Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 0:00



Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
924 S, turbo of toch een 911? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 924 S, turbo of toch een 911?
Ben nieuw hier en (nog) niet in het bezit van een porsche. Omdat we sinds kort een dochter hebben is er nood aan een gezinswagen. We wonen stedelijk en de auto is voor ons geen dagelijks gebruiksvoorwerp. Eigenlijk gebruiken we hem enkel voor plezierritjes en familiebezoekjes. Die familiebezoekjes (vooral ouders) betekenen 200 of 600 km per dag waarvan 95% snelweg/autobahn. Heb zelf een voorliefde voor klassiekers. Combineer dat met veel snelwegkilometers en een beetje betrouwbaarheid en ik kwam uit bij een porsche van minstens 30 jaar oud. Het feit dat je een porsche buiten kan stallen zonder dat die voor je ogen wegroest is meer dan een extra pluspunt en er past een maxi-cosi in dus "problem solved" dacht ik.

Dat het geen 2.7 RS zou worden wist ik van bij de start. Maar wat blijkt, ook de prijzen van een afgeleefde 911 met veel km's zijn -zo heb ik ontdekt- de afgelopen jaren niet meteen gunstig geevolueerd. Nu is een auto voor mij absoluut geen investering en hij mag ook geld kosten maar het lijkt me vandaag gewoon geen goed moment om een oudere 911 te kopen.
Daarna even een 928 overwogen, maar ik zie vooral auto's met veel achterstallig onderhoud en nog meer automaten. Na wat opties als een jaguar mk II, een lancia beta break en een volvo P1800 ES kom ik toch weer bij porsche. En wat blijkt? Opeens zit je advertenties voor een 924/944 te bekijken. Het kan vreemd lopen, niet?

Ondertussen ben ik van mening dat de voorkeur uitgaat naar een 924. Puur van vorm, minder opgeblazen dan een 944 en die tartan interieurs zijn om duimen en vingers bij af te likken. De prestaties zijn dan weer niet meteen wat je van een vintage porsche verwacht. Gelukkig is er de S en de turbo.
In eerste instantie lag mijn voorkeur bij de S. De verkrijgbaarheid van onderdelen leek me beter en in het boek van Peter Morgan merk je dat hij de S ziet als een bruikbaar ding en de turbo eerder als een (potentieel) verzamelstuk. En, meevallertje, de S lijkt gemiddeld genomen een pak goedkoper dan een turbo (of is dat gewoon het huidige aanbod?).

Ondertussen meer gelezen en nagedacht over wat een auto voor mij/ons bruikbaar maakt. Op dit moment overweeg ik eerder een turbo. Eens die op punt staat is hij volgens mij net zo betrouwbaar als een S en de onderdelenvoorziening lijkt me niet echt zo problematisch als ik in eerste instantie dacht.

Heb gemerkt dat hier op het forum een aantal turbo projecten lopen/liepen vandaar dit topic. Wat denken de ervaringsdeskundigen; gewoon doen?


24 aug 2019 19:08
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Welkom, en wat heb je goeie smaak 8)

De S is zeker meer praktisch, het is in principe een 944 en het blok is erg soepel. Dat is voor mij dan ook de reden waarom ik niet zomaar een S zal kopen. De karakter de de Turbo heeft is niet te evenaren door enige andere transaxle. In mijn ogen is een 924 Turbo “more than the sum of its parts”

Onder de leden van de PBVH is de 2.5 liter blok vs. 2.0 liter blok discussie na 3 jaar nog niet geslegd. Gaan gewoon met beide rijden, kwa prestaties zit er weinig tussen. Een Turbo onderhouden is wel wat lastiger en ze kennen enkele zeer dure onderdelen omdat het gedeeld worden met de 930. Maar ik neem absoluut geen S boven een Turbo.

Succes :popcorn:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 aug 2019 19:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Beste Sarolea,

Tot vorige week stonden er hier op de oprit o.a. een 924S en een 924 turbo (de 924S is afgelopen zondag naar een nieuwe eigenaar vertrokken).

