Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 2:04



Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
924 S, turbo of toch een 911? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Roest is altijd erg.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 aug 2019 13:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Citaat:

Maaruh..Alfa's en roest is een synoniem...en dat is bij Porsche tog anders


Nou, ik ben wel eens een 5 tal 914's gaan bekijken en de tranen schoten me in de ogen. Wat een ellende was dat zeg. Overal maar dan ook overal en bij ieder exemplaar op dezelfde plekken.

Ik heb iets van 25 klassieke Alfa's gehad maar dit had ik nog nooit gezien.


28 aug 2019 14:19
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Yup, de 914's kan een Alfa zeker aan als het bij roest komen. En de constructie is ook nog zo dat de kosten om het te maken gigantisch uitloopt en je kunt er nooit bij alles komen.

Maar terug naar de 924. Meestal roesten ze voor bij de spatborden, en de dorpels...maar dat komt meer door pekel rijden dan door gewoon buiten staan.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 aug 2019 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Lees dat je af en toe zelfs een TR6 overweegt, komt misschien wel helemaal uit in de beleving die
Je zoekt, klassiek, spartaans en een echte rijders auto. Ik beleef er veel plezier aan. Maar absoluut geen ruimte voor een kinderzitje, is officieel een 2 seater. En geen auto om voor de deur te stallen, ivm roestgevoeligheid, diefstal. Ook een verzekering zal buiten stallen niet dekken. En cabrio , de hardtop is best wel even een klus om er op re zetten, doe je ook niet alleen . Positieve is wel de klassieke uitstraling, de heel simpele techniek die zelf te onderhouden is, het ontbreken van electronica is ook wel lekker. Wij hebben vroeger een 924 gehad en met. Kleine kinderen zijn die handig
en lijkt mij met kinderen een goede keus, en scheelt nog geld ook tov een TR6
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


28 aug 2019 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
giulia schreef:
Nou, ik ben wel eens een 5 tal 914's gaan bekijken en de tranen schoten me in de ogen. Wat een ellende was dat zeg. Overal maar dan ook overal en bij ieder exemplaar op dezelfde plekken.

De carrosserie van de 914 is net als een aantal 911 en 912's in die tijd door Karmann gebouwd, roestprotectie had op zijn zachtst gezegd weinig prioriteit. Daarbij had de 914 een ontwerpfout waardoor regenwater langs de accu stroomde en met accuzuur roest veroorzaakte in wat tegenwoordig het hell hole heet. Zelfde probleem met de langsdragers.

En daarom kun je niet in het algemeen zeggen of auto's van een bepaald merk al dan niet roesten, dat verschilt per model en zelfs modeljaar.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


28 aug 2019 15:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Als budget geen rol speelt is er maar een transaxle die je wil hebben en dat is een Speedyellow 968 CS. Ultiem apparaat :drive:


28 aug 2019 16:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Sarolea schreef:
@ MPH; dat is nuttige info. Een auto mag van mij net dat primitieve hebben. Ik hou wel van het gevoel een machine te besturen en controle/feedback te hebben op een mechanische manier ipv het vlotte geluidloze zonder tegenstribbelen van een moderne wagen. Wellicht ook daarom dat ik af en toe bijv. een triumph tr6 aanzwengel. En roesten ze echt zo erg? Ik zie regelmatig foto's van transaxles die duidelijk al jaren buiten staan en er -op het interieur na- best nog behoorlijk uitzien.


Het ene exemplaar is het andere niet... Veel hangt er van af waar de auto gestaan heeft in zijn leven en hoe hij onderhouden is. Als er prut in de afwateringskanalen is gekomen, die vervolgens niet schoon gemaakt zijn, dan heeft het water jarenlang zijn werk kunnen doen ben je gezien.. Dorpels, omgeving accubak, zijbakken in kofferbak achter hebben dan zwaar te lijden.. De hoeken voor de achterwielen hebben altijd veel te lijden vanwege het dubbelwandige plaatwerk waar vaak troep tussen vast gaat zitten. Bij de 924 hoopt ook vaak troep op in de voorschermen achter de voorwielen (net voor de portieren) Gevolg: afwatering verstopt en rotte plekken...
Daarnaast geldt dat de verzinkte carrosserie na 30 jaar niet meer hetzelfde is zoals hij de fabriek uitrolde....

In alle gevallen: Goed kijken dus!

Vwb de 914: Dit is een totaal andere auto die wat bouwwijze betreft niet te vergelijken is met de modernere 924/ 944. Veel meer roest ...
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


28 aug 2019 16:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Cazzo Super Veloce schreef:
Roest is altijd erg.


