Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:47



Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Snelheidsboete ‘verscheurd' 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Snelheidsboete ‘verscheurd'
Vandaag moeten melden bij de rechtbank in Utrecht.
Werd op 4 maart jl staande gehouden bij Bunnik vanaf de A12 Arnhem-Utrecht.
Reed bij Maarsbergen op maandagmiddag met 160 km/u een VW Passat Station voorbij die meteen naar links ging. Dat viel me op, vooral nadat een andere weggebruiker ook naar links ging tussen ons in. Ik reed een stuk door en toen de ‘tussenligger’ weer naar rechts ging trapte de Passat vol het gas in om weer bij te komen. Inmiddels was hij me wel opgevallen en reed ik netjes 130 rechts. Hij haalde me in bij Zeist/Driebergen, bordje ‘volgen politie’ aan en eraf bij Bunnik. Schappelijke dienders, leuk gesprek, ‘u reed te hard’. Ik dacht dat het 120 km/u was daar dus dat het wel zou meevallen.

Paar weken later boete van €297 in de bus. 130 na correctie in de 100 km/u zone?!
Bezwaar aangetekend, met een kaartje en per stap aangegeven wat er waar gebeurde. Antwoord van de OvJ terug met alle data van de meting. En niet inhoudelijk ingaan op mijn bezwaar. Dus nogmaals beroep aangetekend, waarna je na een maand of 4 moet voorkomen. Kan kennelijk niet administratief afgehandeld worden.

Volgens de data hadden de heren me 2817 meter achterna gezeten en daar 74,96 sec over gedaan. Meting eindigde bij hectometerpaaltje 72 Re...

Echter, hectometerpaaltje 72 Re is aan de overkant (Utrecht-Arnhem) net na de afslag Driebergen/Zeist. Aan die kant rij je dan idd net van de 100 de 130 km/u zone in. Aan de andere kant is het precies andersom.
Had netjes foto’s bij me op A3 formaat van de hm paaltjes, waar de 100 km/u zone begon en een uitdraai van mijn agenda van die dag om aan te tonen dat ik om die tijd van Veenendaal naar Ameide onderweg was.

Opmerking van de rechter: “U heeft uw zaken goed voor elkaar meneer, dat moet ik u nageven.”

Afbeelding

Enfin, uur van te voren aanwezig, Zitting begon, ik was #6 in een rij van 6. 5x beroep verworpen en bij mij binnen 10 minuten: “Ik verklaar uw beroep gegrond. U krijgt uw €297 terug. Dat kan wel 2-3 maanden duren...” :shock:

Enfin, was verbaasd hoe slecht mijn 5 voorgangers voorbereid waren. Eén kerel had 2 boetes voor inhalen over een doorgetrokken streep en rijden over een verdrijvingsvlak. Zijn verweer ‘dat was ik niet, ik heb al 22 jaar mijn rijbewijs en doe dat soort dingen niet’. “Oke, waar was u dan op dat moment en kunt u dat bewijzen?” “Eehhh, nou, dat weet ik niet, maar ik was niet degene die die overtredingen beging” Huppetee, verworpen. Vreemd zeg :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 nov 2019 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1974 Carrera RS 3.0 tribute
Oud-Verlaat aan de Rotte!
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Goed gedaan Horn....de volhouder wint :thumleft:
_________________________________________
Besmet met het Flat Six virus


25 nov 2019 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Proficiat. Goede voorbereiding is halve werk.


25 nov 2019 23:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Goed gedaan, H.
Maar je had het geluk dat de betreffende dienders niet aanwezig waren, als ik het zo lees.
Want die doen gewoon een LAFje(*) en dan moet de rechter hen wel geloven en je beroep ongegrond verklaren.