De prijzen van goede -sjes zijn de afgelopen tijd flink gestegen. Eentje in mindere staat kan je natuurlijk nog wel "goedkoop" vinden, maar een goede is inmiddels ook al ruim boven de 10k. De turbo's die in goede staat zijn, liggen een paar duizend hoger.

Voor wat betreft het rijden. De 924S kan je vergelijken met een kart, heel erg speels en licht met alles (wegligging, sturen etc). Super leuk om mee te rijden. Voordeel is ook dat je mensen de mond kan snoeren die weer met de flauwe opmerking komen "het is een Audi", hij heeft immers een echte Porsche motor.

De turbo is iets volwassener, ligt vaster op de weg, maar heeft nog wel het speelse behouden. En dat fluiten van de turbo blijft leuk! Is, ondanks dat hij een half liter minder heeft dan de S, toch iets vlotter van zijn plekje af.

Heb je nog iets meer budget, dan kan je ook een 968 overwegen. Totaal anders dan de 924-jes. Ligt heel stabiel op de weg en is erg comfortabel. Is eigenlijk ook de snelste van het stel, maar, dat valt minder op omdat hij ten opzichte van de 924 "te" comfortabel is. Heeft in mijn ogen wel de mooiste looks.

En qua onderhoud, de transaxles zijn eigenlijk allemaal prima zelf te onderhouden. Onderdelen zijn voor beiden prima te verkrijgen. Zelfs Porsche heeft steeds meer onderdelen voor klassiekers in haar magazijn.

Afgelopen mei heb ik met mijn zoons met de 924S, de turbo en de 968 een rondreis over de Alpen gemaakt. Alle drie hebben het boven verwachting goed gedaan met stijle bergbeklimmingen en haarspeldbochten.

En voor wat betreft mijn persoonlijke voorkeur tussen de 924S en de turbo, dat is toch zeker wel de turbo. Maar mijn advies is ook om zelf eerst met een (goed) exemplaar van beide types te rijden en dan op gevoel een keuze te maken. Helaas kan ik je niet meer aanbieden om bij ons de twee verschillende types uit te proberen, dan had je een weekje eerder dit berichtje moeten plaatsen :wink:
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


24 aug 2019 19:55
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Lionhunter schreef:
En dat fluiten van de turbo blijft leuk!


Dat is inderdaad subliem. Ik word daar als een kind zo blij van als je de turbo hoort spoelen :drive: 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 aug 2019 21:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Hallo, wij hebben een mooie 924S staan, die wellicht te koop komt. Enkele jaren terug volledig herspoten in z'n originele rode kleur en toen ook zeer veel vernieuwd van diverse rubbers rond ramen etc. tot revisie servostuur (zeldzame optie, geen overbodige luxe).
De auto is een '87-er die oorspronkelijk uit Duitsland komt en in 1995 is verhuisd naar NL. De eerste Duitse eigenaar was dame van 77 jaar, echt waar, ik heb de originele Fahrzeugbrief nog bij de auto (geboren in 1911). Wij (ik ben Belg) hebben hem in 2015 in NL gekocht bij een handelaar, die hem had van de tweede eigenaar. Op zich al zeldzaam om een 924 te hebben met complete historie.

Nog maar pas werden alle riemen en rollen van distributie en balansassen vernieuwd en werd gelijktijdig een nieuwe waterpomp gemonteerd.
Ook voorste schokdempers zijn dit jaar vervangen en de tussendemper van de uitlaat is ook nieuw.
Al bij al een heel nette auto. altijd welkom om hem eens te bekijken.

Een 924S is een heel fijne auto om mee te rijden en als eerste Porsche is het echt een aanrader.

Hier wat fotos van paar jaar terug, samen met grote broer, mijn 944 turbo cup (2 jaar geleden reeds verkocht)

Afbeelding

Afbeelding


24 aug 2019 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
De 924 Turbo is van een oudere generatie en nog niet verzinkt zoals de S. Lijkt me iets om rekening mee te houden.