Onzin. Als iemand een niet-concours auto wil en ‘m buiten wil laten staan zou ik me niet laten afschrikken door een klein beetje roest (en nee, ik bedoel dan niet roestige stukken waar je met een vinger in kan prikken). De één z’n roest is de andermans patina. :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


28 aug 2019 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Ik heb zelf een 924. Als je de maxi cosi voor zet kan de stoel niet helemaal naar voren. Gordel is daar ook tekort voor. De zit achter is niet geschikt voor volwassenen.

Als je een stoeltje verder bent met de kleine kan die wel in de achterzitjes, ik doe er een kussen onder om het wiebelen in de smalle kuipjes te voorkomen. En aangezien een 924 alleen 2-punt gordels achter heeft zet ik de bovenkant van de stoel vast met een spanband op een sjoroog in de kofferbak. Voorkomt kiepen/duiken bij hard remmen. Een 3-punt achter is er niet bij mijn weten!
_________________________________________
924 fun!


29 aug 2019 8:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Ronaldo schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Roest is altijd erg.


Onzin. Als iemand een niet-concours auto wil en ‘m buiten wil laten staan zou ik me niet laten afschrikken door een klein beetje roest (en nee, ik bedoel dan niet roestige stukken waar je met een vinger in kan prikken). De één z’n roest is de andermans patina. :wink:


Dat beetje roest wordt vanzelf een roestig stuk waar je met een vinger in kan prikken als hij een paar jaar buiten staat.
Prima natuurlijk als je daar niet mee zit. :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 aug 2019 9:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Citaat:
Als budget geen rol speelt is er maar een transaxle die je wil hebben en dat is een Speedyellow 968 CS. Ultiem apparaat :drive:


Qua rijden helemaal mee eens.
Intussen ook weer 8 jaar geleden 8)

Afbeelding

wel lastig voor de kindjes, want geen achterbank :lol:


29 aug 2019 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Nog een goede reden om geen kindjes te nemen... :mrgreen:


29 aug 2019 12:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Touché :lol:

Bezit zelf geen 968 CS in Speedgelb (nochtans mijn favoriete kleur ondertussen) maar wel eentje in Oak Grün (metallic). Kan bijtreden dat ik een dergelijke wagen met performante (bv. M030) goodies, ook na meer dan zes jaar bezit, nog altijd hemels vind rijden. Een plezier dat ik niet meteen terug kan vinden in andere sportwagens. In die mate zelfs dat ik amper reed met de Lotus Elise S1 die ik ernaast had. Die precisie en dat evenwicht maken het scheuren op bochtige wegen een absoluut genot. De radicaliteit van zo'n CS geeft kleur en beleving aan deze 'moderne' transaxle.
Afbeelding

Alhoewel ik net erg veel hou van de looks van de 944 Turbo/S2 (zeker de allerlaatste exemplaren met bridge spoiler)!
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


29 aug 2019 16:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
giulia schreef:
Citaat:

Maaruh..Alfa's en roest is een synoniem...en dat is bij Porsche tog anders


Nou, ik ben wel eens een 5 tal 914's gaan bekijken en de tranen schoten me in de ogen. Wat een ellende was dat zeg. Overal maar dan ook overal en bij ieder exemplaar op dezelfde plekken.

Ik heb iets van 25 klassieke Alfa's gehad maar dit had ik nog nooit gezien.


zelfs roestvrij blijft het italiaanse meuk
Geef mij maar een mooie 914 staat tenminste een echt merk op de motorkap :cheers: :cheers:


30 aug 2019 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Een "mooie 914"? :scratch:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 aug 2019 14:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
:mrgreen: Dat dus...

Hij heeft geen flauw benul waar ie het over heeft.


30 aug 2019 15:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Cazzo Super Veloce schreef:
Een "mooie 914"? :scratch:


Afbeelding Afbeelding

:popcorn:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


30 aug 2019 16:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Hij is goed! :thumleft:
Kom d'r maar in Cazzo... :mrgreen:


30 aug 2019 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
giulia schreef:
:mrgreen: Dat dus...

Hij heeft geen flauw benul waar ie het over heeft.