(*) LAF -> Leugen + Ambtenaar = Feit


26 nov 2019 3:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
horn schreef:
Meting eindigde bij hectometerpaaltje 72 Re...
Huh? Ze hadden dus een onmogelijke meting?
Ze zijn, achteruitrijdend, jou gevolgd van paaltje 74,8 Re tot paaltje 72 Re?
Het moet niet gekker worden :?
Wat was het beginpaaltje dan volgens die meting?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


26 nov 2019 5:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Keurig. Bij dit soort flauwe boetes, altijd bezwaar maken. Heerlijk gevoel als het lukt.


26 nov 2019 6:43
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
horn schreef:
En niet inhoudelijk ingaan op mijn bezwaar.

Ken ik. Je kunt voor mijn gevoel net zo goed het recept voor appeltaart opsturen, antwoord blijft hetzelfde.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


26 nov 2019 7:37
Profiel
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Ik betaal gewoon. Ik kies ervoor om hard te rijden.
Voor de goede orde. Kosten voorkomen in dit soort gevallen kost de staat per zaak tussen de 3500,- en 5500,- euro.
Dat zijn belasting centen. Da’s de andere kant!


26 nov 2019 8:15
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Dat klopt maar als de dienders een compleet andere meting op jouw zaak plakken dan moet je daartegen protesteren....

Je zou verwachten dat er ook videobeelden zijn, dat maakt meestal wel veel duidelijk. Hier kennelijk dus niet.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


26 nov 2019 8:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Good job Horn!
Ik zie het een beetje als een spelletje; you win some, you lose some. Ik zou ook altijd bezwaar maken, alleen al om de zaak te remmen en kosten te genereren. Wij als burger moeten altijd alles 100% in orde hebben anders krijgen wij onze belasting centjes niet terug of wat dan ook. Dan vind ik dat zij ook alles 100% juist moeten doen om wat centen van ons te 'mogen' ontnemen. Nogmaals @Horn; Good Job!


26 nov 2019 8:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Maar mocht je nu 120 of 130?
Anders wel even om een correctie vragen en gewoon de boete voor 10 km/h te hard aftikken he. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


26 nov 2019 8:39
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Ruud81 schreef:
Ik zou ook altijd bezwaar maken, alleen al om de zaak te remmen en kosten te genereren.

Enkel en alleen om de belastingbetaler op kosten te jagen? Waarom?

Als het zoals het geval van Horn is snap ik het. De politie hoort zijn werk correct te doen.


26 nov 2019 8:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Die agenten hebben er kennelijk wel flink naast gezeten....... :(
Maar goed dat je je zo goed voorbereid had. Terecht dat die boete terug gedraaid is.

@PaulusdB. Beetje sneue opmerking over dat LAF'je.

@Ruud81. Realiseer je je wel dat je dat uiteindelijk zelf allemaal betaalt. Die zich brandt moet op de blaren zitten en niet ze*ken.


26 nov 2019 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Ruud81 schreef:
Ik zou ook altijd bezwaar maken, alleen al om de zaak te remmen en kosten te genereren.


Manmanman, wat een treurige opmerking.

Verder had ik het er lekker bij laten zitten, voor die paar tientjes/uur.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 nov 2019 10:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Bezwaar maken als je weet dat je fout zit is natuurlijk onzin

If you can’t do the time, don’t do the crime ;)

Gevalletje Horn, waar dit topic mee begint, is natuurlijk een heel ander verhaal - hier is echt een grove fout gemaakt, die wellicht vaker is gemaakt en niet aangevochten is :idea:

En ik vind eigenlijk ook dat de staat zijn werkuren moet vergoeden .... of dat dan nu onze belastingcenten zijn of niet ...


26 nov 2019 10:38
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Kappi2907 schreef:
Ik betaal gewoon. Ik kies ervoor om hard te rijden.
Voor de goede orde. Kosten voorkomen in dit soort gevallen kost de staat per zaak tussen de 3500,- en 5500,- euro.
Dat zijn belasting centen. Da’s de andere kant!