24 aug 2019 22:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
De -sjes zijn inmiddels ook 25+ jaar oud en dan is het sowieso de vraag of de (zink)coating nog optimaal beschermend is. Volgens mij (weet het niet helemaal zeker), was bij de 968 de coating pas ook voldoende dik.

Als een auto is overgespoten blijft het nog steeds de vraag of ze hem helemaal gestript en opnieuw een zinkbad gegeven hebben. Bij een 924 zie ik dat niet gebeuren...
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


24 aug 2019 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Als ik het mocht zeggen.. ga voor een 944 turbo. Echt een geweldig leuke maar ook serieus snelle auto. Knappe 911-rijder die deze zoek rijdt. En met de betrouwbaarheid zit ook dat echt goed. 8)
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


25 aug 2019 0:34
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Niels9?? schreef:
De 924 Turbo is van een oudere generatie en nog niet verzinkt zoals de S. Lijkt me iets om rekening mee te houden.


Dat is onjuist. ALLE 924’s waren vanaf modeljaar 1980 verzinkt en voor zover ik het weet is alle Turbo’s verzinkt.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 aug 2019 7:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Let wel, een maxi cosi krijg je niet in de kuipjes achterin....(924)
_________________________________________
924 fun!


25 aug 2019 8:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
waarom zou je een harde auto opnieuw in een zinkbad steken, enkel omdat hij nieuwe lak nodig heeft (rode lak van 30 jaar oud) ....... be reasonable man :roll: !


25 aug 2019 8:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Johann schreef:
Niels9?? schreef:
De 924 Turbo is van een oudere generatie en nog niet verzinkt zoals de S. Lijkt me iets om rekening mee te houden.


Dat is onjuist. ALLE 924’s waren vanaf modeljaar 1980 verzinkt en voor zover ik het weet is alle Turbo’s verzinkt.


Ok, dat is eerder dan ik dacht :thumleft:


25 aug 2019 11:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Leuk dilemma! En je keuze om voor een transaxle te gaan is helemaal niet verkeerd!

Tot een paar weken gelden stonden hier een 911 SC, een 924 Turbo en een 944S. De eerste twee zijn vertrokken. De 944S blijft in bezit.
Wat keuze betreft; Ik sluit me aan bij Johann. Als het puur om beleving gaat is de 931 een heel bijzondere en m.i. de leukste auto. Hij gaat als een raket. Je voelt en hoort de turbo echt inkomen. Maar waarom dan toch weggedaan? Daar zitten veel redenen aan vast maar wat rijden betreft vind ik de 931 nogal spartaans. Je bent echt met de auto bezig . Dat geldt ook voor de 911 SC. De 944 (T2 ) is wat dat betreft meer een allemansvriend. Voelt comfortabeler aan en laat zich makkelijker rijden. De 924S is natuurlijk ook van de late generatie maar ik weet niet of je veel verschil voelt met de 944. Ik verwacht het niet. Volgens Peter Morgan zijn de auto’s technisch grotendeels gelijk. Het nieuwere Dashboard in de 944 met betere ventilatie vind ik een groot voordeel. Verder is het een kwestie van smaak.
De 951 is misschien wel het beste van twee werelden. Een beest als je hem doortrekt. Daarnaast kan je deze prima gebruiken voor dagelijks gebruik.

Je geeft aan dat je overweegt de auto buiten te stallen; Dat is wel een dingetje... Daar worden ze zeer niet beter van! Verzinkt of niet; ze roesten!

Succes in je oriëntatie.

Staat overigens een eerlijke 951 te koop in Lochem bij een kennis van me. ( 16,5K, zie autoscaout en MPL ) . Moeite waard om te bekijken!

Succes!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


25 aug 2019 14:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Leuk topic!

Lionhunter schreef:
Heb je nog iets meer budget, dan kan je ook een 968 overwegen.