Ach ja die kartonnen pakken van de Lidl zijn ook wijn :mrgreen: :mrgreen:

Doe mij deze maar :thumleft:

Afbeelding


01 sep 2019 15:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Ronaldo schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Een "mooie 914"? :scratch:


Afbeelding Afbeelding

:popcorn:


Zelfs in die fantastische kleur is het een lillik ding :wink: .
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 sep 2019 16:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Geef me dan deze maar :salut:
15385
Tja sorry ben een echte 911 man :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


01 sep 2019 17:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Opnieuw een pak boeiende reacties. Grappig ook om lezen hoe sommigen de 968 als optie naar voor schuiven. Een 968 is wat mij betreft een (veel) te moderne wagen.
Ik kom uit bij de 924 omdat ik van oordeel ben dat een klassieke 911 vandaag overgewaardeerd is. Of dat klopt zal de toekomst moeten uitwijzen. 924 zit qua prijs/kwaliteit wel snor lijkt me. Betrouwbaar, degelijk en voldoende performant/hedendaags om aangenaam snelwegkilometers te maken en wel nog met een soort van klassiek gevoel. Dat spreken de ervaringsdeskundigen hier voorlopig niet tegen toch?

Een TR6 overwegen doe ik trouwens niet. Ik rij er af en toe mee (nog met de originele injectie) en het is een leuke wagen. Maar volgens mij niet geschikt om buiten te slapen en bij regenweer/koude geen leuke auto. Bij hevige regen lekt het ding, geen echte achterbank maar gewoon een opbergplank en ondanks de overdrive geen leuke snelwegwagen. Gewoon (te) veel wind/motorlawaai als je vlot met het verkeer mee wil rijden. Radio luisteren is er niet echt bij in zo'n ding.

Heb geen opslag in de buurt van de woning en die is helaas ook niet makkelijk te vinden. Wil wel een auto die we wanneer nodig onmiddellijk ter beschikking hebben en dat betekent dus dat die gewoon op straat staat. Voor een 924 lijkt me dat geen probleem, de toekomst (als ik een geschikte kan vinden) zal uitwijzen of dat lukt. Wat dat roest betreft, je ziet ze volgens mij zelden in deze staat:
Afbeelding

Deze kom ik tegen als ik de dochter naar de kinderopvang breng. Slaapt buiten en lijkt daar niet onder te lijden:
Afbeelding

Wat die 914 betreft, leuke poging en als ik met niet vergis bestond er een optie om een soort noodzitje tussen de stoelen te hebben. Maar het zijn inderdaad enorm roestgevoelige dingen. Als het dan toch roestgevoelig mag en met tartan binnenin dan liever geen 914 en wel zoiets
Afbeelding


12 sep 2019 0:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
kristof schreef:
Hallo,

De auto heeft elektrisch targa dak, achterwisser, servostuur en radio. dat zullen zowat de opties zijn.
Interieur is zwart met stof in krijtstreep. De stof is wat verkleurd naar de bruine kant door de jaren heen, wat een typisch ding is. In rechtse stoel zitten 2 kleine scheurtjes in de stof. Ik heb nieuwe stof liggen identiek aan het origineel, maar het is er nog niet van gekomen de zetels te laten herbekleden. Op zich is het ook nog niet storend.
Servostuur is volledig gereviseerd en lekt dus niet (zeldzaam) !
Sinds 2 weken nieuwe waterpomp + alle riemen en rollen nieuw.
Nieuwe benzinepomp en filter, nieuwe tussenuitlaatdemper, nieuwe schokdempers vooraan.
Achterwisser werkt momenteel niet, moeten we nog eens nakijken waar het probleem zit.
Achteraan heb ik er 8J velgen op gezet ipv de standaard 7J voor en achter. Dit staat net iets stoerder (8J was standaard op de Exclusive reeks van 1988, verder was het denk ik een optie). Het is geen 944 velg want die heeft andere ET waarde.

Kom gerust eens kijken.
Groeten, Kristof


Het is een rode, het is een S ipv een turbo en hij heeft servo. Dat zijn voorlopig minpunten voor mij. Anderzijds lijkt het alsof de “kinderziektes” die je tegenkomt wanneer je een oude auto terug echt gaat gebruiken er al grotendeels uit zijn. Waar in België zit je ergens en wat had je als prijs in gedachten (mag ook via PB als je dat verkiest)

Johann schreef:
Je merk gewoon aan de wagen dat ze best veel moeite had alle turbo spullen kwijt te kunnen. Onderhoud op een standaard 924 is vele malen makkelijker.

Kwa onderdelen is er ook bar weinig mechanische/injectie onderdelen uitwisselbaar tussen een 924 en een 924 Turbo. Dat maak de zoektoch naar onderdelen wat lastiger, maar dat is mij ook onderdeel van de hobby.

Kijk ook een in Italie voor Turbo's ze hebben daar nog best veel staan omdat ze twee jaar langer geleverd waren ivm belasting voordelen van 2.0 liter auto's. De prijzen zijn ook wat zachter dan in Noord Europa.


