Laatst bijgewerkt door Jazzy op 03 sep 2019 13:00, in totaal 1 keer bewerkt.



03 sep 2019 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Een beetje zoals “gevoelstemperatuur”. De thermometer zegt 22 graden maar het voelt als 30. Of andersom.

Feit is: het gaat goed met Nederland, de armoede neemt af en de werkloosheid is laag. Maar als je in je omgeving mensen kent met wie het niet goed gaat, dan is de gevoelstemperatuur anders.

Autoverkopen gaan omlaag, ik kan meerdere redenen verzinnen. Diesel/benzine is al genoemd. Ook “zien” mensen de volgende recessie alweer aankomen en worden ze daarom risicoavers. Tot slot: als je vorig jaar al een nieuwe auto hebt gekocht, doe je dat dit jaar niet nog eens.


03 sep 2019 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Het is toch ook bizar wat een nieuwe auto kost? En ik snap heus dat een Polo tegenwoordig groter is dan een Golf van 20 jaar geleden maar toch.... Daarnaast wil je zo’n ding ook niet als gebruikte van 4 jaar oud want reparaties kosten een vermogen en met die longlife intervallen is het allemaal al gaar gereden. Ergo, je schrijft als 1e eigenaar gewoon mega af.

Tel daarbij op de betrouwbaarheid en het gebrek aan visie van onze overheid en je bent rond.


03 sep 2019 13:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Iedereen is in de wachtmode agv de tegenstrijdige berichten.......ook Prinsjesdag etc.

Trouwens rijdt Rutte nog in de oude hok van een Saab.... :?: ...of heeft hij allang een nieuwe, geld klotst toch tegen de plinten.. :scratch: .....en de middenklasse is nu ‘hot’, en hoe zou dat nu komen.... :?:

Geen idee wat jullie doen maar ik zal never en nooit een nieuwe auto kopen, moge dat duidelijk zijn, Bovendien heb ik niet de luxe om bij een dealer binnen te stappen en ff 30k+ of veelvoud ervan een blik uit te zoeken ihkv leasen.

Ik heb andere oude meuk waar ik overigens super tevreden mee ben....en crisis of niet, de categorie die een nieuwe Porsche ff uitzoekt heeft van een crisis nooit wat van gemerkt....hoogstens een telefoontje van zijn personal banker.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


03 sep 2019 15:31
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Jazzy schreef:
dobbelsteen schreef:
...terwijl er steeds meer onderzoeken bovenkomen die in het voordeel van diesel pleiten tov benzine.

Interessant. Heb je links naar een paar van die onderzoeken?


https://www.auto-motor-und-sport.de/new ... o-6d-temp/
Door al die filters die tegenwoordig op een diesel zitten, slaagt een diesel er in om in drukke steden (waar de lucht al vuil is) de lucht properder achter te laten dan er in gaat.
Met uitzondering van de regeneratie proces voor de roetfilter.


03 sep 2019 16:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
dobbelsteen schreef:
Door al die filters die tegenwoordig op een diesel zitten, slaagt een diesel er in om in drukke steden (waar de lucht al vuil is) de lucht properder achter te laten dan er in gaat.


Ik kan het niet onderbouwen, maar hier geloof ik dus helemaal nix van.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 sep 2019 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Heb het artikel gelezen maar kan niet dezelfde conclusie trekken, maar dat kan ook komen door mijn gebrekkige beheersing van de Duitse taal.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


03 sep 2019 18:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Het is idd aangetoond in een Duits onderzoek. Ik geloof het best dat een moderne diesel een rijdende luchtzuiveringsinstallatie is behalve dat je natuurlijk wel zuurstof omzet naar CO2 :)


03 sep 2019 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
dobbelsteen schreef:
https://www.auto-motor-und-sport.de/news/real-abgastest-diesel-nox-grenzwert-fahrverbot-eu-6-euro-6d-temp/
Door al die filters die tegenwoordig op een diesel zitten, slaagt een diesel er in om in drukke steden (waar de lucht al vuil is) de lucht properder achter te laten dan er in gaat.
Met uitzondering van de regeneratie proces voor de roetfilter.
`

Nav een eerdere vraag: uitkomst van dit onderzoek was NIET dat moderne diesels (6d-TEMP) schoner zijn dan diesels, de conclusie is getrokken dat de uitlaatgassen in vervuilde binnensteden schoner zijn dan dat wat er in gaat. Ergens stond (maar weet niet meer zeker of dat nu in dat onderzoek) expliciet dat de vergelijking met benzinemotoren niet gemaakt is :wink: .
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


03 sep 2019 23:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Tja, gegeven de belangen van dieseltechniek voor de duitse autoindustrie, en dus voor de duitse economie en Duitsland, zou ik een duits onderzoek met gezonde argwaan bejegenen.


04 sep 2019 5:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
Dat bedoel ik :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 sep 2019 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Verkopen van nieuwe auto's fors gedaald tov 2018
De CO2 uitstoot van een diesel is lager dan die van een benzine auto. Een diesel produceert echter wel meer fijnstof maar dat doet de kolencentrale ook waar de elektriciteit vandaan komt als alle diesels in NL vervangen worden door EV's.

Zoals eerder gezegd, ik wacht nog even af en doe het milieu een plezier door alle ritten onder de 8 km op de fiets te doen (ook als het regent/vriest). Zo kom ik aan dat goddelijke lichaam :mrgreen:


04 sep 2019 10:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.