Heb een paar weken terug nog eens een 968 van dichtbij mogen bekijken en er mee 'opgereden'. In mijn ogen qua lijnen de mooiste 'transaksel'. :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


26 aug 2019 7:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Citaat:
nog eens een 968 van dichtbij mogen bekijken en er mee 'opgereden'. In mijn ogen qua lijnen de mooiste 'transaksel'


Het is allemaal persoonlijk natuurlijk, maar ik heb zowel 924, 944 als 968 (CS) gehad en ik vind in profiel de verhoudingen van de 968 niet meer zo mooi als in de 944, vooral de achterkant is te lang of zoiets. Van andere hoeken gezien is de 968 zeker mooi van proportie, maar ik vind in z'n geheel de 944 turbo/S2 de meest homogene autos qua look.


26 aug 2019 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Een auto uit die periode kopen terwijl je geen stallingsruimte hebt lijkt mij geen goed plan.
Ik zou doorsparen voor een 996/997.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 aug 2019 12:16
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Eerst en vooral wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie input, wat een reacties!

Wat suggesties richting een 968 betreft is er in mijn geval weinig discussie. Hoewel het financieel prima kan en het zonder twijfel een "betere" auto is spreekt hij me persoonlijk niet aan. Ik wil een klassieke wagen. Om jullie een idee te geven, in de 20 jaar dat ik ondertussen auto rij heb ik er nog nooit eentje met stuurbekrachtiging gehad. Op dat vlak dezelfde reactie richting 996/997. Het zijn zonder twijfel fantastische wagens, maar niet voor mij. Tegen een 930 zou ik geen nee zeggen, maar de prijzen die daar vandaag bij horen gaan -zo denk ik- vroeg of laat een correctie naar beneden ondergaan. Vooral dan de prijzen van de minder verzamelwaardige modellen. Voor zij die hem kunnen, Doug DeMuro heeft daar zeker een punt.https://www.youtube.com/watch?v=9p4FIMafWCU Hij laat zich trouwens ook kritisch uit over de waarde van de transaxles...

De 924 -en dan vooral de turbo modellen- is men onlangs wat hoger gaan waarderen. Of dat op lange termijn ook zo zal blijven weet niemand. Persoonlijk denk ik dat die prijzen hoogstens halveren (al kunnen ze natuurlijk ook verder stijgen). In dat geval schrijf je 5 a 10k af (los vd kosten die je aan de wagen hebt gehad), daar heb ik geen probleem mee.

Wat buiten staan betreft. De auto is integraal verzinkt en moet daar dus tegen kunnen. Dat is ook een van de redenen waarom ik voor een porsche zou kiezen. Ben dan ook niet op zoek naar een concours exemplaar. Een eerlijk gebruikt exemplaar met hier en daar een deuk zeg maar. Wat achterstallig onderhoud of klusjes is geen probleem (graag zelfs), maar heb geen nood aan een restauratieproject. Ik sleutel graag dus dat is op zich niet het probleem, maar toch het liefste aan vintage motorfietsen.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een 924 turbo met targa dak, tartan interieur, driepuntsgordels achteraan en ruitenwisser achteraan (of is dat een overbodige optie?) Het feit dat de turbo het audi blok heeft vind ik wel leuk, net omdat men daar nog steeds veelal op neerkijkt. Een two-tone model is leuk, maar dat lijken me veelal de "turbo 1" modellen, en blijkbaar is het slimmer om voor een "turbo 2" te gaan, of is dat verschil overroepen?

@ Johann; het onderhoud is wat moeilijker, bedoel je dan gewoon: de motorruimte zit wat voller. Dus sleutelen is soms lastiger enerzijds en anderzijds is het injectiesysteem wat primitiever/complexer dan bij de 2.5? Enkele zeer dure onderdelen; heb je het dan over de benzinepomp en de rubbers van het inlaat gedeelte die moeilijk verkrijgbaar of gaat het om nog andere dingen?