De Italië tip is een goeie. Had zelf al ns op subito.it gekeken voor we begin augustus even die kant uit zijn geweest, maar toen stond er niet meteen iets op waar ik mee naar huis wou rijden. Hou het vanaf nu extra in de gaten. Zijn er naast subito nog andere (italiaanse) websites om te checken?

Onderdelenvoorziening en “sleutelcomplexiteit” klinken niet meteen dramatisch maar inderdaad gewoon leuk. Voorlopig blijft de voorkeur dus naar een turbo gaan. Bedankt voor je input!

MPH schreef:
Het ene exemplaar is het andere niet... Veel hangt er van af waar de auto gestaan heeft in zijn leven en hoe hij onderhouden is. Als er prut in de afwateringskanalen is gekomen, die vervolgens niet schoon gemaakt zijn, dan heeft het water jarenlang zijn werk kunnen doen ben je gezien.. Dorpels, omgeving accubak, zijbakken in kofferbak achter hebben dan zwaar te lijden.. De hoeken voor de achterwielen hebben altijd veel te lijden vanwege het dubbelwandige plaatwerk waar vaak troep tussen vast gaat zitten. Bij de 924 hoopt ook vaak troep op in de voorschermen achter de voorwielen (net voor de portieren) Gevolg: afwatering verstopt en rotte plekken...
Daarnaast geldt dat de verzinkte carrosserie na 30 jaar niet meer hetzelfde is zoals hij de fabriek uitrolde....

Nou, daaruit mag ik besluiten dat het op transport laten plaatsen van een 924 die ik niet zelf heb gezien een grotere gok is dan ik in eerste instantie had gehoopt. Een -grondige- inspectie lijkt nodig zelfs als de wagen er op foto best wel goed uit ziet.

ronaldbm schreef:
Ik heb zelf een 924. Als je de maxi cosi voor zet kan de stoel niet helemaal naar voren. Gordel is daar ook tekort voor. De zit achter is niet geschikt voor volwassenen.

Als je een stoeltje verder bent met de kleine kan die wel in de achterzitjes, ik doe er een kussen onder om het wiebelen in de smalle kuipjes te voorkomen. En aangezien een 924 alleen 2-punt gordels achter heeft zet ik de bovenkant van de stoel vast met een spanband op een sjoroog in de kofferbak. Voorkomt kiepen/duiken bij hard remmen. Een 3-punt achter is er niet bij mijn weten!

Weet iemand hoe het dan zit met 3-punts gordels achteraan? Ik zie ze op foto’s van te koop staande auto’s af en toe. Bijgevolg ging ik er vanuit dat er altijd een bevestigingsmogelijkheid voor handen is ook als er nu geen of slechts 2-punts gordels in zouden zitten? Is niet onbelangrijk want de oplossing van jou met de spanband krijg ik thuis in geen geval verkocht.
Ben er me wel van bewust dat achteraan enkel voor kinderen geschikt is. Maar kan er in afwachting van de verhuis van de baby naar achteraan wel iemand -oncomfortabel- op de achterbank zitten met een maxi-coli vooraan of past dat echt niet zonder eerst je benen te amputeren?

En nog wat vragen voor mensen met 924 ervaring/kennis:

Wie kan er mij wat meer vertellen over de ruitenwisser achteraan. Is dat een zinvolle optie, of is die zolang er wat vaart in zit overbodig door de wind? En, aangezien er in auto’s zonder wisser achteraan gewoon een dop in de ruit zit, kan je hem nu alsnog inbouwen of betekent dat dan bijv. een andere kabelboom en andere schakelaar aan stuur of dashboard?

Het Targa dak. Leek mij essentieel om op zonnige dagen de temperatuur een beetje aangenaam te kunnen houden. Anderzijds merk ik dat het bij veel turbo’s (waar ik op dit moment nog steeds de voorkeur aan geef) ontbreekt.


12 sep 2019 0:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Hoi, ik woon in Zandhoven. Vraagprijs 12.500 €. Ik heb een brug in de garage, je kan hem van boven tot onder inspecteren als je wil.

Over kleuren valt niet te twisten. Ben ook nooit fan geweest van rode autos, maar het staat de 924 wel heel goed.
Dat het een S is, zou net een pluspunt moeten zijn, ik snap hier uw redenering niet goed :roll:
En servostuur : rijdt ook eens met eentje zonder, of beter, laat je vriendin er eens mee proberen parkeren in de stad .......

Groeten
K.


12 sep 2019 7:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: 924 S, turbo of toch een 911?
Zeker voor dagelijks gebruik zou ik voor een zo laat mogelijke S gaan en absoluut met stuurbekrachtiging.


12 sep 2019 8:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DaBox


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.