Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 17:55



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Verzekeren 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verzekeren 911
Kan iemand mij uitleggen wat hier in dit forum met dagwaarde wordt bedoeld? In mijn ogen is de dagwaarde de waarde die het voertuig op dat moment waard is. De verzekeraar moet dan volgens mij het bedrag uitkeren waarmee je schadeloos wordt gesteld en een vergelijkbaar voertuig (qua staat, km's leeftijd opties etc) kunt terugkopen.


03 sep 2019 18:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Verzekeren 911
De dagwaarde van mijn 911 Carrera is meen ik ongeveer 2000 €.
Oorspronkelijk was het een dure auto maar na 30 jaar is hij afgeschreven en niks meer waard.
Ik denk dat tabellen gebruikt worden voor de waardebepaling, bijvoorbeeld ieder jaar 10 % er af.

In mijn geval zou dat zijn:
Fl 150000 / 2,2 = 68182 €
68182 * (0,9)^29 = 3211

goh meer dan ik dacht :mrgreen:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


03 sep 2019 19:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Verzekeren 911
Hans44 schreef:
De verzekeraar moet dan volgens mij het bedrag uitkeren waarmee je schadeloos wordt gesteld ... .


Welkom in de wereld van verzekeringsmastschappijen: het bedrag wat je uitgekeerd krijgt is vaak (duizenden) euro’s lager :|

Om dat geintje voor te zijn, kan je op voorhand je auto op waarde laten taxeren. Auto’s ouder dan 10 jaar kan je dan ook tegen taxatiewaarde verzekeren - je betaald dan ook over de getaxeerde waarde voor een All Risk, niet over de nieuwwaarde :idea:

Ik heb ooit schade gereden aan een van m’n Porsche’s - dagwaarde lag 30% lager dan de taxatiewaarde - en dat laatste bedrag was eigenlijk nog aan de lage kant om een vergelijkbaar exemplaar te kunnen kopen :(


03 sep 2019 20:00
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Verzekeren 911
Centraal Beheer Webcare bijdragen, hoe aardig ook, verwijderd. Mbt directe commercie in strijd met forum richtlijnen. Per pb poster geinformeerd :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 sep 2019 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Verzekeren 911
:thumleft:


04 sep 2019 6:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Verzekeren 911
De mijne is ook verzekerd voor taxatiewaarde. Ik heb geen zin in de discussie over dagwaarde met een verzekeringsmaatschappij.
Je weet dan namelijk zeker dat je met een hondenfooi naar huis gestuurd wordt in geval van schade.
"Wij baseren het bedrag op het rapport van onze expert", ja doei. :ass:


04 sep 2019 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: Verzekeren 911
Hans44 schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat hier in dit forum met dagwaarde wordt bedoeld? In mijn ogen is de dagwaarde de waarde die het voertuig op dat moment waard is. De verzekeraar moet dan volgens mij het bedrag uitkeren waarmee je schadeloos wordt gesteld en een vergelijkbaar voertuig (qua staat, km's leeftijd opties etc) kunt terugkopen.


Ik ben ook een tijdje bezig geweest dit uit te zoeken, nu verschilt dit volgens mij ook nog per verzekeraar maar in basis heb je gelijk. Toch heb ik het bij mijn Porsche niet aangedurfd en gekozen voor verzekeren op basis van taxatie waarde.
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


04 sep 2019 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verzekeren 911
Ik heb in het verleden veel met experts te maken gehad vanuit mijn werk. Mijn simpele insteek was altijd. We zijn all- risk verzekerd dus zorg maar dat we schadeloos worden gesteld. Die discussie won ik altijd. Tabelletje hier, tabelletje daar. Ik gaf altijd gewoon aan een vergelijkbare auto terug te willen. Als zij die konden leveren prima, maakt niet uit wat die hen aan inkoop kost 20.000 of 40.000. We kregen dan altijd een keurige reële marktwaarde waar we een vergelijkbaar object voor konen kopen.


04 sep 2019 16:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Verzekeren 911
Dan ben je een uitzondering, Hans :!:


04 sep 2019 17:57
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Verzekeren 911
Ik weet nog van een forummer die zijn 964 kort reed (dagwaarde ca €28K op dat moment) en een verzekeraar die met een printje van een 964 op MP aan kwam zetten (veel meer kilometers, tiptronic etc) met een vraagprijs van €18K en voorstelde om daarop gebaseerd €17K uit te keren... :shock: :evil: :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 sep 2019 14:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Verzekeren 911
Hans44 schreef:
....Die discussie won ik altijd...

Dat is knap, want zo werkt het niet.


05 sep 2019 15:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Verzekeren 911
Lolbroek, zet er dan meteen bij hoe het volgens jouw wel werkt :salut:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


05 sep 2019 16:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Verzekeren 911
NordRack2 schreef:
Lolbroek, zet er dan meteen bij hoe het volgens jouw wel werkt :salut:

Dat vroeg mij ook af ‘vanuit mijn werk’, dan zijn er andere factoren van belang....gezamenlijke/zakelijke belangen en geen tegenstrijdige belangen.

Om geen dreigende juridische strijd te moeten leveren ben als tegenpartij verplicht om een erkende taxatierapport op te laten opstellen.

Ik wil best leren om die vlut rapporten uit te sparen.....en bijv. de schade-expert te verwijzen naar het Porsche forum ‘te koop’.... :scratch:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


05 sep 2019 17:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Verzekeren 911
Het is dus uiteindelijk geen flut rapport want in geval van een grote schade of diefstal kun je jezelf middels het taxatierapport flink wat geld besparen.
Mijn 997 is voor 50K verzekerd, daar kan ik echt een andere voor kopen.
Ik heb overigens één keer zelf het bedrag kunnen beïnvloeden dat de verzekering mij zou gaan uitbetalen.
Dat ging om een oude Jaguar XJ waarin ik een maand na aankoop aangereden werd en welke total loss verklaard werd.
De zgn expert begon al over 5-6K te praten en toen heb ik hem op een drietal vergelijkbare auto's (km stand etc) gewezen die voor 12-13K te koop stonden.
Verder stond er niets vergelijkbaars op internet dat was mijn geluk. Heb ik uiteindelijk ik meen iets van 11K gehad.


07 sep 2019 7:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Verzekeren 911
En onderhandelde de verzekering toen ook voor jou om die van 12-13K voor 11K te kunnen kopen :?:


07 sep 2019 9:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verzekeren 911
Dat kan hij zelf wel en hij had toch niets om in te ruilen dus een eitje om ze mee te krijgen :mrgreen:


07 sep 2019 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Verzekeren 911
MarkS schreef:
Enguess schreef:
Welja, het begint hier een platform voor verzekeraars te worden :shock:
Lijkt me niet de bedoeling


Tenzij ze zelf Porsche rijden ... ;-)


:mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


13 sep 2019 7:50
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.