@Lionhunter; had jij ze bewust allebei, of had je eerst een S en ben je daarna bewust op zoek gegaan naar een S? Denk toch dat die zink coating goed zijn werk doet. Veel roest is -veronderstel ik- toch te linken aan oude schade en simpelweg krassen beschadigingen door de zinklaag samen met de tand des tijds?

@ Kristof; ziet er netjes uit. Ben zelf ook Belg dus dat is eigenlijk wel handig (niet invoeren). Voorlopig zie ik immers vooral potentiele auto's in Duitsland, soms eentje in Frankrijk of Italie. Heeft jouw S een targa dak? Jammer dat hij rood is, die kleur spreekt me minder aan. Wat voor interieur zit erin?

@ Niels9??; Ik had -net zoals Johann- gelezen dat alle Turbo modellen verzinkt zijn, maar als dat niet klopt dan hoor ik het graag

@ Brian951; bij momenten overweeg ik een 944 (maar dan eerder het 16v model ipv de turbo) maar voorlopig gaat de voorkeur toch echt naar de pure lijn van de 924

@ Ronaldbm; dat is relevante info, dat is immers net de hoofdreden om er een aan te schaffen. Weet jij of je met de maxi-cosi voorin de stoel van de passagier voldoende naar voor kan schuiven om iemand met benen op de achterbank te kunnen laten zitten?

@ MPH; dat is nuttige info. Een auto mag van mij net dat primitieve hebben. Ik hou wel van het gevoel een machine te besturen en controle/feedback te hebben op een mechanische manier ipv het vlotte geluidloze zonder tegenstribbelen van een moderne wagen. Wellicht ook daarom dat ik af en toe bijv. een triumph tr6 aanzwengel. En roesten ze echt zo erg? Ik zie regelmatig foto's van transaxles die duidelijk al jaren buiten staan en er -op het interieur na- best nog behoorlijk uitzien.

@ Anne2.7; voor mij is de 968 net iets te weinig klassiek/puur, maar dat is inderdaad persoonlijk

@ Cazzo Super Veloce; waarop baseer je dit? Toen ik nog in Antwerpen woonde stond er bij mij om de hoek altijd een witte 944 op straat. Die auto leek daar niet onder te lijden. Het feit dat de latere 924 volledig verzinkt is doet me net besluiten dat hij prima buiten kan staan


28 aug 2019 0:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Hallo,

De auto heeft elektrisch targa dak, achterwisser, servostuur en radio. dat zullen zowat de opties zijn.
Interieur is zwart met stof in krijtstreep. De stof is wat verkleurd naar de bruine kant door de jaren heen, wat een typisch ding is. In rechtse stoel zitten 2 kleine scheurtjes in de stof. Ik heb nieuwe stof liggen identiek aan het origineel, maar het is er nog niet van gekomen de zetels te laten herbekleden. Op zich is het ook nog niet storend.
Servostuur is volledig gereviseerd en lekt dus niet (zeldzaam) !
Sinds 2 weken nieuwe waterpomp + alle riemen en rollen nieuw.
Nieuwe benzinepomp en filter, nieuwe tussenuitlaatdemper, nieuwe schokdempers vooraan.
Achterwisser werkt momenteel niet, moeten we nog eens nakijken waar het probleem zit.
Achteraan heb ik er 8J velgen op gezet ipv de standaard 7J voor en achter. Dit staat net iets stoerder (8J was standaard op de Exclusive reeks van 1988, verder was het denk ik een optie). Het is geen 944 velg want die heeft andere ET waarde.