Eens. Had dit ook liever schriftelijk afgehandeld. Had makkelijk gekund.
En dit is pas de 2e keer in mijn leven dat ik een bekeuring aanvecht. Vorige keer idd een agent die onder ede keihard stond te liegen (en daar later in de gang me om uitlachte) en deze keer is er gewoon een fout gemaakt. Ik mocht tussen afslag Veenendaal en afslag Zeist gewoon 130. Dat reed ik ook toen de heren achter me aan reden. Inderdaad, ik haalde ze in met 160 maar had ze eigenlijk heel snel in de gaten. Dus ga ik geen €297 betalen als zij een fout maken. En dat is voor mij nog steeds 'meer dan een paar tientjes'. Maar hier geldt ook 'wie betaalt bepaalt'. Lekker zelf weten. Ik ben er wel blij mee dat ik 'die paar tientjes' een keertje niet hoef te betalen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 nov 2019 10:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
de Fiscalist schreef:
Je zou verwachten dat er ook videobeelden zijn, dat maakt meestal wel veel duidelijk. Hier kennelijk dus niet.

Dacht ik ook, mede nav de beelden in Blik op de Weg en Wegmisbruikers etc. Schijnen 'normaliter' niet gemaakt te worden.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 nov 2019 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
horn schreef:
Reed bij Maarsbergen op maandagmiddag met 160 km/u een VW Passat Station voorbij die meteen naar links ging.


Ik lees hier.. ik reed met veel te hoge snelheid en kreeg daarop (terecht) een bekeuring. En ben er met vormfouten goed vanaf gekomen.. Ik ben geen moreelridder hoor.. :wink: maar om dit nu als een stoere eervolle overwinning op de staat weg te zetten? :roll:
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


26 nov 2019 11:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
horn schreef:
Ik ben er wel blij mee dat ik 'die paar tientjes' een keertje niet hoef te betalen.


Ik bedoelde 300 euro/8 uur werk is 4 tientjes per uur of zoiets.
Ik persoonlijk vind dat zonde van mijn tijd, maar zoals jij altijd zegt: "wie betaalt bepaalt" :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 nov 2019 13:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Ik denk dat het hier een principekwestie is ....

Plus dat zo'n overtreding ook op je conto komt te staan :idea:

brian951 schreef:
Ik lees hier.. ik reed met veel te hoge snelheid en kreeg daarop (terecht) een bekeuring. En ben er met vormfouten goed vanaf gekomen.. Ik ben geen moreelridder hoor.. :wink: maar om dit nu als een stoere eervolle overwinning op de staat weg te zetten? :roll:



Jij gaat de schilder toch ook niet betalen als hij je voor- in plaats van achter- deur geschilderd heeft :?: :idea:


26 nov 2019 13:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Ik heb medelijden met de mensen die onterecht een boete krijgen, en hun zaakjes niet zo goed als Horn voor elkaar hebben of krijgen.
Alleen daarom al: chapeau Horn! De overheid heeft niet altijd gelijk. Eigenlijk bijna nooit :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 nov 2019 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Groot gelijk. En vervelend dat je er helemaal voor naar de rechter moet
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


26 nov 2019 13:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
In principe ben ik ook van mening dat als je te hard hebt gereden je de boete gewoon moet betalen, maar je mag wel verwachten dat er een fatsoenlijk PV opgemaakt is.
Als de heren daar niet de moeite voor willen nemen dan mag, nee, dan moet je ze daar op aanspreken!
En als ze daarmee onnodig de staat op kosten jagen dan mag hun baas daar ook wat van zeggen.


26 nov 2019 14:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Olaf schreef:
Jij gaat de schilder toch ook niet betalen als hij je voor- in plaats van achter- deur geschilderd heeft :?: :idea:


Onzinnige vergelijking ;) Je snapt mijn punt wel. De overtreding was er. Het papierwerk klopte alleen niet.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


26 nov 2019 15:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Ik denk dat je het verhaal van Horn nog eens moet lezen ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 nov 2019 16:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: meganiek, Role


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.