Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 16:00



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Rechtszaak over 2.7RS(?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Rechtszaak over 2.7RS(?)
Had het even gemist maar zag toevallig van de week dit artikel voorbij komen: https://www.quotenet.nl/nieuws/a27162832/prijzige-porsche-911-carrera-rs-27-inzet-van-hoogoplopende-juridische-ruzie/

Nogal vaag verhaal. Iemand koopt in 2011 een 2.7 RS M472. In 2017 blijkt dan dat het een kloon is volgens een PC. De taxateur denkt echter dat het een M471 is. Toch wel hoop vragen:
- Uitgeleverd als M471 of M472 (lightweight/touring) is in 10 seconden op te zoeken
- Verkoper Peter H had toch op zijn minst moeten zien dat er aan de VIN is geknoeid
- Onderhoudpartij had ook wat kunnen zien

Moraal is natuurlijk: koopt zo'n ding alleen na advies van iemand die er verstand van heeft
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 okt 2019 20:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
Mooie uitspraak van de rechtbank. Typisch voorbeeld van een slang die in zijn eigen staart bijt. Of gewoon een slechte advocaat.

Uit het feit dat [eiser] vergoeding van schade, die uit gederfde winst bestaat, vordert (een origineel exemplaar zou EUR 800.000 waard zijn geweest) leidt de rechtbank af dat de koop van de Porsche derhalve ook een commercieel doel diende. Mede dit leidt de rechtbank tot de conclusie dat [eiser] dan maar beter onderzoek had moeten doen. En zo is het. Als je dollartekens in je ogen hebt, moet je eerst zelf zaken onderzoeken voordat je tot actie over gaat.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


14 okt 2019 20:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
Ik snap die koper niet. Koopt een RS voor 225k in de veronderstelling dat hij echt is. Na 5 jaar (b)lijkt t een kloon te zijn. Waarde? Stel 100k. 'Schade' dus 125k. Expert stelt vervolgens vast dat t wel een echte is. Waarde 800k. Winst dus 575k. Waarom klaag je dan bij de verkoper ipv de auto met 5 ton winst te verkopen?
Ga t vonnis maar eens lezen..

EDIT: vonnis gelezen. Snap koper nog niet. Lijkt me gewoon een op geld beluste fl@pdrol. Ben wel benieuwd wie de taxateur was. Stijl komt me bekend voor, maar kan ook standaard taxatietaal zijn.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


14 okt 2019 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
Grappig. Stijl komt mij ook bekend voor :wink: Voornaam begint met een P :roll:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 okt 2019 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
Snap het taxtatierapport niet echt goed. Als het als tegenexpertise van de eerdere conclusies dient dan wordt er erg weinig (geen) bewijsvoering aangevoerd om de eerdere aannames te ontkrachten.

Lijkt mij eerder dat hij gewoon de auto zonder verdere info heeft laten taxeren, waarschijnlijk door meerdere taxateurs in parallel, en er dan die taxatie heeft uitgekozen die afwijkt en het beste zijn eis voor ontbinding van de koop te ondersteunen, jammer genoeg was de enige afwijkende deze en is het genoemde taxatie bedrag niet echt logisch in zijn verdere verweer.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 15 okt 2019 9:10, in totaal 2 keer bewerkt.



15 okt 2019 9:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
Bedenk je eens hoeveel 73'er RS'en er nog wel origineel zijn :popcorn:

De meeste hebben toch wel eens schade gehad, waarbij van sommige de gehele koets is vervangen door een ander exemplaar.

Auto's die veel geld waard zijn gaan economisch nooit total-loss omdat de herbouw-waarde altijd nog lager is dan de marktwaarde van de auto :idea:

Als de koper deze RS inderdaad heeft gekocht met winstbejag, heeft deze zeker niet echt te klagen :wink:


15 okt 2019 9:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
Dus “had het een echte geweest dan had ‘ie nu 8 ton waard geweest” is de logica. En hij is (dus?) niet echt. En alweer dus is de eigenaar volgens zijn logica 800-225=575k “kwijt”.
Leuk gevonden.


15 okt 2019 9:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
Olaf schreef:
Bedenk je eens hoeveel 73'er RS'en er nog wel origineel zijn :popcorn:

De meeste hebben toch wel eens schade gehad, waarbij van sommige de gehele koets is vervangen door een ander exemplaar.

Auto's die veel geld waard zijn gaan economisch nooit total-loss omdat de herbouw-waarde altijd nog lager is dan de marktwaarde van de auto :idea:

Als de koper deze RS inderdaad heeft gekocht met winstbejag, heeft deze zeker niet echt te klagen :wink:

Paar jaar geleden werd er een RS geveild met en een vervangen koets en een andere (maar wel correcte) motor. Ging nog voor serieus geld weg

Volgens mij gaat het in deze zaak gewoon over een omgekatte auto maar geen RS en dan wordt eur 200k challenging :roll:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 okt 2019 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
Tegelijkertijd was 225 ook 8 jaar geleden al een koopje geweest voor een”echte”


15 okt 2019 9:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
Enguess schreef:
En hij is (dus?) niet echt.

Maar hij is 'dus' wel echt volgens RDW en taxateur. En 'dus' heeft de koper bijna 200% rendement behaald in 5 jaar. Dat haalt zelfs mijn Targa niet (die vermoedelijk door dezelfde taxateur is bekeken).
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


15 okt 2019 11:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
Nou ik vermoed dat die taxatie op een echte is gebaseerd en deze is dat niet :wink: En iemand die dit soort bedragen uitgeeft zal in het algemeen zijn huiswerk wel doen
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 okt 2019 13:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
Ik stond ooit op een Porsche event te praten met een meneer die een groene 73 2.7 RS had. Voor de hoofdprijs gekocht. Origineel (met rapporten, historie etc). En origineel schadevrij. Komt deze man tijdens hetzelfde event de vorige eigenaar tegen die hem op zijn telefoon foto's laat zien van dezelfde RS die rondom in de kreukels zit. Als spinnend de vangrail 3x geraakt... :shock:
Zag je overigens niks meer van :mrgreen:

Kerel was oprecht zuur... :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 okt 2019 16:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
Deze ken je vast ook nog wel:

“Geloof jij die kilometerstand? Ik heb een paar jaar terug deze 911 met 2 ton op de klok verkocht”

;)


15 okt 2019 16:22
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Rechtszaak over 2.7RS(?)
ja. daar was ik bij :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 okt 2019 20:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.