Kom gerust eens kijken.
Groeten, Kristof


28 aug 2019 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Sarolea schreef:
@ Cazzo Super Veloce; waarop baseer je dit? Toen ik nog in Antwerpen woonde stond er bij mij om de hoek altijd een witte 944 op straat. Die auto leek daar niet onder te lijden. Het feit dat de latere 924 volledig verzinkt is doet me net besluiten dat hij prima buiten kan staan


Lees deze maar eens.
viewtopic.php?p=558130

Alle auto's uit die tijd roesten, Porsches misschien minder dan Alfa's, maar roesten doen ze ook.
Zal bij een 924 niet anders zijn.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 aug 2019 9:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Sarolea schreef:
@Lionhunter; had jij ze bewust allebei, of had je eerst een S en ben je daarna bewust op zoek gegaan naar een S? Denk toch dat die zink coating goed zijn werk doet. Veel roest is -veronderstel ik- toch te linken aan oude schade en simpelweg krassen beschadigingen door de zinklaag samen met de tand des tijds?


Mijn zoon was destijds gericht op zoek naar een 924S, met als hoofdreden dat deze beschikt over het aangepaste 944 blok. De turbo kwam daarna toevallig op mijn pad. Ik was er niet naar op zoek, maar omdat hij zo mooi origineel gebleven was kon ik hem niet laten staan.

En voor wat betreft je opmerking over de zinklaag, dat klopt grotendeels zeker. Vergeet echter niet dat de auto's inmiddels ruim 30 jaar oud zijn en op zijn minst wel eens eens over een drempel geschaafd zijn.

Sarolea schreef:
Toen ik nog in Antwerpen woonde stond er bij mij om de hoek altijd een witte 944 op straat. Die auto leek daar niet onder te lijden. Het feit dat de latere 924 volledig verzinkt is doet me net besluiten dat hij prima buiten kan staan

De 924 is ouder dan de 944
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


28 aug 2019 9:36
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Sarolea schreef:
@ Johann; het onderhoud is wat moeilijker, bedoel je dan gewoon: de motorruimte zit wat voller. Dus sleutelen is soms lastiger enerzijds en anderzijds is het injectiesysteem wat primitiever/complexer dan bij de 2.5? Enkele zeer dure onderdelen; heb je het dan over de benzinepomp en de rubbers van het inlaat gedeelte die moeilijk verkrijgbaar of gaat het om nog andere dingen?


Ja de injectie onderdelen zijn duur omdat het veel 930 onderdelen bevat. Maar een standaard 924 is ook aan de prijs als het komt bij injectie onderdelen. Met lastig aan te werken gaat het zeker om de motor ruimte, maar ook zaken als de koppeling vervangen is best ingrijpend. Je merk gewoon aan de wagen dat ze best veel moeite had alle turbo spullen kwijt te kunnen. Onderhoud op een standaard 924 is vele malen makkelijker.

Kwa onderdelen is er ook bar weinig mechanische/injectie onderdelen uitwisselbaar tussen een 924 en een 924 Turbo. Dat maak de zoektoch naar onderdelen wat lastiger, maar dat is mij ook onderdeel van de hobby.

Kijk ook een in Italie voor Turbo's ze hebben daar nog best veel staan omdat ze twee jaar langer geleverd waren ivm belasting voordelen van 2.0 liter auto's. De prijzen zijn ook wat zachter dan in Noord Europa.

Cazzo Super Veloce schreef:
Alle auto's uit die tijd roesten, Porsches misschien minder dan Alfa's, maar roesten doen ze ook.


Good one Cazzo :lol: :lol: :lol: :lol:

Maaruh..Alfa's en roest is een synoniem...en dat is bij Porsche tog anders
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 aug 2019 9:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Ga jij je 924tje dag in dag uit in weer en wind laten staan? :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 aug 2019 9:47
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Ik niet, want ik houd wel van een schone auto. Maar vraag het maar aan Dapatch hier op het forum. Zijn S'je staan door wind, sneeuw en regen buiten en geen spatje roest.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 aug 2019 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Geen spatje zichtbare roest :popcorn:
Alle auto's van 30 jaar oud roesten. De ene alleen wat harder dan de andere.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 aug 2019 11:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Is een beetje roest op een oude auto erg?
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


28 aug 2019 13:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.